Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla siivooja

Vierailija
04.01.2018 |

Työni on vakituinen, töitä riittää, pomo aivan järjettömän mukava, lisäkeikkaa saa tehdä niin paljon kuin haluaa, pankkikin tykkää kun on vakaat tulot. Työ itsessään on ihan ok, ei ole mun unelmaduunia, mutta johonkin työhön sitä oli mentävä ja tähän pääsin heti ja jotenkin olen jämähtänyt. Olen vielä pikkufirmassa töissä, jossa on hyvät edut.

Silti kun joku kysyy mitä teen työkseni, tekisi mieli painua maanrakoon. Hävettää joskus, kun olen lasteni kanssa vaikka ostarilla ja siivoojaa tulee vastaan ja muksut alkaa hihkumaan, miten täti tekee samaa työtä kuin äiti. Aina toivon, ettei kukaan vaan kuullut, että mä olen SIIVOOJA. Koulutus löytyy eri alalta, mutta sitä työtä en halua tehdä.

Kertokaa nyt, mitä mieltä olette siitä jos joku on siivooja? Minkälaisia mielikuvia se teissä herättää?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työni on vakituinen, töitä riittää, pomo aivan järjettömän mukava, lisäkeikkaa saa tehdä niin paljon kuin haluaa, pankkikin tykkää kun on vakaat tulot. Työ itsessään on ihan ok, ei ole mun unelmaduunia, mutta johonkin työhön sitä oli mentävä ja tähän pääsin heti ja jotenkin olen jämähtänyt. Olen vielä pikkufirmassa töissä, jossa on hyvät edut.

Silti kun joku kysyy mitä teen työkseni, tekisi mieli painua maanrakoon. Hävettää joskus, kun olen lasteni kanssa vaikka ostarilla ja siivoojaa tulee vastaan ja muksut alkaa hihkumaan, miten täti tekee samaa työtä kuin äiti. Aina toivon, ettei kukaan vaan kuullut, että mä olen SIIVOOJA. Koulutus löytyy eri alalta, mutta sitä työtä en halua tehdä.

Kertokaa nyt, mitä mieltä olette siitä jos joku on siivooja? Minkälaisia mielikuvia se teissä herättää?

Arvioitko itse toisten ihmisten arvon heidän työnsä mukaan? Minä en. Siksi en ole koskaan hävennyt yhtään työtäni enkä työttömyyttäni.

Vierailija
2/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä työ ja arvostan, kun siivotaan oikeasti eikä näennäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnioitan siivoojia, olette tosi tärkeitä. Sinulla ei ole työsi takia mitään hävettävää, päinvastoin.

Vierailija
4/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhtään häpeä! Sinä teet hyvää ja arvostettavaa työtä. Ainakin omassa tuttavapiirissäni (olen 40+ graafikko) kaikki tuntuvat arvostavan siivoojien työn korkealle.

Vierailija
5/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Olethan rehellinen työtätekevä kansalainen

Vierailija
6/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi hävetä sitä, että on ahkera veronmaksaja?

Vierailija
7/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan siivoojaa, joka tekee työnsä hyvin ja esim toimistolla tervehtii ihmisiä ystävällisesti ja omanarvontuntoisesti eikä luiki pitkin seiniä. Siivous on hyvää ja tärkeää perustyötä. Monesti järkevämpää kuin se mitä me siellä toimistolla pyöritetään. Älä suotta häpeile, äläkä tartuta häpeää lapsiisi.

Vierailija
8/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tulisi hävetä häpeämistään. Rehellisessä ja tärkeässä työssä ei ole mitään häpeämistä, mutta tuossa asenteessa on.

Vierailija
9/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua dissata siivoojia! Mutta tuntuu, että ihmiset pitävät niitä vähän tyhmempinä, jotka eivät koulussa pärjänneet ja nyt sitten joutuvat pesemään toisten vessoja elättääkseen itsensä. Tämä ongelma taitaa olla isompi pääni sisällä kuin oikeasti. Ap

Vierailija
10/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut siivoojan työt ovat niin rankkoja, ettei niihin ihan kuka tahansa edes pysty.

Vierailija
11/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain häpeä työtäsi. Olen sitä mieltä että kaikki työ on tarpeellista ja ihmisten tulisi pyrkiä olemaan parhaita siinä mitä ikinä tekevätkin.

Jos aliarvioit oman ammattisi, niin on suuri vaara että se tarttuu muihinkin.

Leuka ylös ja kehitä itseäsi ja opeta sama lapsillesi.

Vierailija
12/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään siivoojia vastaan. Tekevät hyvää duunia ja kunnkoitan sitä. Aina yritän moikata ja kiittää kun käyvät siivoamassa työpisteelläni

Vierailija
13/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä vastaantulijoista monet ovat voineet itsekin siivota nuorempana.

Vierailija
14/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua dissata siivoojia! Mutta tuntuu, että ihmiset pitävät niitä vähän tyhmempinä, jotka eivät koulussa pärjänneet ja nyt sitten joutuvat pesemään toisten vessoja elättääkseen itsensä. Tämä ongelma taitaa olla isompi pääni sisällä kuin oikeasti. Ap

Me toimistoihmiset ollaan nähty niin paljon feikkityötä, työnteon teeskentelyä, pskanpuhumista, huijaamista ja sanoilla pökerryttämistä että todellakin osaamme arvostaa hyvää rehellistä siivoojaa eikä hän ole "joku joka pesee meidän vessanpöntön". Mutta huijaavaa siivoojaa ei arvosteta ja niitäkin on kyllä nähty.

AP, työstä mielikuviasi tai hakeudu toiselle alalle.

7

Vierailija
15/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kunniallinen duuni, verrattuna moneen muuhun.

Muutaman siivoojan olen tuntenut, joku heistä sanonut että hommassa on se hyvä puoli että sitä saa tehdä rauhassa, siis ilman liikaa sosiaalista kälätystä ja turhia palavereja. Siinä jo olisi hyvä peruste ammatinvalinnalle. Ja tuleepa työn yhteydessä hyötyliikuntaa.

Vierailija
16/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan siivoojaa, joka tekee työnsä hyvin ja esim toimistolla tervehtii ihmisiä ystävällisesti ja omanarvontuntoisesti eikä luiki pitkin seiniä. Siivous on hyvää ja tärkeää perustyötä. Monesti järkevämpää kuin se mitä me siellä toimistolla pyöritetään. Älä suotta häpeile, äläkä tartuta häpeää lapsiisi.

Toivottavasti itse tervehdit siivoojaa reippaasti, vaikka hän luikkisi pitkin seiniä. Siivoojat saavat osakseen pahimmillaan todella töykeää kohtelua ja eivät ehkä uskalla tervehtiä ensimmäisenä.

Vierailija
17/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin harrastuksessa erääseen naiseen, jolla oli tyylikäs tyyli, puhui asunnon ostoista, lähti turvallisella autolla. Minä yliopistohumanisti olen aina kituuttanut. Seuraavalla kerralla utelin naisen työstä. Hän kertoi olevansa laitoshuoltaja. Nuorena oli aloittanut työnteon eikä opintolainaa.

Ei saisi sanoa mutta akateemisuus on joissain paikoin yliarvostettua, elämä on kuitenkin käytäntöä.

Ole ylpeä itsestäsi!

Vierailija
18/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ensinnäkin moniin siivoustöihin ei edes pääse ilman koulutusta, mikä jo kertoo työn vaativuudesta. Siivoojina on paljon muidenkin alojen ihmisiä, korkeakoulutettujakin, joten ellet aivan yksin työtäsi teet, voit saada tilaisuuden tutustua todella monenlaisiin ihmisiin ja se jos mikä on rikkautta.

Ainoa mitä itse siivoojana harmittelin ja häpesinkin oli huono palkka, muuten voisin hyvinkin palata samoihin töihin jos työttömäksi jäisin.

Vierailija
19/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syljen lattialle ja sanon siivoojalle: siivoa tsuhna!

T. Владимир

Vierailija
20/90 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi hyvältä toi sun työpaikkasi. Ei voi sanoa monen kohdalla. Saat palkan ja sitä myötä eläkkeen, kunto ja ihmissuhteet pysyvät hyvänä. Älä turhaan mieti mitään ylimääräistä draamaa. Kun itse olet ylpeä siitä mitä teet, sulla muuttuu mielikuva siitä työstä itselläsi ja se on se mikä tässä on tärkeintä - ei jonkun satunnaisen vastaantulijan. Näytä lapsillesikin, että arvostat työtä; he saavat hyvä mallin elämälleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi