Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa kämppikselle, että muutan pois?

Vierailija
07.01.2018 |

Olen asunut nyt jonkin aikaa kaverini kanssa kämppiksinä, mutta ihan viime aikoina on tullut enemmän oman tilan tarvetta enkä jaksaisi enää asua yhdessä. Lisäksi nyt on taas taloudellisesti mahdollista, että asun yksin. Tilanne kuitenkin jännittää, koska kaverilla on hieman tapana suuttua turhasta., joten mietin hienotunteisia tapoja ottaa asia esille. Vinkkejä? Tämä tarkoittaa sitä että hänkin joutuu muuttamaan uuteen kämppään, koska tuo nykyinen asunto on sen verran kallis ettei hän siellä yksin pysty asumaan, joten sekin hankaloittaa vähän asiaa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asuntoa tiedossa eikä muuttopäivää sen paremmin, mutta onnistun kyllä helposti saamaan uuden kämpän maaliskuuksi :) 

AP

Vierailija
22/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat kun kaveri on koulussa tai töissä. Jätät lapun jossa sanot ettet enää jaksa tätä ja haluat tehdä lopullisen ratkaisun. Suljet puhelimen ja jatkat omaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asuntoa tiedossa eikä muuttopäivää sen paremmin, mutta onnistun kyllä helposti saamaan uuden kämpän maaliskuuksi :) 

AP

Kolme ( ja puoli) viikkoa on melko lyhyt aika löytää uutta kämppää, jos tilanne tulee puskista. Siks 3,5 viikkoa, että sen jälkeen irtisanomisaika huomioon ottaen muutto siirtyy huhtikuulle.

Vierailija
24/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä vuokrasopimus on?

Vierailija
25/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nimissä, olen siis päävuokralainen.

AP

Vierailija
26/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Mistä sä sen tiedät?

Luuletko että kivat vuokra-asunnot odottelee sua vapaana? Jos hankit omistusasunnon, sitä on tapana valikoida vielä tarkemmin.

Olet näemmä muuttamassa yhteen jonkun muun luo, muttet uskalla sanoa sitäkään.

Vai muutatko vanhempiesi luo?

Tyypillisesti mieleisen asunnon etsimiseen hyvältä paikalta, sopimusten tekoon, edellisten asukkaiden pois muuttamiseen, oman muuton järjestämiseen menee useita kuukausia.

Vierailija
27/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Miten?

Vierailija
28/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hi kämppäri, muutan 2 kk päästä omaan asuntoon.

Vierailija
29/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ok, sit sä vaan irtisanot sen sun alivuokralaisen irtisanomisajan puitteissa

1kk, jos sopimus on jatkuinut alle vuoden. 3kk, jos sopimus on jatkunut yli vuoden.

Vierailija
30/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan mutta hyvissä ajoin niin että hänellä on yhtä paljon aikaa etsiä asuntoa kuin sinulla. Minulle kaveri jonka kanssa yhdessä vuokrattiin kämppä oli etsinyt itselleen jo asunnon jne ja viikkoa ennen irtisanomisaikaa kertoi että muuttaa pois. Ja sitten ihmetteli miksi suutuin kun jätti mut tyhjän päälle sen jälkeen kun oli taputellut oman perseensä.

Vierailija
31/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisestä, mutta itse olen aina löytänyt uuden asunnon tarvittaessa ihan kuukauden tai parin sisään. Siksi luotan ja uskon, että löydän nytkin. Ja koska vuokrasopimus on tosiaan nimissäni, kämpässä asuminen loppuu jokatapauksessa kun sen irtisanon, kuten joku tuossa edellä mainitsi. - AP

Vierailija
32/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, sääliksi käy kämppistäsi.

Vierailija
33/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan ihmisestä, mutta itse olen aina löytänyt uuden asunnon tarvittaessa ihan kuukauden tai parin sisään. Siksi luotan ja uskon, että löydän nytkin. Ja koska vuokrasopimus on tosiaan nimissäni, kämpässä asuminen loppuu jokatapauksessa kun sen irtisanon, kuten joku tuossa edellä mainitsi. - AP

Loppuu kyllä, mutta jos et ole asianmukaisesti irtisanonut alivuokralaista, niin voit joutua maksumieheksi.

Vierailija
34/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppuu kyllä, mutta jos et ole asianmukaisesti irtisanonut alivuokralaista, niin voit joutua maksumieheksi.

Tietysti irtisanon asianmukaisesti, eli kuukauden irtisanomisajalla.

AP

Vierailija
35/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kiteytti sen millanen ystävä olet. Aivan sama mitä toiselle käy, kunhan sulla on vaan kiva kämppä mihin muuttaa.

Vierailija
36/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajoissa kertoo, niin eihän siinä mitään. Vähintään kolme kuukautta, kun tulee tämä ihan puskista kämppiksellesi. 

Vierailija
37/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano näin:

"Hei, kämppis mä aattelin häipyä"

Booooooooooooommm!!!

Vierailija
38/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti irtisanon asianmukaisesti, eli kuukauden irtisanomisajalla.

AP

Eli sulla on ollut tuo alivuokralainen alle vuoden.

Vierailija
39/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ok, sit sä vaan irtisanot sen sun alivuokralaisen irtisanomisajan puitteissa

1kk, jos sopimus on jatkuinut alle vuoden. 3kk, jos sopimus on jatkunut yli vuoden.

Tämä on lakisääteinen minimiaika

Ystävälle ilmoittaisi aikeistaan aikaisemmin.

Kuukausi on todella lyhyt aika hankkia uusi asunto ja muuttaa siihen.

Vierailija
40/58 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan mahdollisimman nopeasti. Kyllä se kirpaisee mutta ei voi mitään. Itsekin viivyttelin liian pitkään kämppikselle sanomista kun pelotti, vaikka olin jo päätökseni tehnyt, kuitenkin n. 6kk jäi lopulta aikaa muuttoon ja saatiin kummatkin järjesteltyä asiat. 

Välit säilyi onneksi vaikka kämppis olikin aluksi pettynyt ja stressaantunut asiasta.