Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työskentelen Kelassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
05.01.2018 |

Nyt olen sairaslomalla, ja vastailen mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näettekö asiakkaiden potilaskertomukset vai teettekö päätökset ainoastaan lääkärinlausuntojen perusteella sairauspäivärahaa hakiessa?

Emme näe asiakkaden potilaskertomuksia, ja meillä on myös oma lääkäri joka arvioi kunkin tapauksen yksityiskohtaisesti. Voimme myös todeta työkyvyttömäksi todetun työkelpoiseksi vaikka asiasta olisi B-lausunto.

Millä perusteella?

Vierailija
42/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 18-vuotias tyttö ja opiskelen ammattikoulussa toista vuotta. Jos haen opintolainaa ja muutan omilleni, niin miten tulen toimeen, jos en saa kesäksi töitä? Mitä muita tukia saisin? Minkä hintainen asunto voisi olla vuokraltaan? t. tyttö-00

Voi tyttörukka kyllä sinun pitäisi tietää miten toimeentuloa ja käyttörahaa saa.

Laitat ilmoituksen ja myyt vähän per*että,niin ne muutkin köyhät tytöt rahoittavat elämänsä.

Istut pankin päällä.

Vierailija
44/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näettekö asiakkaiden potilaskertomukset vai teettekö päätökset ainoastaan lääkärinlausuntojen perusteella sairauspäivärahaa hakiessa?

Emme näe asiakkaden potilaskertomuksia, ja meillä on myös oma lääkäri joka arvioi kunkin tapauksen yksityiskohtaisesti. Voimme myös todeta työkyvyttömäksi todetun työkelpoiseksi vaikka asiasta olisi B-lausunto.

Rakas Kelan virkailija,

toivon, että sairastut niin pahasti, ettet pysty tekemään töitä. 

Toivottavasti Kela katsoo sinut silloin työkuntoiseksi, mutta liian sairaaksi, ettet saa kuntoutusta.

Vierailija
45/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun avoliitossa. Aiomme muuttaa isompaan kaupunkiin, jossa puoliso alkaa opiskelemaan ja minä todennäköisesti menen töihin. Saammeko itsemme eri ruokakuntaan erillisillä vuokrasopimuksilla, vai katsooko Kela meidän edellistä avoliittoa todeten, että olemme uudestaan avoliitossa erillisistä sopimuksista huolimatta?

tämä on tapauskohtaosta, mutta useasti henkilöt katsotaan samaan ruokakuntaan kuuluvaksi.

Miksi ihmeessä? Törkeätä.

Vierailija
46/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,saatko tyydytystä kun pääset vedättämään ja kusettamaan hädässä olevaa,pyydät aina lisäselvityksiä ym. Papereita.

Vierailija
47/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kerrota etukäteen, että työmarkkinatuella olevan laskennallinen kuukausitulo muuttuu tuosta vain 518-->557 euroksi ja toimeentulotuki putoaa 40 eurolla, vaikka käytössä ei ole enemmän rahaa kuin ennenkään. Tiukalla budjetilla jo ennestään, perunaa ja porkkanaa vaan yksi viikko sitten.

Se kerrotaan salakielellä, että kun kuukauden sisään saa kaksi työmarkkinatukea, aletaan käyttää kerrointa 21,5. Olishan se liian selkeetä kertoa, että ensi kuusta alkaen toimeentulotukesi laskee x määrään.

ei ap

Vierailija
48/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

lääkärimme arvion perusteella jos henkilö voisi tehdä esimerkiksi kevennettyjä töitä, hänellä voi olla mahdollisuus osasairauspäivärahaan.

Vierailija
49/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,saatko tyydytystä kun pääset vedättämään ja kusettamaan hädässä olevaa,pyydät aina lisäselvityksiä ym. Papereita.

se kuuluu työhöni, eikä iitä kysytä koskaan turhaan.

Vierailija
50/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella?

lääkärimme arvion perusteella jos henkilö voisi tehdä esimerkiksi kevennettyjä töitä, hänellä voi olla mahdollisuus osasairauspäivärahaan.

Tmmärrätkö ettei tollaisia kevennettyjä töitä ole olemassakaan?

Vierailija
51/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te hukkaatte aina papereita? Olette hukanneet paperini 2 vuoden aikana 6 kertaa. Joka kerta ne ovat löytyneet teiltä lopulta. Silti ahdistelette  lääkäreitä, terapeutteja, minua ja pyydätte lähettämään uudelleen. Teette varmaan sen tahallanne.

Vierailija
52/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko usein tilanne, että et haluaisi lähettää tätä päätöstä, mutta sinun on pakko, koska "näin se vaan menee". Harmittaako sinua koskaan, kun selvästi näet, että tämä tarvitsisi tuen, mutta lähetät hylkäävän päätöksen, koska "näin se vaan menee"?

Vierailija
53/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kelan virkailijat saavat levitellä tietoja asiakkaistaan miten tahtovat, eli näkevät kenen tahansa tiedot ilman, että siitä jää merkintää, mutta sairaanhoidossa näin ei voi tehdä?

Vierailija
54/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette jatkuvasti virheitä? Miksi te ette osaa edes lukea oikean vuoden lääkärintodistuksia? Miksi te ette lähetä papereita, jotka olette luvanneet lähettää? Miksi teidän ns. lääkärien nimet eivät löydy teidän sivuilta / päätöksistä? Miksi esimerkiksi minun tapauksessani neurologian erikoislääkärien lausunnot painoivat vähemmän kuin teidän ns. erikoislääkärin, joka oli ihotautilääkäri? Miksi väitätte minun olevan paremmassa kunnossa, vaikka kaikki todisteet sanovat valitettavasti päinvastaista.

Miten te kestätte itseänne?

Virheitä sattuu suuren työmäärän vuoksi, ja kyllä luemme oikean vuoden lääkärintodistukset, tarkennuksia vain tarvitaan usein. Paperit saatamme jättää lähettämättä jos koemme että se on tarpeetonta. Lääkärin nimen saat kysymällä ja erikoislääkäri on sinut todennut työkelpoiseksi luultavasti oleellisten tietojen puuttumisen vuoksi tai ollut eri mieltä sinua hoitaneen lääkärin kanssa.

Ette lue. Useammalla läheiselläni on kokemusta tästä. Kelan virkailija kieltäytyi antamasta nimeä, mutta sain sen lopulta selville. Millä perusteella ihotautilääkäri voi kumota neurologien lausunnot? Edes Kela ei pidä minua työkelpoisena, mutta saatuani toisen aivoinfakrtin virkailijoilla on otsaa väittää, että olen paremmassa kunnossa ja vähentää terapiakertojani. Sosiaaliturvanmuutoksenhakulautakunta on kuitenkin ennekin päättänyt minun edukseni, joten selvä on, että kyse on vain puhtaasta kiusanteosta.

Vierailija
55/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te teette jatkuvasti virheitä? Miksi te ette osaa edes lukea oikean vuoden lääkärintodistuksia? Miksi te ette lähetä papereita, jotka olette luvanneet lähettää? Miksi teidän ns. lääkärien nimet eivät löydy teidän sivuilta / päätöksistä? Miksi esimerkiksi minun tapauksessani neurologian erikoislääkärien lausunnot painoivat vähemmän kuin teidän ns. erikoislääkärin, joka oli ihotautilääkäri? Miksi väitätte minun olevan paremmassa kunnossa, vaikka kaikki todisteet sanovat valitettavasti päinvastaista.

Virheitä sattuu suuren työmäärän vuoksi, ja kyllä luemme oikean vuoden lääkärintodistukset, tarkennuksia vain tarvitaan usein. Paperit saatamme jättää lähettämättä jos koemme että se on tarpeetonta. Lääkärin nimen saat kysymällä ja erikoislääkäri on sinut todennut työkelpoiseksi luultavasti oleellisten tietojen puuttumisen vuoksi tai ollut eri mieltä sinua hoitaneen lääkärin kanssa.

Ette lue. Useammalla läheiselläni on kokemusta tästä. Kelan virkailija kieltäytyi antamasta nimeä, mutta sain sen lopulta selville. Millä perusteella ihotautilääkäri voi kumota neurologien lausunnot? Edes Kela ei pidä minua työkelpoisena, mutta saatuani toisen aivoinfakrtin virkailijoilla on otsaa väittää, että olen paremmassa kunnossa ja vähentää terapiakertojani. Sosiaaliturvanmuutoksenhakulautakunta on kuitenkin ennekin päättänyt minun edukseni, joten selvä on, että kyse on vain puhtaasta kiusanteosta.

Selvästi käy tunteisiin. Ota huomioon, että tämä yksi työntekijä ei edusta koko laitosta, eikä voi otta kantaa yksittäistapauksiin.

Vierailija
56/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvästi käy tunteisiin. Ota huomioon, että tämä yksi työntekijä ei edusta koko laitosta, eikä voi otta kantaa yksittäistapauksiin.

Tottakai käy. Ymmärrätkö sinä p**kapää (tämä on oikeasti kaunein ilmaisu mitä keksin), että kyse on oikean ihmisen terveydestä, kuntoutumisesta, toimeentulosta. Koko elämästä. Ymmärrätkö sinä, kun kunto huononee koko ajanja päätöksessä lukee päinvastaista. On useamman lääkärin lausunnot. On kuntouttavien terapeuttien lausunnot. On testitulokset. Magneettikuvat. Kaikki. Ihan kaikki. Sitten joku IHOTAUTILÄÄKÄRI kehtaa väittää perättömyyksiä ja lukea vielä 2 VUOTTA VANHAA LÄÄKÄRIN LAUSUNTOA!!! Kuinka tyhmiä, ilkeitä ja ammattitaidottomia ihmisiä teillä on siellä töissä?

Vierailija
57/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, ei kyllä ole Kelan työntekijä vastaamassa. Toivottavasti kukaan ei ota tätä todesta.

Vierailija
58/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko usein tilanne, että et haluaisi lähettää tätä päätöstä, mutta sinun on pakko, koska "näin se vaan menee". Harmittaako sinua koskaan, kun selvästi näet, että tämä tarvitsisi tuen, mutta lähetät hylkäävän päätöksen, koska "näin se vaan menee"?

joskus joudun toimimaan byrokatian mukaan, vaikka päätös olisi ollut henkilökohtaisesti tekemänäni eri.

Vierailija
59/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, ei kyllä ole Kelan työntekijä vastaamassa. Toivottavasti kukaan ei ota tätä todesta.

Samaa luokkaa ne päätökset on kuin nämä vastauksetkin :/

Vierailija
60/202 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun avoliitossa. Aiomme muuttaa isompaan kaupunkiin, jossa puoliso alkaa opiskelemaan ja minä todennäköisesti menen töihin. Saammeko itsemme eri ruokakuntaan erillisillä vuokrasopimuksilla, vai katsooko Kela meidän edellistä avoliittoa todeten, että olemme uudestaan avoliitossa erillisistä sopimuksista huolimatta?

Kyllä teidät katsotaan edelleen avopuolisoiksi huolimatta erillisistä vuokrasopimuksista. Ei voi erota ja muuttaa sitten kuitenkin yhteen. T. Oikeasti Kelassa töissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi