Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisen lapsen seksielämä.

Vierailija
07.01.2018 |

Uuden asian edessä näin vanhempana.
Kyseessä 16-vuotias lapsi, jolle on puhuttu ehkäisystä yms eli siinä ei ongelmaa. Tai siis siinä että harrastaa seksiä, mutta kun en jaksa vanhempana sitä kuunnella ovien ja seinien läpi. Kiusallista vaikkakin normaalia.
Mitä te muut teette? Kuulokkeet korville ? Mitä?

Kommentit (256)

Vierailija
61/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin oven pois teinin huoneesta. Todennäköisesti loppuisi epäsovinnainen käytös. Näitä lässyvanhempia kuunnellessa ei voi muuta kuin todeta, että kylläpä kuri on kadonnut lasten kasvatuksesta. Harmi. No niittää mitä kylvää. Nämä lässyvanhemmat tulevat vielä kärsimään asiasta, kun huomaavat muissakin asioissa, ettei teini kunnioita vanhempiaan.

Kunnioitus pitää ansaita. Käskyttämisellä saa aikaan vain näennäistä tottelevaisuutta.

Vierailija
62/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin oven pois teinin huoneesta. Todennäköisesti loppuisi epäsovinnainen käytös. Näitä lässyvanhempia kuunnellessa ei voi muuta kuin todeta, että kylläpä kuri on kadonnut lasten kasvatuksesta. Harmi. No niittää mitä kylvää. Nämä lässyvanhemmat tulevat vielä kärsimään asiasta, kun huomaavat muissakin asioissa, ettei teini kunnioita vanhempiaan.

Sittenhän se vasta kuuluisikin kun olisi ovikin pois paikoiltaan😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos äänekästä on niin kyllä siitä on hyvä mainita että ääntä hiljemmalle mutta kieltäminen on sitten ongelmallista koska missä teinit sitten harrastaisivat seksiä jos ei kummankaan kotona saa ja näin talvisin ulkona ei onnistu. Vielä jos sitten jäävät noin opiskelujen/töiden takia 20-ikävuoteen asti koteihinsa asumaan samalla säästäen rahaa jotta voivat sitten muuttaa omiin oloihinsa niin aika karulta kuulostaa jos sinne asti pitäisi oottaa että saa seksiä harrastaa.

Vierailija
64/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa ei paneskele kuin omistajat. Jos se ei jollekulle passaa niin muuttakoot muualle.

Tämä on oikea periaate, kaikki muu on seurausta siitä että lapsi ei kunnioita vanhempiaan. Minun mielestäni seksielämä ei kuulu teineille, se kuuluu vasta sen ikäiselle, joka pystyy mahdollisen jälkikasvunkin hoitamaan. Mitä salassa tekevät, sille ei mahda mitään, mutta minun jälkikasvulleni on selvää, että en tuollaista touhua suvaitse. Minun alaikäisen tyttäreni luona ei käy yökylässä ketään, eikä myöskään tyttäreni käy yökylässä kenenkään luona. Ei se sen vaikeampaa ole. Nykyisin lapset ovat vanhempiensa kavereita, ja ikään kuin pieniä aikuisia. Se ei ole kasvattamista.

Hahaha. Seksi kyllä kuuluu myös teineille, jos olet eri mieltä olet todella ahdasmielinen. Siinä vaiheessa kun kaksi ihmistä haluavat toisiaan, ei muiden mielipiteillä ole väliä. Et ikinä pysty estämään jälkikasvuasi harrastamasta seksiä, vaikka kotona kyttäisitkin joka hetkeä. Ole siis aikuinen ja tue lastasi hyväksymällä faktat.

Vierailija
65/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa ei paneskele kuin omistajat. Jos se ei jollekulle passaa niin muuttakoot muualle.

Tämä on oikea periaate, kaikki muu on seurausta siitä että lapsi ei kunnioita vanhempiaan. Minun mielestäni seksielämä ei kuulu teineille, se kuuluu vasta sen ikäiselle, joka pystyy mahdollisen jälkikasvunkin hoitamaan. Mitä salassa tekevät, sille ei mahda mitään, mutta minun jälkikasvulleni on selvää, että en tuollaista touhua suvaitse. Minun alaikäisen tyttäreni luona ei käy yökylässä ketään, eikä myöskään tyttäreni käy yökylässä kenenkään luona. Ei se sen vaikeampaa ole. Nykyisin lapset ovat vanhempiensa kavereita, ja ikään kuin pieniä aikuisia. Se ei ole kasvattamista.

Hahaha. Seksi kyllä kuuluu myös teineille, jos olet eri mieltä olet todella ahdasmielinen. Siinä vaiheessa kun kaksi ihmistä haluavat toisiaan, ei muiden mielipiteillä ole väliä. Et ikinä pysty estämään jälkikasvuasi harrastamasta seksiä, vaikka kotona kyttäisitkin joka hetkeä. Ole siis aikuinen ja tue lastasi hyväksymällä faktat.

Minun kattoni alla ei paneskella. Pankoot vaikka metsässä jos on pakko. Jollei minun sääntöni miellytä niin muuttakoot muualle.

Vierailija
66/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sinä raukka et voi kontrolloida. Vaikka niin kovasti luuletkin.

Ja tekisi ilmeisesti sullekin pikkuiset munan työnnöt hyvää. Sen verran karhealta tuntuu toi sun hiekkainen p***u. Sori asenne.

Vierailija
67/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala lapsi sulla. H(uoran olet kasvattanut.

Mistä kohtaa sä olet lukenut että kysymyksessä on tyttö??

Rivien välistä. 16v poikien saumat saada pildeä on olemattomat, ellei sitten mennä sakkolihan puolelle. Melko varmasti kyseessä on siis teinitypsy, jota jyystää joku parikymppinen jätkä.

Vierailija
68/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tekisi ilmeisesti sullekin pikkuiset munan työnnöt hyvää. Sen verran karhealta tuntuu toi sun hiekkainen p***u. Sori asenne.

Kenen asunnossa asuu, sen sääntöjä noudattaa. Teini on hyvä ja hankkii oman asunnon, jossa voi paneskella päivät pitkät niin kovaäänisesti kuin ikinä haluaa. Mutta jos asuu jonkun muun asunnossa, niin noudattaa sääntöjä: hiljaista seksiä / seksiä vain muiden poissaollessa / seksiä jossain muualla. Tässä ovat vaihtoehtosi, miksi ne eivät kelpaa?

Vierailija
69/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lastenpsykiatri Sinkkonen opettaa, että nuorten ei ole sopivaa sekstata vanhempiensa luona edes täysi-ikäisenä. Hän sanoo siinä olevan vääränlaisen turvallisuudentunteen, kun harrastaa seksiä vanhempien siipien suojassa.

Oikeasti kun seksiin kuuluu suuri vastuu.

Voisi tätä tietysti kysyä Sinkkoselta itseltäänkin, mutta kun kerran tunnut olevan samaa mieltä, kysyn sinulta, miksi nuori ei saisi omassa kodissaan tuntea oloaan turvalliseksi? Mitä väärää siinä on?

Koska seksiin kuuluu valtava vastuu, sitä ei pidä tehdä ikään kuin vanhempien suojassa. Noin sen asian ymmärsin. Eli se seksi on koettava jossain muualla.

Se vastuuhan on tietty paitsi tautiriski, myös mahdollisuus tulla raskaaksi. Se on valtavan iso päätös, keskeyttäökö raskauden vai antaako syntyä. Se voi vaikuttaa nuoren koko loppuelämään.

Vierailija
70/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat sinun vaihtoehtojasi. Sinun suppean maailman.

Että kun nuori aloittaa seksielämän niin vanhemmat potkivat hänet pois kodistaan.

Siinähän se terve suhtautuminen syntyy sekä itseensä että perheeseen.

Vierailija
71/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta?

jo on kiva keskustelu.

Vierailija
72/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kasvaa ne sunkin taaperot teineiksi joskus.

Täällä keskustellaan muutenkin vanhemmuudesta ja sen haasteista.

Mikäs tässä nyt mättää??

Vierailija
73/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan ehdottaa lapsillesi jo omaan kämppään muuttoa. Eikös se 16v ole juurikin se yksinasumisen ikäraja? vai 17? Joka tapauksessa saisivat hommailla rauhassa ja lisäksi saisivat tukea elämiseen.

Vierailija
74/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lastenpsykiatri Sinkkonen opettaa, että nuorten ei ole sopivaa sekstata vanhempiensa luona edes täysi-ikäisenä. Hän sanoo siinä olevan vääränlaisen turvallisuudentunteen, kun harrastaa seksiä vanhempien siipien suojassa.

Oikeasti kun seksiin kuuluu suuri vastuu.

Voisi tätä tietysti kysyä Sinkkoselta itseltäänkin, mutta kun kerran tunnut olevan samaa mieltä, kysyn sinulta, miksi nuori ei saisi omassa kodissaan tuntea oloaan turvalliseksi? Mitä väärää siinä on?

Koska seksiin kuuluu valtava vastuu, sitä ei pidä tehdä ikään kuin vanhempien suojassa. Noin sen asian ymmärsin. Eli se seksi on koettava jossain muualla.

Se vastuuhan on tietty paitsi tautiriski, myös mahdollisuus tulla raskaaksi. Se on valtavan iso päätös, keskeyttäökö raskauden vai antaako syntyä. Se voi vaikuttaa nuoren koko loppuelämään.

Sen valtavan vastuun nuori kantaa itse joko huolehtimalla ehkäisystä tai jättämällä huolehtimatta, asuinpaikasta riippumatta.

Vierailija
75/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuka kantaa vastuun lakanoiden pesusta?

Vierailija
76/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen asunnossa asuu, sen sääntöjä noudattaa. Teini on hyvä ja hankkii oman asunnon, jossa voi paneskella päivät pitkät niin kovaäänisesti kuin ikinä haluaa. Mutta jos asuu jonkun muun asunnossa, niin noudattaa sääntöjä: hiljaista seksiä / seksiä vain muiden poissaollessa / seksiä jossain muualla. Tässä ovat vaihtoehtosi, miksi ne eivät kelpaa?

Nuohan juuri ovat ne järkevät vaihtoehdot, toisin kuin heittää nuori ulos siksi että hänellä sattuu olemaan seksielämää. Siitä tietysti pitää sanoa jos äänet häiritsevät muita, ja mahdollisimman pian tietysti. Nuori itse saattaa luulla olevansa hiljaa eikä tajua korjata tilannetta.

Vierailija
77/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kuka kantaa vastuun lakanoiden pesusta?

Se joka ne muutenkin pesisi. Oletan.

Vierailija
78/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyihitto sentäään

sano lapselle suoraan ettei seksiä silloin kun vanhemmat kotona.

Vierailija
79/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se olen minä joka omassa kodissani määrään. Jos ei säännöt miellytä niin hyvästi.

Vierailija
80/256 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikamme on 16 vuotias ja kyllä ne äänet on aika nihkeitä. Sanoin miehelleni, että ei toi kovin sopivaa ole. Jos tekisivät sitä kun ei olla kotona. Poika ja hänen tyttöystävä kun tuli, niin mieheni antoi pojalle teippurullan käteen ja lähti lenkille. Siinä se poika seiso suu auki oli kysymysmerkkiä ja minut jätti sika nauramaan yksinäni siihen tilanteeseen.

Voisko joku selittää mulle? Oon usein aika hidas vitsien kanssa, nauran vasta seuraavana päivänä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi