Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?
Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.
Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.
Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.
Kommentit (996)
Kyllä käy lääkäreitä sääliksi kun näitä kommentteja lukee. Osissa ei päätä eikä häntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin myös masentunut ja yksi päivä epätoivo kävi niin syväksi että otin yliannostuksen mielialalääkkeitä jolloin jouduin ensiapuun. Siellä ylimielisen oloinen lääkäri tuli naureskelemaan, että "vedit sitten vähän nappeja".
Päivystyksessä silloin tällöin työskentelevänä ei oikein riitä empatiaa huomionhakuisia narsisteja kohtaan. Näitä tapauksia riittää niin paljon että vähän ihmetyttää miksi masentunut ei hae apua sieltä psykiatrilta suoraan. Jos oikeasti taas haluaa tehdä suisidin niin hyviä keinoja kyllä löytyy. Ei siis empatiaa näille itsekeskeisille leikkimasentuneille.
Vaihda alaa.
Psykiatrille pääseekin tosi helposti, se kun menee vaan.En vaihda alaa koska siihen ei ole mitään syytä. Potilaat hoidan kunnolla mutta intoksikaatiopotilaan on turha odottaa empatiaa. Sitä potilaan ymmärtämistä ja kädestä pitämistä voi sitten anella psykiatrian puolen ihmisiltä tai tukihenkilöiltä jos sinne joskus pääsee.
Ainakin pääkaupunkiseudulla psykiatriset potilaat ovat paljolti tuuliajolla kun kokenut henkilökunta on paljolti lähtenyt huonojen työolojen vuoksi. Kuka viitsisi työskenellä suolakaivoksessa jos parempi työpaikka on tarjolla.
Siis häh?
Suisidaalinen potilas on pohjasakkaa sinusta, mutta sitten kuitenkin osoitat murusen myötätuntoa kun sanot psykiatristen potilaiden olevan tuuliajolla?
Vai onko niin että psykoosi on se parempi mielisairaus ja ihan vaan itsetuhoisuus pitäis ravistaa niskasta salaattilounaalla ja lenkillä?
Nyt haluaisin kysyä ihan suoraan että miksi mielestäsi lääkärikunta tekee paljon suicidejaaivan sydäntä raastaa tuollainen rikollinenasenne kuinka pahalta tuntuu näin vuosien jälkeen kun omainen päätyi samaan ratkaisuun heti ystävänsä suicidin jälkeen psykiatrinen hoito tuskin olisi auttanut kun kuuluivat edellä mainittuun ammattikuntaan lopeta lääkäritoimet et kuulu yhteiskunnan palkkalistoille et ole pätevä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ovat kyllä idioottimaista porukkaa, ei voi muuta sanoa.
Eipä sinne lääkäriin kukaan pakota menemään. Hoida vaan itse sydänkohtauksesi tai murtumasi mokoma pelle.
Mun nähdäkseni monikin fiksu ihminen vois omalla vastuulla olla oma googlelääkärinsä.
Lääkäreiden palvonta johtaa moneen pahaan, jos ihmiset saisivat itse vastuun omasta terveydestään ja meillä olisi eutanasia myös niin eipähän tuolla laitoksissa makuutettaisi noita kärsiviä raatoja siinä mittakaavassa kuin nyt.
eipä lääkäriin kukan pakota menemään enpä uskonkukaan siinne huvikseen menee
jos potilas kokee aikaiSemmasta poikkeavaa oiretta ja jopa huomaa ettäkäsi irti toivehan silloin on että lääkäri huomaa sen eikä heti paljasta puuteita omissa tunnesosiaalisessa älykkyydessä
e
Vierailija kirjoitti:
Se on sun syy, kun odotin Downia. Lääkärin suusta.
Oliko lastenlääkäri vai sydänlääkäri kuvottavaa downitkin vanhemmille rakkaita ihmisiähekin syrjimistä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut asiatnta kommenttia .
Mutta kommentoin nuista muiden kirjoituksista että ei ihmekkään jos lääkärit vähä laukoo joskus, niin turhista vaivoista tunnutte siellä laukkaavan.
Jollaki vähä niska jumissa yms .
Jonot vaan kasvaa,
Jonot kasvaa sen takia että potilaat joutuu käyttämään esim.selvän kuumeisen virtsiitin takia 4kpl lääkärikäyntiä miksiköhän tai niska jumissa jopa 6kplkäyntejä johon eka kerralla kortisonipiikki sirdalud viikko lepoa kortisoni piikki fyssarille (1kkväh.)ja viikko lomaa töihin todennäköisesti pääsee töihin ellei revähtymä tainrepeämä sen näkee jo viikon jälkeen kuvat sitte tarvittaessa jo ekalla menee halvemmalla jos oireiden kans taikinoidaan pitkään saattaa olla työkyvyttömyys seurauksena se maksaa ripeyttä tarkkaavaisuutta kuullun ymmärtämistä mistähän nuo taidot tulee
Potilaiden avoin vihaaminen kielletty siihen liittyy ylimielisyys
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkäri hyvin murteellisella suomella tiedusteli "onko Teillä ollut puutosta p*rseessä?" Olin tullut vastaanotolle pahan iskiaksen takia...
Siis oliko lääkärillä puutosta jossain elimessä vai halusiko hän lopullisen puutostilan johonkin elimeensä et vain ymmärtänyt häntä jos omisti kuppaisen rupisen nakin niin pöydältä varmaan löytyyscalppi housut alas nyt tulee apu veri voi vähä lentää hpotihopoti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkäri hyvin murteellisella suomella tiedusteli "onko Teillä ollut puutosta p*rseessä?" Olin tullut vastaanotolle pahan iskiaksen takia...
Niin siis tässähän on kyse kieliongelmasta. Tuntopuutos peräaukon lähistöllä ja/tai sulkijalihaksen löysyys ovat päivystysmagneetin ja leikkauksen indikaatioita ja kuuluu AINA kysyä selkäkipupotilaalta.
Kysytäänkö oikeesti kuka sellaisia kysyy ja koska ja missä
Limu kirjoitti:
Voi kun muistaisin kaikki! Aika monta m*lkkua on kohdalle sattunut :D
Eka kertaa hakemassa nolona e-pillereitä, hullu terveydenhoitaja (lihava vanhempi nainen) katseli minua ja sanoi ”näköjään vatsaan kertynyt tuota rasvaa sinulle” - olin nippa nappa 50 kiloinen teini.
Hoitaja kertoi minun sairastavan klamydiaa. Sopersin kauhuissani, että milloin ihmeessä olen sen voinut saada. Jäätävällä äänellä hoitsu totesi ”ihan itse se pitää tietää”. Poikaystäväni oli h*oraillut ja sen minuun tartuttanut. Empä tiennyt ennen testejä.
Käynnistetty synnytys, kätilö oli kyllästynyt kun huusin hirvittävissä tuskissani ja totesi ”ota tosta vaikka panadolia ja mee suihkuun, meillä on nyt vuoronvaihto kesken!!” Kivut eivät todellakaan olleet normaaleja ja meni hätäsektioon, onneksi minä ja lapsi terveinä ja hengissä.
Synnytyssalielämä on aina ja tuleemaan oma historia jos menee lääkärillä pälli ku ei saa imukupilla vauvaa ulos huutaa ei se vauvan tekeminen voi noin kipeetä ottaa
SEmmosta se vaan on ei sinnekään oo pakko mennä eikä pian edes pääse synnärille
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Irstas miespsykiatri "Sinulla on sitten niin aistilliset huulet". Seuraavalla kerralla availikin ostoslaukkuani, huutaen, että täällä on varmaan sulla magnetofoni, jolla kaiken nauhoitat.
Mitenkähän tuossa akuutissa tilanteessa pitäisi toimia jos laukunkin ratsaa
Tämä ei ole niin asiaton kuin moni kokemus täällä, mutta kyllä ihmetytti. Hakeuduin erittäin raskaan ja kivuliaan keskenmenon sekä siitä seuranneen masennuksen vuoksi terapiaan. Itkuisena kerroin terapeutille, että tapahtuma on saanut minut arvioimaan monen ystävyyssuhteeni uudestaan sen mukaan, miten ovat reagoineet, kun olen ottanut asian puheeksi heidän kanssaan (esim. paras ystäväni ei selvästi halunnut puhua koko aiheesta).
Terapeutti oli koko ajan vaikuttanut siltä, ettei häntä oikein kiinnostanut, mutta tähän hän töksäytti: "No ehkä toi ei oo sellainen asia, mistä kannattaa edes kavereille puhua". Siis itseä vaivaavista asioista ei voisi puhua omien ystävien kanssa? Vaihdoin tuon käynnin jälkeen terapeuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonkohan jo vastannut tähän.
Ensimmäinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Tulin uudelleen raskaaksi pian sen jälkeen. Sitten neuvolassa hoitaja kysyi: ”Siis miksi olet uudelleen raskaana jos olet tehnyt abortin vasta pari kuukautta sitten?” Minä ihmeissäni että anteeksi mitähän rouva nyt puhuu? ”Täällä lukee että abortus inhibitus!” Joka siis on kuten arvaattekin - keskeytynyt keskenmeno latinaksi.
abort keskenmeno sitä ei voi peruuttaa jos laittaa vauvan takas sitte kai keskeytyy nykyää vissiin voi laittaa koeputkeen odottelemaan sopivaa hetkeä en tiedä mutta yleensä spontaani keskenmeno vauva kuollutja jos kesken elämän otetaan pois on elossa jos sydän lyö näin se menee
Tarkoitat kai, että raskautesi päättyi keskenmenoon? Keskeytynyt keskenmeno antaisi ymmärtää, että raskaus jatkui, sillä keskenmeno keskeytyi.Voi mahoton kun olet fiksu. Taidat olla neuvolassa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonkohan jo vastannut tähän.
Ensimmäinen raskauteni päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Tulin uudelleen raskaaksi pian sen jälkeen. Sitten neuvolassa hoitaja kysyi: ”Siis miksi olet uudelleen raskaana jos olet tehnyt abortin vasta pari kuukautta sitten?” Minä ihmeissäni että anteeksi mitähän rouva nyt puhuu? ”Täällä lukee että abortus inhibitus!” Joka siis on kuten arvaattekin - keskeytynyt keskenmeno latinaksi.
abort keskenmeno sitä ei voi peruuttaa jos laittaa vauvan takas sitte kai keskeytyy nykyää vissiin voi laittaa koeputkeen odottelemaan sopivaa hetkeä en tiedä mutta yleensä spontaani keskenmeno vauva kuollutja jos kesken elämän otetaan pois on elossa jos sydän lyö näin se menee
Tarkoitat kai, että raskautesi päättyi keskenmenoon? Keskeytynyt keskenmeno antaisi ymmärtää, että raskaus jatkui, sillä keskenmeno keskeytyi.Voi mahoton kun olet fiksu. Taidat olla neuvolassa töissä?
Keskenmenon uhka saattaa oll
a mutta keskenmeno on lopullinen sikiö kuollut tai ns.abortti kuollu tai elossa sydän lyö eiks.ni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykon lausonnossa luki, siististi pukeutunut naishenkilö kun menin masennuksen takia. Eihän masennus
aina päälle päin näy. 3 putkkia määräs vaan tenpx unilääkettä.
Se lukee lähes kaikkien mtt asiakkaiden papereissa että onko siististi vai huonosti pukeutunut. Jsokus sielä on myös maininta pukeutuuko joku oudosti tai esim säähän ja vuodenaikaan sopimattomasti. Pukeutuminen ja ulkonäkö ei aina kerro onko ongelmaa mutta monesti se on hyvä keino nopeaan arviointiin jos joku tulee pari kertaa siististi pukeutuneena ja sitten yhtäkkiä alkaa homssuuntua jne. Toki tämmöinen arviointi tuntuu pahalta asiakkaasta mutta se on yksi työkalu.
Oleellinen tieto mm. kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä. Jos on kovin seksikkäästi pukeutunut, se on aika hyvä merkki hyposta.
tuota olen miettinyt kun joillain on nahkalakki niinku niinku meijän aseveljillä aikoinaan ja kaverin bileissä oli niitä ruoskia juoksentelivat nahkabosereissa osa oli kiinni kaverin sängyssä odotin että joku kiipeää hirttosilmukkaan videolla pyöri järkyttäviä lapsikidutusta irtisaduin tästä rakkaussuhteesta kuitenkin oli,liian kova meno
Kai turvallisuuskin arvelutti
MattDamonn72 kirjoitti:
"Kyllä nyt miehen pitää kipua kestää". Vanhempi mieslääkäri, kun menin yksityisvastaanotolle selän takia ja maksoin käynnistä lähes satasen. Ei määrännyt edes kipulääkettä. Kuukauden päästä kun olin toipunut järkytyksestä menin toiselle lääkärille, joka lähetti kuvauksiin. Löytyi nikamansiirtymä, joka vaati kaksi vuotta osteopatiaa ja fysioterapiaa parantuakseen.
epäilen ammattitaitoa mutta onneksi pääsit lääkäriin moni sortuu selkäsairauden jälkeen eläkkeelle ennen aikojaan kun ei pääse lääkäriin ajoissa se vaan tulee kalliiksi yhteiskunnalle paljon aiheetonta surua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin se, kun yritin selittää Venäläiselle psykiatrille aamuisin itselleni suomaa ahdistushetkeä ja tupakoinnin lopettamista, joka kääntyikin Omakannassa kahvista riippuvaisuudeksi, joka johtuu tupakoinnin lopettamisesta aiheutuvaan, kolmen kuukauden periodilla muuttuilevasta solutoiminnasta.
.
.
Kärsin vaikeasta ahdistuksesta, jota yritettiin hoitaa psykoosilääkityksellä (Levomepromatsiinia 200+ mg/vrk ja Mirtazapiiniä "piristykseen"), jonka lopetin omatoimisesti heti alkuunsa, samoin kuin hoitosuhteen.
Ihan noin selvyyden vuoksi kannattaisi tarkistaa lääkityksesi.
kenen lääkitys ei potilaalla lääkitystä pärjäs ilman mutta kokemus rankka määrätyillä lääkkeillä huomas että luotti väärään henkilöön
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sinä nuori, kaunis ihminen olet masentunut, MIKSI??"
"Ottaisit äidistä mallia!" Alaikäisenä kun äiti oli samalla vastaanotolla kanssani liittyen masennukseeni. Äiti oli silloin mielenterveysongelmainen alkkari, joka "esitti" pirteätä ja skarppia vastaanotolla. LOL
Molemmat oli ulkomaalaistaustaisia lääkäreitä.
eikai äiti ollu hakemassa lääkkeitä sinun kustannuksella ulkomailla saa apteekista kaikkia tarvitsemaansa apua monipulisesti olis hyvä olla täälläki ei tarttis kaikkien bimpojen häiritä lääkäreitä
Vierailija kirjoitti:
Olin 16-vuotias. Minut raiskattiin ja sisälleni tuli 5cm repeämä, joka ei lakannut vuotamasta. Lääkäri yritti tutkia, mutta paniikissa puristin jalkoja yhteen. Lääkäri (iäkäs mies) sanoi, että jos näin olisin tehnyt aikasemmin, en olisi siellä ommeltavana nyt.
Pari vuotta myöhemmin menin ehkäisyneuvolaan, ensimmäinen gynekologinen tutkimukseni tuon edellisen jälkeen. Jälleen jalat yhdessä, tilanne ja vieras hminen pelotti. Iäkäs naishoitaja sanoi, etten taida tarvita pillereitä, jos en jalkoja avaa.
tämän takia raiskauksista ei tule julki on myös mies lääkäreitä ym. Ammattikuntia jotka osaavat asiansa myös näissä asioissa toivon että joku taho osaisi neuvoa sinne että koko loppuelämäkin tuhoutuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 16-vuotias. Minut raiskattiin ja sisälleni tuli 5cm repeämä, joka ei lakannut vuotamasta. Lääkäri yritti tutkia, mutta paniikissa puristin jalkoja yhteen. Lääkäri (iäkäs mies) sanoi, että jos näin olisin tehnyt aikasemmin, en olisi siellä ommeltavana nyt.
Pari vuotta myöhemmin menin ehkäisyneuvolaan, ensimmäinen gynekologinen tutkimukseni tuon edellisen jälkeen. Jälleen jalat yhdessä, tilanne ja vieras hminen pelotti. Iäkäs naishoitaja sanoi, etten taida tarvita pillereitä, jos en jalkoja avaa.
tämän takia raiskauksista ei tule julki on myös mies lääkäreitä ym. Ammattikuntia jotka osaavat asiansa myös näissä asioissa toivon että joku taho osaisi neuvoa sinne että koko loppuelämäkin tuhoutuu
tarkoitin tietysti tässä vakavassa asiassa ...ettei koko loppuelämäkin tuhoudu lopullisesti