Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei suostu mukaan neuvolaan

Je2
04.01.2018 |

mieheni ei suostu mukaan neuvolakäynneille, ja on jo valmiiksi ilmoittanut että suurella todennäköisyydellä jättää myös tulematta synnytykseen.
kuinka henkilökunta neuvolassa/sairaalassa suhtautuu?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollaisella miehellä tekee?Ei kiinnosta lapsi...Ei elätä perhettä..

hän kyllä elättäisi, mutta minä en toisten rahoilla ala elämään. enkä muiden nurkissa ala ilmaiseksi asumaan.

Eihän se ole "toisten" ja "muiden", jos olette samaa perhettä...?

Entäpä jos mies on noin välinpitämätön juuri koska et näy tarvitsevan häntä mihinkään? Ehkä hänelle sopisi ns. perinteinen perhemalli, jossa sinä hoidat kodin ja hän tienaa, mutta se ei onnistu koska vaadit että sinä kyllä elätät itsesi ja huolehdit itsestäsi, et tarvitse miestä mihinkään. Tuli vain mieleen. Näyttää siltä että ihan mielelläsi kuitenkin palvelet miestä ja hoidat lapsen ja pidät miehen työtä ja harrastuksia tärkeimpänä. Niin oletko ajatellut että toteutat omilla valinnoillasi suhdetta jossa on ns. perinteisen ja modernin "tasa-arvoisen" parisuhteen huonoimmat puolet, ja siksi suhde on epätasapainoinen ja tunnet olevasi yksinäinen? Mies saattaisi olla lämpimämpi jos kokisi olevansa tärkeässä roolissa perheen elättäjänä. Tai ehkä ei, mutta tuli vain mieleen.

Ennen kuin kukaan älähtää niin joo perinteisessä parisuhdemallissa on se ongelma, että nainen on taloudellisesti riippuvainen miehestä. Se ei tarkoita että se olisi lähtökohtaisesti huono suhde, riippuvuus on naisen kannalta ongelma vain jos miehellä ei ole tarpeeksi tuloja perheen elättämiseen, jos mies on manipuloiva vallankäyttäjä, holtiton ja epäluotettava, ja naisen pitäisi päästä suhteesta pois, mutta ei ole omia rahoja. Lainsäädäntö ja tuet toki auttaa tässä asiassa.

kyllähän talo on hänen, koska hän on sen ostanut ja maksanut. ja minä olen tullut valmiiseen taloon.

samoin oli edellisessä avioliitossani talon suhteen, minä tulin valmiiseen taloon joten en siitä mitään itselleni voinut vaatia lähtiessäni.

ja tietenkin olen kysynyt miten hän haluaisi minun toimivan, ja tämä malli sopii meille molemmille. ja mielestäni on parempikin käydä töissä, hulluksihan sitä tulisi jos päivät pitkät kotona yksin istuisi. ja joudunhan minä jokuseksi kuukaudeksi kokonaan pois töistä, joutuuhan hän sillä aikaa elättämään minuakin.

Hmm, no joo. Tosin töissä käyminen ja talouden kuluihin osallistuminen ei ole sama kuin kolmea työtä tekeminen ja "ilmaiseksi en ala kenenkään nurkissa asua". Tulee vaikutelma, että sinun suhtautuminen perheeseen on että "kunhan ei musta mitään vaivaa vaan oisi, ei musta tartte välittää, en mää häiritse vaan ihan vain oon tälleen käymässä väjäsen..." Varaudutko eroon tai ainakin henkisesti siihen, että et vaan kotiudu ja ota omaa tilaasi miehen elämässä? Parisuhteessa yleensä tuetaan toista ja tukeudutaan siis myös itse toiseen, eli ollaan jopa heikkoja ja tarvitsevia. Mutta toki, voihan sitä olla monenlaista asumisjärjestelyä.

Neuvola joka tapauksessa on vapaaehtoinen, kummankaan ei tarvitse siellä käydä. Äitiyspakkauksen saamiseen oli joku ehto, lääkärintarkastus johonkin tiettyyn viikkoon mennessä, samoin lääkärin jälkitarkastus taisi olla äitiysrahan ehtona tai jotain sellaista. Sano sinne että isä ei ole tulossa. Jos painostavat niin sano että se ei kuulu heille.

olet osittain oikeassa, en minä halua kenenkään vaivoiksi ollakaan. ja yritän kaikin mahdollisin tavoin olla muita suututtamatta. enkä silti ole mielessäni eroa tekemässä.

mutta se ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen millään tapaa.

Ymmärrän. Ja olet oikeassa, ei liity alkuperäiseen aiheeseen. Varoitan vaan, että sitten kun olet äiti, et voi enää pelkästään varoa ja olla näkymätön ja vaivaton, vaan sinun täytyy ottaa tila äitinä. Äidillä, siis vanhemmalla, täytyy olla auktoriteettia eikä äidin lähtökohta voi olla että ei ärsytä ketään, lapsen vuoksi. "Mitään en ole pyytänyt, enkö pyydä" ei oikein käy äidiltä, kun on kyse lapsen ja tämän isän suhteesta. Sillä mentaliteetilla käy niin, kun ei pyydä, ei myöskään saa mitään, ja vaikka se nyt tuntuisi oikeutetulta ja uhmakkaaltakin, juuri että "ja minähän pärjään, kukaan ei pääse valittamaan että olisin taakka, miestä kaduttaa sitten joskus kun huomaa miten hyvä nainen hänellä on ollut", suurin häviäjä siinä on lapsi, jolla on hampaat irvessä loppuun asti itsenäinen äiti ja luultavasti sitten isä joka ei havahdu omaan osuuteensa ikinä, koska ei ole kerrottu että jottain joku häneltäkin saattaa tarvita. Voi olla että joudut paitsi pyytämään, jopa polkasemaan jalkaa ja ottamaan yhteen niistä rooleista, vastuista ja kunkin tarpeista. Ehkä ajattelet että ennemmin eroat kuin alat anella tai vaatia, mutta se olisi kyllä äidiltä selkärangatonta. Uskalla ainakin yrittää, uskoa että miehesi kestää ja haluaakin vähän vastuuta. Kaikesta huolimatta kaikkea hyvää ja voimia elämänmuutokseen. Kyllä varmasti pärjäät, ja toivottavasti rohkaistut.

Vierailija
102/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne synnytykseen on mentävä mukaan, vähintään käytävälle, koska jos toinen vanhemmista kuolee synnytykseen, toisen on vaan hoidettava se lapsensa!

no eiköhän sinne pääse jälkikäteenkin, kai henkikökunta sen aikaa osaa pitää huolta henkiin jääneestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano ap. ukolles, että seuraavan mukulan tekoon osallistuu sun baaripoka.

miksi sanoisin näin? hän tietää etten käytä alkoholia tai käy ulkona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme