Aktiivimallin kannattaja: antaisitko työsi minulle?
Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.
Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokaisella on.velvollisuus etsiä työtä itse ja sitäpaitsi olisit opiskellut vaikka lääkäriksi
Olet inhottava anteeksi vain!
Ei käy.
Eli jatkapa etsimistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy.
Eli jatkapa etsimistä vaan.
A-HN-E !!!
Et osaisi minun työtäni tuolla taustalla. Eikä se ole minun päätökseni, kuka tehtävääni hoitaa, vaan työnantajani.
en tietenkään koska te olette typeriä
En yksikään työtön ei tähän työhön pysty jos pystyisi ei olisi työtön.
Sinulta puuttuu koulutus ja riittävä ammattitaito. Muuten voisin luopua puolestasi jo iänkin puolesta.
T: Lähäri 60+
Tulevaisuudessa nämä lihavat virastotädit joutuvat jakamaan työnsä. He pärjäävät puolella palkalla, tilalle on tulossa motivoituneita työttömiä halvemmalla, paremmalla koulutuksella, jotka eivät valita joka asiasta, eivätkä ole saikulla jatkuvasti. Lihavat virastotädit joutuvat laihdutuskuurille, hyvä niin. Säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.
Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.
Mielelläni, joten var sä god. t työkkärin täti
ps paitsi en kannata aktiivimallia, jurppii koko touhu
Miksi antaisin? Minun urani tähän asti on minun ponnisteluni tulos ja olen rakentanut cv:ni hyvään kuntoon. Olen itse erehdysten ja yritysten kautta kehittänyt itseäni ja tarttunut mahdollisuuksiin joskus suurillakin riskeillä.
Eivät työssäkäyvät ole työttömille kateellisia tai vihaa heitä. Ihmisiä alkaa vain tympiä maksaa aina vain suurempia veroja, jotka käytetään muiden tukemiseen. Varsinkin kun joissain tapauksissa kyse on ollut siitä ettei koulu ole maistunut, tai että töitä ei ole haluttu tehdä nuoresta saakka, tai omaa osaamista ei ole vaivauduttu kehittämään.
Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.
Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.
Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
.
Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.
Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.
Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
On pakko ponnistaa, mutta ei ole millään lailla eettistä potkia lisää tuota jo ennestään maassa makaavaa. Koska siitä tässä laissa on kyse - ei sinun veroistasi tai CV:stäsi, vaan työttömien rankaisemisesta sen vuoksi, ettei heillä ole töitä.
Miksi ihmeessä antaisin työni sinulle? Pidän työstäni.
Minunkaan työhöni et valitettavasti pääsisi, vaikka paljon korkeammin koulutettu oletkin. Mutta antaisin kyllä mielelläni. Olen ihan uupunut työn vaatimuksiin ja yhden lapsen yksinhuoltajana minulle jäisi työttömänä vain n. 200 euroa vähemmän rahaa kuin nyt.
Monesti miettii onko tämä sen arvoista, kun tuon rahan jo säästisi melkein, kun itse tekisi sitten kaikki ruuat ja jäisi työn aiheuttamat lohturuuat ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä etuoikeus juuri sinulla on työhösi? Oven takana on kymmeniä ellei satoja, jotka voisivat tykätä työstäsi yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.On pakko ponnistaa, mutta ei ole millään lailla eettistä potkia lisää tuota jo ennestään maassa makaavaa. Koska siitä tässä laissa on kyse - ei sinun veroistasi tai CV:stäsi, vaan työttömien rankaisemisesta sen vuoksi, ettei heillä ole töitä.
Mutta työssäkäyvät kustantavat nykyisetkin tuet. Saa heillä kai olla mielipide asiasta?
Kuinka paljon jotain pitäisi tukea, onko ok, että joku vääntää pitkää päivää vain jotta saa maksaa lisää veroa? Ahkeruus pitäisi palkita, ei rangaista. Luuletko että muualla maailmassa on eettisempää, tai edes samaa tasoa?
Ja kysymys oli miksi ihmeessä antaisin työni jollekkin muulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.On pakko ponnistaa, mutta ei ole millään lailla eettistä potkia lisää tuota jo ennestään maassa makaavaa. Koska siitä tässä laissa on kyse - ei sinun veroistasi tai CV:stäsi, vaan työttömien rankaisemisesta sen vuoksi, ettei heillä ole töitä.
Mitäs sie siel maas teet? Nouse ylös hyvä ihminen sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Jännä tämä vasemmistolainen logiikka, jolla työttömän rahallinen avustaminen eli työttömyyskorvauksen maksaminen onkin rankaisemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä etuoikeus juuri sinulla on työhösi? Oven takana on kymmeniä ellei satoja, jotka voisivat tykätä työstäsi yhtä lailla.
No esimerkiksi ay-liikkeen ajamat työehtosopimukset antavat minulle sen etuoikeuden ettei minua voi irtisanoa ilman pätevää syytä. Se että oven takana on työttömiä ei ole pätevä syy niin kauan kuin teen työni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Mutta työssäkäyvät kustantavat nykyisetkin tuet. Saa heillä kai olla mielipide asiasta?
Kuinka paljon jotain pitäisi tukea, onko ok, että joku vääntää pitkää päivää vain jotta saa maksaa lisää veroa? Ahkeruus pitäisi palkita, ei rangaista. Luuletko että muualla maailmassa on eettisempää, tai edes samaa tasoa?
Ja kysymys oli miksi ihmeessä antaisin työni jollekkin muulle?
Jo muissa Pohjoismaissa työttömyysturvan taso on Suomea parempi.
Sinä et maksa veroistasi muiden makoilua, sinä maksat turvallisesta ja tasavertaisesta yhteiskunnassa, jossa voi nukkua yön yli ilman pelkoa aseellisesta tunkeutumisesta omaan asuntoon.
Kyllä jokaisella on.velvollisuus etsiä työtä itse ja sitäpaitsi olisit opiskellut vaikka lääkäriksi