Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kaikilla yli 40-v naisilla kierukka?

06.01.2018 |

Olen 40- v, kolme lasta synnyttänyt nainen. Ei ole vaihdevuosioireita, pärjään kuukautisteni kanssa vaikka lasten jälkeen hieman runsastuivatkin. Tuota hormonikierukkaa on minulle tuputettu elämän autuaaksi tekevänä asiana joka gynekäynnillä. Ihan kuin ei muuta vaihtoehtoa elämään olisikaan. En halua elää missään hormonisumussa enkä kaipaa nuoruuden akneongelmiakaan, jotka näyttävät kulkevan käsi kädessä kierukan kanssa. Toki en voi tietää onko se niin ihanaa kun en ole kokeillut. Kiinnostaa että olenko ainoa outolintu kun vierastan ajatusta vai onko liki kaikilla muilla ikäisilläni naisilla kyseinen härveli?

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sterilisaation heti kun se oli mahdollista. Olen 45 ja 2 lasta.

Vierailija
82/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kävin sterilisaatiossa kuopuksen syntymän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään minipillereitä? Miksi niitä usein käyttää vain imettäjät? Itseäni houkuttelisi ne, koska on aurallinen migreeni niin se rajaa monia pois.

En ole yli 40, mutta vastaan silti. Mulla on ollut minit käytössä neljä vuotta. Kuukautiset on jääneet pois ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen Cerazetteen.

Vierailija
84/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä kesti tiputteluvuoto? Lääkäri tuputtaa tätä ja muistamisen kannalta olis kiva mutta luin kauheita kokemuksia just noista jälki/tiputteluvuodoista? Entä onko pillereissä sama? Mikä olis järkevin vaihtoehto? Ja siis muuten ei ois väliä mutta tässä elämäntilanteessa en voi vuotaa seuraavat 6kk.

Miten niin et voi tiputteluvuotoa sietää seuraavat 6 kk? Siedäthän sinä kuukautisetkin. Minulla oli hormonikierukan laiton jälkeen muutaman päivän veristä vuotoa ja muutaman kuukauden tuli silloin tällöin pientä, yleensä ruskehtavaa tuhrua. En joutunut edes siteitä käyttämään, harvoin pikkuhousunsuojaakaan. Vuodon määrä oli todellakin pienenpientä tiputtelua.

Kuukautiset kestää sen 4pva per kuukausi, ja tota tiputtelua kokoajan? Joten kyllä aika hermoja kysyvää olis. Miten te harrastatte seksiä, käytte rannalla jne?

Vierailija
85/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä kesti tiputteluvuoto? Lääkäri tuputtaa tätä ja muistamisen kannalta olis kiva mutta luin kauheita kokemuksia just noista jälki/tiputteluvuodoista? Entä onko pillereissä sama? Mikä olis järkevin vaihtoehto? Ja siis muuten ei ois väliä mutta tässä elämäntilanteessa en voi vuotaa seuraavat 6kk.

Miten niin et voi tiputteluvuotoa sietää seuraavat 6 kk? Siedäthän sinä kuukautisetkin. Minulla oli hormonikierukan laiton jälkeen muutaman päivän veristä vuotoa ja muutaman kuukauden tuli silloin tällöin pientä, yleensä ruskehtavaa tuhrua. En joutunut edes siteitä käyttämään, harvoin pikkuhousunsuojaakaan. Vuodon määrä oli todellakin pienenpientä tiputtelua.

Kuukautiset kestää sen 4pva per kuukausi, ja tota tiputtelua kokoajan? Joten kyllä aika hermoja kysyvää olis. Miten te harrastatte seksiä, käytte rannalla jne?

En ole tuo edellinen vastaaja, mutta ensinnäkin kuukautiset kestivät minulla ennen 7 pv. Tiputtelu oli niin pientä, että normaalien vessassakäyntien lisäksi sitä ei tarvinnut huomioida. Ihan tavallisesti pystyi harrastamaan seksiä ja olisi voinut käydä rannalla jos olisi halunnut.

Vierailija
86/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käytössä e-pillerit, en pysty kierukkaan psykologisista syistä eli kammoan ajatusta että sisälläni on vierasesine. Gynellä käyn kerran vuodessa tsekkaamassa että kaikki on ok, vaihdan ehkäisymuotoa jos ongelmia ilmene terveydessä. N41

Vierailija
87/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka on ja pian se vaihdetaan jälleen uuteen. Jos jätän kierukan pois, kuukautiset villiintyvät jälleen ja saan taas anemian runsaiden vuotojen takia. Mulle hormonikierukka on määrätty 20 vuotta sitten kuukautisten niukentamiseksi ja ne jäivätkin luojan kiitos kokonaan pois. Terkkari suositteli etten jätä vielä kierukkaa pois vaan laitetaan uusi vaikka miehelle on tehty sterilisaatio. Olen 42v.

Vierailija
88/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti elä parisuhteessa joten ehkäisytarvettakaan ei ole.

N41

Vierailija
89/178 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen raskaana.

N42

Vierailija
90/178 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi?

40 ei juuri ehkäisyä tartte.

Kumi on paras, jos harrastaa irtosuhteita.

"Miksi olisi?

40 ei juuri ehkäisyä tartte.

Kumi on paras, jos harrastaa irtosuhteita."

Juuri tulin vanhingossa ja ei-toivotusti raskaaksi 45-vuotiaana. Keskeytys. Vakisuhteessa kumit ei oo kivoja, nyt kai joudun kierukan ottamaan, nuorempana söin e-pillereitä, mutta niihin olen kuulemma jo liian riskialttiissa iässä.

Ehkäisyn tarve voi jatkua viisikymppiseksi saakka.

Vierailija
91/178 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Mies leikattu lasten jälkeen.

Vierailija
92/178 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kävin sterilaatiossa. Paras ehkäisy, kun lapset on jo saatu.

Vierailija
93/178 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klipsattu heti kolmekymppisenä, oli lapsiluku täynnä

Vierailija
94/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tarvitse ehkäisyä. Olen 47-vuotias. Gynekologi käytännössöä siis tunki kierukan sisääni. Maksoin siitä lähes 300 euroa, laitto oli kivulias ja nyt kauheat kivut, kun laitosta pari kuukautta. Myös mieliala heittelee. Seksi ei huvita. Turvottaa.

En todellakaan ymmärrä, miksi minuun oli pakko asentaa juttu, joka heikentää elämänlaatuani, mutta jota en tarvitse mihinkään.

No, toivon, että sivuoireet helpottavat _joskus_. Ja kyllä, valitin lääkäristä, mutta lääkärihän  vain vuoraa yksityisen terveysaseman huonetta ja asiakaspalvelua, joten ei firma pysty käytännössä mitenkään puuttumaan lääkärin toimintaan.

Vierailija
95/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä. Meillä on selibaatti.

Teillä on just oikea meininki🤣👌

Vierailija
96/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
97/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, eikä tuu. Todellakaan ei enää yhtään mitään koneenosia mun värkkeihin. Olisin jo leikkauttanut kohtuni pois, mutta eivät suostuneet

Vierailija
98/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään tarvitse ehkäisyä. Olen 47-vuotias. Gynekologi käytännössöä siis tunki kierukan sisääni. Maksoin siitä lähes 300 euroa, laitto oli kivulias ja nyt kauheat kivut, kun laitosta pari kuukautta. Myös mieliala heittelee. Seksi ei huvita. Turvottaa.

En todellakaan ymmärrä, miksi minuun oli pakko asentaa juttu, joka heikentää elämänlaatuani, mutta jota en tarvitse mihinkään.

No, toivon, että sivuoireet helpottavat _joskus_. Ja kyllä, valitin lääkäristä, mutta lääkärihän  vain vuoraa yksityisen terveysaseman huonetta ja asiakaspalvelua, joten ei firma pysty käytännössä mitenkään puuttumaan lääkärin toimintaan.

Hyvänen aika sentään!!! Annoit laittaa? Mulle on myös yritetty laittaa puoliväkisin, mutta minähän en suostu, housut jalkaan ja ulos huoneesta. Varaa aika poistoon, jos et halua sitä, ei ole pakko odotella "jos vaikka oliskin hyvä"

Vierailija
99/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvänen aika sentään!!! Annoit laittaa? Mulle on myös yritetty laittaa puoliväkisin, mutta minähän en suostu, housut jalkaan ja ulos huoneesta. Varaa aika poistoon, jos et halua sitä, ei ole pakko odotella "jos vaikka oliskin hyvä"

No siis maksoin siistä lähes 300 euroa. Todellakin odotan noin puoli vuotta, jos oireet loppuisivat.  Helppo sanoa, että housut jalkaan ja pois, mutta tositilanteessa vaikea, jos lääkäri on asemissa. Joo, olisi totta kai pitänyt vaikka huutaa apua, mutta jäädyin.

Vierailija
100/178 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka ehkäisykeinona ei kyllä houkuttele. On ollut useampi kierukkalapsi lähipiirissä. Pillerilapsia tosin sitäkin enemmän.