Kuukausipalkkani on yli 4000 € ja käyn yhdeksän jälkeen Alepassa ostamassa -60% tuotteita
Kommentit (94)
Peruspihi ihminen olet. Ei liity palkkaan mitenkään. Ihan normaalia.
Et kai ole niitä ihmisiä, jotka linnoittautuvat siihen tarjouskorin eteen varttitunniksi?
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot.
Harvoin niissä -60% tuotteissa on mitään järkevää ostettavaa.
Eikö olekin kiva käydä ysin jälkeen, kun on niin paljon vähemmän heikompaa ainesta?
Näinhän se menee. Köyhät sen sijaan tuhlaavat vähäisetkin rahansa lähikauppaan ja valittavat kun rahat ei riitä.
Köyhän ja varakkaan ero on juuri tässä. Varakas ei lähtökohtaisesti törsää.
Vierailija kirjoitti:
Et kai ole niitä ihmisiä, jotka linnoittautuvat siihen tarjouskorin eteen varttitunniksi?
En. Mutta olen kyllä huomannut nämä, jotka ovat klo 21 jo kassajonossa kärry täynnä laputettuja tuotteita.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt pitäisi olla? Kai sitä nyt aina valitsee halvemman vaihtoehdon vaikka rahaa olisikin. Jääpähän enemmän vielä sitten muuhun kun ei mene paljon ruokaan.
Tienaan puolet vähemmän ja ostan täydellä hinnalla kellonajasta välittämättä. En valita rahasta tai sen puutteesta.
Voisit kyllä ajatella vähän muitakin ja jättää ne köyhemmille. Sulla on varaa maksaa täys hinta.
Vierailija kirjoitti:
Voisit kyllä ajatella vähän muitakin ja jättää ne köyhemmille. Sulla on varaa maksaa täys hinta.
Ehkä köyhimmät on täyttäneet kärryn jo 20:45 ja odottelevat jossain hyllyjen välissä, että kello tulisi 21.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Köyhät sen sijaan tuhlaavat vähäisetkin rahansa lähikauppaan ja valittavat kun rahat ei riitä.
Köyhän ja varakkaan ero on juuri tässä. Varakas ei lähtökohtaisesti törsää.
Paitsi yleensä varakkaat ovat juuri niitä, joilla on 30 000e autot ja 300 000e omakotitalot. Itse luokittelen tuon törsäämiseksi. Kukin laittakoon rahansa mihin huvittaa.
Minä ja vaimo tienataan yhteensa yli 8 tonnia ja minäkin teen noin, ei kysyttävää
Niin, eikö ole surullista miten vähän noinkin hyvän kuuloisesta palkasta jää verojen jälkeen käteen?
Mutta fiksua toimintaa, mekin harrastetaan tilaisuuden tullen vaikka pikkurahasta ei ole puutetta. Ja jossain toisessa tilanteessa törsäämme huolella, emme keskimäärin syö säästäväisesti. Mutta silti tulee hyvä mieli kun löytää puolen litran kermatölkin alennuksesta.
Minä tienaan miljoonan kuukaudessa ja teen noin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin niissä -60% tuotteissa on mitään järkevää ostettavaa.
Meidän Prismassa on tosi paljon hyviä tuotteita: jauhelihaa, kermaa, maitoa, kanan fileepihvejä, lohta. Usein löytyy viikonlopun herkuksi myös esim. Riitan Herkun metripizzaa.
Meidän perheen bruttotulot 7200 euroa kuussa ja kyllä todellakin hyödynnetään ilta-alet.
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan miljoonan kuukaudessa ja teen noin.
Jotkut ökyrikkaathan ovat oikeasti ihan sairaalloisen saitoja.
Ei se ole ainoastaan rahakysymys. Kyse on myös ekologisuudesta. Minä ainakin ajattelen pelastavani nuo vielä täysin syömäkelpoiset punalaputetut ruuat joutumasta kaatopaikalle mätänemään. Metsästäisin noita -60 % ruokia vaikka olisin miljardööri.
Mitä muutakaan vaihtoehtoa sulla oikeastaan olisi, kun palkka on mitä on. Aina ei muistakaan, miten pienellä jotkut joutuvat sinnittelemään :(. Toimeentulotuki auttaa vähän mutta ei kai sekään paljoa yli tonnia tuohon apua tuo?
Ei kysyttävää. Mun palkka on yli 5000 kuussa ja teen samaa S-marketissa.