Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloisten sosiaalituet (esim lapsilisä) leikkuriin!

Vierailija
05.01.2018 |

!

Kommentit (205)

Vierailija
201/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä ei ole köyhäinapua vaan universaali etuus kuten ansiosidonnainen työttömyysturva, jos on kassan jäsen.

Miksi minun pitää maksaa lapsettomana jonkun rikkaan universaaleja lapsilisiä? Olen koko ikäni maksanut veroja, joista itse olen hyötynyt yksinäisenä hyvin vähän ja jos nyt jäisin työttömäksi olen päivärahani ansainnut ja jos sen maksamiseen pitää poistaa varakkaiden etuuksia niin se on sitten niin.

Vierailija
202/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä haluatte yhteiskunnan jossa köyhiä ja elämänhallinta ongelmaisia kannustetaan lisääntymään ja hyvätuloisia työssäkäyviä ei kannustetaan millään lailla? Mitä hyvää tästä seuraa?

Hyvä tuloisten lisääntyminenkö on siitä satasen lapsilisästä kiinni, enpä usko. Köyhän elämä voi olla siitä satasen avustuksesta kiinni, siinä on pieni ero.

Aina tämä sama argumentti. Et ymmärrä mitä tarkoittaa että tiettyä ryhmää tuetaan ja kannustetaan tietynlaisiin valintoihin? Joku miettii tehdäkkö toinen lapsi --> yhteiskunta tukee ja kannustaa, hän tekee. Toinen saman asian äärellä huomaa että yhteiskunta sortaa monilapsisia perheitä, tukea ja kannustusta ei heru, hän päättää olla tekemättä. Eli ei, ei sen satasen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/205 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huh huh kirjoitti:

Ei teidän ahneudella ole mitään rajaa. Koko ajan käsi toisten lompakolla.

Niinpä, hyvätuloisten ahneus ei rajaa tunne. kyllä pitäisi jättää valtion lompakko rauhaan, siitä on jo maksettu monen vuoden kalliit koulutukset.

Ne koulutukset on mahdollisuus maksattaa yhteiskunnalla jokaisen. Sen sijaan tässä keskustelussa ollaan rajaamassa universaalin etuuden kuten lapsilisän saamista ainoastaan jollekin eliittiporukalle ja lopuille jäisi se ilo, että maksaa tuon etuuden veroissaan.

Hyvinvointivaltio projektina on muuten sellainen asia, että se on täydellisesti riippuvainen ei niinkään valtion kassasta, vaan keskiluokan halusta kustantaa se. Heti kun keskiluokka kokee, että hyvinvointivaltion ylläpitäminen on sille liian suuri uhraus verrattuna siihen, mitä keskiluokka siitä saa, keskiluokka lopettaa sen kustantamisen ja äänestää kokoomusta tai vielä sitäkin oikeistolaisempaa politiikkaa. Nyt jos katsotte mikä puolue kerää vuodesta toiseen suurimman äänipotin, niin voitte miettiä kannattaako keskiluokalta purkaa enää ainuttakaan etuutta. Ikinä, ever, never, tilanne ei tule olemaan, että köyhät saisivat lapsilisät kokonaan itselleen.

Vierailija
204/205 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huh huh kirjoitti:

Niinpä, hyvätuloisten ahneus ei rajaa tunne. kyllä pitäisi jättää valtion lompakko rauhaan, siitä on jo maksettu monen vuoden kalliit koulutukset.

Ne koulutukset on mahdollisuus maksattaa yhteiskunnalla jokaisen. Sen sijaan tässä keskustelussa ollaan rajaamassa universaalin etuuden kuten lapsilisän saamista ainoastaan jollekin eliittiporukalle ja lopuille jäisi se ilo, että maksaa tuon etuuden veroissaan.

Hyvinvointivaltio projektina on muuten sellainen asia, että se on täydellisesti riippuvainen ei niinkään valtion kassasta, vaan keskiluokan halusta kustantaa se. Heti kun keskiluokka kokee, että hyvinvointivaltion ylläpitäminen on sille liian suuri uhraus verrattuna siihen, mitä keskiluokka siitä saa, keskiluokka lopettaa sen kustantamisen ja äänestää kokoomusta tai vielä sitäkin oikeistolaisempaa politiikkaa. Nyt jos katsotte mikä puolue kerää vuodesta toiseen suurimman äänipotin, niin voitte miettiä kannattaako keskiluokalta purkaa enää ainuttakaan etuutta. Ikinä, ever, never, tilanne ei tule olemaan, että köyhät saisivat lapsilisät kokonaan itselleen.

Ei niitä keskiluokalta kukaan ole viemässäkään. Mielestäni on hävytöntä että vaikka esimerkiksi Sipilän puoliso voi saada päivärahaa ja lapsilisiä samaan aikaan kuin leipäjono kasvaa ja martta-mummolla ei ole varaa ostaa lääkkeitään.

Vierailija
205/205 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huh huh kirjoitti:

Moneenko kertaan veroissa tämä oma koulutus pitäisi maksaa?  Olen sen moneen kertaan jo veroissa maksanut. Jenkkisysteemissä on sentään se hyvä puoli että niiden opintojen maksaminen sentään loppuu joskus, eikä sitä kupata joka vuosi uudelleen ja uudelleen veroina.

Koulutukseen suomessa käytetään alle 3000€ per nuppi vuodessa. Eli alle yhden kuukauden veroni.  monenako vuotena minun on tämä maksettava että olisin oman koulutukseni (12 vuotta Suomessa, ja tässä on yleissivistävä koulutus mukana).

Näin paljon koulutus keskimäärin maksoi vuodessa per oppilas:

Ammatillinen peruskoulutus: 11 679 euroa

Lukio: 7 729 euroa

Ammattikorkeakoulutus: 7 951 euroa

Oppisopimuskoulutus: 6 416 euroa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan