Aktiivimalli alkoi. Mitä sinä työtön aiot tehdä seuraavan 3 kk aikana?
Itse olen työtön ja en aio tehdä yhtään mitään väkisin. Haen edelleen töitä mutta en mene pupukurssille, en ryhdy yrittäjäksi, enkä hae 3:n päivän duunia. (Koska niitä ei edes saa mistään)
Jos johonkin ei pakoteta, jatkan niinkuin ennenkin.
Kommentit (76)
Koska en jaksa uskoa suomalaisten poliitikkojen kekseliäisyyteen, voisiko joku kertoa, miten tämä malli on toiminut niissä maissa, joissa tätä on jo kokeiltu?
aion maata kotisohvalla :D
sit pitää kerran jutella työkkärin tädin kanssa tulevaisuuden suunnitelmista.
Ei haittaa vaikka leikkaisivat, sossusta tulee rahaa myös ;)
Rento elämä
Kelpaakohan ilmaisjakelulehtien jakaminen? Olen aiemminkin niitä jakanut suoraan paperinkeräykseen.
Teen kuten tänänkin asti, teen satunnaisesti töitä tutun siivousfirmalle
Aion tehdä opettajan sijaisuuksia.
Teen 18 tuntia "töitä" kotona viikon aikana.
Haen kokoaikatyötä kuten aiemminkin.
Mulle ei vittuilla.
Ei vaikuta millään tavalla. Työnhakua edelleen jatkan. Ainoa muutos kohdallani on tuo työttömyyskorvauksen leikkaus, mikäli en onnistu saamaan edes vähän töitä.
Kadun sitä, että vaadin päästä te-keskuksen järjestämään 5pv. kestävään höpökurssille. Pakko mennä kuluttamaan persettä viikoksi ,Sipilän hyvävelijärjestön voitontavoittelu konsulttifirman paskanjauhanta kurssille. Aion sanoa heti, että olen täällä pelkästään aktiivimallin takia , en tee muuta kuin istun ja palstailen. Päivitän kurssin "annin " facebookiin päivittäin.
Minä kapinoin vastaan joka päivä kansanedustajien sopeutumiseläkkeitä ja kulukorvauksia, lähetän kirjeitä erinäisistä asioista kansanedustajille ja heidän avustajilleen.
Luen laadukkaita kirjoja. (Vartiaisen kirjan luin jo aiemmin.)
Kirjoitan hauskoja juttuja vauvapalstalle.
Kokkaan halpoja ruokia ulkomaisista raaka-aineista.
Opiskelen kieliä.
Soittelen kitaraa.
Kävelen pitkiä kävelyjä.
Mietin, menisinkö suolistotähystykseen vai säästäisinkö poliklinikkamaksun.
Käyn museoissa ja taidenäyttelyissä.
Tuossahan tuota alkuun.
Niin, ja odottelen kapinoiden alkamista. Ja ainakin sitten seuraavia vaaleja. Niistä voi tulla hauskat.
Voisikohan mun mies kirjoittaa mulle työtodistuksen siitä, että olen seksityöläinen.
Aion varmaan hakea työkyvyttömyyseläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Kadun sitä, että vaadin päästä te-keskuksen järjestämään 5pv. kestävään höpökurssille. Pakko mennä kuluttamaan persettä viikoksi ,Sipilän hyvävelijärjestön voitontavoittelu konsulttifirman paskanjauhanta kurssille. Aion sanoa heti, että olen täällä pelkästään aktiivimallin takia , en tee muuta kuin istun ja palstailen. Päivitän kurssin "annin " facebookiin päivittäin.
Hienoa, päivitä antia tännekin!
en voi mitään tehdä kun olen työkyvytön. eläke on vetämässä mutta kelan tuntien sieltä taas tulee hylky vaikka lääkärilausuntoa ym asiatuntijalausuntoa on pilvin pimein etten pysty työelämään ja kuulun eläkkeelle. eipä ne siitä välitä. että en tiedä mitä teen jos joku käskee pomppaamaan, en pysty.
Jatkan opintojani ja haen työtä. Jos opinnot eivät aktiivisuudeksi kelpaa, niin sitten ei. Pitäkööt pupuleikkinsä.
Olen sopinut 2,5 kk palkattoman työkokeilun, mutta sitä ei tässä mallissa katsota aktiivisuudeksi. Ellen saa työtä, otan vastaan raipan ja lähden syksyllä ulkomaille jatko-opiskelemaan.
Olen lomautettuna kevättalven ja en aio tehdä mitään... paitsi matkustella.