Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kaikilla yli 40-v naisilla kierukka?

06.01.2018 |

Olen 40- v, kolme lasta synnyttänyt nainen. Ei ole vaihdevuosioireita, pärjään kuukautisteni kanssa vaikka lasten jälkeen hieman runsastuivatkin. Tuota hormonikierukkaa on minulle tuputettu elämän autuaaksi tekevänä asiana joka gynekäynnillä. Ihan kuin ei muuta vaihtoehtoa elämään olisikaan. En halua elää missään hormonisumussa enkä kaipaa nuoruuden akneongelmiakaan, jotka näyttävät kulkevan käsi kädessä kierukan kanssa. Toki en voi tietää onko se niin ihanaa kun en ole kokeillut. Kiinnostaa että olenko ainoa outolintu kun vierastan ajatusta vai onko liki kaikilla muilla ikäisilläni naisilla kyseinen härveli?

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa jo  tuhannet naiset ovat reklamoineet Mirenasta. Ihan vaan sitä  harkitseville tiedoksi, korvausvaatimuksia lienee tulossa kasapäin.

Vierailija
42/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio. Ihanan helppoa ja huoletonta, en ole katunut, tehtiin 15 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mitään kierukoita halunnut, varsinkaan kun näin miten ystävättärelle kävi kun sille laitettiin kierukka (kauhea tulehdus, kuume ym.) Ja nuorena söin pillereitä, mutta sitten hoksasin että ne on myrkkyä ja lopetin ne joskus 25v. ja huomasin että en olekaan luonteeltani hermoheikko joka itkee ja raivoaa joka päivä, sen oli aiheuttanut pillerit, oireet loppui kuin seinään kun lopetin pillerit.

Kaksosten syntymän jälkeen mies kävi vasektomiassa, siitä on jo liki 10 vuotta. Ennen kaksosten syntymää oltiin 8 vuotta ilman ehkäisyä ennenkuin tärppäsi. Ei sitten otettu riskiä että jos tulee toisetkin kaksoset kun oltiin jo sen verran vanhoja.

Suosittelen kaikille miehille vasektomiaa jos lapsiluku on jo täynnä.

N43

Tuleeko mieheltä siis enää mitään kun saa orgasmin?

Voisiko joku kertoa jo?

Vierailija
44/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla Mirena, koska kuukautiset todella runsaat ja kivuliaat. Ehdotin lääkärille kyllä sterilisaatiota viidennen jälkeen, ei suostunut. Seitsemännen jälkeen laitettiin ensimmäinen Mirena heti jälkitarkastuksessa, enkä ole katunut. Hoituu vuoto-ongelmat ja ehkäisy samalla rykäisyllä.

Miten niin lääkäri ei suostunut??? Ja sinä teit sitten kiltisti vielä kaksi kersaa lisää? Ja mieskin ihan tyytyväinen asiaan?

Ei lääkäri, ei todellakaan siihen suostunut, koska olin liian nuori silloin n.30 ja vuodot olivat silloinkin runsaat, joten hänen mielestään sterilointi ei ollut ongelman ratkaisu. Ja todellakin mieheni tahtoi nuo kaksi, en minä, mutta kun avioero tuli, niin ei hän heitä halunnutkaan. 

Lääkärillä ei ole oikeutta evätä sterilointia, joten se olet sinä, joka on myöntynyt lääkärin ehdotukseen. Kun olin päättänyt, että haluan steriloinnin, niin varasin terveysasemalta lääkärin. Lääkäri yritti moneen kertaan ehdottaa vaikka mitä Mirenoita ja muita, mutta sanoin, että en lähde lääkärin tuolista ennen kuin lähete on kirjoitettu. Minä päätän itse mitä haluan, lääkäri voi kyllä suositella muuta ja he saavat toki paremmat palkkiot Mirenoista kuin steriloinnista, joten heidän höpinöihinsä ei ole pakko suostua. Sinäkin seitsemän kakaran äiti olisit voinut hieman enemmän lyödä nyrkkiä pöytään muutamassakin asiassa, nyt olet ollut vain onneton kynnysmatto.

Vierailija
45/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37v ja Mirena on. Tänä vuonna täytyy vaihtaa uuteen. Meinaan kyllä käyttää kierukkaa niin kauan kuin ehkäisylle on tarve.

Vierailija
46/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä kesti tiputteluvuoto? Lääkäri tuputtaa tätä ja muistamisen kannalta olis kiva mutta luin kauheita kokemuksia just noista jälki/tiputteluvuodoista? Entä onko pillereissä sama? Mikä olis järkevin vaihtoehto? Ja siis muuten ei ois väliä mutta tässä elämäntilanteessa en voi vuotaa seuraavat 6kk.

Ei mulla ole vuotanut kierukan laittamisen jälkeen juuri mitään. Päivä-pari.

Vierailija
47/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan mitään kierukoita halunnut, varsinkaan kun näin miten ystävättärelle kävi kun sille laitettiin kierukka (kauhea tulehdus, kuume ym.) Ja nuorena söin pillereitä, mutta sitten hoksasin että ne on myrkkyä ja lopetin ne joskus 25v. ja huomasin että en olekaan luonteeltani hermoheikko joka itkee ja raivoaa joka päivä, sen oli aiheuttanut pillerit, oireet loppui kuin seinään kun lopetin pillerit.

Kaksosten syntymän jälkeen mies kävi vasektomiassa, siitä on jo liki 10 vuotta. Ennen kaksosten syntymää oltiin 8 vuotta ilman ehkäisyä ennenkuin tärppäsi. Ei sitten otettu riskiä että jos tulee toisetkin kaksoset kun oltiin jo sen verran vanhoja.

N43

Voisiko joku kertoa jo?

Ihan normisti liemet tulee, et huomaa mitään eroa, siemenet vain puuttuu.

Vierailija
48/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi Mirenaa, mutta täytyy kai sellainen laitattaa. Tässä iässä (48-v.) kun keltarauhashormonin tuotanto hiipuu ja estrogeenia voi erittyä vielä pitkään normaalisti. (Niiden välinen epäsuhta altistaa kohdun limakalvon paksuuntumiselle, joka taas altistaa kohtusyövälle.)

Minulla sikhen asti normaalit kuukautiset alkoivat temppuilla viime kesänä. Olen siis tukevasti esivaihdevuosissa. Olen syönyt nyt Terolutia syklisesti 10 päivää kuussa muutaman kuukauden ajan ja ongelma on poistunut. Pidemmällä tähtäimellä homma hoidetaan kai yleensä hormonikierukalla.

Vierailija
49/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö Mirena muuten asentaa kuukautisten aikana, tietääkö joku?

Vierailija
50/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v ja kuparikierukka. Mirenasta tuli finniongelma. Kuparikierukka on ollut hyvä. Ei tiputteluvuotoa. Hieman vuodon runsastumista.

Vierailija
51/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka alle 30v ikäisenä. Ellen olisi sterilisaatiota hommannut, jatkaisin sillä varmaan edelleenkin. Tosin nyt alkaa olla menkat niin runsaat että oon miettinyt Mirenaa runsaiden vuotojen hoitoon. 

Vierailija
52/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias, eikä ole kierukkaa, eikä tule. Kondomia käytetään. Mies on suunnitellut sterilaatioon menoa. Mä en halua mitään härpäkettä sisääni, enkä mitään ylimääräisiä hormoneja. Menkkani ehtivät jo kertaalleen muuttua runsaiksi ja kierto lyhimmillään 22 päivää. Nyt on kierto taas 25-26 päivää ja vuoto normaalia. 

Vierailija
53/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43v. ja ei ole koskaan ollut kierukkaa, eikä tule koskaan olemaankaan.

E-pillerit (Cypretyl aknen takia) lopetettiin minulla 3 vuotta sitten, koska olin kuulemma jo aikas iäkäs niitä syömään ja silloin ehdotettiin kierukkaa aknen hoitoon. Mutta en halunnut kierukkaa, koska en halua esineitä sisälle kehooni ja en tarvitse ehkäisyä.

Aknea olen pillereiden lopettamisen jälkeen joutunut hoitamaan sitten muulla tavoin.

Vierailija
54/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Voisiko joku kertoa jo?

Ihan normisti liemet tulee, et huomaa mitään eroa, siemenet vain puuttuu.

Kiitos vastauksesta.

Vierailija
55/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivana on kohdunlimakalvon paksuneminen, voiko kuukautisten loputtua ( vaihdevuosi ) olla vaara vielä kohtusyövästä ? Vai onko samalla viivalla riskinsuhteen " normaalilimakalvoisten " kanssa.

Vierailija
56/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v. ja en enää ehkäise. Kyllä sen tarpeen tunnistaa. Mieskin on reilusti vanhempi ja sperma muuttunut kirkkaaksi.

Vierailija
57/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, eikä muutakaan ehkäisyä, en tarvitse. n45

Vierailija
58/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enkä ota. En pidä kierukan tavasta ehkäistä.  Olen 45 v ja kuukautiset vielä normaalit.  Käytän erittäin ohuita ja samalla lateksittomia kondomeja, koska ne ovat luonnollisemman tuntuisia kuin tavalliset kondomit. Eikä ole koskaan mennyt rikki, kun käyttää huolellisesti. Kyllä tämän ikäisenä jo osaa käyttää kondomiakin!

Vierailija
59/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hormonikierukka. Söin nuorena e-pillereitä, joista mitkään eivät sopineet, koska aiheuttivat aknea ja vihaisuutta, mielialan myllerryksiä yms. Kolmannen lapsen jälkeen otin hormonikierukan kokeeksi, eikä ole ollut mitään oireita. Ei edes näppylöitä. Kierukka vaikuttaa paikallisesti, toisin kuin suun kautta syötävät pillerit. Vaikutus on kuitenkin sama, eli raskautta ehkäisevä. Minulla on menkat kierukasta huolimatta, mutta ne ovat normaalia niukemmat.

Vierailija
60/178 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko teillä kesti tiputteluvuoto? Lääkäri tuputtaa tätä ja muistamisen kannalta olis kiva mutta luin kauheita kokemuksia just noista jälki/tiputteluvuodoista? Entä onko pillereissä sama? Mikä olis järkevin vaihtoehto? Ja siis muuten ei ois väliä mutta tässä elämäntilanteessa en voi vuotaa seuraavat 6kk.

Miten niin et voi tiputteluvuotoa sietää seuraavat 6 kk? Siedäthän sinä kuukautisetkin. Minulla oli hormonikierukan laiton jälkeen muutaman päivän veristä vuotoa ja muutaman kuukauden tuli silloin tällöin pientä, yleensä ruskehtavaa tuhrua. En joutunut edes siteitä käyttämään, harvoin pikkuhousunsuojaakaan. Vuodon määrä oli todellakin pienenpientä tiputtelua.