Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies ei suostu mukaan neuvolaan

Je2
04.01.2018 |

mieheni ei suostu mukaan neuvolakäynneille, ja on jo valmiiksi ilmoittanut että suurella todennäköisyydellä jättää myös tulematta synnytykseen.
kuinka henkilökunta neuvolassa/sairaalassa suhtautuu?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te mammat olisitte pärjänneet 50,60 ja 70-luvuilla? Olisi ihan pöljänä pitäneet, jos miehet olisivat neuovloissa ravanneet.

Eikä se mitenkään korreloinut laste/kodinhoitoon. Olivat hyviä ja auttavaisia MIEHIÄ, eikä ämmien kahleissa kiemurtelevia surkimuksia.

Nykynaiset ovat pilanneet monen hyvän miehen vaatimalla häneltä lähtöä jokaiseen ompeluseuraan ja ristipistokerhoon.

T.Mummeli miesten puolesta

Mummeli miesten puolesta taitaa olla niitä ihmisiä joiden mielestä sähkö on moternia humpuukia ja meidän pitäisi palata sinne esiagraariselle ajalle metsästäjä-keräilijöiksi - onhan tämä mummelikin aika uskomaton nössö kun hyötyy yhteiskunnasta ja teknologiasta kirjoitellessaan näitä viestejä, takuulla vielä käy kaupastakin ostamassa omat ruokansa eikä metsästä ja valmista omia työkalujaan!

Mummeli on sellainen trolli jonka mielestä kun ennenkin pärjättiin jollain niin kaikki kehitys on vain pullamössöilyä. Voisiko mummeli siis antaa tietokoneensa pois jollekin toiselle ja lopettaa sen netin käytön, ennenkin pärjättiin ilman nettiä! Ihan hyvin pystyi kirjeitä kirjoittamaan ja oikeastaan nekin ovat ihan nössöjen hommaa koska jos OIKEASTI on asiaa niin sitten hiihtää itse kahville vaikka olisi 50km matkaa!

Itsehän näin kohta syntyvän lapsen isänä pidän kaikkia niitä miehiä jotka eivät halua neuvolaan ja synnytykseen tulla vaikka voisivat valitettavasti lapsellisina nössöinä. On jotenkin käsittämätöntä, että ukko suostuu lapsen hankkimiseen eikä jaksa sitten edes sitä tuntia istua paria kertaa neuvolassa. Ymmärrän hyvin jos esim on paniikkihäiriö ja synnytys ahdistaa, mutta kun valtaosa tulematta jättävistä tuntuvat olevan näitä perusjamppoja jotka pitävät neuvolaa akkojen kerhona ja lastakin naisen projektina.

Paradoksaalisinta tässä on se, että samat perusjampat jotka esittävät mm. baarikäytöksellään ja olemuksellaan tosimiestä (eli sitä naiset siittävää alfaurosta) eivät sitten oikeasti henkisesti pysty olemaan siinä roolissa eli ovat henkisesti niin säälittävän heikkoja, että joku neuvolakäynti pistää jalat veteläksi ja pieni mieslapsi aloittaa itkupotkuraivarit kun pitäisi jopa vähän osallistuakin tulevan lapsen elämään :D Ihan uskomatonta touhua

Vierailija
82/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mieheni käynyt neuvolassa, eikä tullut mukaan synnytykseen. Sanoi että ehtii hän sen tenavan kotonakin näkemään. Ja hyvin meni synnytys yksinkin.

Minä olisin tuossa tapauksessa mennyt muutamaksi kuukaudeksi vanhempieni luokse toipumaan. Olisi mies ehtinyt nähdä lapsen muutaman kuukauden kuluttuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty sixty? kirjoitti:

Siitä se sitten mukavasti jatkuu. Tokan luokan ope sanoi, että ei hän suinkaan ole kaikkia isiä tavannutkaan, kun pahoittelin että mies ei taaskaan tullut keskusteluun joka pidetään ennen arviointia... 

Asiastahan kannattaa viritellä keskustelua jo tässä vaiheessa. Enemmän nimittäin olen huolissani että saatko apua silloin kun lapsi on pieni ja vaatii paljon aikaasi, ettet väsy liikaa. Synnytyksessä isä olisi kiva tukena, mutta paljonhan hän ei siellä muuten voi osallistua.

en usko jaksamisen muodostuvan ongelmaksi, nukun muutenkin katkonaisia muutaman tunnin unia ja teen 12-16 tuntisia työpäiviä. pärjäähän monet yksin useammankin lapsen kanssa.

Vierailija
84/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollaisella miehellä tekee?Ei kiinnosta lapsi...Ei elätä perhettä..

hän kyllä elättäisi, mutta minä en toisten rahoilla ala elämään. enkä muiden nurkissa ala ilmaiseksi asumaan.

Eihän se ole "toisten" ja "muiden", jos olette samaa perhettä...?

Entäpä jos mies on noin välinpitämätön juuri koska et näy tarvitsevan häntä mihinkään? Ehkä hänelle sopisi ns. perinteinen perhemalli, jossa sinä hoidat kodin ja hän tienaa, mutta se ei onnistu koska vaadit että sinä kyllä elätät itsesi ja huolehdit itsestäsi, et tarvitse miestä mihinkään. Tuli vain mieleen. Näyttää siltä että ihan mielelläsi kuitenkin palvelet miestä ja hoidat lapsen ja pidät miehen työtä ja harrastuksia tärkeimpänä. Niin oletko ajatellut että toteutat omilla valinnoillasi suhdetta jossa on ns. perinteisen ja modernin "tasa-arvoisen" parisuhteen huonoimmat puolet, ja siksi suhde on epätasapainoinen ja tunnet olevasi yksinäinen? Mies saattaisi olla lämpimämpi jos kokisi olevansa tärkeässä roolissa perheen elättäjänä. Tai ehkä ei, mutta tuli vain mieleen.

Ennen kuin kukaan älähtää niin joo perinteisessä parisuhdemallissa on se ongelma, että nainen on taloudellisesti riippuvainen miehestä. Se ei tarkoita että se olisi lähtökohtaisesti huono suhde, riippuvuus on naisen kannalta ongelma vain jos miehellä ei ole tarpeeksi tuloja perheen elättämiseen, jos mies on manipuloiva vallankäyttäjä, holtiton ja epäluotettava, ja naisen pitäisi päästä suhteesta pois, mutta ei ole omia rahoja. Lainsäädäntö ja tuet toki auttaa tässä asiassa.

kyllähän talo on hänen, koska hän on sen ostanut ja maksanut. ja minä olen tullut valmiiseen taloon.

samoin oli edellisessä avioliitossani talon suhteen, minä tulin valmiiseen taloon joten en siitä mitään itselleni voinut vaatia lähtiessäni.

ja tietenkin olen kysynyt miten hän haluaisi minun toimivan, ja tämä malli sopii meille molemmille. ja mielestäni on parempikin käydä töissä, hulluksihan sitä tulisi jos päivät pitkät kotona yksin istuisi. ja joudunhan minä jokuseksi kuukaudeksi kokonaan pois töistä, joutuuhan hän sillä aikaa elättämään minuakin.

Hmm, no joo. Tosin töissä käyminen ja talouden kuluihin osallistuminen ei ole sama kuin kolmea työtä tekeminen ja "ilmaiseksi en ala kenenkään nurkissa asua". Tulee vaikutelma, että sinun suhtautuminen perheeseen on että "kunhan ei musta mitään vaivaa vaan oisi, ei musta tartte välittää, en mää häiritse vaan ihan vain oon tälleen käymässä väjäsen..." Varaudutko eroon tai ainakin henkisesti siihen, että et vaan kotiudu ja ota omaa tilaasi miehen elämässä? Parisuhteessa yleensä tuetaan toista ja tukeudutaan siis myös itse toiseen, eli ollaan jopa heikkoja ja tarvitsevia. Mutta toki, voihan sitä olla monenlaista asumisjärjestelyä.

Neuvola joka tapauksessa on vapaaehtoinen, kummankaan ei tarvitse siellä käydä. Äitiyspakkauksen saamiseen oli joku ehto, lääkärintarkastus johonkin tiettyyn viikkoon mennessä, samoin lääkärin jälkitarkastus taisi olla äitiysrahan ehtona tai jotain sellaista. Sano sinne että isä ei ole tulossa. Jos painostavat niin sano että se ei kuulu heille.

Vierailija
85/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole sitten myöskään lapsen hoidossa mukana.

ei varmasti olekaan, tiedän että hänellä oma työ ja harrastus menee kaiken muun edelle.

ap

Halusit kuitenkin tehdä lapsen hänen kanssa?

Vierailija
86/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenhän EI kuulu mennään neuvolaan, vaan se on ÄITIEN ja VAUVOJEN oma diskuteerauskerho!

Vierailija
87/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenhän EI kuulu mennään neuvolaan, vaan se on ÄITIEN ja VAUVOJEN oma diskuteerauskerho!

Tuota on helppo kompata :)

Vierailija
88/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvolassa neuvotaan?

Vierailija
89/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te mammat olisitte pärjänneet 50,60 ja 70-luvuilla? Olisi ihan pöljänä pitäneet, jos miehet olisivat neuovloissa ravanneet.

Eikä se mitenkään korreloinut laste/kodinhoitoon. Olivat hyviä ja auttavaisia MIEHIÄ, eikä ämmien kahleissa kiemurtelevia surkimuksia.

Nykynaiset ovat pilanneet monen hyvän miehen vaatimalla häneltä lähtöä jokaiseen ompeluseuraan ja ristipistokerhoon.

T.Mummeli miesten puolesta

kiitosta vain mummeli vastauksesta, mutta

enpä minä ole kertaakaan pyytänyt enkä vaatinut miehen lähtevän minun, perheeni tai tulevan jälkikasvun takia minnekään. oman puolen sukuni sekä ystävieni juhlat olen käynyt juhlimassa yksin. hoidan kodin ja kaiken siihen liittyvän, pidän huolen että pöydässä on lämmin ruoka silloin kun pyydetään. teen myös lisäksi kolmea eri työtä

ja sinä tulet täällä kertomaan että pilaan hyvän miehen elämän?

sekö että olen nyt pahoittanut mieleni siitä, että toinen ei sanallakaan ole kuuden kuukauden aikana kysynyt tai ollut kiinnostunut omasta penskastaan tekee minusta hyvän miehen pilaavan ämmän?

ap

Ei oo totta! miten edes oot kyseisen pösilön kanssa???

Vierailija
90/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi te naiset lisäännytte tuollaisten kusipäiden kanssa?

Vierailija
91/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota on helppo kompata :)

Miehet pitäisi pakottaa neuvolaan samaan tapaan kuin kutsuntoihin - siinä mitataan onko tosimies vai säälittävä nössö jolla hermot eivät kestä lasta.

Jos neuvolaan ei lähde niin pitäisi hakea poliisilla paikalle.

Naurattaa kaikki nössöt perusjampat jotka ruikkivat naiseen mutta sitten pelästyvät seurauksia ihan kuin se olisi joku yllätys että ihmisrotu lisääntyy aika tälleen luonnollisesti ja vauvoja tulee maailmaan koko ajan. On niitä sellaisiakin maita kuten esim Islanti jossa vauvojen saaminen on sen verta luontevaa ettei miehillä heti valu hikikarpalot otsalla ja pelätä että "apua nyt mun rilluvuodet ja nuoruus on ohi!". Naurattaa miten paljon mieslapsia Suomessa on. :D

t. pian syntyvän vauvan isä

Vierailija
92/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole sitten myöskään lapsen hoidossa mukana.

ei varmasti olekaan, tiedän että hänellä oma työ ja harrastus menee kaiken muun edelle.

ap

Halusit kuitenkin tehdä lapsen hänen kanssa?

miksi en olisi halunnut? Ihmisellä voi olla perhe sekä oma elämä.

Vierailija
93/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta oli yhdessä käynyt kyseisessä puljussa, ja heidät nähtyään hoitaja oli tokaissut: "Mikäs naispari se täältä saapuu?"

Vierailija
94/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollaisella miehellä tekee?Ei kiinnosta lapsi...Ei elätä perhettä..

hän kyllä elättäisi, mutta minä en toisten rahoilla ala elämään. enkä muiden nurkissa ala ilmaiseksi asumaan.

Eihän se ole "toisten" ja "muiden", jos olette samaa perhettä...?

Entäpä jos mies on noin välinpitämätön juuri koska et näy tarvitsevan häntä mihinkään? Ehkä hänelle sopisi ns. perinteinen perhemalli, jossa sinä hoidat kodin ja hän tienaa, mutta se ei onnistu koska vaadit että sinä kyllä elätät itsesi ja huolehdit itsestäsi, et tarvitse miestä mihinkään. Tuli vain mieleen. Näyttää siltä että ihan mielelläsi kuitenkin palvelet miestä ja hoidat lapsen ja pidät miehen työtä ja harrastuksia tärkeimpänä. Niin oletko ajatellut että toteutat omilla valinnoillasi suhdetta jossa on ns. perinteisen ja modernin "tasa-arvoisen" parisuhteen huonoimmat puolet, ja siksi suhde on epätasapainoinen ja tunnet olevasi yksinäinen? Mies saattaisi olla lämpimämpi jos kokisi olevansa tärkeässä roolissa perheen elättäjänä. Tai ehkä ei, mutta tuli vain mieleen.

Ennen kuin kukaan älähtää niin joo perinteisessä parisuhdemallissa on se ongelma, että nainen on taloudellisesti riippuvainen miehestä. Se ei tarkoita että se olisi lähtökohtaisesti huono suhde, riippuvuus on naisen kannalta ongelma vain jos miehellä ei ole tarpeeksi tuloja perheen elättämiseen, jos mies on manipuloiva vallankäyttäjä, holtiton ja epäluotettava, ja naisen pitäisi päästä suhteesta pois, mutta ei ole omia rahoja. Lainsäädäntö ja tuet toki auttaa tässä asiassa.

kyllähän talo on hänen, koska hän on sen ostanut ja maksanut. ja minä olen tullut valmiiseen taloon.

samoin oli edellisessä avioliitossani talon suhteen, minä tulin valmiiseen taloon joten en siitä mitään itselleni voinut vaatia lähtiessäni.

ja tietenkin olen kysynyt miten hän haluaisi minun toimivan, ja tämä malli sopii meille molemmille. ja mielestäni on parempikin käydä töissä, hulluksihan sitä tulisi jos päivät pitkät kotona yksin istuisi. ja joudunhan minä jokuseksi kuukaudeksi kokonaan pois töistä, joutuuhan hän sillä aikaa elättämään minuakin.

Hmm, no joo. Tosin töissä käyminen ja talouden kuluihin osallistuminen ei ole sama kuin kolmea työtä tekeminen ja "ilmaiseksi en ala kenenkään nurkissa asua". Tulee vaikutelma, että sinun suhtautuminen perheeseen on että "kunhan ei musta mitään vaivaa vaan oisi, ei musta tartte välittää, en mää häiritse vaan ihan vain oon tälleen käymässä väjäsen..." Varaudutko eroon tai ainakin henkisesti siihen, että et vaan kotiudu ja ota omaa tilaasi miehen elämässä? Parisuhteessa yleensä tuetaan toista ja tukeudutaan siis myös itse toiseen, eli ollaan jopa heikkoja ja tarvitsevia. Mutta toki, voihan sitä olla monenlaista asumisjärjestelyä.

Neuvola joka tapauksessa on vapaaehtoinen, kummankaan ei tarvitse siellä käydä. Äitiyspakkauksen saamiseen oli joku ehto, lääkärintarkastus johonkin tiettyyn viikkoon mennessä, samoin lääkärin jälkitarkastus taisi olla äitiysrahan ehtona tai jotain sellaista. Sano sinne että isä ei ole tulossa. Jos painostavat niin sano että se ei kuulu heille.

olet osittain oikeassa, en minä halua kenenkään vaivoiksi ollakaan. ja yritän kaikin mahdollisin tavoin olla muita suututtamatta. enkä silti ole mielessäni eroa tekemässä.

mutta se ei liittynyt alkuperäiseen aiheeseen millään tapaa.

Vierailija
95/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään olisi sinne ikinä menny, jossei olisi ollut pakko. Olen siis lasten äiti. Ja kävin, koska halusin, että sikiön ja minun vointia seurataan, joten näin veri-, virtsa- yms. kokeet pakollisena pahana.

Muuten oli kyllä niin täyttä skeidaa että meinasi pää revetä. Puhuttiin kuin vajaaälyiselle ja lässytettiin masuvauvasta ja tunteista ja ite en kokenut tarvitsevani sitä sorttia yhtään, mutta eihän mua uskottu, koska raskaana oleva nainen on ilmeisesti joku sikiönsä tasolle taantunut, vellovien tunteiden sykkyrä, joka kaipaa keskustelua ja tukea.

Vierailija
96/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää ottaa sinne mummo mukaan, joka voi puhua sinulle pula-ajoista, evakkoon lähtemisestä ja ostokorteista synnytyksen aikana, niin unohtuvat siinä sinun murheesi kokonaan!

Vierailija
97/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmäkään olisi sinne ikinä menny, jossei olisi ollut pakko. Olen siis lasten äiti. Ja kävin, koska halusin, että sikiön ja minun vointia seurataan, joten näin veri-, virtsa- yms. kokeet pakollisena pahana.

Muuten oli kyllä niin täyttä skeidaa että meinasi pää revetä. Puhuttiin kuin vajaaälyiselle ja lässytettiin masuvauvasta ja tunteista ja ite en kokenut tarvitsevani sitä sorttia yhtään, mutta eihän mua uskottu, koska raskaana oleva nainen on ilmeisesti joku sikiönsä tasolle taantunut, vellovien tunteiden sykkyrä, joka kaipaa keskustelua ja tukea.

No ei kai sinne kukaan vapaaehtoisesti menisikään paskaa kuuntelemaan, mutta pakkohan se on jos haluaa tietää onko vauvalla kaikki hyvin

Vierailija
98/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ap. ukolles, että seuraavan mukulan tekoon osallistuu sun baaripoka.

Vierailija
99/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne synnytykseen on mentävä mukaan, vähintään käytävälle, koska jos toinen vanhemmista kuolee synnytykseen, toisen on vaan hoidettava se lapsensa!

Vierailija
100/103 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne synnytykseen on mentävä mukaan, vähintään käytävälle, koska jos toinen vanhemmista kuolee synnytykseen, toisen on vaan hoidettava se lapsensa!

Tämä on ihan totta mielestäni. Toisaalta jos se vauva ei ole oppinut tunnistamaan sitä isän ääntäkään niin yhtä hyvin henkilökuntakin hoitaa, ja kai sossut sitten hakee vauvan jos isä ei ilmaannu.

Meidän lapsen syntymässä ei sentään kukaan kuollut mutta vauva vietiin kiiresti virvoitteluun, itse en voinut lähteä mukaan kun ompelukin oli vielä tekemättä mutta onneksi lapsen isä oli mukana niin vauvalla oli joku tuttu seuranaan.

Lapsi tervehtyi kyllä mutta jos lapsi olisikin kuollut niin olisi ollut kauhea ajatella, että kuoli yksin tapaamatta isäänsä lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän