Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei suostu mukaan neuvolaan

Je2
04.01.2018 |

mieheni ei suostu mukaan neuvolakäynneille, ja on jo valmiiksi ilmoittanut että suurella todennäköisyydellä jättää myös tulematta synnytykseen.
kuinka henkilökunta neuvolassa/sairaalassa suhtautuu?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin nyt koko ketjun läpi ja jos joku ei nyt leiki ap:tä ja vastaile tahallaan kuin vastarannankiiski niin...

Jos sulle on ok valitsemasi tilanne, niin mitä sitten valitat?

ja olenko valittanut? en mielestäni, kysyin mitä neuvolan/sairaalan henkilökunta mahtaa asiasta ajatella. valtaosalla kun ne isät on sielä mukana

Vierailija
62/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten eri käytäntöjä neuvoloissa on. Meillä tuli heti maininta oma kantaan, kun mies ei ollut paikalla.. Ja sanottiin että ensi kerralla miehen TÄYTYY olla mukana. Myös pari muuta kertaa kysyttiin myös mieheltä milloin pääsee paikalle. Eli mies ollut ainakin 3 kertaa mukana ja vielä isyydentunnustus käynti tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te mammat olisitte pärjänneet 50,60 ja 70-luvuilla? Olisi ihan pöljänä pitäneet, jos miehet olisivat neuovloissa ravanneet.

Eikä se mitenkään korreloinut laste/kodinhoitoon. Olivat hyviä ja auttavaisia MIEHIÄ, eikä ämmien kahleissa kiemurtelevia surkimuksia.

Nykynaiset ovat pilanneet monen hyvän miehen vaatimalla häneltä lähtöä jokaiseen ompeluseuraan ja ristipistokerhoon.

T.Mummeli miesten puolesta

Siihen aikaan avioeroissa ei edes kysytty, kenelle lapset jäävät eron jälkeen. Lapset olivat äidillä eikä mistään vuoroviikoin asumisesta oltu kuultukaan. Ja kyllä se korreloi, hyvin harvalla ikätovereistani (olen syntynyt 60-luvun alussa) on hyvä ja lämmin isäsuhde. Isä oli vaan mies, joka asui samassa taloudessa, mutta ihan ventovieras ihminen. Kyllä me kaveripiireissä puhuttiin vanhemmistamme. Onneksi nykyisin nuoret miehet ovat erilaisia kuin ennen.

Ikävää, jos sinulla on ollut huono isäsuhde. Olen syntynyt 49 ja minulla ja kaikilla lähipiirin ystävilläni on ollut kivat isät ja hyvät suhteet heihin.

Monet kuskasivat lapsiaan ja heidän kavereitaan(mopojen ja fillareiden kyydissä)

porukalla luontoretkille yms.(ei ollut holoppeja ym krääsäviihdettä)

Samoin omien ja ystävieni lapsilla on ollut hyvät isäsuhteet ja lapset ovat syntyneet 70-luvulla.

Nämä isät eivät ole juosseet neuovolassa ja synnytyksissä mukana. Ovat nyt myös erittäin osallistuvia isoisiä.

Neuvolan väki ei ajetellut silloin mitään eikä ajattele nytkään siitä, miksi isä ei ole neuvolassa.

Vierailija
64/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten eri käytäntöjä neuvoloissa on. Meillä tuli heti maininta oma kantaan, kun mies ei ollut paikalla.. Ja sanottiin että ensi kerralla miehen TÄYTYY olla mukana. Myös pari muuta kertaa kysyttiin myös mieheltä milloin pääsee paikalle. Eli mies ollut ainakin 3 kertaa mukana ja vielä isyydentunnustus käynti tulossa.

meillä on myös sanottu useasti, että isänkin pitäisi tulla paikalle. siksi alunperin kysyinkin mitähän mahtavat olla mieltä kun mies ei tulekaan heidän pyynnöistään huolimatta.

ap

ap

Vierailija
65/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je2 kirjoitti:

mieheni ei suostu mukaan neuvolakäynneille, ja on jo valmiiksi ilmoittanut että suurella todennäköisyydellä jättää myös tulematta synnytykseen.

Asia ei ole mitenkään minulle ajankohtainen, mutta sellaista olen lukenut, että jos mies tulee mukaan synnytykseen, se ainakin jonkin tiedon mukaan on vaikuttanut sitten tulevaan seksielämään kielteisesti.

Se voi olla ehkä ihan hyvä että ei pääse omilla silmillään näkemään mitä tapahtuu.

Mut toki, minä en näistä mitään tiedä ja jokainen tekee itse omat valintansa, mutta jos itsestäni olisi tulossa isä, niin kyllä varmaan miettisin asian juuri näin että en välttämättä halua olla synnytyksessä mukana, kaikkea ei minun tarvitse nähdä.

Vierailija
66/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narraa miehelle että haluavat neuvolassa mieheltä kirjallisen selvityksen miksei hän siellä käy jos ei aio tulla jatkossa mukaan. Ainakin oma jurmuni olisi varmasti mielummin tullut nlaan mukaan kun selvitellyt terkalle miksei :D

Minun mies kyllä kävi ultrissa ja synnytyksessä, muttei muissa neuvoloissa. Pakko myöntää että hieman nautin kun meillä kävi synnytyksen jälkeen semmoinen yli-innokas vastavalmistunut th:n sijainen joka varmaan vartin tenttasi pelkästään miestäni synnytys kokemuksesta ja isyydestä, iskä oli vaikeena ja ihan naama punaisena sönkkäsi vastailla. Ei ole ikinä ollut mikään hirveä tunteistaan puhuja, mutten kyllä ole itsekkään :D

Vierailija
67/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne voi tuntua olevan ok tällä hetkellä.

Mutta ap, tärkeätä olisi sun miettiä turvallisuuttasi tulevaisuuden kannalta, jos ero tulee jossain vaiheessa?

Oletteko perhe vai ette? Ei puoliso asu "toisen nurkissa". Sinulla ei ole mitään todistetta vaikka kuinka maksaisit miehelle rahaa, joka omasta mielestäsi on vuokra. Virallista vuokrasopimusta ei kuitenkaan ole. Ottaisin selvää ensi tilassa nyt näistä taloudellisista kuvioista. Jos sulle ja vauvalle tulee eteen esim. vuokra-asunnon tarve, et voi edes todistaa olevasi luotettava vuokranmaksaja, koska mitään ei ole paperilla.

Neuvola-asiaan en ota kantaa. Miehen kanta tuntuu olevan selvä, ei osallistu neuvolaan, ei synnytykseen ja lapsen saat varmaankin hoitaa myös ilman hänen puuttumistaan.

Pelottavaa, etkö pelkää jääväsi täysin tyhjän päälle? Tasa-arvoista tuo ei ole missään nimessä.

Vierailija
68/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Je2 kirjoitti:

Asia ei ole mitenkään minulle ajankohtainen, mutta sellaista olen lukenut, että jos mies tulee mukaan synnytykseen, se ainakin jonkin tiedon mukaan on vaikuttanut sitten tulevaan seksielämään kielteisesti.

Se voi olla ehkä ihan hyvä että ei pääse omilla silmillään näkemään mitä tapahtuu.

Mut toki, minä en näistä mitään tiedä ja jokainen tekee itse omat valintansa, mutta jos itsestäni olisi tulossa isä, niin kyllä varmaan miettisin asian juuri näin että en välttämättä halua olla synnytyksessä mukana, kaikkea ei minun tarvitse nähdä.

Voi siellä synnytyksessä olla mukana silleenkin ettei ole tuijottamassa sinne alapäähän jos arvelee traumatisoituvansa. Tärkeintä on kuitenkin tukea puolisoa ja arvele jos vaikka vauvalle tai äidille käy jotain niin kyllä siinä varmasti joka ikinen järjellä varustettu mies haluisi olla mukana, eikä saada mitään soittoa kotiin.

Vierailija
69/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te mammat olisitte pärjänneet 50,60 ja 70-luvuilla? Olisi ihan pöljänä pitäneet, jos miehet olisivat neuovloissa ravanneet.

Eikä se mitenkään korreloinut laste/kodinhoitoon. Olivat hyviä ja auttavaisia MIEHIÄ, eikä ämmien kahleissa kiemurtelevia surkimuksia.

Nykynaiset ovat pilanneet monen hyvän miehen vaatimalla häneltä lähtöä jokaiseen ompeluseuraan ja ristipistokerhoon.

70-luvulla mieheni kävi neuvolassa pakollisessa synnytysvalmennuksessa, koska oli tulossa mukaan vastaanottamaan lapsensa maailmaan. Yhdessä siis synnytimme kaikki 4 lastamme, joista 2 syntyi 70-luvulla. Tästä puolesta sovimme jo seurustelun alkuvaiheessa, että lasten hankkiminen on sen luokan projekti, jossa molemmat joko ovat mukana tai sitten ei ryhdytä ollenkaan.

Miehen mukanaolo synnytyksessä oli minulle tärkeä turvallisuutta tuova tekijä, ja lähensi meitä entisestään. Halusin, että miehelläni on mahdollisuus olla alusta alkaen mukana tässä tärkeässä projektissa.

Koska hän oli töissä ja minä hoidin vauvojamme arjet, en esim. yhdessä liikkuessamme ikinä työntänyt lastenvaunuja/rattaita vaan sallin mieheni osallistua sillä tavoin, koska hänen osallistumismahdollisuutensa muutoin olisivat olleet työn vuoksi entistäkin vähäisemmät. Oudolta se olisi mielestäni näyttänytkin kun minä pieni nainen olisin hiki päässä puskenut lapsilla ja ostoksilla lastattua kuormaa ja iso mieheni olisi lampsinut vieressä (tai muutaman askelen edellä) kädet taskussa... (Tätähän valitettavasti näkee.)

Nyt lastenlasten hoito sujuu mieheltäni siinä kuin minultakin - olen huomannut, että kaikki vaarit eivät vaippoja vaihda kun eivät ole aikanaan omia vauvojakaan saaneet tai suostuneet hoitamaan.

Vierailija
70/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolassa toivotaan, että olisi kerran mukana, olikohan eka tai toka käynti. Kun siinä käydään läpi terveysjutut sukurasitteista ja perhetaustat ja tukiverkot. Muutoin ei väliä.

Vaikuttaa kyllä erikoiselta mieheltä, ei varmaan sitten myöskään hoida omaa lastaan. Mutta jos se ei sinua haittaa niin se on ihan ok.

Meillä ei oo mies ollut neuvolassa mukana, koska ei kiinnostanut akkojen höpinät. Lasten hoitoon on kyllä osallistunut ihan kiitettävästi. Joten ei voi yleistää. Sitä paitsi nää neuvolakäynnit olisi pitänyt työajalla hoitaa ja aina ei vaan voi töistä olla pois.

Vierailija
71/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne voi tuntua olevan ok tällä hetkellä.

Mutta ap, tärkeätä olisi sun miettiä turvallisuuttasi tulevaisuuden kannalta, jos ero tulee jossain vaiheessa?

Oletteko perhe vai ette? Ei puoliso asu "toisen nurkissa". Sinulla ei ole mitään todistetta vaikka kuinka maksaisit miehelle rahaa, joka omasta mielestäsi on vuokra. Virallista vuokrasopimusta ei kuitenkaan ole. Ottaisin selvää ensi tilassa nyt näistä taloudellisista kuvioista. Jos sulle ja vauvalle tulee eteen esim. vuokra-asunnon tarve, et voi edes todistaa olevasi luotettava vuokranmaksaja, koska mitään ei ole paperilla.

Neuvola-asiaan en ota kantaa. Miehen kanta tuntuu olevan selvä, ei osallistu neuvolaan, ei synnytykseen ja lapsen saat varmaankin hoitaa myös ilman hänen puuttumistaan.

Pelottavaa, etkö pelkää jääväsi täysin tyhjän päälle? Tasa-arvoista tuo ei ole missään nimessä.

eikö se nyt ole vähintäänkin luonnollista, että se on äiti joka ne lapset hoitaa kun on kotona joka tapauksessa? itse olen ainakin sitä mieltä.

ja miksi pitäisi etukäteen alkaa murehtimaan asioista joita saattaa tapahtua? mikäli näin käy, eron tullen kerään romuni mitkä minulla oli tullessakin ja aloitan uudelta pöydältä. tiedän että saan vuokraasunnon, se ei ole ongelma. olen erosta selvinnyt ennenkin

Vierailija
72/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitosta vain mummeli vastauksesta, mutta

enpä minä ole kertaakaan pyytänyt enkä vaatinut miehen lähtevän minun, perheeni tai tulevan jälkikasvun takia minnekään. oman puolen sukuni sekä ystävieni juhlat olen käynyt juhlimassa yksin. hoidan kodin ja kaiken siihen liittyvän, pidän huolen että pöydässä on lämmin ruoka silloin kun pyydetään. teen myös lisäksi kolmea eri työtä

ja sinä tulet täällä kertomaan että pilaan hyvän miehen elämän?

sekö että olen nyt pahoittanut mieleni siitä, että toinen ei sanallakaan ole kuuden kuukauden aikana kysynyt tai ollut kiinnostunut omasta penskastaan tekee minusta hyvän miehen pilaavan ämmän?

ap

Tuollaisen helmen sitten valitsit kumppaniksesi ja lapsesi isäksi? Sitä saa mitä tilaa.

hän ei ole koskaan minua lyönyt tai nöyryyttänyt. minun mielestäni hän on hyvä mies. ap

Ap:n on pakko olla provo.

tervetuloa katsomaan, elämäni onnihan totisinta totta josta sanaakaan en ole muunnellut. ap

Mihin ja milloin sopii tulla? Otanko omat popkornit mukaan? Hyväksyykö työvoimatoimisto tätä aktivoimistunneiksi?

Vierailija
73/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Je2 kirjoitti:

Hei, mitä sulle on nyt narrattu. Lapset tuo haikara, ei niitä kukaan synnytä. Älä turhia traumatisoi itseäsi moisella ajatusleikillä. - Muutenkin suosittelen menestyksekästä uraa jossakin munkkiluostarissa.

Vierailija
74/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies siellä neuvolassa tekee?

Vierailija
75/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teidän miehet eivät ole tulleet synnytykseen mukaan?

Vierailija
76/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sielä käsitellään perinnölliset sairaudet kummankin vanhemman puolelta,

ultrassa näkee oman tulevan jälkikasvun, saa tietää onko lapsella ja äidillä kaikki hyvin.

Ja niinkuin ylempänä keskustelussa mainuttu, neuvolasta henkilökunta haluaa isänkin sielä käyvän.

Vierailija
77/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se lapsi tulee todellisemmaksi, kun kuulee vauvan sydänäänet. Samalla mieheltä kysellään suvun sairaudeet, eihän naisella ole niistä tietoa.

Vierailija
78/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mieheni käynyt neuvolassa, eikä tullut mukaan synnytykseen. Sanoi että ehtii hän sen tenavan kotonakin näkemään. Ja hyvin meni synnytys yksinkin.

Vierailija
79/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sielä käsitellään perinnölliset sairaudet kummankin vanhemman puolelta,

ultrassa näkee oman tulevan jälkikasvun, saa tietää onko lapsella ja äidillä kaikki hyvin.

Ja niinkuin ylempänä keskustelussa mainuttu, neuvolasta henkilökunta haluaa isänkin sielä käyvän.

Miten ne perinnölliset sairaudet käsitellään? Jollain dna testillä vai? En tunne sukulaisia, enkä niiden sairauksia. Ultraa voi leikkiä kotona vanhalla kuvaputkitelkkarilla ja kuvitella lumisateessa jonkun hahmon.  Äiti voi kerto kotiin tullessaa, että kaikki ok tai lisätutkimuksiin huomenna ym

Vierailija
80/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se sitten mukavasti jatkuu. Tokan luokan ope sanoi, että ei hän suinkaan ole kaikkia isiä tavannutkaan, kun pahoittelin että mies ei taaskaan tullut keskusteluun joka pidetään ennen arviointia... 

Asiastahan kannattaa viritellä keskustelua jo tässä vaiheessa. Enemmän nimittäin olen huolissani että saatko apua silloin kun lapsi on pieni ja vaatii paljon aikaasi, ettet väsy liikaa. Synnytyksessä isä olisi kiva tukena, mutta paljonhan hän ei siellä muuten voi osallistua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä