Mikä "vika" liitossanne on, mitä muut eivät tiedä?
Ulospäin monet parisuhteet/avo-/avioliitot vaikuttavat onnellisilta. Mitä isoja ongelmia tai vaikeuksia teidän suhteessa on, mitkä eivät näy kulissien toiselle puolen?
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Nou sex...ukolla ei seiso eikä mullakaan kyllä tee mieli😧tuskin monikaan uskois..
Heiii ollaa samiksii. Kippis sille
Mies niin auliisti kertoo aivan kaiken meidän elämästä muille, niin kaikki viat on yleisessä tiedossa.
Olen sairaalloisen mustasukkainen, sitä ei muut tiedä taikka edes uskoisi..
Että otin tarkoituksella itseäni hölmömmän miehen. Siis hän on kyllä erittäin lahjakas musiikillisesti, kielellisesti, matemaattisesti, tietää paljon historiasta, politiikasta... Kaikin tavoin joilla voi olla kirjaviisas, hän ehdottomasti on, ja hän ON hyvin älykäs - kaikessa teoreettisessa. Komea kuin mikä, pitää itsestään huolta. Matkustellut.
Mutta mies on aivan valtavan sinisilmäinen. Kiltti, uhrautuva, taipuva. Ei tippaakaan nk. streetsmartia ja maalaisjärjenkin kanssa on usein niin ja näin. Olen järjestänyt (kivoja) yllätyksiä toistensa perään vuosikaudet, eikä hän ole osannut koskaan epäillä mitään. Hän ei osaa tippaakaan valehdella. Häneltä menee nopeat sanaleikit ja vitsit täysin ohi. Välillä hän kysyy ihan hölmöjä asioita, asioita jotka jokaisen aikuisen luulisi tietävän.
Joku minua paljon ilkeämpi ja tunteettomampi käyttäisi miestä varmasti törkeästi hyväkseen. Pettäisi tai hankkiutuisi tahallaan raskaaksi tms. Veisi rahaa (varakkaasta perheestä).
Haittapuolena on, että mies ei osaa yhtään keskustella syvällisiä. Suhteen ulkopuoliset eivät tätä ole huomanneet, pitävät häntä vain vähän ujona. Minulla on onneksi monia ystäviä joilta tuntikausien keskustelu onnistuu, joten puhun heille, ja olen muutoin tyytyväinen mieheen. Kaikkihan eivät voi olla kaikkea jokaiselle.
Kun nopeasti huomasin miehessä tämän tietynlaisen yksinkertaisuuden, tajusin että saan tästä uskollisen miehen. Koska hän on hirvittävän huono valehtelemaan eikä osaisi juonitella selän takana vaikka aseella uhattaisiin, hän tuskin tulee pettämään minua. Sain aikoinaan tarpeekseni sellaisista käärmeistä.
Ihan kamalaa lukea kun niin monilla on täysin seksittömiä liittoja, sanokaa niille puolisoille, että on sitten lupa hakea muualta, niin kuin muissa maissa on tapana ja oli suomessakin vielä -70 luvulle asti.
Vierailija kirjoitti:
Mies on alkoholisti.Seksiä ei ole ollut yli 5 vuoteen,eli lasten jälkeen. Olen 31 vuotias,ja toimin myös mieheni äitinä..Käyn töissä,maksan,laskut,lapset kotityöt,yrityksemme asiat,talon lämmityksen,kaiken arjen pyöritykseen liittyvän. Olen parisuhteen ainut vastuullinen aikuinen. Olen masentunut ja ahdistunut.En pääse eroon oravanpyörästä.
Kuulostaa siltä, että tekisit luultavasti nuo samat asiat, jos eroaisit miehestäsi - sillä erotuksella tosin, ettet toimisi enää miehesi äitinä :) paljon tsemppiä sulle!
Meilläkin on ollut reilun kahden vuoden vaihe, jolloin ei seksiä ollut. Onneksi siitä on päästy ja seksiä on ollut taas useamman vuoden runsaammin.
Kukaan ei uskoisi, että mieheni käyttää henkistä väkivaltaa. Teen kaiken väärin ja olen maailman tyhmin ihminen. Huutaa jatkuvasti. Rikkoo minun tavaroita suutuspäissään. Keskusteluyhteys on lähes kokonaan poissa ja kotona saa olla varpaillaan. Ei olla puolta tuntia samassa tilassa riitelemättä. Tilanne on onneksi hieman helpottanut, mutta hyvään on vielä todella pitkä matka. Välillä suunnittelen eroa, mutta päädyn kuitenkin antamaan mahdollisuuden, koska hän on edistynyt käytöksensä kanssa.
Päällisin puolin minua pidetään vahvana ja positiivisena ihmisenä ja miestäni iloisena ja reippaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harrasteta seksiä koskaan. Nukutaan kyllä aina ihan toisissamme kiinni, pusutellaan ja kuljetaan käsi kädessä ja muuta sellaista mukavaa.
Ollaan nuoria ihmisiä ja oltu yhdessä toistakymmentä vuotta, naimisissakin vuosia. Aina välillä joku kyselee että eikö meillä ole lapsia. Mietin aina silloin hiljaa mielessäni että eipä niitä oikein halaamalla tule. :D
Herranjumala, aivan aavemaista miten sama tilanne! Meillä kohta 20 vuotta yhdessä ja naimisissakin kohta 15 vuotta. Emme ole koskaan olleet yhdynnässä, emme siis yhtään ainoaa kertaa. Alussa oli kyllä aika paljon muuta seksiä, sitten tahti harveni muutamaan kertaan vuodessa ja nyt taitaa olla vuosi ettei ole ollut mitään seksiä. Halataan kyllä paljon, pusutellaan, hierotaan toisiamme, silitetään niskasta kun katsotaan telkkaria, yms. yms.
Kukaan ystävistämme ei varmasti uskoisi enkä olekaan kertonut tätä kenellekään ikinä. Onneksi täällä saa olla anonyymina.
Voisitkohan sinä, tai joku muu noista jotka eivät koskaan harrasta seksiä (mutta muuten rakkautta ja hellimistä riittää), avata vähän että miksi noin? Kuulostaa ulkopuolisen korviin niin kummalliselta :D Läheisyys tuntuu hyvältä, hieronta, halailu pusuttelu jne, mutta yhdyntää ei tee mieli edes kokeilla? Miksihän noin?
Meille on vaan luontevampaa olla harrastamatta seksiä. Ei olla sillä lailla seksuaalisesti virittyneitä, että asiat käytännössä etenisivät tai johtaisivat seksiin. Se olisi jotenkin liioiteltua. Ilmeisesti ollaan heteroromanttisia aseksuaaleja molemmat.
-27-Oletteko puhuneet tästä asiaata esim. suhteen alkuaikoina? Onko teille luontevaa keskustella seksistä ja siitä että ette harrasta sitä, vai onko se asia josta ei ääneen mainita ja tilanne on ikäänkuin "liukunut" tuohon että seksiä ei vain harrasteta? Kyselen ihan mielenkiinnosta, ettehän ota pahalla :)
Sen verran ollaan ajan myötä puhuttu ja vertailtu ajatuksia, että tiedetään olevamme samanmoisia. Ei tämä ole mikään asia, joka olisi ns. tapetilla tai jossa olisi päädytty siihen, ettei seksiä ole. Me ei harrasteta seksiä niin kuin ei harrasteta seinäkiipeilyäkään, ei siihen liity sen suurempia. Puhuvatko seksiä harrastavat parit yleensä oikein erikseen että me muuten harrastetaan seksiä? Käsittääkseni se vaan on heille luonteva tapa olla yhdessä noin ylipäätään siinä missä meille on yhtä lailla sopivaa olla yhdessä ilman sitä.
-27-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harrasteta seksiä koskaan. Nukutaan kyllä aina ihan toisissamme kiinni, pusutellaan ja kuljetaan käsi kädessä ja muuta sellaista mukavaa.
Ollaan nuoria ihmisiä ja oltu yhdessä toistakymmentä vuotta, naimisissakin vuosia. Aina välillä joku kyselee että eikö meillä ole lapsia. Mietin aina silloin hiljaa mielessäni että eipä niitä oikein halaamalla tule. :D
Herranjumala, aivan aavemaista miten sama tilanne! Meillä kohta 20 vuotta yhdessä ja naimisissakin kohta 15 vuotta. Emme ole koskaan olleet yhdynnässä, emme siis yhtään ainoaa kertaa. Alussa oli kyllä aika paljon muuta seksiä, sitten tahti harveni muutamaan kertaan vuodessa ja nyt taitaa olla vuosi ettei ole ollut mitään seksiä. Halataan kyllä paljon, pusutellaan, hierotaan toisiamme, silitetään niskasta kun katsotaan telkkaria, yms. yms.
Kukaan ystävistämme ei varmasti uskoisi enkä olekaan kertonut tätä kenellekään ikinä. Onneksi täällä saa olla anonyymina.
Voisitkohan sinä, tai joku muu noista jotka eivät koskaan harrasta seksiä (mutta muuten rakkautta ja hellimistä riittää), avata vähän että miksi noin? Kuulostaa ulkopuolisen korviin niin kummalliselta :D Läheisyys tuntuu hyvältä, hieronta, halailu pusuttelu jne, mutta yhdyntää ei tee mieli edes kokeilla? Miksihän noin?
Meille on vaan luontevampaa olla harrastamatta seksiä. Ei olla sillä lailla seksuaalisesti virittyneitä, että asiat käytännössä etenisivät tai johtaisivat seksiin. Se olisi jotenkin liioiteltua. Ilmeisesti ollaan heteroromanttisia aseksuaaleja molemmat.
-27-Oletteko puhuneet tästä asiaata esim. suhteen alkuaikoina? Onko teille luontevaa keskustella seksistä ja siitä että ette harrasta sitä, vai onko se asia josta ei ääneen mainita ja tilanne on ikäänkuin "liukunut" tuohon että seksiä ei vain harrasteta? Kyselen ihan mielenkiinnosta, ettehän ota pahalla :)
Sen verran ollaan ajan myötä puhuttu ja vertailtu ajatuksia, että tiedetään olevamme samanmoisia. Ei tämä ole mikään asia, joka olisi ns. tapetilla tai jossa olisi päädytty siihen, ettei seksiä ole. Me ei harrasteta seksiä niin kuin ei harrasteta seinäkiipeilyäkään, ei siihen liity sen suurempia. Puhuvatko seksiä harrastavat parit yleensä oikein erikseen että me muuten harrastetaan seksiä? Käsittääkseni se vaan on heille luonteva tapa olla yhdessä noin ylipäätään siinä missä meille on yhtä lailla sopivaa olla yhdessä ilman sitä.
-27-
Hienoa, että olette löytäneet toisenne, kuten tästä ketjusta huomaa ei kaikilla ole käynyt yhtä hyvä tuuri
Naisellani on niin iso tavara ettei kaltaisellani keskiverrolla tunnu missään joten ei kiinnosta yhdyntä minua. Hoidan hänelle toki huippuhetket sitten muuten. Käsitöitä sitten itselleni, yhdessä tai yksin. Muuten menee loistavasti. Lapsia ei tietenkään ole/tule.
Meillä on kolme lasta ja emme ole ikinä harrastaneet seksiä keskenämme. Mies harrastaa joskus jonkun miehen kanssa ja minä inhoan ajatustakin seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Naisellani on niin iso tavara ettei kaltaisellani keskiverrolla tunnu missään joten ei kiinnosta yhdyntä minua. Hoidan hänelle toki huippuhetket sitten muuten. Käsitöitä sitten itselleni, yhdessä tai yksin. Muuten menee loistavasti. Lapsia ei tietenkään ole/tule.
Vika on vain tekniikassa tai pääsi sisällä. Minulla on myös iso tavara, mutta sekä minä että keskivertokokoiset ja jopa keskivertoa pienemmät olemme saaneet normiyhdynnässä. Mikäli olet jumittunut vain pariin asentoon, niin sitten ongelmaa ei voi ratkaista. Yleensä pienellä hakemisella on aina löytynyt se asento, jossa tärähtää molemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme lasta ja emme ole ikinä harrastaneet seksiä keskenämme. Mies harrastaa joskus jonkun miehen kanssa ja minä inhoan ajatustakin seksistä.
Miten saitte lapset alulle vai onko ne jonkun muun miehen?
Vierailija kirjoitti:
Että otin tarkoituksella itseäni hölmömmän miehen. Siis hän on kyllä erittäin lahjakas musiikillisesti, kielellisesti, matemaattisesti, tietää paljon historiasta, politiikasta... Kaikin tavoin joilla voi olla kirjaviisas, hän ehdottomasti on, ja hän ON hyvin älykäs - kaikessa teoreettisessa. Komea kuin mikä, pitää itsestään huolta. Matkustellut.
Mutta mies on aivan valtavan sinisilmäinen. Kiltti, uhrautuva, taipuva. Ei tippaakaan nk. streetsmartia ja maalaisjärjenkin kanssa on usein niin ja näin. Olen järjestänyt (kivoja) yllätyksiä toistensa perään vuosikaudet, eikä hän ole osannut koskaan epäillä mitään. Hän ei osaa tippaakaan valehdella. Häneltä menee nopeat sanaleikit ja vitsit täysin ohi. Välillä hän kysyy ihan hölmöjä asioita, asioita jotka jokaisen aikuisen luulisi tietävän.
Joku minua paljon ilkeämpi ja tunteettomampi käyttäisi miestä varmasti törkeästi hyväkseen. Pettäisi tai hankkiutuisi tahallaan raskaaksi tms. Veisi rahaa (varakkaasta perheestä).
Haittapuolena on, että mies ei osaa yhtään keskustella syvällisiä. Suhteen ulkopuoliset eivät tätä ole huomanneet, pitävät häntä vain vähän ujona. Minulla on onneksi monia ystäviä joilta tuntikausien keskustelu onnistuu, joten puhun heille, ja olen muutoin tyytyväinen mieheen. Kaikkihan eivät voi olla kaikkea jokaiselle.
Kun nopeasti huomasin miehessä tämän tietynlaisen yksinkertaisuuden, tajusin että saan tästä uskollisen miehen. Koska hän on hirvittävän huono valehtelemaan eikä osaisi juonitella selän takana vaikka aseella uhattaisiin, hän tuskin tulee pettämään minua. Sain aikoinaan tarpeekseni sellaisista käärmeistä.
Yksi vastaava mies oli ihastunut minuun nuorena. Näin jälkiviisaan harmittaa, etten silloin ymmärtänyt hänen arvoaan. Tällä viisaudella valitsisin hänet puolisokseni ja lasteni isäksi.
Mulla ei valittamista, mutta ihmettelee suuresti, miksi suhteissanne ei ole seksiä ja että se on "OK". Itse en ikinä suostuisi seksittömään liittoon. Enkä usko että miehenikään. Himoitsemme toisiamme ja seksi on ihanaa. 4-5 kertaa viikossa. 4 lasta.
Jos liitto on seksitön, eikö se kerro suhteen tilasta paljon muutakin? Kannattaako suhdetta edes jatkaa? Mielestäni ei. Olen elänyt seksittömässä liitossa ja se syö sisältä ja vie itsetunnon koska munssa on joku vika kun en kelpaa.
Ollaan todella lapsellisia kahdestaan. Lässytetään toisillemme ja mies esimerkiksi joka ilta peittelee minut nukkumaan. Laitan miehelle laastarin ja puhallan jos hänelle tulee pipi jne.
Muiden seurassa ja julkisilla paikoilla ollaan normaaleja aikuisia. Muut ihmettelee miten meillä on niin hyvä suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo päättänyt etten ole loppuelämääni hänen kanssaan. Vielä olen kun lapsi on pieni ja ihan mukavaa meillä onkin, ei riitoja eikä draamaa, seksiäkin on.
Tosi törkeää ja itsekästä. Hukkaat miehesi ja itsesi aikaa!!!! Eroa heti jos kerta aiot kuitenkin erota, idiootti!!!
Itse olet. Olen vastuuntuntoinen. Taitaa olla sulle täysin vieras käsite.
Etkä ole kuin raukkamainen. Jos olisit vastuuntuntoinen, kertoisit puolisollesi nyt suunnitelmistasi erota kun lapsi on tarpeeksi iso.
Olen tuon alkuperäisen kommentin kirjoittaja, en kirjoittanut tuota vastuuntunto kommenttia. Olen kyllå haaveillut miehen kuullen miten tulevaisuudessa aion tehdä jotain jota mies ei halua toteuttaa, esim ulkomaille muutto. Mies kuuntelee haaveitani ja kommentoi toisinaan jotain. Miksi minun pitäisi joka päivä jankata jostain vuosien päästä tapahtuvasta? Tekisikö se elämästämme jotenkin onnellisempaa?
Eihän siinä mitään ongelmaa ole jos kumpikin tietää missä mennään. Toinen juttu, jos siinä esittää olevansa pysyvästi yhdessä, mutta oikeasti suunnittelee eroa.
Ystävät/tuttavat pitävät meitä tylsänä ja harmaana pariskuntana. Tosiasiassa meillä on erittäin hyvä seksielämä. Intohimoa riittää ympäri vuorokauden. Tänään 2x aamuyöllä, 1x keskipäivällä, äsken saunaa lämmitellessä ja jos vanhat merkit paikkansa pitää vielä ennen nukkumaanmenoa. Huomenna täytyy pitää vähän taukoa kun lapsenlapsi tulee hoitoon.
Kukaan ei varmasti uskoisi meistä, että harrastamme seksiä niin paljon. Meitä pidetään hyvin muodollisena ja aikuisena pariskuntana, mutta kahdenkesken käytös on vallan muuta..siinä revitään melkein toisiltamme vaatteet ja sitä piisaa. Tässä se suurin epäuskottavuuden aiheuttaja on meidän ikä, kumpikin viidenkympin hujakoilla, että mistään teinirakkaudesta ei ole kyse.