Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisäntä vaatii pesemään kerrostalon ikkunat sisältä ja ULKOA?

Vierailija
28.02.2024 |

Onko tuo nyt ihan laitaa? Ulkona käy vihmovan kylmä tuuli ja vuokraisäntä vaatii pesemään ikkunat ennenkuin muutetaan. Sanoi että pese spriillä kun sanoin että vesi jäätyy samantien ikkunaan. Ei edes ole mitään ihmeellistä sotkua, vaan normaalit ikkunat jotka pesin kesällä. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai täytyy ikkunat pestä kun muuttaa👍

Vierailija
2/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vuokranantajana vaadin asukasta pesemään ikkunat kunnolla pois muuttaessaan. Ne olivat hyvin pestyt ennen sinne muuttoa edellisten vuokralaisten toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinpesunesteellä peset, hyvin onnistuu pakkasellakin. 

Vierailija
4/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ikkunan pesu ei ole pakollista ikkunan ulkopuolelta.

Vierailija
5/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pestä, ellet ole eritoten liannut niitä.

Vierailija
6/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetta päälle ja vuokraamaan turvavaljaat, jotta pääset pesemään ikkunat ulkoa.

Vierailija
7/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ikkunat "kuuluu" pestä myös ulkoa muuton yhteydessä. Missä päin Suomea tällä hetkellä on niin paljon pakkasta ja viimaa, että ikkunoita pestessä jäätyy kamat kiinni ikkunaan? 

Sen yhden lasin pesemisessä ei niin montaa minuuttia edes mene, että koko rakennus ehtisi mitenkään jäähtyä rakenteita myöten. 

Vierailija
8/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai täytyy ikkunat pestä kun muuttaa👍

Minä kakkaisin jonnekin piiloon läksiäislahjaksi vaikka sinne ikkunoiden väliin

Vierailija
9/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokra-asunnossa vain kesällä pestävä ikkunat molemmin puolin, muuten riittää sisäpinnat. 

Vierailija
10/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella ole liannut. Normaalia säiden aiheuttamaa ns tahraa, kuten vesisade. Kesällä pesin viimeksi hyvin. Nyt olin pessyt vain sisäpuolelta. Vuokranantaja avasi ikkunat selälleen kolmannessa kerroksessa (asutaan pohjoisessa meren vierellä joten todella jäätävä tuuli) ja vaati pesemään tai tulee lasku perässä.

Ap

Vierailija
11/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pakkasella pitäisi riittää ikkunoiden pesu vain sisäpuolelta? (Näin ohjeistettiin 2 vuotta sitten helmikuussa Tampereella - YH-kodit.)

Vierailija
12/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu kuuluu normaaliin muuttoon. 

Vierailija
13/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hitaasti ja huolella. Ei poismuuttajan tarvi murehtia ulos karkaavaa lämpöä, se on osakkaiden murhe.

Vierailija
14/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat aukeavat yleensä myös sisälle joten ei ole hankalaa pestä talvella jos ei oo hirveä pakkanen.

Vierailija
15/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella ikkunan pesu ei ole pakollista ikkunan ulkopuolelta.

Ikkunathan aukeaa sisäänpäin, joten saat ne kuiviksi ennen sulkemista. Mikä ongelma?

Vierailija
16/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä asiaan alapeukuttaneet ovat juuri niitä paskoja vuokralaisia, joiden jäljiltä asunnon on kuin sikolätti. Minä maksatan aina vuokralaisella uudelleen siivouksen, jos ei ole kunnolla tehty.

Vierailija
17/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pesettänyt ikkunat viimeisen päälle, ei rantuakaan. Muuttaessa vuokralainen kehuo kuinka superpuhdas asunto oli.  Poismuuttaessa vuokralainen "pesi" ikkunat jollakin ihme paskarätillä, jonka jälkeen ikkunoista ei kunnolla nähnyt ulos, kun oli niin mahtavat rannut. Kaikki ei vaan osaa.

Vierailija
18/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisännät vois keskittyä vaan niihin, jotka ovat nakanneet mätiä kananmunia vuosikymmeniä niihin ikkunoihin jäämättä kiinni. Voisi lopettaa myös valehtelua jq  vihjaukset, että asukkaat olisi itse lianneet ne vai missä ongelma? Ei riitä äly miettimään miten oikeasti asiat ovat olleet,vai itse olette likaaja puolella jopa? Ei tartte olla ääliö.

Vierailija
19/26 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes aukea koko olohuoneen levyinen ikkuna, joten pese sitä sitten ulkoa. Oon asunut 11 vuotta, ja vähintään sen ajan liat on siinä. Muutama kesä sitten oli kunnon myrsky ja silloin puhalsi kunnon sateen siihen, mutta normaali sade ei tee mitään. 

Vierailija
20/26 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikkunoita kuulu pestä ulkopuolelta jos asunto korkealla eli jos on turvallisuusriski. Sehän kuuluu taloyhtiön vastuulle. Sisäpuolelta toki kuuluu pestä.