Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli alkoi. Mitä sinä työtön aiot tehdä seuraavan 3 kk aikana?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse olen työtön ja en aio tehdä yhtään mitään väkisin. Haen edelleen töitä mutta en mene pupukurssille, en ryhdy yrittäjäksi, enkä hae 3:n päivän duunia. (Koska niitä ei edes saa mistään)
Jos johonkin ei pakoteta, jatkan niinkuin ennenkin.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada työtä niinkuin tähänkin saakka. Jos en saa ainoa mikä muuttuu on tuen pieni leikkaus. Eli aktiivimalli on ihan huuhaata kohdallani.

Vierailija
22/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen perjantaina työhaastatteluun, kyllä siinä helposti vierähtää 1,5 tuntia matkoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään yhtään sen enempää kuin ennenkään, eli lähettelen työhakemuksia ja selaan työpaikkoja. Kursseille en hae, menen jos käskevät. Mitään 18 tunnin työpaikkoja en ala paniikissa etsimään. Jos päiväraha putoaa, se putoaa, se ei minua haittaa, vaikka en saakaan mitään asumis-tai toimentulotukia.

Vierailija
24/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sopinut 2,5 kk palkattoman työkokeilun, mutta sitä ei tässä mallissa katsota aktiivisuudeksi. Ellen saa työtä, otan vastaan raipan ja lähden syksyllä ulkomaille jatko-opiskelemaan.

Mitä?! Onko noin, ettei työkokeilukaan kelpaa?

Itse tässä harkitsen käsityöpajaa, joka luotetaan työkokeiluksi. Ajattelin aloittaa maaliskuussa, että on sitten puoli vuotta taattuna, jos ei työtä hölskähdä. Mut en mä sinne mene, jos se ei kelpaa.

Vierailija
25/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyön hakeminen pienen tuennipistyksen kanssakin on ainoa järkevä ratkaisu.

Muuten riski joutua huonoon kierteeseen on suuri.

Vierailija
26/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun sitä, että vaadin päästä te-keskuksen järjestämään 5pv. kestävään höpökurssille. Pakko mennä kuluttamaan persettä viikoksi ,Sipilän hyvävelijärjestön voitontavoittelu konsulttifirman paskanjauhanta kurssille. Aion sanoa heti, että olen täällä pelkästään aktiivimallin takia , en tee muuta kuin istun ja palstailen. Päivitän kurssin "annin " facebookiin päivittäin.

Hienoa, päivitä antia tännekin!

Lupaan päivittää. Kurssi alkaa 29.01. Hiekkaharjussa,Vantaalla.

Vierailija
27/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän edelleen päästä työkokeiluun mielekkääseen paikkaan. Aiemmin olivat sitä mieltä, etten jaksa tai pysty, mutta eivät tarjonneet mitään muutakaan tilalle. Tarvittaessa haen työkyvyttömyyseläkettä, jolle en pääse, koska en ole tarpeeksi jaksamaton ja pystymätön.

Vierailija
28/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en voi mitään tehdä kun olen työkyvytön. eläke on vetämässä mutta kelan tuntien sieltä taas tulee hylky vaikka lääkärilausuntoa ym asiatuntijalausuntoa on pilvin pimein etten pysty työelämään ja kuulun eläkkeelle. eipä ne siitä välitä. että en tiedä mitä teen jos joku käskee pomppaamaan, en pysty.

Jos sulla on työkyvyttömyyseläkkeen hakemus sisällä, aktiivimalli ei velvoita sua.

Jos tulee hylky, hae uusi lausunto joltain eri lääkäriltä ja tee uusi hakemus.

Vierailija
29/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en voi mitään tehdä kun olen työkyvytön. eläke on vetämässä mutta kelan tuntien sieltä taas tulee hylky vaikka lääkärilausuntoa ym asiatuntijalausuntoa on pilvin pimein etten pysty työelämään ja kuulun eläkkeelle. eipä ne siitä välitä. että en tiedä mitä teen jos joku käskee pomppaamaan, en pysty.

Sama. Sairauslomalla olen ollut 3,5 vuotta, ansiosidonnaisetkin nyt käytetty ja peruspäivärahalla, koska Kela ei myönnä eläkettä ☹️.

Vierailija
30/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan pyri täyttämään näitä vaatimuksia, koska vaara joutua ojasta allikkoon byrokratian takia on niin suuri. Sitten on otettava takkiin, jos ei löydy kokoaikatyötä, millä köyhyysloukusta pääsee ulos. Hallitus saa haistaa pitkän. 

Vierailija
31/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lööbaan himassa edelleen ja myyn nippiä tässä sivussa. Tuet on mulle vaan yks lisä millä pidän yllä verotietoja. todellinen tulo tulee kadulta mitä myyn

Vierailija
32/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sairauslomalla olen ollut 3,5 vuotta, ansiosidonnaisetkin nyt käytetty ja peruspäivärahalla, koska Kela ei myönnä eläkettä ☹️.

No tuossa tilanteessa sun pitäisi saada kuntoutustukea.

Hae sitä, tai sitten hae uudestaan työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
33/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään erityistä tuon takia. Etsin edelleen kokopäivätyötä. En ala temppuilla jollain silpputyöllä.

Vierailija
34/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen määräaikaisessa työsuhteessa tammikuun loppuun asti ja sen jälkeen haen töitä kuten aina, ellen siis ole löytänyt uutta työtä jo sitä ennen. Millekään kurssille tai kolmen ilmaistöihin en aio mennä koska en ole ollut passiivinen aiemminkaan ja pätkätyöttömyyteni johtuu ainoastaan siitä että tarjolla ei ole kuin määräaikaisia töitä. Aktivoikoon sipilä ensin sen lähiöräkälöissä notkuvan elämäntapatyöttömien porukan joka ei töitä ole tällä vuosituhannella tehnyt.

N40

Vierailija
35/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. En aio mennä johonkin muutaman tunnin kouluttamattomien hommiin, esim siivoamqqn. Kohta mut aletaan katsoa siivoojaksi ja saan sitten jatkossa työhönosoituksia siivoushommiin.

Ei kroppani kestäisi 8 h ruumiillista työtä, ei edes staattista myyjän työtä (seisomassa jossain kaikki päivät tai kassalla istumista) Juuri siksi kouluttauduin.

Vierailija
36/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen pitkäaikaistyötön. En aio mennä johonkin muutaman tunnin kouluttamattomien hommiin, esim siivoamqqn. Kohta mut aletaan katsoa siivoojaksi ja saan sitten jatkossa työhönosoituksia siivoushommiin.

Ei kroppani kestäisi 8 h ruumiillista työtä, ei edes staattista myyjän työtä (seisomassa jossain kaikki päivät tai kassalla istumista) Juuri siksi kouluttauduin.

Älä jaksa, tosi väsynyttä provoamista.

Vierailija
37/76 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti myös seuraavat 3 kk vahdin muistisairasta äitiäni kokopäiväisesti ja hoidan hänen asioitaan, siivoan, käyn kaupassa ja apteekissa... Tätä ei lasketa työksi enkä saa siitä mitään korvausta. Olen jo nyt kuolemanväsynyt ja jos saisin työpaikan, en jaksaisi sekä työssäkäyntiä että äitiäni.

Vierailija
38/76 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti myös seuraavat 3 kk vahdin muistisairasta äitiäni kokopäiväisesti ja hoidan hänen asioitaan, siivoan, käyn kaupassa ja apteekissa... Tätä ei lasketa työksi enkä saa siitä mitään korvausta. Olen jo nyt kuolemanväsynyt ja jos saisin työpaikan, en jaksaisi sekä työssäkäyntiä että äitiäni.

Miksi et hakeudu omaishoitajaksi? Aktiivimalli ei koske omaishoitajia ja tietääkseni omaishoitajat saavat erillisen korvauksen eikä  heitä katsotaan työkkärin toimesta työttömiksi.

Vierailija
39/76 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen pimeenä töitä niin kuin tähänkin asti

Vierailija
40/76 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hakeudu omaishoitajaksi? Aktiivimalli ei koske omaishoitajia ja tietääkseni omaishoitajat saavat erillisen korvauksen eikä  heitä katsotaan työkkärin toimesta työttömiksi.

Omaishoidon kriteerit ovat mahdottomat. Itsekin olen hoitanut äitiäni, istunut palavereissa ja yrittänyt tolkuttaa, että äitini vaatima hoito on yksi asia ja se, mitä hän muistisairaana hoidostaan kertoo on ihan toinen. 

Uusia perussairauksia todetaan ja vanhat pahenevat, mutta omaishoidon tukea ei myönnetä "riittämättömin" perustein, ja vastaukset ovat luokkaa "katsotaan nyt vielä vähän aikaa eteenpäin". Odottavat vain, että jokin taudeista tappaa äidin, ennenkuin minulle tarvitsee alkaa korvaamaan hänestä huolehtimista.

Niin että näillä mennään täälläkin. Ei tukileikkuria tarvitse kutsua aktiivimalliksi, vaikka hallitus niin toivookin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi