Kolmas lapsi tulossa vahingossa - miten selvitä?
Se tavallinen tarina:
Saimme kaksi lasta lyhyellä ikäerolla ja lapsiluku oli aivan varmasti täynnä kahden jälkeen. Lapset ovat nyt 6- ja 7-vuotiaat, itse olen 31 ja mies 35. Olen juuri päässyt kunnolla työelämään ja tulevaisuus näyttää hyvältä. Lapset ovat koko ajan itsenäisempiä ja perheen taloustilanne on hyvä. Koti ja auto ovat juuri sopivia perheellemme. Koska olen viettänyt huomattavan osan aikuisuudestani pienten lasten äidin roolissa, töille omistautuminen ja lisääntynyt vapaus ovat tuntuneet mahtavalta. Parisuhde ja seksielämä voivat hienosti pikkulapsivuosien jälkeen, olen tiputtanut raskauskilot ja kroppa on paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen.
Ehkäisynä meillä on ollut hormonikierukka, jonka pitäisi olla yhtä varma kuin sterilisaation. Mies on lisäksi jonossa vasektomiaan, koska kierukka on ollut minulla jo yli kolme vuotta ja sen teho loppuu jossain vaiheessa.
Ja enköhän tehnyt uuden vuoden kunniaksi positiivisen raskaustestin. Olo oli ollut pari viikkoa aika kummallinen, mutta pistin sen vaan flunssan piikkiin. Kun hajut alkoivat ottaa nenään normaalia herkemmin, päätin tehdä testin ihan kaiken varalta. Ja olen raskaana. En tiedä vielä, kuinka pitkällä - asia selvinnee neuvolassa, jonne pääsen pian koska kierukka on edelleen paikallaan. Tyhjennysvuoto on hormonikierukan kanssa tullut harvakseltaan, joten siitä ei voi päätellä mitään.
Mies on aika järkyttynyt tilanteesta mutta on jättänyt päätöksen tulevaisuudesta minulle. Ei siis painosta keskeytykseen eikä jatkamaan raskautta vaan lähinnä sadattelee huonoa tuuria - ja ehkä salaa ylpeilee "superspermallaan", jota ei kierukkakaan pysäytä. Keskeytystä olen miettinyt koska en haluaisi aloittaa kaikkea alusta taas ja vetää nykyistä elämää vessanpöntöstä alas. Kuitenkin äitinä minun on mahdotonta ajatella alkanutta raskautta tunteettomasti, kun on jo kaksi positiivista raskaustestiä kasvattanut ihaniksi ihmistaimiksi.
Selvitäänkö me tästä? Kokemuksia, rohkaisun sanoja..?
Kuinka usein juttelet lastesi kanssa siitä että t a p o i t heidän siskonsa tai veljensä? Miltä se heistä tuntuu?
Ap ja muut, seksi on muutakin kuin yhdyntää. Kasvakaa aikuisiksi. Jos ei haluta kasta, ei panna.