Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulaja Kelly Clarkson piiskaa 1-ja 3v lapsiaan, mitä mieltä?

Vierailija
07.01.2018 |

Eikö fyysinen kuritus ole laissa kiellettyä muualla kuin meillä?
Satuin katsomaan jakson verran sitä ohjelmaa missä supernanny vierailee aina perheessä jossa haasteita lasten kanssa, jenkeissä sekin, ja siinä oli videokuvamateriaalia isästä joka komensi poikansa huoneeseensa ja marssi perässä housujensa vyötä irroitellen. Sen jälk pojan huoneesta alkoi kuulua raastavaa itkua ja vyön läiskimisääniä. Ja lapsi ei ollut tehnyt muuta kuin ei siirtynyt seisomaan olkkarissa juuri siihen kohtaan mihin isä käski, kehityksessä haasteita, mm.puheen tuottamisessa.

Itselläni tuli oksennus suuhun tuosta, minuakin on satutettu fyysisesti(kin) lapsena ja usein, vatsassa velloo tuollaiset luuserit, ehdoton nollatoleranssi itselläni käytössä!!

Kommentit (323)

Vierailija
321/323 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika hurjalta kun on noin pieniä vielä! Eihän ne edes ymmärrä tehneensä väärin.

Kurittaminen olisi edes hieman ymmärrettävämpää, jos on sen ikäinen, että ymmärtää mikä on väärin ja tekee ihan tahallaan väärin vaikka on kielletty.

Mietin ihan samaa :( Mulla on 2v ja se ei edes koskaan tee mitää tarkoituksellista pahaa. Ei ole edes uhmaa tms. Nojoo. Joskus saattaa ulkoilun jälkeen olla väsynyt ja kiukkuinen, mut piristäiskö sitten piiskaaminen? Tai mitä se opettais? Jos oot väsynyt/nälkä->itkettää->äiti antaa remmistä? Semmonenko hirviö mun pitäis olla?

Ja mä oon luullu, et tän ikäselle opetetaan perusturvallista arkea, luottamusta. Rakennetaan hyvää kiintymyssuhdetta ja luottamusta auktoriteettiin. Sekö rakentuu, jos alan hakkaamaan lasta?? Huhhuh.. käsittämättömiä kommentteja täällä. Ja ei. Mun rauhallinen ja kiltti koululainenkaan ei ole saanut piiskaa tai edes luunappeja. Silti hän osaa käyttäytyä hyvin ja noudattaa yhteisiä sääntöjä. Eikä todellakaan ole väkivaltainen. Miksi olisi?

Vierailija
322/323 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh, miten muka voi antaa selkään noin pienille lapsille?! Kyseessä siis vauva ja taapero. Jotenkin vielä ymmärrän sen, että vanhemmat kurittavat vähän vanhempia lapsiaan, mutta eiväthän tuon ikäiset ymmärrä tekojensa seurauksista vielä yhtikäs mitään! Julmaa, ei voi olla kaikki kotona tuollaisella.

Samaa mieltä. Pikkulasten kurittaminen on täysin tuomittavaa.

Mutta en ymmärrä, mikä tässä toisessa tapauksessa oli niin kamalan kamalaa, että sitä pitää sivukaupalla kauhistella. Selvästi isompi (oliko 12?) lapsi oli kuritettu, koska oli ollut tottelematon eikä muuttanut käytöstään, vaikka oli jo saanut lievempiä rangaistuksia. Onko se sana ”remmi” joka saa jotkut heti näkemään punaista? En minä olisi noin ankarasti rankaissut, mutta en minä silti lähde vanhempia tuomitsemaan ja leimaamaan väkivaltaisiksi. Oletettavasti hyvää kuitenkin tarkoittivat. Ja eihän remmin käyttäminen suoraan sitä tarkoita, että hullunraivolla piiskataan.

Ei sinun asiasi olekaan "tuomita". Se on poliisin ja tuomioistuinten tehtävä panna lapsiaan kohtaan väkivaltaiset vanhemmat kuriin. 

Eikä se jankuttamalla muuksi muutu. Et saa mustaa pestyä valkoiseksi millään. Jos et vieläkään tajua monista kommenteista huolimatta, miksi fyysinen kuritus on niin vahingollista lapsen henkiselle kehitykselle, niin kertooko se yhtään mistään muusta kuin sinusta?

Onneksi on sinua viisaampia, joiden erikoisalaan eli ammattitaitoon kuuluu tietää, millaisista palikoista  lapsen terve kehitys muodostuu. Ja sitä tervettä kehitystä tuetaan lainsäädännöllä, ettei yksikään oman vanhempansa käsissä kaltoinkohdeltu lapsi jäisi ilman turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/323 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä topiikissa monilta vapaan kasvatuksen fanatisoimilta naisilta tulisi lapset ottaa huostaan välittömästi ja antaa heidän lapsilleen tulevaisuus.

Ei sairaiden ihmisten tulisi antaa siirtää omaa mielipuolisuuttaan lapsilleen.

Todella sairaiden ihmisten ketju.

Kyllä tässä topiikissa yhdeltä väkivallan fanatisoimalta lapsiaan pieksävältä miehiltä tulisi lapset ottaa huostaan välittömästi ja antaa hänen lapsilleen tulevaisuus.

Ei sairaiden ihmisten tulisi antaa siirtää omaa mielipuolisuuttaan lapsilleen.

Todella sairaan ihmisen mielipiteitä näkynyt pitkin ketjua. Haluaa kostaa omille lapsilleen, kun on itse tullut lapsena piestyksi. Tässä nähdään, kuinka väkivalta siirtyy sukupolvelta toiselle, kun ihminen ei ole riittävän älykäs ja valistunut katkaisemaan sitä kärsimyksen ketjua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän