Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aktiivimallin kannattaja: antaisitko työsi minulle?

Vierailija
04.01.2018 |

Tulisin mielelläni palkkatyöhön ja sinä saisit puolestasi jäädä nauttimaan leveästä sosiaaliturvasta, sohvalla makoilusta ja näistä muista työttömyyden huikeista eduista, joista meitä työttömiä niin kadehditaan.

Milloin voisin aloittaa? Olen korkeakoulutettu (FM) markkinoinnin ja viestinnän osaaja, mutta kokemusta on kaikenlaisesta työstä siivoamisesta ja kaupan kassalta asiantuntijahommiin. Kaikkea voi siis ehdottaa, eiköhän me joku diili saada aikaan ja pääset viettämään lokoisia työttömän päiviä vaikka heti huomenna.

Kommentit (321)

Vierailija
61/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaisin? Minun urani tähän asti on minun ponnisteluni tulos ja olen rakentanut cv:ni hyvään kuntoon. Olen itse erehdysten ja yritysten kautta kehittänyt itseäni ja tarttunut mahdollisuuksiin joskus suurillakin riskeillä.

Eivät työssäkäyvät ole työttömille kateellisia tai vihaa heitä. Ihmisiä alkaa vain tympiä maksaa aina vain suurempia veroja, jotka käytetään muiden tukemiseen. Varsinkin kun joissain tapauksissa kyse on ollut siitä ettei koulu ole maistunut, tai että töitä ei ole haluttu tehdä nuoresta saakka, tai omaa osaamista ei ole vaivauduttu kehittämään.

Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.

Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.

Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.

Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Aina vaan suurempia veroja? Tarkoitat varmaan, että kiva oli nauttia veroista, kun niillä sai ilmaisen koulutuksen ja muut yhteyskunnan edut, mutta nyt kun vihdoinkin itse maksat jotain niin ei huvittaisikaan?

Saithan sinäkin ne ihan samat ilmaiset yhteiskunnan edut.

Vierailija
62/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva näyttäisi haluavan luopua omasta työstään työttömien eteen. Jännä.

Mikäs jännä se on. Eihän kukaan nyt työttömäksi halua. Olen kyllä sellaisenkin vaiheen elänyt. Täyttä työtä se oli jokaikinen päivä, jotta pääsin taas työn syrjään kiinni. Ei sitä kenellekään toivo työttömyyttä. Se lamaannuttaa nopeasti.

Ja silti nämä aktiivimallin kannattajat haluavat ruoskia työttömiä vähän lisää, koska..?

Ruoskia? En kyllä halua ketään ruoskia. En toivo kenellekään syrjäytymistä ja uupumista työttömyyteen. Mun mielestä perusajatus siinä on oikein. Toteutus voi olla hieman vaikeaa. Eihän tämä mikään säästöohjelma oli, päinvastoin. Resursseja pitäisi lisätä paljon, jotta saadaan tarjottua kullekin juuri oikeanlaista tukea ja että sitä on tarjolla riittävän laajasti. Mutta ehkä se maksaisi pitkällä aikavälillä itseään takaisin.

Aktivointitoimenpiteistä leikattiin samalla 100 miljoonaa euroa pois. Kyse on pelkistä säästöistä ja tilastoista.

Eihän ole leikattu aktivointitoimenpiteistä.

https://m.iltalehti.fi/politiikka/201801032200643866_pi.shtml

"SDP:n varapuheenjohtajan mielestä aktiivimallista käytävä keskustelu on tyypillistä Vartiaiselle.

- Juhana aina kertoo vain sen yhden puolen, sitten hän autuaasti unohtaa kertoa sen toisen puolen. Nyt hän unohtaa kertoa sen, että samalla kun hallitus voimaanpanee tämän aktiivimallin, se vähentää 100 miljoonaa euroa aktiivitoimenpiteistä. Se tarkoittaa, että ihmisten mahdollisuudet päästä uudelleenkoulutukseen tai kuntoutukseen, heikkenevät entisestään."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvitse tehdä kuin muutama päivä osapäivätyötä kolmen kuukauden aikana.

Olen lääkäri. Tervetuloa vaan muutamana päivänä kolmen kuukauden aikana vaikkapa tekemään noita saamarin tietokonenäpyttelyjä (tilastointi, laskutuskirjaukset, ym. ym. sihteerin töitä) joita lääkärin työajasta menee nykyään varmaan kolmannes ajasta...) 

Vierailija
64/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi antaisin? Minun urani tähän asti on minun ponnisteluni tulos ja olen rakentanut cv:ni hyvään kuntoon. Olen itse erehdysten ja yritysten kautta kehittänyt itseäni ja tarttunut mahdollisuuksiin joskus suurillakin riskeillä.

Eivät työssäkäyvät ole työttömille kateellisia tai vihaa heitä. Ihmisiä alkaa vain tympiä maksaa aina vain suurempia veroja, jotka käytetään muiden tukemiseen. Varsinkin kun joissain tapauksissa kyse on ollut siitä ettei koulu ole maistunut, tai että töitä ei ole haluttu tehdä nuoresta saakka, tai omaa osaamista ei ole vaivauduttu kehittämään.

Loppupeleissä jokainen maailmassa vastaa itsestään, vaikkakin Suomessa asiat ovat hyvin kaikilla, kun verrataan muualle maailmaan.

Eihän nallekarkit koskaan mene tasan, ei edes sosialismin kehdossa neukkulassa. Eikä myöskään kapitalismin ihmemaassa USAssa. Jotkut onnistuvat elämässään jotkut eivät, toki olisi kivaa jos kaikki voisivat tehdä niitä juttuja joista pitää ja saada sellaista palkkaa kuin haluaa, mutta ei se vain mene niin.

Oman tilanteen valittaminen ja muiden syyttäminen, sekä uhriutuminen ei auta ketään, ei itseänikään niinä aikoina kun on mennyt heikommin.

Tässä maailmassa on vain pakko ponnistaa ylös uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.

Aina vaan suurempia veroja? Tarkoitat varmaan, että kiva oli nauttia veroista, kun niillä sai ilmaisen koulutuksen ja muut yhteyskunnan edut, mutta nyt kun vihdoinkin itse maksat jotain niin ei huvittaisikaan?

Saithan sinäkin ne ihan samat ilmaiset yhteiskunnan edut.

Niinpä, ja siksi maksan mielelläni osani takaisin. T. Ei se, jolle vastasit

Vierailija
65/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kovan vaivan ovat tämän ketjun työssä käyvät nähneet sen työnsä eteen ja osaamisensa on todella ainutlaatuista, mutta työttömille kuitenkin voidaan sanoa, että helppoahan se on vain mennä töihin.

Ja näin. "Kyllähän sen 18 tuntia löytää töitä mistä vaan, sen kun menee vain." Vai miten oli.

Vierailija
66/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi, etkä kyllä ottaisi edes vastaan siivoustöitä ja puhelinasiakaspalvelua.

Vierailija
67/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean kovan vaivan ovat tämän ketjun työssä käyvät nähneet sen työnsä eteen ja osaamisensa on todella ainutlaatuista, mutta työttömille kuitenkin voidaan sanoa, että helppoahan se on vain mennä töihin.

Jos olisin työtön ja työttömyys aökaisi pitkittyä, niin olisi kaksi vaihtoehtoa: menisin ihan melkein mihin tahansa hanttihommiin, jos vain suinkin löytyisi TAI hankkisin uuden koulutuksen, päämääränä työllistyminen.

Vierailija
68/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisi näillä tämänkin ketjun osaajilla olla kovat paikat, jos irtisanomissuojaa ei olisi vaan työnantaja voisi koska tahansa vaihtaa työntekijän pätevämpään. Onhan se hyvä sanoa olevansa korvaamaton, kun on tosiasia, että vakipaikasta ei noin vain ketään pois potkita.

Vierailija
69/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tarkoitetaan tietysti sitä, että sinunkin pitäisi itkemisen sijaan nähdä se vaiva. Tämä asia on selitetty teille miljoonaan kertaan, mutta aina palaatte lähtöruutuun ja toteatte, että töitä ei ole.

Ei työttömiä kyllä järin kummosilla älynlahjoilla ole varustettu.

Toiset ovat kautta historian olleet aina töissä, tilanteessa kuin tilanteessa, lamassa ja nousukaudessa, valtiossa kuin valtiossa. Toiset ihmiset vaan osaavat sen työllistymisen paremmin kuin muut.

Vierailija
70/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko talon, puoli miljoonaa velkaa, ukon ja perheen myös? Milloin vaihdetaan?

Vierailija
71/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun tarvitse tehdä kuin muutama päivä osapäivätyötä kolmen kuukauden aikana.

Olen lääkäri. Tervetuloa vaan muutamana päivänä kolmen kuukauden aikana vaikkapa tekemään noita saamarin tietokonenäpyttelyjä (tilastointi, laskutuskirjaukset, ym. ym. sihteerin töitä) joita lääkärin työajasta menee nykyään varmaan kolmannes ajasta...) 

Minä tulisin ainakin ihan mielelläni. Olen tuollaista työtä joskus hakenutkin. Mutta ilmeisesti siihenkin olosi pitänyt olla joku terveydenhuoltoalan koulutus, kun tradenomin papereilla ei päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
72/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja kannatan aktiivimallia että vaikea antaa sitä titteliä kun sinulla se jo on.

Vierailija
73/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tarkoitetaan tietysti sitä, että sinunkin pitäisi itkemisen sijaan nähdä se vaiva. Tämä asia on selitetty teille miljoonaan kertaan, mutta aina palaatte lähtöruutuun ja toteatte, että töitä ei ole.

Toiset ovat kautta historian olleet aina töissä, tilanteessa kuin tilanteessa, lamassa ja nousukaudessa, valtiossa kuin valtiossa. Toiset ihmiset vaan osaavat sen työllistymisen paremmin kuin muut.

Toisilla on empatiaa ja lähimmäisenrakkautta omien työttömyyskokemusten vuoksi, toiset kovettavat itsensä. Itse uskon kultaiseen sääntöön: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille." (Matt. 7:12)

Vierailija
74/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään työpaikkaani lahjaksi saanut, vaan itse se piti löytää ja etsiä. Koulut käydä ja tehdä ensin vuosia alani ei niin arvostettua työtä.

En olisi nykyisessä kivassa työssäni, jos en olisi elämässä tehnyt ns uhrauksia ( muutto vieraalle paikkakunnalle perheen jäädessä arkipäiviksi ilman äitiä)

Nykyinen elämäntilanteeni olisi aivan toista luokkaa, jos olisin erinäisten syiden vuoksi jäänyt paikoilleni.

Jokainen onnensa ja toimeentulonsa eteen töitä tehköön.

Vierailija
75/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä ihan vakityö. Eivät kaikki aktiivimallin vastustajat ole työttömiä.

Etkö tosiaan huomaa mitään ristiriitaa siinä, että sinä olet sen paikkasi eteen tehnyt hirveän määrän työtä ja hankkinut osaamista, mutta työttömälle, joka ei pääse siihen ensimmäiseenkään työpaikkaan, sanot, ettei siihen vaadita muuta kuin perseen sohvasta nostamista.

Vierailija
76/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan etsitään taksikuskeja. Ei tarvi antaa omaani, kun muut antaa.  

Ai niin, mutta provikka palkka. Eihän tää olekaan oikea työpaikka ja kaikki se elämä, mitä olen elänyt 10 vuotta, sekään ei ole oikeaa elämää.

Vierailija
77/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voisi näillä tämänkin ketjun osaajilla olla kovat paikat, jos irtisanomissuojaa ei olisi vaan työnantaja voisi koska tahansa vaihtaa työntekijän pätevämpään. Onhan se hyvä sanoa olevansa korvaamaton, kun on tosiasia, että vakipaikasta ei noin vain ketään pois potkita.

Joo niitä vakipaikkojahan tunnetusti saa tosi helposti. Kun vain kävelee firman ovesta sisään ja näyttää tutkintotodistuksen...

Vierailija
78/321 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään työpaikkaani lahjaksi saanut, vaan itse se piti löytää ja etsiä. Koulut käydä ja tehdä ensin vuosia alani ei niin arvostettua työtä.

En olisi nykyisessä kivassa työssäni, jos en olisi elämässä tehnyt ns uhrauksia ( muutto vieraalle paikkakunnalle perheen jäädessä arkipäiviksi ilman äitiä)

Nykyinen elämäntilanteeni olisi aivan toista luokkaa, jos olisin erinäisten syiden vuoksi jäänyt paikoilleni.

Usko nyt jo, että koulujen käyminen ei auta, jos et pääse edes siihen ensimmäiseen työpaikkaan. Minäkin sain nykyisen työni pelkästään suhteilla. Jos en olisi tätä paikkaa aikoinaan saanut, voisin olla vieläkin työtön, vaikka on jo kolmas koulutus tässä menossa.

Vierailija
79/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko nyt jo, että koulujen käyminen ei auta, jos et pääse edes siihen ensimmäiseen työpaikkaan. Minäkin sain nykyisen työni pelkästään suhteilla. Jos en olisi tätä paikkaa aikoinaan saanut, voisin olla vieläkin työtön, vaikka on jo kolmas koulutus tässä menossa.

Jaa itsellä on ollut varmaan n30 työpaikkaa mutta ei suhteita. Jännää jos sellaisia joku tarvitsee

Vierailija
80/321 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin jakaa työni niin että jonkun työttömän työssäolo täyttyy ettei tuet tipu. Lisäksi saa tehdä työni 2 kk kesäloman ajan ym lomat ja sairauspoissaolot.