Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "vika" liitossanne on, mitä muut eivät tiedä?

Vierailija
05.01.2018 |

Ulospäin monet parisuhteet/avo-/avioliitot vaikuttavat onnellisilta. Mitä isoja ongelmia tai vaikeuksia teidän suhteessa on, mitkä eivät näy kulissien toiselle puolen?

Kommentit (382)

Vierailija
321/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee välillä todella huonosti kun tulee iso riita mikä yleensä alkaa jostain mitättömästä. Riidan aikana haukutaan loukataan toisiamme, mm. mieheni kutsuu minua porsaaksi, lehmäksi ja huoraksi. Minä huorittelen hänen siskoaan ja hän taas haukkuu minun itsemurhaa joskus teininä yrittänyttä siskoani. 

Ei olla kumpikaan pahoja ihmisiä mielestäni, mutta jotenkin tilanne on mennyt sellaiseksi että riidellessä halutaan satuttaa toista liikaa siinä tilanteessa ja kun ei perus "kusipää" haukkumiset riitä niin yritetään sanoa toiselle mahdollisimman pahasti. Saadaan riidat aina sovittua ja ollaan molemmat vilpittömästi pahoillamme onneksi. Mutta mieleen ne jää kummittelemaan pitkäksi aikaa mikä vaikuttaa seksielämään todella paljon. 

Meillä on ihan samanlaista. Suhteemme alkuaikoina erehdyin kerran sanomaan miestä hiireksi, kun antoi ex-vaimonsa pompottaa häntä ihan mennen tullen. Sen jälkeen mies on katsonut oikeudekseen haukkua minua riidoissa vaikka millä nimityksillä, pelle on vakiintunut nyt yleisimmäksi. "Vittu sä oot pelle"  Nättiä.

Erona meillä on se, ettei meillä sovita mitään riitoja. Aikani yritin, mutta koska mies ei näe itsessään mitään vikaa ei maksa vaivaa. Meidän riitojen sovittelu on sitä, että minua haukutaan vaan lisää ja lisää. Riidat siis lakaistaan maton alle. Muutaman päivän-viikon mykkäkoulun jälkeen palataan hitaasti keskusteluyhteyteen. Anteeksi on meillä ihan tuntematon sana, itse asiassa mies kertoi eilen oikein psyykkaavansa itseään ettei varmasti pyydä anteeksi vaikka tietää tehneensä väärin. Naimisissa yli kymmenen vuotta ja asunnon haku varmaan pitäisi laittaa käyntiin..

Ulkopuolelle mitä täydellisin aviomies. Paras ystävänikin sanoi ettei ikinä uskoisi miehestä tuollaista.

Vierailija
322/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani on todella vaikea ahdistus. Siksi hän ei ole kiinnostunut mistään uudesta asiasta. Haluaa vaan että,elämä jatkuu vanhaa rataa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään emme suutele juurikaan. Minulla on myös rinnakkaissuhde, josta mieheni on tietoinen. Kaikki ovat tyytyväisiä. :) 

N40

Vierailija
324/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pettänyt minua monesti,aina luvannut muuttua..en nauti seksistä hänen kanssaan,koska näen vain silmissäni kuinka uittaa munaansa muualla.

Tätä ei tiedä kukaan..

Pahan olon tullen olen yrittänyt kertoa,että olen eroa miettinyt.Eron viljely aiheena ystäville ja sukulaisille saa aikaan kompliktin."mitä sinä nyt hyvää miestä jätät,tomppeli","kasva aikuiseksi"..

Vierailija
325/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia kahdelle mihelle. Eka mies oli mitä oli, meidän suhde oli katastofi. Toinen ihanin mies mitä pystyin itselleni kuvittelemaan. Sain hänn kanssaan kaiken. Ja edelleen mietin tätä ensimmäistä miestä. Rakastan häntä niin paljon, en vain pysty päästämään irti. Meillä on ihan älytön kemia, ja voisin koska vain lähteä hänen matkaan vaikka ei siitä mitään tulisi.

Vierailija
326/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää miestäni. Vihaan häntä. 

Vierailija
327/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joutunut ennen minun tapaamistani rahavaikeuksiin, luottotiedot menneet ja velkoja makselee edelleen. Ei siinä muuten mitään, mutta kertoi minulle vasta siinä vaiheessa kun oltiin asuttu melkein puolivuotta yhdessä, seurusteltu n. Puolitoista vuotta. Kämppä minun nimissä eli toisin sanoen jos tulee vaikeuksia, ne kaatuu minun niskaan. Ensijärkytyksestä toivuttuani puhuttiin asiat selväksi ja lupasin auttaa että saisi virheensä korjattua, sekä ottaa päävastuun taloudestamme sillä ehdolla että hän on mulle rehellinen ja kertoo heti jos ei vaikkapa pysty jotain laskua maksamaan. Alku meni hyvin, mutta nyt mies on taas salaillut rahatilannettaan ja erinäisiä yksityiskohtia jotka vaikuttaa meidän talouteen, eikä suunnittele tai laske omia raha-asioitaan. Eli luottamus on todella kovilla enkä tiedä mitä tehdä enää. Anteeksi on pyydellyt ja luvannut ettei toistu, mutta en tiedä voinko uskoa enää. Muuten meillä on melkeinpä täydellinen suhde, rakastan häntä ihan suunnattomasti ja hän minua. Tästä ei muut tiedä, luulevat että eletään koko ajan ihanaa umpirakastuneiden arkea ilman sen kummempia huolia. Tuntuu siltä kuin olisin äiti joka koittaa opettaa lapselleen miten rahaa käytetään ja menot budjetoidaan niin ettei joka kuukausi lopu rahat kesken, ja se on aika väsyttävää kun tässä molemmat aikuisia ollaan kuitenkin.

Täällä lähes sama tarina... vasta yhteenmuuton jälkeen sain selville rahavaikeudet... ja vielä kauemman kesti että niideen laajuus selvisi. Syyt ihan naurettavia, tyyliin kirjaston kirja jota ei saanut palautettua, mennyt ulosottoon, käräjille ja laskuu 500, yhdestä 30e kirjasta. Ja vastaavia vaikka kuinka paljon. Nyt ulosotot maksettu, muuta lainaa vielä jäljellä.

Mies elää kädestä suuhun joka kuukausi... käy töissä, eli teoriassa rahan pitäisi riittää.

Monen vuoden jälkeen ei yhtään säästöjä, asutaan halvassa vuokrakämpässä. Omat raha-asiani olen hoitanut ja huolehtinut että yhteiset menot maksetaan. Joka kuukausi loppukuusta ostan kaikki ruoat ja bensaa jotta mies pääsee töihin. Olen opiskellut joten pienet tulot ollut minullakin.

Tämä on aiheuttanut sen, etten enää kunnioita miestä. Rahan vähyys sinänsä ei haittaa, vaan se, että se johtuu lapsenomaisesta käytöksestä, ei ennakoida, osaa säästää tai budjetoida. Olen kyllä yrittänyt. Saamattomuus heijastuu ajoittain myös kotitöihin.

Toisaalta mies on kultainen ja kiltti. En vain näe häntä vastuullisena aikuisena, kun ei opi hoitamaan asioitaan. Pelkään että olen tuomittu sammuttelemaan miehen aiheuttamia tulipaloja ja asumaan kuppaisessa vuokrakämpässä ikuisesti.

Vierailija
328/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaisuus on että olen mies ja käyn lukemassa vauva.fi avautumisia. Vaimokin käy mutta emme juttele asiasta koskaan.....

Vierailija
329/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on alkoholisti.Seksiä ei ole ollut yli 5 vuoteen,eli lasten jälkeen. Olen 31 vuotias,ja toimin myös mieheni äitinä..Käyn töissä,maksan,laskut,lapset kotityöt,yrityksemme asiat,talon lämmityksen,kaiken arjen pyöritykseen liittyvän. Olen parisuhteen ainut vastuullinen aikuinen. Olen masentunut ja ahdistunut.En pääse eroon oravanpyörästä.

Hae keskusteluapua, kerro tilanteesta jollekin niin voit saada voimia lähteä suhteesta. Et pysty kantamaan kaikkea yksin eikä sinun tarvitsekaan, pyydä apua! Paljon voimia ❤

Vierailija
330/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 vuotias naimisissa oleva mies. Vaimoni on paras ystäväni, meillä synkkaa hyvin ja hän on vielä kauniskin. En kuitenkaan saa tarpeeksi seksiä joten käyn hupakoissa muutaman kerran kuukaudessa. Uuden Audin verran mennyt rahaa vuosien varrella eikä minua kaduta pätkääkään eikä ole huono omatunto.  Vaimoni saa aina hyvää seksiä minulta ja minä häneltä.  Mutta minulle ei vaan riitä yksi seksikumppani ja on kiva panna nuoria kauniita 25 v naisia. Monista hupakoista ovat vuosien varrella tulleet hyviä ystäviäkin. Luulen että hupakoissa käynti on jopa estänyt avioeron.  Saattaa olla että olisin hakenut toista naista jos en olisi käynyt hupakoissa. Ulospäin kaikki näyttää idylliseltä ja kaikki ystävätkin kehuu kuinka hyvin sovimme yhteen. Sen teemmekin...

Vierailija
331/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi olla kyse, jos mies usein heittäytyy ilkeäksi ja halveksivaksi? Hän on komea, minä tavallisen näköinen. Jos tämä on syy, niin mikso sitten otti minut, kun olisi saanut viehättävämpiäkin naisia. Olen korkeammin koulutettu. Voisiko kyse olla sen aiheuttamasta itsetunto-ongelmasta? Olen kertonut, miten paljon hänen käytöksensä masentaa ja ahdistaa. Kun ehdotin, että menisimme yhdessä parisuhdeterapiaan, hän kieltäytyi jyrkästi. Perusteluja oli kaksi: minä olen suhteessa (naimisissa) hänen kanssaan täysin vapaa ehtoisesti ja kyseessähän on minun ongelmani eikä hänen!

Vierailija
332/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi olla kyse, jos mies usein heittäytyy ilkeäksi ja halveksivaksi? Hän on komea, minä tavallisen näköinen. Jos tämä on syy, niin mikso sitten otti minut, kun olisi saanut viehättävämpiäkin naisia. Olen korkeammin koulutettu. Voisiko kyse olla sen aiheuttamasta itsetunto-ongelmasta? Olen kertonut, miten paljon hänen käytöksensä masentaa ja ahdistaa. Kun ehdotin, että menisimme yhdessä parisuhdeterapiaan, hän kieltäytyi jyrkästi. Perusteluja oli kaksi: minä olen suhteessa (naimisissa) hänen kanssaan täysin vapaa ehtoisesti ja kyseessähän on minun ongelmani eikä hänen!

Ei kestä, että joku ulkopuolinen (tai ylipäätään kukaan) tuomitsee hänen tekemisensä.

Vierailija
333/382 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää miestäni. Vihaan häntä. 

Sama, lisäksi tunsin syvää halveksuntaa häntä kohtaan.  Erosimme siis.  En voi tosielämässä myöntää vihani syvyyttä koska haluan näyttää kiltimmältä osapuolelta.

Vierailija
334/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo aina illanistujaisissa liikaa.En kehtaa enää ikinä järjestää juhlia(niinkuin ennen),koska talon isäntä aina ensimmäisenä umpitunnelissa ja saattaa esim.sammua pöytään kesken illan:(ihan helvetin noloa!

Vierailija
335/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sikafinski

Vierailija
336/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutan kiltiltä ja keskustelukykyiseltä vaimolta, mutta kotona nuo ominaisuudet katoaa ja olen pirttihirmu joka ei vastaanota minkäänlaista kritiikkiä.

Eiku saiko tässä sanoa itsestään pahasti??

Tämän palstan idea on haukkua yhdessä surkeita äijiä. Olet väärällä palstalle.

PS. JÄTÄ SE NARSISTI!

Vierailija
337/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vaan tämä yksi elämä. Miksi haluat jakaa sen ihmisen kanssa, joka ei osaa, eikä halua rakastaa sinua?

Vierailija
338/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee välillä todella huonosti kun tulee iso riita mikä yleensä alkaa jostain mitättömästä. Riidan aikana haukutaan loukataan toisiamme, mm. mieheni kutsuu minua porsaaksi, lehmäksi ja huoraksi. Minä huorittelen hänen siskoaan ja hän taas haukkuu minun itsemurhaa joskus teininä yrittänyttä siskoani. 

Ei olla kumpikaan pahoja ihmisiä mielestäni, mutta jotenkin tilanne on mennyt sellaiseksi että riidellessä halutaan satuttaa toista liikaa siinä tilanteessa ja kun ei perus "kusipää" haukkumiset riitä niin yritetään sanoa toiselle mahdollisimman pahasti. Saadaan riidat aina sovittua ja ollaan molemmat vilpittömästi pahoillamme onneksi. Mutta mieleen ne jää kummittelemaan pitkäksi aikaa mikä vaikuttaa seksielämään todella paljon. 

Vai että oikein porsas ja lehmä! Aikuiset ihmiset, opetelkaa käyttäytymään!!!

Vierailija
339/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahankäyttöön liittyvät jatkuvat riidat, vaikka mieheni on hyvätuloinen. Itse olen keskituloinen, miehellä keskivertoa parempi palkka, ei kuitenkaan miljonääri eikä ole saatu perintöjä. Mies on kuitenkin niin pihi, että alkanut häiritä jo normaalielämää. Hänen vanhempansa ovat myös erittäin pihejä, voi sanoa jo jopa saitoja. Ja mies on perinyt tämän mallin.

Tämä on alkanut rasittaa niin paljon, että haittaa jokapäiväistä elämää.  On tietysti makuasia, missä vaiheessa on kyse järkevästä säästäväisyydestä ja missä vaiheessa saituudesta, mutta mielestäni hän on jo ylittänyt sen rajan. Hänelle se on kuitenkin niin syvään iskostettu piirre, että sitä on vaikea muuttaa. Tämä aiheuttaa sitten ristiriitoja joka päivä, ihan arkisista kauppareissuista lähtien. Mies ei voi ymmärtää, miksi haluan ostaa esim. leivän, joka maksaa 50 senttiä enemmän kuin joku toinen leipä. Sanomattakin on selvää, että mies ei raaski uusia huonekalujamme, kodinkoneita, lomamatkat on hirveää vääntöä, koska kaikki on liian kallista ja hintoja kauhistellaan heti kun matkasivustot avataan ( vaikka käyttötilillä on siis koko ajan  20 tonnia ns. käyttöön, sitä ennen hän on hoitanut jo sijoituksiin menevät varat jne). Lastenvaatteita ostaessa tuhisee koko ajan, miksi pitää ostaa kasvaville noin kallista ( ymmärrän idean ettei osta mitään huippukallista tai merkkikamaa, mutta näin sanoo myös keskihintaisista vaatteista). Kun lomamatkalle sitten lähdetään ( minun painostuksesta), niin mies tutkii kaikki hintasivustot monen päivän ajan, koska kaikki pitää saada minimihinnalla. Mies laskee, paljonko maksaa taksit lentokentältä ja pääseekö junalla ja mikä hotelli tulee siinä suhteessa halvemmaksi jne. Joo, ymmärrän tiettyyn rajaan asti, mutta kun miehen palkka on 6400e kuussa, niin välillä hiukan huvittaa, että matkalle lähdetään kuin 15-v ekalla kesätyöpalkalla. Tämä on todella outoa ja on kyllä tarttunut mieheen jo hänen lapsuudenkodissaan. Muuten ei ole mitenkään neuroottinen tai tarkka ihminen, liittyy "vaan" rahaan.

Kun harrastusporukassa mennään sitten muiden lapsiperheiden kanssa matkoille, niin mies tietysti haluaa aina syödä edullisimmissa paikoissa yms, aiheuttaa välillä todella kiusallisia tilanteita. Esim. laivalla hän ei "maksa tuommosta hintaa" tuosta kun kahvila-ravintolaan pääsee halvemmalla......jne jne

Tuo on joku psykologinen juttu ja siitä voi parantua. Miehesi nyt ajattelee että kaikki rahankäyttö on turhaa tuhlausta ja "tyhmää". Hän ei halua olla tyhmä, vaan järkevä. Puhukaa rahasta ja mitä se oikeasti on, mitä elämä on ja miten rahankäyttö vaikuttaa jokapäiväisen elämän mukavuuteen. Kerro miehellesi että hän on täysin oikeutettu kuluttamaan rahansa hyvään ruokaan, laadukkaksiin tuotteisiin ja asioihin jotka helpottaa teidän elämää. Rahaa käyttämällä hän tukee yrityksiä ja ihmisiä jotka panostavat laatuun (hän voi itse päättää mitä firmaa tukee). Selitä että halvimmat firmat nyt monesti menee sieltä mistä aita on matalin, eikä tuote ole aina kuluttajalle oikeasti paras, vaikka onkin halpa.

Mitä hän odottaa tekevänsä kaikella rahalla ja milloin? Sitä varmasti on tarpeeksi sitäkin tarvetta varten, vaikka osa meniskin nyt teidän mukavuuksiin. Mies voi vaikka kuolla huomenna ja silloin mies ei enää voi edes vaikuttaa rahoihinsa. Kaikki raha aivan turhaan. Nyt hän voi itse tuoda niillä iloa itselleen ja perheelleen. Koska hän on järkevä rahankäyttäjä, ei hän tule koskaan olemaan halveksimansa tuhlari, vaikka löysäis reilusti käyttöään. Rahan käyttämisellä voi saada paljon hyvää aikaiseksi.

Vierailija
340/382 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ei toimi. Mies ei halua ja jos joskus hakuaakin, on se onnetonta. Samall kaavalla aina ja kesto muutaman min koska hänellä tosi pieni.

Mulla on ollut vakipano jo pitkään.

Ai, yhdynnän kesto on jotenkin suhteessa peniksen kokoon? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän