Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloisten sosiaalituet (esim lapsilisä) leikkuriin!

Vierailija
05.01.2018 |

!

Kommentit (205)

Vierailija
181/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet pitäisi laittaa leikkurin, niihin uppoaa enemmän rahaa kuin muihin sosiaalitukiin yhteensä. Ja kyllä, eläkkeetkin ovat pohjimmiltaan sosiaalitukea, ja ei, kukaan ei ole maksanut itse omaa eläkettään.

Paitsi osa on. Esimerkiksi minä laskin että jo nyt minun maksamillani eläkemaksuilla kuukausituotto sijoitettuna olisi suurempi jo nyt kuin tämän hetken eläkertymäni laskelman mukaan. Siis pelkkä tuotto jo nyt, ja pääomaan ei tarvitsisi koskea.

Vierailija
182/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet pitäisi laittaa leikkurin, niihin uppoaa enemmän rahaa kuin muihin sosiaalitukiin yhteensä. Ja kyllä, eläkkeetkin ovat pohjimmiltaan sosiaalitukea, ja ei, kukaan ei ole maksanut itse omaa eläkettään.

Paitsi osa on. Esimerkiksi minä laskin että jo nyt minun maksamillani eläkemaksuilla kuukausituotto sijoitettuna olisi suurempi jo nyt kuin tämän hetken eläkertymäni laskelman mukaan. Siis pelkkä tuotto jo nyt, ja pääomaan ei tarvitsisi koskea.

Suomalainen eläkesysteemi on osittain rahastoiva. Suurin osa menee edellisen sukupolven eläkkeiden maksuun, loput rahastoidaan. Valitettavasti itse ei voi päättää miten maksettu maksu sijoitetaan tuottavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän minäkin eläkemaksuja olen maksanut ihan perhanasti, mutta ei ne missään tallessa ole, vaan pääasiassa käytetty suurten ikäluokkien eläkkeiden maksuun. Niiden, jotka saavat n. viisi kertaa enemmän järjestelmästä ulos kuin mitä ovat sinne maksaneet. Suomessa on yli 100 000 eläkkeensaajaa, joiden kuukausittainen eläke on surempi kuin 3000€.

184/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks hyvätuloisen täytyy maksaa köyhien elämä? Esim. Lääkärit ovat kouluttautuneet paljon ja ansaitsevat joka penninsä. Samoin yrittäjät jotka itse ovat onnistuneet itsensä rikastuttamaan. Miksi siitä rangaistaan? Rikkaiden ei kannata asua Suomessa.

Ei rikkaat maksa köyhien elämää. Kaikkihan niitä veroja maksavat. Lääkäri ei olisi saanut koulutustaan, elleivät ihmiset suostuisi järjestelmään, jossa kaikki maksavat veroja, mikä takaa hyvän koulutusjärjestelmän. Se on sitten eri asia kuka siitä koulutuksesta pääsee loppupeleissä hyötymään. Kaikilla ei käytännössä ole kuitenkaan mahdollista kouluttautua samalla lailla vaikka ideaali se onkin. Myös työttömät ja sairauspäivärahalla olevat ja ttt:n varaan joutuneet ovat maksaneet veroja, jotka oikeuttavat heidät hyödyntämään tarvittaessa yhteiskunnallista turvaverkkoa. 

No kyllä toiset voi laskea yksinkertaisella matikalla maksajiksi, ja toiset saajiksi. En periaatteesta luopuisi lapsilisistä edes monimiljonäärinä, vaikka toki tuo(kin) summa menisi valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen... 

Kokoomuksen matikalla kyllä, normaalin ei-pintaliitäjän jalat maassa pitävän ihmisen matematiikalla ei.

Ellei kelpaa, niin jenkkeihin voi muuttaa ja katsoa miten siellä asiat hoidetaan "paremmin".

No kyllä vaan toiset maksaa enemmän kuin imevät, voit kuvitella ihan mitä haluat. :D Olen asunutkin, mutta missä noin olen väittänyt. Koita vetää vähemmän tunteella... sokeuttaa selvästi.

Mitäs henkeäsalpaavan tärkee työtä sitten ihmisen pitäis tehdä jottei "ime enemmän kuin makaa"? Kaikki ei voi olla lääkäreitä, joita sentään tarvitaan. Jotain pankkisuhmuroijia tai lomaosakemyyjiä sen sijaan ei. Eiköhän tuo avatar kerro kaiken tarpeellisen ymmärryksen määrästä. Ei voi kauhalla vaatia...

Otitko oikeasti mun ulkonäön esille, kun et parempaa enää keksi? 

Kuka sanoi, että _pitäisi tehdä_? Vedät ihan omia päätelmiä raivoissasi.... Jotkut saavat enemmän kuin antavat, niin se vaan on. 

Vierailija
185/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Ihan oikein, että nettomaksajatkin saavat vähän takaisin siitä, että tekevät (hyvin todennäköisiä) veronmaksajia tänne ja samalla ovat myös pienituloisten lapsilisien maksajina. Lapsilisähän ei ole mikään köyhäinavustus, enkä näe mitään järkeä siinä, että siitä sellainen tehtäisiinkään. En varsinkaan kustannussyistä. Moni ajattelee tän taas aivan liian yksinkertaisesti...

Ei ole olemassa "nettomaksajia", vain teidän kokkareiden kuplassa on sellaisia.

Mikäli kaikki verot poistettaisiin, ette saisi samoja palveluja yhtä halvalla kuin nyt.  Se on kiistaton Fakta.

Ei kukaan mistään "kaikkien verojen poistosta" ole puhuneet. Kaikki tarpeellinen ja järkevä saataisiin järjestettyä 1/3 nykyisistä kuluista. Jos verotus olisi 2/3 kevyempää kuin nyt, olisin jo kerännyt miljoonaomaisuuden, jonka tuotoilla huolehtisi hyvinkin omasta ja perheeni sosiaaliturvasta.

No kun ei ne verot nytkään riitä, lainaa otetaan minkä keritään.

Etkä olisi saanut mitään miljoonaomaisuutta, koska koulutuksesi olisi pitänyt maksaa velkarahalla, ellei vanhempasi olisi sitä kustantanut. Katso  vähän jenkkeihin päin ja mieti kuinka paljon maksaa $60 000 opintolaina 12% korolla?

Ottamatta huomioon kuinka paljon kaikki muu nyt itsestään selvänä pitämäsi maksaisi.

Nyt meni pieleen. Olen ihan itse maksanut korkeakoulutukseni, juurikin yhdysvalloissa.  Peruskoulutuksenkin olen veroina jo moneen kertaan maksanut ihan miten päin vain laskee..

Joo, jännä juttu. Ei taida olla eletty kädestä suuhun, jos on ollut rahaa matkustaa opiskelemaan ison lätäkön taakse.

Eiköhän se kuule sinunkin vanhemmat tavalla tai toisella ottaneet työmiehen selkänahasta ne sullekin annetut rahat, oli ne sitten valtion maksamaa "lapsilisää" tai mitä tahansa muuta.

Ellei sitten ole veikkausvoitto osunut kohdalle.

Vierailija
186/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Ihan oikein, että nettomaksajatkin saavat vähän takaisin siitä, että tekevät (hyvin todennäköisiä) veronmaksajia tänne ja samalla ovat myös pienituloisten lapsilisien maksajina. Lapsilisähän ei ole mikään köyhäinavustus, enkä näe mitään järkeä siinä, että siitä sellainen tehtäisiinkään. En varsinkaan kustannussyistä. Moni ajattelee tän taas aivan liian yksinkertaisesti...

Mikäli kaikki verot poistettaisiin, ette saisi samoja palveluja yhtä halvalla kuin nyt.  Se on kiistaton Fakta.

Ei kukaan mistään "kaikkien verojen poistosta" ole puhuneet. Kaikki tarpeellinen ja järkevä saataisiin järjestettyä 1/3 nykyisistä kuluista. Jos verotus olisi 2/3 kevyempää kuin nyt, olisin jo kerännyt miljoonaomaisuuden, jonka tuotoilla huolehtisi hyvinkin omasta ja perheeni sosiaaliturvasta.

Etkä olisi saanut mitään miljoonaomaisuutta, koska koulutuksesi olisi pitänyt maksaa velkarahalla, ellei vanhempasi olisi sitä kustantanut. Katso  vähän jenkkeihin päin ja mieti kuinka paljon maksaa $60 000 opintolaina 12% korolla?

Ottamatta huomioon kuinka paljon kaikki muu nyt itsestään selvänä pitämäsi maksaisi.

Nyt meni pieleen. Olen ihan itse maksanut korkeakoulutukseni, juurikin yhdysvalloissa.  Peruskoulutuksenkin olen veroina jo moneen kertaan maksanut ihan miten päin vain laskee..

No mitä maksoi ja mistä otit lainaa?

Kokonaisuudessaan noin 35000 usd/vuosi, rahoitus pankkilainalla ja työllä. Tästä tosin vain osa yliopiston maksua.

Vierailija
187/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä ihan törkeää oikeasti, että joku aktiivimallinkin adressin aloittaja asuu asunnossa, jota kukaan ei ikänsä palkkatyössäkäyvänä pysty ostamaan ja yhteiskunta maksaa vuokran. Ja ainoastaan, koska on itse ryssinyt luottotietonsa, ei saa muualtakaan asuntoa. Että 2600 euroa netto tulisi kuussa tienata voidakseen saada saman menemällä töihin. Sitten tällaisilla olisi vielä lapsiakin, jotka olisi jotain herrakansaa, että saisivat lapsilisän. Toisaalla ikänsä titä tekevät ihmiset, jotka ovat nähneet vaivaa kouluttautuakseen ja tehdäkseen töitä ja varjellakseen luottotietojaan istuvat heikommissa hyyskissä asumassa kun ei ole varaa muuhun eikä yhteiskunta tue latin latia. Ja lapsillekaan ei haluttaisi edes sitä alle satasta maksaa vaikka päivähoidosta rokotetaan satoja euroja kun persaukisten kultalusikkalapset hoidetaan ilmaisiksi. Ja sitten vielä kehdataan vaatia itselleen pottia sijoitettavaksi. Ei saakutti, kokoomukselle lähtee saletisti ääni seuraavissa vaaleissa.

Noniin, kokoomuksen tiedotuspuoli taas vauhdissa, höllötkää vähän nyt, ette kuitenkaan saa lisää kannatusta tai aktiivimalli hyväksytyksi, päinvastoin.

Aktiivimalli on jo nyt olemassaolevaa lakia ja hyvä niin. Toimenpiteenä lähinnä riittämätön.

Toimivuutta suntaan tai toiseen ei kyllä voi tietää ennen ensimmäisen 65 pvä tarkkailujakson päättymistä. Oli itse laista mieltä mitä tahansa.

Vierailija
188/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yritä nyt ymmärtää että sinäkin maksat nyt jonkun ihan muun eläkettä. Kyllä se valtion tai kunnan mitään aikaansaamaton virkamies on ansainnut 5000 € /kk eläkkeen. Nauti tilaisuudesta maksaa hänen lokoilustaan.

Vierailija
189/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän minäkin eläkemaksuja olen maksanut ihan perhanasti, mutta ei ne missään tallessa ole, vaan pääasiassa käytetty suurten ikäluokkien eläkkeiden maksuun. Niiden, jotka saavat n. viisi kertaa enemmän järjestelmästä ulos kuin mitä ovat sinne maksaneet. Suomessa on yli 100 000 eläkkeensaajaa, joiden kuukausittainen eläke on surempi kuin 3000€.

Toisinsanoen minulta ryöstetty ja jaettu muille. Olisin itse sen saman summan saanut hyödyttämään juurikin minua. Mutta kun suurin osa kansasta ei tajuaisi kuitenkaan säästää niin tälläinen typerä eläkeponzi pitänyt keksiä.

Vierailija
190/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks hyvätuloisen täytyy maksaa köyhien elämä? Esim. Lääkärit ovat kouluttautuneet paljon ja ansaitsevat joka penninsä. Samoin yrittäjät jotka itse ovat onnistuneet itsensä rikastuttamaan. Miksi siitä rangaistaan? Rikkaiden ei kannata asua Suomessa.

Ei rikkaat maksa köyhien elämää. Kaikkihan niitä veroja maksavat. Lääkäri ei olisi saanut koulutustaan, elleivät ihmiset suostuisi järjestelmään, jossa kaikki maksavat veroja, mikä takaa hyvän koulutusjärjestelmän. Se on sitten eri asia kuka siitä koulutuksesta pääsee loppupeleissä hyötymään. Kaikilla ei käytännössä ole kuitenkaan mahdollista kouluttautua samalla lailla vaikka ideaali se onkin. Myös työttömät ja sairauspäivärahalla olevat ja ttt:n varaan joutuneet ovat maksaneet veroja, jotka oikeuttavat heidät hyödyntämään tarvittaessa yhteiskunnallista turvaverkkoa. 

No kyllä toiset voi laskea yksinkertaisella matikalla maksajiksi, ja toiset saajiksi. En periaatteesta luopuisi lapsilisistä edes monimiljonäärinä, vaikka toki tuo(kin) summa menisi valitsemaani hyväntekeväisyyskohteeseen... 

Kokoomuksen matikalla kyllä, normaalin ei-pintaliitäjän jalat maassa pitävän ihmisen matematiikalla ei.

Ellei kelpaa, niin jenkkeihin voi muuttaa ja katsoa miten siellä asiat hoidetaan "paremmin".

No kyllä vaan toiset maksaa enemmän kuin imevät, voit kuvitella ihan mitä haluat. :D Olen asunutkin, mutta missä noin olen väittänyt. Koita vetää vähemmän tunteella... sokeuttaa selvästi.

Mitäs henkeäsalpaavan tärkee työtä sitten ihmisen pitäis tehdä jottei "ime enemmän kuin makaa"? Kaikki ei voi olla lääkäreitä, joita sentään tarvitaan. Jotain pankkisuhmuroijia tai lomaosakemyyjiä sen sijaan ei. Eiköhän tuo avatar kerro kaiken tarpeellisen ymmärryksen määrästä. Ei voi kauhalla vaatia...

Kuka sanoi, että _pitäisi tehdä_? Vedät ihan omia päätelmiä raivoissasi.... Jotkut saavat enemmän kuin antavat, niin se vaan on. 

Sinä sanot ulkonäkö, mutta se on ulkoinen OLEMUS mikä kertoo ihmisestä todella paljon, varsinkin arvoista. Ei ulkoNÄKÖ.

Ne arvovalinnat kyllä sumentaa myös arviokyvyn, siispä kokoomuksen kuplassa taas kaikki hyvin.

Vierailija
191/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Joo, jännä juttu. Ei taida olla eletty kädestä suuhun, jos on ollut rahaa matkustaa opiskelemaan ison lätäkön taakse.

Eiköhän se kuule sinunkin vanhemmat tavalla tai toisella ottaneet työmiehen selkänahasta ne sullekin annetut rahat, oli ne sitten valtion maksamaa "lapsilisää" tai mitä tahansa muuta.

Ellei sitten ole veikkausvoitto osunut kohdalle.

Ihan duunarivanhemmat, putkiasentaja ja kaupantäti vanhemmat. Ihan omalla riskillä investoitu omaan osaamiseen. Sen verran vanhemmat auttoivat että takasivat lainat. Jotkut katsos tekevät ihan itse uhrauksia oman elämänsä parantamiseksi.

192/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sanot ulkonäkö, mutta se on ulkoinen OLEMUS mikä kertoo ihmisestä todella paljon, varsinkin arvoista. Ei ulkoNÄKÖ.

Ne arvovalinnat kyllä sumentaa myös arviokyvyn, siispä kokoomuksen kuplassa taas kaikki hyvin.

Ahaa okei, eli voisitko kertoa, millainen olemus minulla on profiilikuvassani? Olen niin sokeutunut tähän kuplaani, etten oikein ymmärrä miten se liittyy tähän ketjuun, mutta selvästi sinä älykkö näet kuvasta koko arvomaailmani. Taidat tietää arvomaailmastani enemmän kuin minä itse!

Vierailija
193/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä haluatte yhteiskunnan jossa köyhiä ja elämänhallinta ongelmaisia kannustetaan lisääntymään ja hyvätuloisia työssäkäyviä ei kannustetaan millään lailla? Mitä hyvää tästä seuraa?

Hyvä tuloisten lisääntyminenkö on siitä satasen lapsilisästä kiinni, enpä usko. Köyhän elämä voi olla siitä satasen avustuksesta kiinni, siinä on pieni ero.

Vierailija
194/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavathan, kaikenlaisia perhevapaita mitä muissa maissa ei ole. Ei hyvätuloinen tarvitse mitään tasausta lapsettomiin nähden, eihän siinä ole mitään järkeä. Moni lapseton on huonompituloinen kuin joku lapsellinen. Sossutuet on sitä varten jos ilman ei tule toimeen, ei mikään sijoitussalkun kasvatusraha herranen aika.

Voit toki noin fantasioida -todellisuus on sitten jotain muuta.

Meillä menee joka sentti sijoituksiin ja lapset opetetaan arvostamaan ja käsittelemään omaisuuttaan.

Vierailija
195/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka itse en ole hyvätuloinen, niin ajattelen, että huvätuloisen maksamiin veroihin suhteutettuna lapsilisä on hyvin pikku juttu. Se suotakoon.

Minusta verotusta voisi keventää mieluummin heiltä kuin kuulla, kuinka rahastoivat suoraan lapsilisät. Se kun kuulostaa pineituloisen korvaan tosi pahalta. Omilla rahoillaan voisi tehdä mitä lystäävät!

Entä jos lapsilisää saavan perheen isä tai äiti nähdään sauhuttelemassa tupakkia? Miksi ei oteta lapsilisää pois koska sehän on heille ihan turhan paljon!

Vierailija
196/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh kirjoitti:

Ei teidän ahneudella ole mitään rajaa. Koko ajan käsi toisten lompakolla.

Niinpä, hyvätuloisten ahneus ei rajaa tunne. kyllä pitäisi jättää valtion lompakko rauhaan, siitä on jo maksettu monen vuoden kalliit koulutukset.

Vierailija
197/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavathan, kaikenlaisia perhevapaita mitä muissa maissa ei ole. Ei hyvätuloinen tarvitse mitään tasausta lapsettomiin nähden, eihän siinä ole mitään järkeä. Moni lapseton on huonompituloinen kuin joku lapsellinen. Sossutuet on sitä varten jos ilman ei tule toimeen, ei mikään sijoitussalkun kasvatusraha herranen aika.

Meillä menee joka sentti sijoituksiin ja lapset opetetaan arvostamaan ja käsittelemään omaisuuttaan.

Palvomaan rahaa, eikö mikään muu liikuta kuin maallinen mammona? No tulevia sosiopaatteja odotellessa.

Vierailija
198/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palvomaan rahaa, eikö mikään muu liikuta kuin maallinen mammona? No tulevia sosiopaatteja odotellessa.

Heheh!

Mistä sait pieneen päähäsi tuon rahan palvomisen? :)

Ja sen että omaisuudestaan huolta pitävästä tulee muka sosiopaatti?

Itse vissiin olet tyhjätasku/tuhlari ja pidät sitä jotenkin normaalina?

Vierailija
199/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huh huh kirjoitti:

Ei teidän ahneudella ole mitään rajaa. Koko ajan käsi toisten lompakolla.

Niinpä, hyvätuloisten ahneus ei rajaa tunne. kyllä pitäisi jättää valtion lompakko rauhaan, siitä on jo maksettu monen vuoden kalliit koulutukset.

Moneenko kertaan veroissa tämä oma koulutus pitäisi maksaa?  Olen sen moneen kertaan jo veroissa maksanut. Jenkkisysteemissä on sentään se hyvä puoli että niiden opintojen maksaminen sentään loppuu joskus, eikä sitä kupata joka vuosi uudelleen ja uudelleen veroina.

Koulutukseen suomessa käytetään alle 3000€ per nuppi vuodessa. Eli alle yhden kuukauden veroni.  monenako vuotena minun on tämä maksettava että olisin oman koulutukseni (12 vuotta Suomessa, ja tässä on yleissivistävä koulutus mukana).

Vierailija
200/205 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat monet muutkin kouluttautuneet paljon ja sitten sairastuneet tai jääneet työttömiksi. Miksi lääkäreille pitää maksaa niin paljon palkkaa että heistä tulee rikkaita- ainoastaan siksi että Lääkäriliitto ei suostu ylikouluttamaan lääkäreitä. Jos opettajia tai sairaanhoitajia koulutettaisi yhtä vähän, voisi hekin pyytää vaikka kymppitonnin palkkaa.

Eivät lääkärit tarvitse extrasijoitussalkkurahaa vain siksi, että heitä ei kouluteta edes tarpeen mukaan. Lisäksi, heidän koulutus on maksettu verorahoilla!! Silti pitäisi saada vielä täysin tarpeettomia sosiaalitukia!

Kaikki Suomessa on koulutettu verorahoilla. Lääkärin työssä maksetaan vastuusta ja pitkästä koulutuksesta, joka jatkuu läpi työuran (osin omakustanteisesti ja omalla vapaa-ajalla). Jos yhtään tuntee lääkärien koulutus- ja erikoistumisopintojen, hämmästyy varmasti, kuinka monta kertaa joutuu muuttamaan työn (erikoistumispaikan) perässä (perheelliselle hankalaa tai perhe on eri paikkakunnalla), kuinka kehno erikoistuvan lääkärin peruspalkka on ja kuinka sitovaa työ on.

Olen itse erikoistunut (ja sen 6 v aikana päivystänyt 24h ptkissä yhteensä kokonaisen vuoden verran päiviä), väitellyt, suorittanut johtamisopinnot ja nyt ylilääkärinä palkkani on hyvä. Samaa luokkaa PÄIVYSTYSLISIEN kanssa kuin yksityissektorilla työskentelevän juristiystäväni. Työtuntejakin todennäköisesti saman verran viikossa. Kun tästä palkastani saan puolet käteen ja lapsilisät päälle, olen ihan tyytyväinen. Ja koen ansainneeni ihan jokaisen euron ja maksaneeni koulutukseni tälle yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän