Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työskentelen Kelassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.01.2018 |

Nyt olen sairaslomalla, ja vastailen mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö teillä se, että toiset työntekijät ovat lepsumpia ja toiset eivät? Olin opiskeluaikoinani käytännössä täysin samassa tilanteessa yhden ystäväni kanssa. Minulle tuli hyväksyntä heti, kaverini joutui selittämään ja lähettämään lisätietoja monta kertaa, vaikka olin antanut samat tiedot.

Itse olen aina saanut hyvää palvelua, esim opintotukiasioissa kun olen lähettänyt hakemuksen viime tipassa, olen soittanut puhelinpalveluun, ja saanut hakemuksen kiireelliseksi ja vastaus tullut seuraavana päivänä. Eräs toinen ystäväni koitti samaa vastaavassa tilanteessa, ei mennyt kiireelliseksi, ja odotti neljä viikkoa vastausta...

Kolmas ystäväni joskus kertoi, että oli käynyt kelan tiskillä. En yhtään muista, mihin liittyen, mutta  virkailija oli antanut monta eri lomaketta täytettäväksi. Tämä oli ollut todella hämillään, ja meni uudelleen jonottamaan, ja sai eri työntekijän ja kysyi "meneekö tämä oikeasti näin?" Eri työntekijä oli tyyliin klikannut tietokoneellaan hetken, ja asia oli ollut sillä selvä. Harmi, etten nyt yhtään muista, mitä se asia koski.

Havaitsetteko siis työssänne sen, että toiset ovat lepsuja ja toiset eivät? Oletko sinä lepsu vai äärimmäisen tiukka?

Vierailija
62/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun avoliitossa. Aiomme muuttaa isompaan kaupunkiin, jossa puoliso alkaa opiskelemaan ja minä todennäköisesti menen töihin. Saammeko itsemme eri ruokakuntaan erillisillä vuokrasopimuksilla, vai katsooko Kela meidän edellistä avoliittoa todeten, että olemme uudestaan avoliitossa erillisistä sopimuksista huolimatta?

Kyllä teidät katsotaan edelleen avopuolisoiksi huolimatta erillisistä vuokrasopimuksista. Ei voi erota ja muuttaa sitten kuitenkin yhteen. T. Oikeasti Kelassa töissä

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan teillä yleensä kestää rekrytoinnit? Hain kelasta työtä, hakuaika loppui joulukuussa, eikä vieläkään ole kuulunut minkäänlaista vastausta. Onkohan prosessi jo hoidettu?

Vierailija
64/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kelan virkailijat saavat levitellä tietoja asiakkaistaan miten tahtovat, eli näkevät kenen tahansa tiedot ilman, että siitä jää merkintää, mutta sairaanhoidossa näin ei voi tehdä?

En ole ap, mutta oon kans Kelalla töissä. Ei todellakaan saada avata kenenkään tietoja noin vain ja joka klikkauksesta jää jälki sinne. Jos itse vaikka avaisin naapurin tiedot, voisin hyvinkin jäädä asiasta kiinni.

Vierailija
65/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö etuuspäätöksiä etätyönä ja ei-virka-aikana kotona?

Vierailija
66/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette jatkuvasti virheitä? Miksi te ette osaa edes lukea oikean vuoden lääkärintodistuksia? Miksi te ette lähetä papereita, jotka olette luvanneet lähettää? Miksi teidän ns. lääkärien nimet eivät löydy teidän sivuilta / päätöksistä? Miksi esimerkiksi minun tapauksessani neurologian erikoislääkärien lausunnot painoivat vähemmän kuin teidän ns. erikoislääkärin, joka oli ihotautilääkäri? Miksi väitätte minun olevan paremmassa kunnossa, vaikka kaikki todisteet sanovat valitettavasti päinvastaista.

Miten te kestätte itseänne?

Virheitä sattuu suuren työmäärän vuoksi, ja kyllä luemme oikean vuoden lääkärintodistukset, tarkennuksia vain tarvitaan usein. Paperit saatamme jättää lähettämättä jos koemme että se on tarpeetonta. Lääkärin nimen saat kysymällä ja erikoislääkäri on sinut todennut työkelpoiseksi luultavasti oleellisten tietojen puuttumisen vuoksi tai ollut eri mieltä sinua hoitaneen lääkärin kanssa.

Ette lue. Useammalla läheiselläni on kokemusta tästä. Kelan virkailija kieltäytyi antamasta nimeä, mutta sain sen lopulta selville. Millä perusteella ihotautilääkäri voi kumota neurologien lausunnot? Edes Kela ei pidä minua työkelpoisena, mutta saatuani toisen aivoinfakrtin virkailijoilla on otsaa väittää, että olen paremmassa kunnossa ja vähentää terapiakertojani. Sosiaaliturvanmuutoksenhakulautakunta on kuitenkin ennekin päättänyt minun edukseni, joten selvä on, että kyse on vain puhtaasta kiusanteosta.

Selvästi käy tunteisiin. Ota huomioon, että tämä yksi työntekijä ei edusta koko laitosta, eikä voi otta kantaa yksittäistapauksiin.

Tottakai käy. Ymmärrätkö sinä p**kapää (tämä on oikeasti kaunein ilmaisu mitä keksin), että kyse on oikean ihmisen terveydestä, kuntoutumisesta, toimeentulosta. Koko elämästä. Ymmärrätkö sinä, kun kunto huononee koko ajanja päätöksessä lukee päinvastaista. On useamman lääkärin lausunnot. On kuntouttavien terapeuttien lausunnot. On testitulokset. Magneettikuvat. Kaikki. Ihan kaikki. Sitten joku IHOTAUTILÄÄKÄRI kehtaa väittää perättömyyksiä ja lukea vielä 2 VUOTTA VANHAA LÄÄKÄRIN LAUSUNTOA!!! Kuinka tyhmiä, ilkeitä ja ammattitaidottomia ihmisiä teillä on siellä töissä?

En ole työntekijä, mutta kommentoin tuon edellisen. Olen pahoillani, ymmärrän, että sinua ottaa päähän. Mutta kun tämä yksi työntekijä, liekö edes oikeasti töissä(?), ei vaan voi tietää tapauksestasi mitään, eikä mitenkään pysty vastaamaan mitään, mikä helpottaisi tilannettasi... :(

Vierailija
67/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kerrota etukäteen, että työmarkkinatuella olevan laskennallinen kuukausitulo muuttuu tuosta vain 518-->557 euroksi ja toimeentulotuki putoaa 40 eurolla, vaikka käytössä ei ole enemmän rahaa kuin ennenkään. Tiukalla budjetilla jo ennestään, perunaa ja porkkanaa vaan yksi viikko sitten.

Tuohan lukee jokaikisessä päätöksessä. Luetko niitä ollenkaan? Vai katsoitko päätöksen vasta sitten, kun tuen määrä muuttui?

Vierailija
68/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kelan virkailijat saavat levitellä tietoja asiakkaistaan miten tahtovat, eli näkevät kenen tahansa tiedot ilman, että siitä jää merkintää, mutta sairaanhoidossa näin ei voi tehdä?

Tämä on tarpeellista erilaisten päätösten teon ratkaisusssa.

Vierailija
69/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko Anssin?

Sinkkumies

Jauhaa!!! Jee, meikä rulaa.

Vierailija
70/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kävellyt Nummelan harjulla?

Vierailija
71/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä tälläisestä kuullut.

Vierailija
72/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kävellyt Nummelan harjulla?

en ole kävellyt.

Vierailija
73/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta oon kans Kelalla töissä. Ei todellakaan saada avata kenenkään tietoja noin vain ja joka klikkauksesta jää jälki sinne. Jos itse vaikka avaisin naapurin tiedot, voisin hyvinkin jäädä asiasta kiinni.

meillä kyllä saamme avata potilaiden tiedot jos se on tarpeellista asiakasta koskevan etuuden myöntämisessä

ap

Vierailija
74/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tarpeellista erilaisten päätösten teon ratkaisusssa.

Lopeta nyt jo trollaus. Jos olisit oikeasti Kelassa töissä ja urkkisit jatkuvasti ties kenen tietoja ihan vaan huvikseen, toivon että saat varoituksen/potkut.

T. Oikeasti Kelatäti

Vierailija
75/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä kyllä saamme avata potilaiden tiedot jos se on tarpeellista asiakasta koskevan etuuden myöntämisessä

ap

No se onkin eri asia jos hoidat asiakkaan asiaa. Mutta turha väittää, että siitä tiedostojen avauksista ei jäisi jälkeä järjestelmään.

Vierailija
76/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleen ise saanut aivovaman. Kuntootusta vähenettin edistyy takia. Nyt kunto huonotunut koska terrapiaa vähemmä. Onko mahdolisa saada lisää terrapiaa?

Vierailija
77/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tehdään etätyönä kotona.

Vierailija
78/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei onko lahden kelassa henkilöä joka voi auttaa minua työeläke hakemuksessa vai täytetäänkö hakemus te toimistossa.lääkärin aika varattu  b todistusta työkyvyn arviosta..

Vierailija
79/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette jatkuvasti virheitä? Miksi te ette osaa edes lukea oikean vuoden lääkärintodistuksia? Miksi te ette lähetä papereita, jotka olette luvanneet lähettää? Miksi teidän ns. lääkärien nimet eivät löydy teidän sivuilta / päätöksistä? Miksi esimerkiksi minun tapauksessani neurologian erikoislääkärien lausunnot painoivat vähemmän kuin teidän ns. erikoislääkärin, joka oli ihotautilääkäri? Miksi väitätte minun olevan paremmassa kunnossa, vaikka kaikki todisteet sanovat valitettavasti päinvastaista.

Miten te kestätte itseänne?

Virheitä sattuu suuren työmäärän vuoksi, ja kyllä luemme oikean vuoden lääkärintodistukset, tarkennuksia vain tarvitaan usein. Paperit saatamme jättää lähettämättä jos koemme että se on tarpeetonta. Lääkärin nimen saat kysymällä ja erikoislääkäri on sinut todennut työkelpoiseksi luultavasti oleellisten tietojen puuttumisen vuoksi tai ollut eri mieltä sinua hoitaneen lääkärin kanssa.

Ette lue. Useammalla läheiselläni on kokemusta tästä. Kelan virkailija kieltäytyi antamasta nimeä, mutta sain sen lopulta selville. Millä perusteella ihotautilääkäri voi kumota neurologien lausunnot? Edes Kela ei pidä minua työkelpoisena, mutta saatuani toisen aivoinfakrtin virkailijoilla on otsaa väittää, että olen paremmassa kunnossa ja vähentää terapiakertojani. Sosiaaliturvanmuutoksenhakulautakunta on kuitenkin ennekin päättänyt minun edukseni, joten selvä on, että kyse on vain puhtaasta kiusanteosta.

Selvästi käy tunteisiin. Ota huomioon, että tämä yksi työntekijä ei edusta koko laitosta, eikä voi otta kantaa yksittäistapauksiin.

Tottakai käy. Ymmärrätkö sinä p**kapää (tämä on oikeasti kaunein ilmaisu mitä keksin), että kyse on oikean ihmisen terveydestä, kuntoutumisesta, toimeentulosta. Koko elämästä. Ymmärrätkö sinä, kun kunto huononee koko ajanja päätöksessä lukee päinvastaista. On useamman lääkärin lausunnot. On kuntouttavien terapeuttien lausunnot. On testitulokset. Magneettikuvat. Kaikki. Ihan kaikki. Sitten joku IHOTAUTILÄÄKÄRI kehtaa väittää perättömyyksiä ja lukea vielä 2 VUOTTA VANHAA LÄÄKÄRIN LAUSUNTOA!!! Kuinka tyhmiä, ilkeitä ja ammattitaidottomia ihmisiä teillä on siellä töissä?

En ole työntekijä, mutta kommentoin tuon edellisen. Olen pahoillani, ymmärrän, että sinua ottaa päähän. Mutta kun tämä yksi työntekijä, liekö edes oikeasti töissä(?), ei vaan voi tietää tapauksestasi mitään, eikä mitenkään pysty vastaamaan mitään, mikä helpottaisi tilannettasi... :(

Tuommoiset menee tunteisiin-kommentit voi jättää silti pois. Enemmän kuin ottaa päähän. Kaikkeen tarvitsen apia, että pystyy asuymaan vielä kotona. En jaksa tätä elämää eneää :( Toivoisin, että ne virkailijat näkisi sen ihmisen siellä takana. Ajattelisi niitä päätöksiä. Ei pitäisi asiantuntijalääkäreittensä sanaa Jumalan sanana. Eikä haluaisi vai säästää rahaa. Taitaa olla turha toivo :(

Vierailija
80/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 18-vuotias tyttö ja opiskelen ammattikoulussa toista vuotta. Jos haen opintolainaa ja muutan omilleni, niin miten tulen toimeen, jos en saa kesäksi töitä? Mitä muita tukia saisin? Minkä hintainen asunto voisi olla vuokraltaan? t. tyttö-00

Saat opintotukea opintolainan lisäksi,sekä myös asumistukea.

Paitsi että opiskelija saa ainoastaan asumistukea kesällä, opintolainaa tai opintotukea ei heru kesällä ollenkaan ellei tee tarvittavan määrän kesäopintoja (joita ei välttämättä ole ollenkaan tarjolla, minkä lisäksi kesällä käytettävät opintotukikuukaudet vähennetään tutkinnon loppupäästä = opiskelet lopun ajan ilman minkäänlaisia tukia (lukuun ottamatta asumistuki)). 

Ehkä hyvällä tuurilla opiskelijalla saattaa olla oikeus tt-tukeen, jos ei kesätöitä millään saa. Tällöinkin täytyy osoittaa Kelalle hakeneensa kesätöitä.

Miten se osoitetaan sitten? Otanko kopiot kaikista työhakemuksistani, joita olen ajatellut tehdä? t. tyttö-00

ps.opiskelen alaa, jossa ei ole vielä ollut edes työharjoittelua - autoalaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi