Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla siivooja

Vierailija
04.01.2018 |

Työni on vakituinen, töitä riittää, pomo aivan järjettömän mukava, lisäkeikkaa saa tehdä niin paljon kuin haluaa, pankkikin tykkää kun on vakaat tulot. Työ itsessään on ihan ok, ei ole mun unelmaduunia, mutta johonkin työhön sitä oli mentävä ja tähän pääsin heti ja jotenkin olen jämähtänyt. Olen vielä pikkufirmassa töissä, jossa on hyvät edut.

Silti kun joku kysyy mitä teen työkseni, tekisi mieli painua maanrakoon. Hävettää joskus, kun olen lasteni kanssa vaikka ostarilla ja siivoojaa tulee vastaan ja muksut alkaa hihkumaan, miten täti tekee samaa työtä kuin äiti. Aina toivon, ettei kukaan vaan kuullut, että mä olen SIIVOOJA. Koulutus löytyy eri alalta, mutta sitä työtä en halua tehdä.

Kertokaa nyt, mitä mieltä olette siitä jos joku on siivooja? Minkälaisia mielikuvia se teissä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että voit sanoa käyväsi työssä!

Minua hävettää olla työtön :/ eli yhteiskunnan pahinta pohjasakkaa

Vierailija
82/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen, että voit sanoa käyväsi työssä!

Minua hävettää olla työtön :/ eli yhteiskunnan pahinta pohjasakkaa

Moni työtön tekee määräaikaisia töitä esim. virastoissa.

Lisäksi työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina jne.

Valtio sen palkkatuen keston päättää ja työnantajat jatketaanko työsopimusta ja ketä otetaan töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajia yleensä haukutaan, kun eivät ota töihin porukkaa ja määräävät, että pitäisi tehdä työt nopeasti.

Johtajat joutuvat häpeämään itseään, kun tietävät, että heistä ei työpaikoilla tykätä.

Vierailija
84/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtätekevällä ihmisellä ei ole mitään hävettävää. Työttömillä laiskureilla sen sijaan on koska maksattavat oman mukavuutensa veronmaksajilla.

Vierailija
85/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sama ongelma. Nyt ikää 40-vuotta ja en enää välitä, mitä muut ihmiset ajattelee. Yks lysti. Ei kiinnosta enää. 

Vierailija
86/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään kommenttia. En edes avausta. Ei tarvitse hävetä olevansa siivooja. Olet tärkeä. Arvostan suunnattomasti. Eikä se kerro sun sisäisestä maailmasta mitään. Voit olla maailman nokkelin ja valovoimaisin persoona silti. Tee tunnukset LinkedIniin ja ole tyytyväinen itseesi.

Vierailija
87/90 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei ainakaan hävetä 🤷 Palkka parempi kuin entisessä ammatissa sairaanhoitajana ja puolet kuukaudesta vapaalla (toki myös aina sen 2 viikkoa putkeen työpaikalla 24/7, mutta sopii mulle). 

Vierailija
88/90 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä siivoojina mitenkään reppanoina tai sääli heitä, vaan arvostan siinä missä muitakin työntekijöitä, mutta kieltämättä itse häpeisin jos joutuisin palaamaan siivoushommiin. Kai se on niin, että omalle kuvitellulle arvolleni se olisi liian alhaista.

Olin myös pikkukaupassa töissä myyjänä, ja rakastin sitä työtä. Nyt kun olen valmistunut ja "oikeissa töissä", en kehtaisi enää mennä kaupalle duunarihommiin vaikka haluaisinkin. Typerä minä.

Todellakin! Typerä, huono itsetuntoinen sinä!!

Vierailija
89/90 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella arvostan siivoojia niin työpaikallani, julkisissa tiloissa kuin kotonani. Oli elämäni parhaita päätöksiä alkaa ostaa säännöllistä kotisiivousta. 

Vierailija
90/90 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun kaksinaismoralistisesti;

Yhtäältä arvostan siivoojia, koska sen tärkeämpää työtä ei firmoissa, julkisissa paikoissa, asemilla, bussissa, lentokoneessa, uimahalleissa, ravintoloissa, hotelleissa jne. olekaan! Jos siivooja puuttuu, tai on tehnyt työnsä huolimattomasti, sen huomaa ihan ensimmäisenä.

-Toisaalta, ollakseni täysin rehellinen, niin minun on myönnettävä, että kyllä minuakin hävettäisi olla siivoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi