Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa yhteinen viikonloppu - appivanhemmat mukana

Alkup.
03.01.2018 |

Johan tuli riita miehen kanssa.
Ollaan suunniteltu jo pitemmän aikaa että lähdetään viikonlopuks Tallinnaan. Nyt on varattu matkat ja hotelli, ja yllätys yllätys, miehen vanhemmat nyt otti samat laivamatkat mutta eri hotellin sentään (koska mies ei kertonut meidän hotellia).

Ehdottivat tietenkin että mennään samalla kyydillä, me mentäis siis heidän kyytiin. Matkaa n.400km/suunta. Minä en millään haluais ja mies ei sitä ymmärrä. Sanoin myös etten aio heidän kanssaan siellä perillä aikaani viettää koska halusin nimenomaan että viikonloppu olisi meidän yhteinen. Mies taas ei ymmärrä miksei voitais yhdessä käydä syömässä tai oluella. Raivostuttavaa!

Eikä tässäkään olis mitään jos nämä appivanhemmat asuisi eri paikkakunnalla, mutta samassa kaupungissa ollaan ja mies heidän kanssaan tekemisissä lähes päivittäin.
Että semmosta.

Olisko kiva reissu teidän mielestä?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä suostuisin. Ne oluet tai paritkin ehtii ottaa laivamatkalla, yhtenä iltana voi käydä yhdessä syömässä ja lopun ajasta viettää kahdestaan. Jos on koko viikonlopun reissu, siis kaksi yötä perillä, niin kyllä siinä ehtii monenlaista. Jos mies haluaa olla vanhempiensa kanssa enemmän, menisin sitten vaikka yksin kylpylään tai ostoksille.

Niitä yhteisiä lounaita on kotipuolessakin joka viikko. Miehellä vanhempiensa kanssa, ei minulla. Mutten koe sitä myöskään tarpeelliseks, näen heitä kuitenkin suht usein (joka viikko), eli useammin esim.kuin omia vanhempiani.

Jos mies haluaa olla vanhempiensa kanssa enemmän niin minä lähden eri laivalla kotiin. Kun napanuora ei vaan katkea niin ei se katkea.

Vierailija
22/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu homma, niin kovin tuttu...

Meillä on erittäin harvinaista tehdä matkasuunnitelmia ilman että mies sanoo jossain vaiheessa "Eikös voitais ottaa äiti tänne mukaan? Kun se on niin yksinäinen" tai sitten veli vaimoineen. Veli vaimoineen voi toki matkustella itsekseen, he eivät ikinä ota anoppia mukaan.

Parasta tietysti on nämä suunnitelmat, että lähdetään koko porukka jonnekin. Ovat yleensä päättyneet katastrofaaliseen murjotukseen, mutta jostain syystä mies ei vaan ota opikseen vaan järjestelee tällaisia "unelmalomia" aina vaan lisää. Murjottaja on siis yleensä miehen veljen vaimo, toisena anoppi ja kolmantena mun mies. Alkoholilla on osuutta näihin murjotuksiin...

Ikimuistoisin oli kaukomatka, jota kuvittelin meidän häämatkaksi. Ja se oli väärin arvattu. Mukana oli anoppi, miehen veli + vaimo + 3 kpl lapsia. Kahden hengen huoneessa asui miehen veli ja vaimo. Kolmen hengen huoneessa olimme me + anoppi (koska olisi liian kallista äidille asua omassa huoneessa!). Lapsille oli oma huone. Ei mikään viiden tähden häämatka, tosin myöhemmin mulle terotettiin ettei se mikään häämatka ollutkaan (ja varsinaista häämatkaa ei myöskään tullut).

Juu, napanuora, napanuora.... tiedetään. 

Vaimon ollessa pieni lähti hänen perheensä ensimmäistä kertaa etelään (taisi olla Torremolinos). Vanhempansa ottivat (lastenhoidon toivossa) molemmat anopit mukaan, mutta mammathan ottivat reissusta kaikki irti, eikä heitä hotellilla iltaisin juuri näkynyt. Sen jälkeen alkoi tulla reissuja ihan perheen kesken :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pahoillani puolestasi AP, mutta toisaalta melko lohdullista kuulla että tuota tapahtuu muillekin kuin mulle.

Ei niin kivaa lomasuunnitelmaa olekaan etteikö appivanhemmat pystyisi sitä pilaamaan tunkemalla mukaan. Mies ei millään ymmärrä että mieluummin olen sitten kotona, kuin yhtään missään hänen vanhempiensa kanssa.

Vierailija
24/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein suuttua jos nimenomaan on kyse ollut kahdenkeskisestä parisuhde lomasta. Voitteko siirtää omaa matkaanne?

Vierailija
25/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein suuttua jos nimenomaan on kyse ollut kahdenkeskisestä parisuhde lomasta. Voitteko siirtää omaa matkaanne?

Matkat ja hotelli maksettu, eikä mies edes suostuisi sitä enää siirtämään. Naurais vaan päin näköä että miten naurettava olenkaan kun edes ehdotan siirtämistä.

Vierailija
26/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi pahoillani puolestasi AP, mutta toisaalta melko lohdullista kuulla että tuota tapahtuu muillekin kuin mulle.

Ei niin kivaa lomasuunnitelmaa olekaan etteikö appivanhemmat pystyisi sitä pilaamaan tunkemalla mukaan. Mies ei millään ymmärrä että mieluummin olen sitten kotona, kuin yhtään missään hänen vanhempiensa kanssa.

Ja oletettavasti miestä ei haittaa yhtään että hänen vanhempansa on mukana?

Tsemppiä!

Vierailija
27/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä suostuisin. Ne oluet tai paritkin ehtii ottaa laivamatkalla, yhtenä iltana voi käydä yhdessä syömässä ja lopun ajasta viettää kahdestaan. Jos on koko viikonlopun reissu, siis kaksi yötä perillä, niin kyllä siinä ehtii monenlaista. Jos mies haluaa olla vanhempiensa kanssa enemmän, menisin sitten vaikka yksin kylpylään tai ostoksille.

Niitä yhteisiä lounaita on kotipuolessakin joka viikko. Miehellä vanhempiensa kanssa, ei minulla. Mutten koe sitä myöskään tarpeelliseks, näen heitä kuitenkin suht usein (joka viikko), eli useammin esim.kuin omia vanhempiani.

Jos mies haluaa olla vanhempiensa kanssa enemmän niin minä lähden eri laivalla kotiin. Kun napanuora ei vaan katkea niin ei se katkea.

Napanuora ei katkea ellei sitä saksilla katkaista. Tässä tapauksessa en lähtisi ollenkaan reissuun ja mies ehkä oppisi miettimään kannattaako sopia mitään sulta kysymättä. Mun mies tietää jo, että tarkoitan mitä sanon ja sen, ettei tietyn pisteen jälkeen ole mitään neuvoteltavissa ja hyviteltävissä. Ei ihme, että teillä on suhteessa ongelmia.

Vierailija
28/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mies viettää perillä aikaa mieluummin vanhempiensa kuin sinun kanssa, niin nauti reissusta yksinäsi, mies majoittukoon lisävuoteelle äitin ja isin huoneeseen.

Vierailija
29/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napanuora ei katkea ellei sitä saksilla katkaista. Tässä tapauksessa en lähtisi ollenkaan reissuun ja mies ehkä oppisi miettimään kannattaako sopia mitään sulta kysymättä. Mun mies tietää jo, että tarkoitan mitä sanon ja sen, ettei tietyn pisteen jälkeen ole mitään neuvoteltavissa ja hyviteltävissä. Ei ihme, että teillä on suhteessa ongelmia.

Koen kuitenkin että miehen pitäisi se katkaista ihan omasta tahdosta, ei mun pakottamana.

Ei se ole sopinut mitään multa kysymättä. Vanhempansa ilmoittivat että hekin lähtevät tallinnaan ja kyselivät meidän aikatauluja ja laivoja, ehdottivat kimppakyytiä ja mies esitti sitten mulle asian.

En nyt ihan sisäistänyt että mihin kohtaan tässä perustat meidän ongelmien liittyvän?

Vierailija
30/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ex-tyttoystavan kertoman tarinan. Hanen vanhempansa olivat maa/maitotilayrittajia, joten vapaapaivia ei juuri ollut. Exan isoveljen vai lomittajan voimin saivat sitten kauan odotetun viikonlopun jossain kylpylahotellissa. Tyttoystavan aidin vanhemmat sitten onnistuivat onkimaan jostain ei vain kylpylan (jonka nimen varmasti tiesivat) mutta myos huoneen numeron. Pelmahtivat paikalle kun viinipullo oli avattu ja saunassa kayty, naiminen mielessa :)

Vierailija
31/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mies viettää perillä aikaa mieluummin vanhempiensa kuin sinun kanssa, niin nauti reissusta yksinäsi, mies majoittukoon lisävuoteelle äitin ja isin huoneeseen.

Mun mielestä apn ei kannata lähteä ollenkaan pahoittamaan mieltään Tallinaan. Eikä mies opi koskaan mikäli suhteessa ei pistetä selviä rajoja esim vanhempien suhteen.

Vierailija
32/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä peruisin moisen matkan. Sanoisin vain, että olen varannut hotellin ihan toisaalta esim. joku kylpyläpaikka. Ilmoittaisin, että mies saa mennä ihan keskenään äidin ja isän kanssa. Jos olisin todella tympääntynyt niin voisin ilmoittaa tuttavillekin, että mies lähtee äitin ja isän kanssa reissuun, kun itse menen viettämään rymyviikonloppua toisaalle.

Olisin nimittäin todella loukkaantunut, jos kyse on ollut parisuhdeajasta ja sille tarve.

Vierailija
33/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oletettavasti miestä ei haittaa yhtään että hänen vanhempansa on mukana?

Tsemppiä!

Miehestä on vaan kätevää "kun on oma lapsenvahtikin mukana".

(Oikeesti, en edes keksi mitään mitä yleensä teemme lomalla mihin ei voisi lasta ottaa mukaan. Tanssia aamuun asti diskossa? Eihän me koskaan tehdä tuollaista edes Suomessa.)

Vierailija
34/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä apn ei kannata lähteä ollenkaan pahoittamaan mieltään Tallinaan. Eikä mies opi koskaan mikäli suhteessa ei pistetä selviä rajoja esim vanhempien suhteen.

Oletan myös ettei ap:lla ja miehellään ole (vielä) lapsia. Jos joskus on, niin sitten niitä rajoja todella tarvitaan.

Vierailija
35/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en selviäisi anopin kanssa samassa kulkuneuvossa 400 km matkaa. Toisaalta, onneksi miehellä ei ole tarvetta ottaa äitiään mukaan meidän lomareissuille. 

Vierailija
36/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen kuitenkin että miehen pitäisi se katkaista ihan omasta tahdosta, ei mun pakottamana.

Ei se ole sopinut mitään multa kysymättä. Vanhempansa ilmoittivat että hekin lähtevät tallinnaan ja kyselivät meidän aikatauluja ja laivoja, ehdottivat kimppakyytiä ja mies esitti sitten mulle asian.

En nyt ihan sisäistänyt että mihin kohtaan tässä perustat meidän ongelmien liittyvän?

Itse kerroit suhteessane olevan rankkaa ja sitä korjataksenne menevän reissuun kaksin. Arvelisin, ettei mies kunnioita sinua ja suhdettanne kun menee yksityisiä suunnitelmianne vanhemmilleen lavertelemaan. Niin vaan ei sovi tehdä. Toinen ongelma on se, ettei miehesi sen vertaa halua olla kanssasi yksin, että olisi heti kättelyssä torpannut vanhempiensa aikeet tulla samalle matkalle. Todennäköisesti jopa pyysi heitä tulemaan mukaan puskuriksi ja turvatyynyksi. Kuten sanottua tollaselle reissulle noilla spekseillä en lähtlsi.

Vierailija
37/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä peruisin moisen matkan. Sanoisin vain, että olen varannut hotellin ihan toisaalta esim. joku kylpyläpaikka. Ilmoittaisin, että mies saa mennä ihan keskenään äidin ja isän kanssa. Jos olisin todella tympääntynyt niin voisin ilmoittaa tuttavillekin, että mies lähtee äitin ja isän kanssa reissuun, kun itse menen viettämään rymyviikonloppua toisaalle.

Olisin nimittäin todella loukkaantunut, jos kyse on ollut parisuhdeajasta ja sille tarve.

Kyllä mieli tekisi. Sen jälkeen minä oon vaan naurettava ja lapsellinen kun en voi tällaiseen järjestelyyn suostua.

Vierailija
38/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkaseura kerta kaikkiaan ei nyt sovi eikä mies ymmärrä, jättäytyisin porukasta jo kotiovella. Vilkuttaisin vaan ja toivottaisin hyvää matkaa, ja jos oikein vittumaiseksi rupeaisin niin pyytäisin miestä lähettämään pallomeriselfien laivalta.

Vierailija
39/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mieli tekisi. Sen jälkeen minä oon vaan naurettava ja lapsellinen kun en voi tällaiseen järjestelyyn suostua.

Mieshän se on naurettava ja lapsellinen. Äitin ja isin kanssa reissuun :D

Jo naurais ystävännekin, kun tietäisivät.

Vierailija
40/147 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkup. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kerroit suhteessane olevan rankkaa ja sitä korjataksenne menevän reissuun kaksin. Arvelisin, ettei mies kunnioita sinua ja suhdettanne kun menee yksityisiä suunnitelmianne vanhemmilleen lavertelemaan. Niin vaan ei sovi tehdä. Toinen ongelma on se, ettei miehesi sen vertaa halua olla kanssasi yksin, että olisi heti kättelyssä torpannut vanhempiensa aikeet tulla samalle matkalle. Todennäköisesti jopa pyysi heitä tulemaan mukaan puskuriksi ja turvatyynyksi. Kuten sanottua tollaselle reissulle noilla spekseillä en lähtlsi.

Allekirjoitan suurimman osan täysin mitä kirjoitit. Ainoastaan tuon tiedän ettei heitä ole pyytänyt mukaan, vaan he ihan itse "olivat myös lähiaikoina lähdössä käymään Tallinnassa" joten katsoivat sitten parhaaksi lähteä samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi