Mies kiukuttelee kun olen kipeä
Olen tällä hetkellä niin kipeä, että joudun olemaan pitkälti vuoteessa. Mies ei halaa takaisin eikä ota lähelle. Ei mitään empatiaa. Lisäksi vinkuu kaupassa käynnistä. Hän on aikuinen mies ja ei osaa käydä kaupassa. Ei osaa myöskään keksiä mitä ruokaa sieltä tuo. Minulla on hänen kanssaan lapsia ja mietin vain että miten toinen voi olla noin avuton. Tunnen oloni yksinäiseksi ja jotenkin ahdistaa tuo miehen vastuuton ja tunteeton käytös. Onko oikeasti niin että suurinosa miehistä on tuollaisia? Ottaa niin kupoliin, kun lääkärikin sanoi etten nyt saa rasittua, mutta stressitasot korkeammalla kuin koskaan. Itkettää.
Kommentit (18)
Mistä naiset aina löytää tuollaiset idiootti miehet jotka ovat kakaran tasolla.
Mun exä suuttui kun irtisanouduin työstä josta jäin sairaslomalle ensin psyykkisen pahoivoinnin vuoksi. Ei auttanut vaikka en ollut ensimmäinen joka siitä työpaikasta suoraan sanoen pakeni. Piti juurta jaksaen selittää, että kyllä me taloudellisesti pärjätään koska ensinnäkin mulle maksettaisiin lomapäiviä n.30. En myöskään saanut karenssia koska lääkäri teki lausunnon ettei suosittele palaamaan työpaikkaan ja työkkäri jo tiesi tämän paikan. No en ehtinyt saada työttömyysetuutta koska löysin nopeasti toisen työpaikan.
Olisi ollut kiva saada tukea vaikeassa tilanteessa, mutta kun ei toinen suuttui ja aloitti mykkäkoulun.
Sanot että ottaa lapset mukaan kauppaan ja antaa heidän valita mistä he itse tykkää ruuaksi.
Miten usein sinä AP sairastat, kun täällä usein tämän saman aloituksen teet? Vai onko sinulla joku pitkäaikaissairaus? Jos siitä on kysymys, niin varmaan mies stressaantuu, kun usein jää lähes yksinhuoltajaksi, kun sinä olet vuoteenomana.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani ap.
Sano miehelle suoraan että vinkuminen loppuu nyt, mä oon sairas. Voit vaikka huutaa sen ulos huoneesta, ehkä oppii.
Meillä vähän sama, jos sairastun niin mies loukkaantuu koska hän joutuu nyt hoitamaan lapset ja muun. Kerran kävi ihan huutamassa mulle kun makasin hirveässä kuumeessa sängyssä.
Tippuu johonkin mystiseen avuttomuuden tilaan ja ei muka osaa kaupassa käydä, lapsia vahtia ja pastaa keittää.
Miehen pisteet ja uskottavuus on pahasti ropisseet noiden miesvauva-hetkien takia. Enkä todellakaan nykyään auta silloin kun itse sairastaa, en tosin käy vinkumassakaan.
Jatkoit kuitenkin kuuliaisena palvelustyttönä huutojen jälkeen :D
Teet ruokalistan miehellesi ja hänen on pakko tuoda ne kaupasta. Mitenkä olet opettanut miehesi niin ettei tarvitse käydä kaupassa koskaan.
Minä ja mieheni käydään yhdessä kaupassa kerran viikossa ja kun olin sairaana niin mieheni osasi tuoda minulle suunnilleen ihan kaikki mitä listaan laitoin eikä ollut valitettavaa. Sanoin jos et jotain löydä merkkiä niin ota jotain vastaavaa.
Miksi teit lapsia sellaiselle miehelle jonka kanssa et edes yksinkertaisimpiakaan asioita ensin harjoitellut ja nyt sitten valitat kun ne eivät onnistu.
Kuinka nopeesti perustit perheen sellaisen kanssa joka ei osaa edes kaupassa käydä ja eikä tullut mieleen testata sellaista. Minkä ihmeen kehitysvammaisen kanssa lisäännyit. Eikä sinussa ollut mitään vikaa kun niin äkkiä aloit lisääntymään.
Sulla ei ole mikään tarttuva tauti, kun läheisyyttä olet vailla? Siihen tulin sanomaan, että sehän on järkevää vaan, ettei nyt halailla. Mutta taitaa ollakin jostain muusta kyse?
Mun mies on vastaava. Kun lapset oli pieniä, niin silloin se hoiti tonttinsa ja ehkä mutkin jos sairastelin. Nykyään ollaan taas kahden ja tuntuu, että mä saan hoitaa jälleen kaiken.
Hän tekee töitä, mä hoidan kodin... kun mulla on parempia päiviä. Sairastuin ja hän sitten "sairastui" kanssa, kun luuli, mun olevan flunssassa. Aikuinen mies näytteli sairasta, ettei hänen tarvis tehdä mitään tai käydä juurikin kaupassa tms. Mitä v*ttua?! Eikä mulla ollut rahkeita alkaa ttappelemaan asiasta.. vaan laitoin lapsille viestiä, että voitteko jelppia kahta kipeetä ihmistä. Toinen tuli kumppaninsa kanssa siivoamaan ja toinen kävi kaupassa ja teki usealle päivälle ruokaa.
Lisäksi ottivat koiran, ettei meidän tarvii hoitaa. Siithän sitten tuli mulle mäkätystä, kun annoin koiran hoitoon viikoksi. Ainoa ilo hänen päivissä. Kuka sitä lenkeilyttää, kun ethän sä jaksa?! Murahti takas, että kyllä sä hyvin joudat. Totta nivelet kun on mut nyt taas sänkypotilaaksi ajanut, niin mähän sitten joudan juoksemaan mettässä...
Me ollaan oltu 30 vuotta yhdessä ja tässä parin vuoden aikana siitä on tullut tuommoinen p*ska! Heti jos mulla on huono päivä sairauteni kanssa, niin hänelläkin on kuumetta ainakin sata ja tulee kakkapöksyyn.
Mä vielä yritän mennä omaan "luolaani" kärsimään, niin eikö tuo kele tule sitten perässä löhöömään toiselle sohvalle. Valittaa ja mussuttaa tauotta. Eilen tuli huudettua sille, että ole jo v*ttu hiljaa! Meni ihan hämellyksiin ja alko jupista, että lapsetku näkis tämän alennustilan.
Jos olisi rahkeita, niin mä olisin jo lähtenyt, mutta nyt vaan ei pysty.
Helpointa on tilata ruokakaupasta netin kautta ja laittaa mies hakemaan. Tämän mies varmaan osaa tehdä, toki vaatii auton olemassaolon.
Kannattaa hommata mies joka osaa käydä kaupassa aivan yhtä hyvin kuin te itsekin. Ja hoitaa lapset ym koko paketin, vaikka sinä olisitkin tippunut pelistä pois jonkun syyn takia.
Neljä lasta, ja tässä perheessä mies ja nainen hoitavat aivan yhtä hyvin ihan kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat. Myös vaateostokset ym. Aivan turha selittää ettei "mies osaa käydä kaupassa" tai muuta skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
Teet ruokalistan miehellesi ja hänen on pakko tuoda ne kaupasta. Mitenkä olet opettanut miehesi niin ettei tarvitse käydä kaupassa koskaan.
Minä ja mieheni käydään yhdessä kaupassa kerran viikossa ja kun olin sairaana niin mieheni osasi tuoda minulle suunnilleen ihan kaikki mitä listaan laitoin eikä ollut valitettavaa. Sanoin jos et jotain löydä merkkiä niin ota jotain vastaavaa.
Miksi teit lapsia sellaiselle miehelle jonka kanssa et edes yksinkertaisimpiakaan asioita ensin harjoitellut ja nyt sitten valitat kun ne eivät onnistu.
Kuinka nopeesti perustit perheen sellaisen kanssa joka ei osaa edes kaupassa käydä ja eikä tullut mieleen testata sellaista. Minkä ihmeen kehitysvammaisen kanssa lisäännyit. Eikä sinussa ollut mitään vikaa kun niin äkkiä aloit lisääntymään.
Niin että naisen vika, kun mies on avuton? Luulen, että ap:n tapauksessa pointti on nimenomaan siinä, että hän on sairaana. Jotkut miehet suuttuvat siitä (kokemusta valitettavasti on), eivätkä saa mitään aikaiseksi.
Ei tuo sinunkaan touhusi ihan tervettä ole, ihan olet opettanut miehen käymään kaupassa ja hän osaa suunnilleen tuoda sieltä mitä lappuun olet kirjoittanut. Wau! Annoitko myös rahat taskuun, avaimen kaulaan ja tutin suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hommata mies joka osaa käydä kaupassa aivan yhtä hyvin kuin te itsekin. Ja hoitaa lapset ym koko paketin, vaikka sinä olisitkin tippunut pelistä pois jonkun syyn takia.
Neljä lasta, ja tässä perheessä mies ja nainen hoitavat aivan yhtä hyvin ihan kaikki kotiin ja lapsiin liittyvät asiat. Myös vaateostokset ym. Aivan turha selittää ettei "mies osaa käydä kaupassa" tai muuta skeidaa.
Kannattaa, kannattaa joo. Se on aina hyvä neuvo jälkikäteen. Kaikki omituisuudet eivät tule seurusteluaikana ilmi, lisäksi ihmiset muuttuu. Mutta ei tietenkään teillä täydellisillä, jotka olette osanneet valita täydelliser miehenne. Kyllä minä ja mieheni osaamme kaiken!
Vierailija kirjoitti:
Säkö et sitten lukenut aloitusta, vaan piti tulla pätemään? Vaiko et vaan ymmärtänyt?
Siinä ei ole mitään hommaamisen kanssa tekemistä, kun aikuinen mies päättää, PÄÄTTÄÄ heittäytyä pikku kakkaraksi ykskaks.
Tällasii mieslapsia on pilvin pimein, ei vain ap:lla, jos yhtään lohduttaa.
herranjestas, tietäisittepä kuinka sitten mieslapsi itse sairastaa, voi apua.
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on tilata ruokakaupasta netin kautta ja laittaa mies hakemaan. Tämän mies varmaan osaa tehdä, toki vaatii auton olemassaolon.
Totta sehän se on helpointa, kun tämmöiset palvelut on joka kylässä ja notkossa ja niemenmaalla. :D Kaipa se olisi ollut helpointa, että tilaa kaupasta kuljetuksen, jos sellainen palvelu olisi olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä naiset aina löytää tuollaiset idiootti miehet jotka ovat kakaran tasolla.
Ei ne alkuun sellaisia olekaan. Oma mieheni oli pariutumisvaiheessamme hyvinkin pätevä ja kykenevä mies kaikin puolin. Oli asunut pitkään yksin, siivosi, pyykkäsi, kokkasi jne. Nyt toistakymmentä vuotta myöhemmin on taantunut mieslapseksi. Mikään ei enää onnistu, ei yhtään mikään. Suuttuu kaikesta kotityöntapaisesta mitä joutuu tekemään kun minä olen pois pelistä. Minun ilmeisesti pitäisi suunnitella sairastumisenikin tarkemmin niin, että ehdin esivalmistella ja tehdä kaiken ennakkoon valmiiksi ja vasta sitten sairastua, ettei hänen arkensa mullistu.
Olen pahoillani ap.
Sano miehelle suoraan että vinkuminen loppuu nyt, mä oon sairas. Voit vaikka huutaa sen ulos huoneesta, ehkä oppii.
Meillä vähän sama, jos sairastun niin mies loukkaantuu koska hän joutuu nyt hoitamaan lapset ja muun. Kerran kävi ihan huutamassa mulle kun makasin hirveässä kuumeessa sängyssä.
Tippuu johonkin mystiseen avuttomuuden tilaan ja ei muka osaa kaupassa käydä, lapsia vahtia ja pastaa keittää.
Miehen pisteet ja uskottavuus on pahasti ropisseet noiden miesvauva-hetkien takia. Enkä todellakaan nykyään auta silloin kun itse sairastaa, en tosin käy vinkumassakaan.