Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lihonnut vuoden aikana vastenmieliseksi

Vierailija
02.01.2018 |

Olemme olleet avomiehen kanssa nyt viitisen vuotta yhdessä, asuttu saman katon alla 2v. Ongelmana nyt varmaan 2016 jouluna alkanut lihominen.. ennen normaalipainon ylärajassa huidellut mies sai jokavuotisesti ahmimisjakson päälle jouluherkkujen myötä, ja tasainen lihominen jatkunut siitä asti.
Keväällä otin puheeksi tämän lihomisen ja mies sanoi että kun menee syksyllä 3kk raskaampiin työtehtäviin niin siitä laihtuu helposti ja kunto nousee. No, nämä työtehtävät tuli ja meni, kunto nousi varmasti mutta pelastusrengas turposi vatsan ympärillä kun mässytti raskaan päivän jälkeen pizzaa, kebabia ja muutaman pussillisen karkkeja iltapalaksi. Nyt mies on lihonnut tässä vuoden aikana yli 20kg ja näyttää todella vastenmieliseltä. BMI on 31. Maha on iso ja roikkuu, tissit ovat kasvaneet ja ovat oikeasti suuret, reisien paksuus on noin metri(mittasi hiljattain). Vyötärölihavuuden raja paukkuu ja kunnolla. Lisäksi tuo mies nyt lomaillessaan ei tee muuta kuin pelaa sohvalla 10h päivässä, tulee viereeni vartavasten pieremään ja röhönauraa päälle, syö herkkuja päivittäin, ei kuuntele kun puhun, hermostuu jos joutuu keskustelemaan muutakin kuin joo/ei... ja jatkaa lihomistaan. En usko että lihoaminen muuten haittaisi ihan näin paljoa edes, mutta tuo on muuttunut luonteeltaankin ihan täydeksi persreiäksi. Tekee kokonaisuudesta vieläkin inhottavamman. Makkarissa ei ole ollut toimintaa varmaan kuukauteen, tokkopa tuo on sitä edes ymmärtänyt kaivata kun pelaa vaan.

Olen koittanut ottaa esille tätä lihomista mutta mies nauraa päin naamaa. Sanoi kyllä että alkaa käymään salilla ja sillä laihtuu, mutta ei yhtään ymmärrä ettei lihominen lopu muulla kuin syömisen kohtuullistamisella. Vaikka kävisikin salilla treenaamassa niin sehän on pari suklaapatukkaa ja poltetut kalorit on takaisin.

Mua harmittaa aivan törkeästi ja olen monesti jo miettinyt etten halua enää jatkaa suhdetta. Mies ei ole yhtään viehättävän näköinen enää, itse tykkään pitää ulkonäöstäni huolta ja toivoisin samaa myös kumppanilta. Lisäksi olen ammattini puolesta ehdottanut hänelle ravitsemussuunnitelman tekoa, mutta hän ei sellaista halunnut. Mietin jatkuvasti mitä voisin asian suhteen tehdä, mutta itkettää kun tiedän että laihtuminen on vain miehen itsensä päätettävissä ja tehtävissä.

En oikein tiedä mitä haen tällä, tuntuu että olen vähän hukassa ja halusin avautua. Onko muilla kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Ja ei olla Porvoosta. Ikää n. 25v molemmilla.

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12121212 kirjoitti:

Ap on ihan oikeassa.

Ylipaino on asia johon pystyy vaikuttamaan. Ja ylipaino vaikuttaa moneenkin asiaan, kunhan ikää tulee lisää sen vaikutukset näkyvät myös seksitouhuissa - tai niiden puuttumisessa. Elleivät näy jo.

Palstalla on lukuisia tarinoita ihmisistä jotka ovat alle 60-vuotiaita eivätkä pääse lattialta ylös avustamatta käsillä, vaikkei taustalla ole onnettomuutta tai sairautta. Ihmiselle normaali syväkyykky ei tahdo onnistua, vähäinenkin liikunta saa puuskuttamaan, tavallisissa asioissa kuten hygienian hoidossa tarvitaan apuvälineitä. Ja tietysti kumppani joutuu jatkuvasti toistelemaan "pidän sinusta sellaisena kuin olet", jottei toinen suuttuisi tai masentuisi siitä että hänelle kerrotaan totuus.

Jos ap on kaiken kukkuraksi itse hyväkuntoinen ja terveydestään välittävä, on täysin oikeutettua vaatia ettei toinen liho mässäämällä ja käyttäydy junttimaisesti. Asiasta huomauttamisessa ei ole mitään hävettävää tai väärää. Selvästikään tämä ei riitä, vaan ap:n on kerrottava miehelle suoraan että asioiden pitää muuttua tai suhde alkaa rakoilla.

Siis eikö saisi käsillä itseään auttaa lattialta noustessa???

Eihän sitä laki kiellä.

Mutta perusterveeltä ihmiseltä pitäisi onnistua helposti ilmankin.

Istu alas, risti jalat. Pääsetkö ylös ilman että autat käsillä tai menetät tasapainosi? Näin:

Ellei taustalla ole sairautta/onnettomuutta/yms, pitäisi onnistua helposti.

Mitä helvettiä. Ei toivoakaan päästä alas eikä ylös. Ja ihan normaalipainoinen olen, ei sairauksia eikä vammoja. Ikää 28.

Ja miten on liikunnan laita? Tuleeko kuormittavaa liikuntaa harrastettua säännöllisesti? Entäs venyttely?

Vierailija
122/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama mun oma vaimo. siks käyn muualla ja otan eron.. hän ei ole se jonka pappi pisti yhteen. enkä lukenu sun tilitystä. liian pitkä.

Mun exkin teki noin kun lihoin. No mä laihduin painoindeksiin 19 ja sain heti paremman miehen, kun pääsin exästä eroon. Ex jäi yksin - itki perääni vuosikausia. Mutta enpä huolisi miestä, jolle pelkkä ulkonäkö on joku parisuhteen tärkein kriteeri.

Mitä ihmettä sä oikein selität? Eihän sun exälle eikä nyksälle kummallekaan kelpaa ylipainoinen nainen.

Lihoa taas isoksi niin näet rakastaako nykyinen miehesikään sinua, pääset eroon siitäkin, eikä tarvi pelätä että hän on pinnallinen urpo joka rakastaa vain ulkokuortasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et voi tehdä muuta kuin joko hyväksyä miehesi tai sitten antaa ultimatumin, että jos ei paino putoa, niin et halua jatkaa yhdessäoloa. Kyllä sitäkin tapahtuu. Minut jätettiin 32-vuotiaana tuosta syystä. Mies sanoi että laihdutus tai ero, ja minä sanoin, että ero. Oli kyllä muutenkin pinnallinen mulkvisti, joka oli saanut itsetuntoni ihan pohjamutiin mm. ehdottelemalla erilaisia kauneusleikkauksia joihin minun pitäisi mennä hänen mielikseen (hän olisi maksanut, mutta minä en halunnut). Kun sain läskiultimatumin, painoin 65 kg ja olen 165 cm pitkä. Tavatessamme painoin 48 kg.

Olenkohan tapaillut sun exääsi? Noh, en aio tapailla enää kauaa. Ukko on itsekin melko plösähtänyt. Itse olen 166/63. En aio ottaa silikoneja, vaikka mies sitä haluaisikin. Otan mielummin tervepäisen ja naista kunnioittavan miehen.

Vierailija
124/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enään olemassa lihavia ihmisiä on vain kurvikkaita. Mutta itse en voisi olla liikumattoman ylipainoisen kanssa parisuhteessa. Jos toinen on aktiivinen liikkuja ja syö terveellisesti ei parisuhteessa toimi ihmisen kanssa joka makaa sohvalla eikä liiku. AP:lle anna ehdot tai näytä ovea.

Vierailija
125/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies, ota uusi. Myös toisen vuoksi on pidettävä huolta itsestään ei pelkästään naisten asia. Kyllä katselen kaupassa naisia jotka 30 v, verkkarit, hiukset rasvassa ja painoa liki 100 kg vierellä normaalipainoinen mies, voin olla lähes 100% varma että suurin osa näistä miehistä käy vieraissa tai muuten ei ole mitään eloa missään. Itse kamppailen ylipainoni kanssa nyt lihonut 4 kg viimeisen 2 vuoden aikana ja yritän kovasti päästä näistä herkkukiloista pois ihan miehenikin vuoksi. Jos molemmat ovat ylipainoisia tuonkin verran mitä kerroit 20 kg, niin sehän on sitten heidän yhteinen "paino" eikä varmaankaan haittaa kumpaakaan. Tuo pelaaminen sohvalla tunti tolkulla ei kuulu aikuisen ihmisen elämään jossa ollaan parisuhteessa. Onko  miehelläsi todettu masennus tai peliriippuvuus, sehän tuo samoja oireita. Peliriippuvuus tuo samalnlaista tyydytystä aivoihin kuin masturbointi. Joten pistä miehesi peilineteen ja kerro mitä mieltä olet ja olet valmis auttamaan että yhdessä selviätte tästä yli. Pelikone kiinni ja paino alas, jos sama jatkuu 2-3 kk päästä pakkaa omat tavarasi ja lähde. Elämäsi menee hukkaan.

Vierailija
126/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomminen on kamalaa.

Samoin lihoaminen. Mutta entä lihominen?

Vierailija
127/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä haluisin että mies huomauttaisi jo pienestäkin lihomisesta. Haluan olla normaalipainoinen. Sen lisäksi en ryhtyisi 25-vuotiaana rakentamaan elämää tuollaisen sohvalla pelailijan kanssa. Jos jo ennen perhe-elämän paineita psyyke prakaa noin pahasti niin ei lupaa hyvää. Kylmää tai ei, ihmisen on otettava vastuu itsestään, ei ole ap:n velvollisuus rakastaa miestä terveeksi. Tietysti voi ehdottaa yhteistä tekemistä Ja urheilua tilalle, mutta jos vastakaikua ei ole, niin minkäs teet?

Pitäisi suhteessa molempien arvostaa toista sen verran, että haluaa tehdä yhdessä asioita, pitää itsensä ihmisen näköisenä jne...

Eli ylipainoiset ei ole ihmisten näköisiä? Läski viha loistaa Suomessa

Linkkaa tähän kaunis lihava suomalainen nainen.

https://media.licdn.com/mpr/mpr/shrinknp_200_200/AAEAAQAAAAAAAANwAAAAJD…

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/sairastelu-roma…

https://gillbanksphotoblog.com/2017/06/05/eveningwear-plus-size-model-k…

No ei noista kyllä kukaan ole KAUNIS. Ei vartaloltaan eikä kasvoiltaan. Olen itsekin ylipainoinen niin saan sanoa näin.

Kaunis ylipainoinen nainen on vaikka Nadia Aboulhosn. Mutta sepä ei olekaan suomalainen.

Oikeasti todella harva ihminen on kaunis. Voi olla viehättävä tai haluttava, mutta kyllä se että sanotaan kauniiksi edellyttää minusta tavallista poikkeavaa symmetriaa kasvoissa jne. Nykyaikana muuten sellaiset Greta Garbo-tyyppiset todelliset kaunottaret on harvinaisia. Joku Natalia Portman pääsee lähelle.

Eli lakataan sanomasta jokaista naista kauniiksi, jooko? Kai me voisimme rakentaa itsetuntomme jollekin muullekin kuin ulkonäölle.

Vierailija
128/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natalia portman ja Greta Garbo on tavallisen näköisiä.

Nicole Kidman, Sara Lafountain, Iina Kuustonen, Sanni ja Nicola mikälie Sherring ovat kaunottaria.

Vierailija
129/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa.

Vierailija
130/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää "joo ei asuta porvoossa" juttu on? :D

Vierailija
131/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy miehen reisien paksuus. Kyykkään n. 150 kg, eivät reisien paksuudet ole edes 70 cm. Pitäisi varmaan kyykätä jotain + 500 kg, niin pääsi metrin lukemiin. 

Vierailija
132/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää "joo ei asuta porvoossa" juttu on? :D

"Porvoosta päivää" --> provo --> eitositarina.

Mikään ei ole viihdyttävämpää kuin käydä suurennuslasilla joka ikinen aloitus läpi, bongata yksi sanavirhe ja julistaa koko aloitus provoksi. Olisihan se nyt herranjestas noloa jos lankeaisi ja uskoisi jonkun anonyymin keskustelijan tarinointia!

Vierailija
133/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa normaalilta suomalaiselta mieheltä.

Vierailija
134/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten, jos lihominen johtuu lääkärin määräämistä, välttämättömistä lääkkeistä? Onko sittenkin ansainnut tulla jätetyksi painonnousun takia?  (En nyt puhu itsestäni.)

Vierailija
135/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin ukko valittaa lihomistani ja minusta parempi, että jättäisi minut, jos on kerta niin vitun iso ongelma. Hänet jätin jo kerran, mutten jaksanut sitä perään ruikuttamista niin otin takas sen jälkeen, kun mies, jonka vuoksi hänet jätin, jätti minut.

Vierailija
136/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että tämä provo olisi liian huono, eikä siihen kukaan tarttuisi, mutta nähtävästi palstan naiset ovat vielä tyhmempiä kuin ajattelin.  Tämä aloitus todistaa suoraan kuinka kaksinaismoralistista sakkia täällä on. Jos sukupuolet olisivat toisin päin, niin plussat ja miinukset olisivat myös toisin päin ja ketju olisi poistettu jo aika päiviä sitten.

Että minä vihaan tyhmiä ihmisiä. 

Vierailija
137/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ongelmaa saattaa olla miehen testosteronin vaje. Osalle aikuisista miehistä kehittyy, lisäpaino kai lisää riskiä. Jossain luki että tämä yllättävän yleistä.

Oli syy mikä tahansa, niin ei ole ap tehtäväsi hoitaa miestä kuntoon. Tukea voi, muttei pakottaa. Olet ansainnut parempaa kohtelua. En katselisi tuollaista enää pitkään.

Vierailija
138/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollanen kolli ymmärrä ennenkuin menettää sut. Mitä sinä neito nuori riudut tuosta, petaa lähtösi valmiiksi, uusi asunto ym ja kimpsut kasaan ja ovi takana kiinni. Kundi kuullostaa lähinnä ääliöltä, sen kanssako lapsia tekisit? Lähde, ennekuin on myöhäistä.

Vierailija
139/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei ja lenkille 😆

Vierailija
140/146 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos suhde on perustunut ulkoiseen olemukseen se ei todennäköisesti tule kestämään, mutta jos sen sijaan olet rakastunut jonkin muun ominaisuuden vuoksi, niin sitten on jo pohjaa jatkaa suhdetta. Valitettavasti toista ihmistä ei aina voi muuttaa mieleisekseen kaikilta osa-alueilta, mutta kun kääntää asian toisin päin, niin se antaa ajattelemisen aihetta. Eli mitä jos miehesi ei yht´äkkiä pidäkkään sinusta sellaisena kuin nyt olet, niin olisitko valmis juoksemaan kauneusleikkauksissa?Pitää oppia sietämään myös ihmisten heikkouksia.Toivotan teille onnea ja siunausta että löytäisitte ratkaisun joka tyydyttää teitä molempia.