Aktiivimalli alkoi. Mitä sinä työtön aiot tehdä seuraavan 3 kk aikana?
Itse olen työtön ja en aio tehdä yhtään mitään väkisin. Haen edelleen töitä mutta en mene pupukurssille, en ryhdy yrittäjäksi, enkä hae 3:n päivän duunia. (Koska niitä ei edes saa mistään)
Jos johonkin ei pakoteta, jatkan niinkuin ennenkin.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sopinut 2,5 kk palkattoman työkokeilun, mutta sitä ei tässä mallissa katsota aktiivisuudeksi. Ellen saa työtä, otan vastaan raipan ja lähden syksyllä ulkomaille jatko-opiskelemaan.
Siis ei hyväksytä,miksei? Pitäisikö se olla tasan 3kk että hyväksyttäisiin?
Ilmaistyö ei kelpaa,pitäisi olla oikea palkkatyö ne tunnit.Ihmeellistä mutta totta.
En mitään. Ja eikös toimeentulotuki korvaa tuon työttömyyskorvauksen leikkausen.
Yritän päästä työkokeiluun, siitä sentään saisi 9€ lisää/pvä. 4,65% on n. 30€ eli muutaman päivän ruuat. Ja se on työttömälle iso raha.
Jos en saa työkokeilupaikkaa, niin sitten menen kurssille takariviin istumaan, ja surffaamaan netissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä aktiivimalli nyt oikein limittyy karenssin kanssa? Jos porukat koko ajan hyväksyy tuen leikkauksen edes hakematta pupukursseille, niin eikö sitä katsota karenssin arvoiseksi? Tietääkö kukaan?
Ehkä ne ei ole edes huomanneet tätä yksityiskohtaa tässä farssissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sopinut 2,5 kk palkattoman työkokeilun, mutta sitä ei tässä mallissa katsota aktiivisuudeksi. Ellen saa työtä, otan vastaan raipan ja lähden syksyllä ulkomaille jatko-opiskelemaan.
Ilmaistyö ei kelpaa,pitäisi olla oikea palkkatyö ne tunnit.Ihmeellistä mutta totta.
Oikeasti?! Ei hel##.... No, sitten kurssille takariviin istumaan ja surffaamaan netissä tai piirtämään lehtiön nurkkaan.
Työnhakija on tukensa ansainnut. Nyt on jo kumma, jos muualta tulleet elävät suojassa yhteiskunnan vaatimuksilta. Jos olisin työtön, en suostuisi, ennen kuin kaikille laitetaan sama malli. Muuten se on syrjintää ja ihmisoikeuskysymys.
Ps. Itse olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä aktiivimalli nyt oikein limittyy karenssin kanssa? Jos porukat koko ajan hyväksyy tuen leikkauksen edes hakematta pupukursseille, niin eikö sitä katsota karenssin arvoiseksi? Tietääkö kukaan?
Olet oikeassa. Työttömän pitää aktiivimallin lisäksi olla aktiivinen ihan entiseen malliin. Eli, jos et vastaanota tarjottuja palveluja, tulee siitä selvari. Ja, jos ei pätevää syytä kieltäytyä, kolmen kuukauden "karenssi" Eli aktiivimalli on tämän kaiken päälle ja lisäksi.
t työkkärin täti
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/c4461518-da3b-32fe-b6b0-693c7ee93…
Teen itse opettajan sijaisuuksia, kuten tähänkin asti. Tämä "aktivointi" ei sitä miksikään muuta. Mutta ihmetyttää, että tuossa jutussa sanotaan, että opettajien ei tarvitsisi tehdä 18h, mitäköhän v....? En nyt ymmärrä mitäköhän sekoilevat enkä kyllä hyväksy eri alojen erilaista kohtelua vaikka pitäisikin paikkaansa.
Menen te-toimiston huuhaa kurssille, joka kestää 5 päivää. Videoin kurssin ja lataan sen you tubeen. Katsotaan, miten nämä "kurssit", hyödyttävät työttömiä.
Hoidan lapsenlapsiani 9 vrk putkeen. Ei kelpaa aktivointimallille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti?! Ei hel##.... No, sitten kurssille takariviin istumaan ja surffaamaan netissä tai piirtämään lehtiön nurkkaan.
Aivan sama kuin sadan työhakemuksen lähettäminen ei kelpaa JOS ei mihinkään pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kuin sadan työhakemuksen lähettäminen ei kelpaa JOS ei mihinkään pääse.
Hetkinen,työkokeilu taitaa kelvata.Te-sivuilta voi katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse opettajan sijaisuuksia, kuten tähänkin asti. Tämä "aktivointi" ei sitä miksikään muuta. Mutta ihmetyttää, että tuossa jutussa sanotaan, että opettajien ei tarvitsisi tehdä 18h, mitäköhän v....? En nyt ymmärrä mitäköhän sekoilevat enkä kyllä hyväksy eri alojen erilaista kohtelua vaikka pitäisikin paikkaansa.
No kun opettajan täysi työviikko on en nyt muista tarkkaan, mutta vaikka 22 h eikä 37 tms kuten muilla. Opettaja ei saa soviteltuakaan samoilla tunneilla kuin joku muu.
Minä aion harrastella kaikenlaista.
Piirtelen, sisustan kotia, opettelen soittamaan pasuunaa.
Kesällä voisin vaikka maalata kiviä ja käydä terassilla auringossa istumassa ja verkostoitumassa muiden luusereiden kanssa.
Sitten pistän pystyyn kivienmaalauskurssin. Sen saa varmaan myytyä te-lafkalle pupukurssina. Jos vaikka maalaa pupuja niihin kiviin ja välillä harjoittelee kättelemistä ja cv:n lähettämistä sähköpostilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen itse opettajan sijaisuuksia, kuten tähänkin asti. Tämä "aktivointi" ei sitä miksikään muuta. Mutta ihmetyttää, että tuossa jutussa sanotaan, että opettajien ei tarvitsisi tehdä 18h, mitäköhän v....? En nyt ymmärrä mitäköhän sekoilevat enkä kyllä hyväksy eri alojen erilaista kohtelua vaikka pitäisikin paikkaansa.No kun opettajan täysi työviikko on en nyt muista tarkkaan, mutta vaikka 22 h eikä 37 tms kuten muilla. Opettaja ei saa soviteltuakaan samoilla tunneilla kuin joku muu.
Opettajilla lasketaan työajaksi pidetyt oppitunnit.
Oppituntien valmistelua, kokeiden korjaamista ja tehtävien tarkistamista ei lasketa.
Ei myöskään muuta oppituntien ulkopuolella tehtävää työtä.