Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
361/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin kurkkukivun takia. Lääkäri katsoi kurkkuun ja sanoi että kirjoitan nyt sitten samalla e-pilleri reseptin tarvitset sitä kuitenkin kohta. Olin 12-vuotias.

Vierailija
362/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin verikokeissa nuorena, koska minulla oli heikotusta jatkunut pidempään. Hoitaja sitten soitti ja sanoi, että verikokeissa ei ollut mitään poikkeavaa. Sitten hän sanoi, että älä nyt loukkaannu tästä, mutta tavatessani sinut mietin, että voisiko sinulla olla syömishäiriö? Kysymys hieman järkytti tuollein kysyttynä ja kielsin asian. Painoindeksini oli hieman yli 21 ja kommentti sai vain miettimään, että näytänkö päälle päin syömishäiriöiseltä? Olin painostani nuorempana hyvin tarkka ja ehkä jotain syönishäiriön alkua oli havaittavissa, mutta selvisin siitä onneksi iän myötä, enkä sairastunut vakavemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteella kävin terkkarilla, joka sanoi heti mut nähtyään että onpa sulla paljon teerenpaskaa naamassa. :D (pisamia)

Ollaanko käyty saman ihmisen luona, olen saanut täsmälleen saman kommentin!

Vierailija
364/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pappa kirjoitti:

VAIMONI (58v)TYÖVUOROON MENNESSÄ TUNSI RINTAKIPUA ja VASEMMAN KÄDEN VAPINAA HÄN MENI HERVANNAN ARVAUS-KESKUKSEEN HAKEMAAN APUA PUHEEN SAMMALTAESSA - ILMOTTAUTUMIS-LUUKULLA HOITAJA KÄSKI JONON PÄÄHÄN NIIN HOITAJA KATSOO TARVIIKO LÄÄKÄRIÄ (10hengen jono)VAIMONI AJOI TAUSSIN-ENSIAPUUN ja LAITETTIIN HETI LIUOTUS-HOITOON🌹PELASTUI,

Vaimosi oli väärässä paikassa. Hervannan terveysasemalla ei ole päivystystä, vain ajanvarausvastaanotto.  Pikkusen uhkarohkeeta kyllä on lähteä aivoinfarktioireissa itse ajelemaan pitkin kaupunkia. 

Aivoverenkiertohäiriötä epäiltäessä ei saa koskaan lähteä ajamaan autoa!!!! Luulisi nyt jokaisen vastuullisen aikuisen tämän tietävän.

Mutta voisiko olla, ettei silloin aivo oikein toimi?

Mä olisin auttanut tuota naista, vaikka olisi tullut vahingossa hammaslääkärin vastaanotolle.

Vierailija
365/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sairaalassa letkuissa kiinni tapaturman vuoksi enkä saanut enkä pystynytkään liikkumaan. Vammaraajaa tarkkailtiin tunnin välein, oli puudutus, kipupumput ja vahvat lääkitykset tiuhaan. Lisäksi lääkäri oli sanonut että jos särkee pyydä lisää hoitajilta. Iltayöstä yökkö kävi kesken unien vaihtaan repimällä ja meuhkaten siteet ja ilmoitti että kolme yötä vielä ja sitten alkaa loma. Yöllä särki ja napista pyysin yököltä lisää lääkettä. Tämä vaan tuumasi että ei niitä kipulääkkeitä niin vaan anneta jemmattavaksi tyynyliinoihin eikä tuonut lääkettä. Seuraavana aamuna sanoin kierrolla että tuntui vähän kurjalta kun olin ymmärtänyt että lisää saa jos tarvii. Seuraavana iltana sama täti toi pyytämättä lisää lääkettä varuiksi.

Samalla reissulla opin pyytämään omat tiedot ja lääkelistat nähtäväksi sivuvaikutuksineen. Jaetut määrät saattoi olla ihan mitä sattuu määrättyihin nähden, vahvuudet oli eri mutta nappimäärät samat yms. en tiedä mihin siinä välissä katosi kamaa...  Samoin tipat piti vahtia kun vaihtoivat kipupumppua ja nestetippaa. Pahimmillaan puudutteet meinasi mennä siihen mihin nesteytykset.

Vierailija
366/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin valittamaan työterveyslääkärille flunssaa johon ukko tokaisi että "no minkäs minä sille voin",menin kyllä sanattomaksi

Ihan oikein lääkäri totesi. Ei flunssaan ole parantavaa lääkitystä. Oireita helpottavia lääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä. 

Työterveyslääkäri kirjoittaa sen sairausloman, jota ilman ei passaa jäädä kotiin. Ymmärrätkö?

Vierailija
367/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin valittamaan työterveyslääkärille flunssaa johon ukko tokaisi että "no minkäs minä sille voin",menin kyllä sanattomaksi

Ihan oikein lääkäri totesi. Ei flunssaan ole parantavaa lääkitystä. Oireita helpottavia lääkkeitä saa apteekista ilman reseptiä. 

Mutta joissain työpaikoissa on pakollinen protokolla käydä työterveyslääkärillä hakemassa lupalappu sairauspoissaoloa varten, vaikka varsinaista parannusta ei sitä kautta olekaan odotettavissa. Eli siinä mielessä ko. lääkärin toteamus on outo.

Ja off topic: virusperäistä ja herkästi tarttuvaa tautia ei todellakaan kuulu mennä tartuttamaan eteenpäin työpaikalle.

t. eri kuin kommentoimasi

Tässä ei ollut puhetta mistään sairausloman hakemisesta. 

Minkä muu takia flunssassa mennään TYÖterveyslääkärille?? Ei sitä tarvinne erikseen sanoa.

Vierailija
368/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kiropraktikolla hoitamassa kipeää alaselkää. Huomautti että ylipaino voi aiheuttaa tai ainakin pahentaa selkävaivoja, minkä allekirjoitan kyllä täysin. Huvittavaa tässä oli se, että olin pudottanut edellisen vuoden aikana 40kg painoa. Bmi oli alle 25, voimaa ja kestävyyttä sen verran, että kaikista pv:n testeistä kiitettävät.. mietin vain että mitä tämä laukoo muille asiakkaille? Oli kuitenkin Suomen arvostetuin kiro ainakin siihen aikaan.

Ehkä viittasi siihen, että sitä oli aiemmin ollut? Kannusti pitämään laihdutustuloksen?

Vierailija
369/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syömishäiriöstä toipuminen on kuin suoristaisi selän"

"no mikset sä nyt vois vaa parantua"

olin pakkohoidossa ensimmäistä kertaa. tuosta on j 4 vuotta eli juu tahdonvoimalla vätytään vuosien sairaalakierteeltä..

Vierailija
370/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita paljon. No naurattaa jo kun synnytyksen jälkeen hoitaja pihtasi buranaa. Jälkisupistukset olivat hirveät ja kipulääkettä hakiessa alkoi heti selon teko siitä kuinka tuota lääkettä annetaan olikohan 8tunnin välein ja sitten laskesleli tunteja edellisestä lääkkeen otosta. Jos vielä synnytän niin pitää ottaa omat buranat mukaan😆

Se kahdeksan tunnin lääke on kovempaa kamaa kun perus burana. Näyttää samalta tabletilta mutta ei ole. Vaikutus kestää sen n.8 tuntia ja sitä ei anneta sen useammin koska kuormittaa kehoa.

Vierailija
371/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täälläkin tapahtunut kaikenlaista!

Vierailija
372/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkivun takia lääkärissä. Lääkäri tutki ylimalkaisesti ja kysyi "onko jotain särkylääkettä kotona"

Sanoin että Burana 400mg. Lääkäri nauroi ja sanoi "tolle kropalle ei 400 riitä ha-hahaa"

Olen siis noin 10 kg ylipainoinen.

Vierailija
373/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermo jumissa yläselässä. Lääkäri ei osaa auttaa ja karjuu lähteissä perään käytävään: "Kyllä aikuisen miehen täytyy vähän kipua kestää." Osteopaatti onneksi laittoi kuntoon muutamalla käynnillä.

Vierailija
374/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärimies sanoi naiselle: " En minä sinun hampaillesi tee mitään,mutta kiva sinua on katsella" .Oli eensimmäinen ja viimeinen kerta kyseisellä vastaanotolla.

Vierailija
375/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla samanlainen kommentti tuli lääkäriltä kuin aloittajalle. Minäkään en näyttäny masentuneelta kun oli siistit vaatteet. Siitä kommentista purskahdinkin vastaanotolla epätoivoiseen itkuun ja annoin tulla. Sitten lääkäri totesi että nyt vaikutatkin masentuneelta. Annan puoli vuotta sairauslomaa.

No höpö höpö taas! Ei masennuksen vuoksu pysty yksikään lääkäri kirjoittamaan kerralla puolta vuotta sairauslomaa, kela ei todellakaan hyväksy.

Höpö höpö sulle. Mulle kela myöntää aina masennuksen takia tuet vuodeksi eteenpäin

Vierailija
376/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

47kg kirjoitti:

Keuhkojen rtg hoitaja ”ei tässä mitään röntgeniä tarvita,taskulamppu riittäis. Kun oot noin laiha” ei onneksi ollu keuhkokuume....

Olin jälkitarkastuksessa keuhkokuumeen jälkeen. Epikriisiin oli kirjoitettu; hoikka nainen. En oikein tiedä miten paino siihen liittyi. Vai liekö nykyään niin harvinaista olla hoikka, että pitää ihan erikseen mainita. Lääkäri tosin oli hyvinkin ylipainoinen...

Vierailija
377/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47kg kirjoitti:

Keuhkojen rtg hoitaja ”ei tässä mitään röntgeniä tarvita,taskulamppu riittäis. Kun oot noin laiha” ei onneksi ollu keuhkokuume....

Olin jälkitarkastuksessa keuhkokuumeen jälkeen. Epikriisiin oli kirjoitettu; hoikka nainen. En oikein tiedä miten paino siihen liittyi. Vai liekö nykyään niin harvinaista olla hoikka, että pitää ihan erikseen mainita. Lääkäri tosin oli hyvinkin ylipainoinen...

Lääkärit aina merkkaa ylös ulkonäön. Siitä puhuttiin jo ihan alussa.

Vierailija
378/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47kg kirjoitti:

Tää on kyllä niin typerää ihmettelyä.

Lääkäri kiinnittää aina huomiota yleisvaikutelmaan, sitä sanotaan statusarvioksi. Se kuuluu koulutukseen, ja on tarpeen esim. kun sama potilas käy monia kertoja eri lääkäreillä: silloin voidaan arvioida sitä onko status muuttunut edellisestä kerrasta, mikä voi vaikuttaa esim. diagnoosin tekemiseen.

Jos edelliset lääkärit ovat kirjoittaneet että hoikka, asiallinen ja siististi pukeutunut nainen  ja sitten sama nainen yhtäkkiä tuleekin minun vastaanotolle obeesina, itkevänä ja epäsiistinä, ymmärrän että nyt on sitten viime käynnin tämän ihmisen elämässä tapahtunut joku iso muutos (jolla voi olla vaikutusta arviooni siitä mikä hänellä nyt mahtaa olla oikeasti tautina).

Vierailija
379/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47kg kirjoitti:

Lääkärit aina merkkaa ylös ulkonäön. Siitä puhuttiin jo ihan alussa.

Eugeneettistä ja lähellä rasismia.

Vierailija
380/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47kg kirjoitti:

Tää on kyllä niin typerää ihmettelyä.

Lääkäri kiinnittää aina huomiota yleisvaikutelmaan, sitä sanotaan statusarvioksi. Se kuuluu koulutukseen, ja on tarpeen esim. kun sama potilas käy monia kertoja eri lääkäreillä: silloin voidaan arvioida sitä onko status muuttunut edellisestä kerrasta, mikä voi vaikuttaa esim. diagnoosin tekemiseen.

Jos edelliset lääkärit ovat kirjoittaneet että hoikka, asiallinen ja siististi pukeutunut nainen  ja sitten sama nainen yhtäkkiä tuleekin minun vastaanotolle obeesina, itkevänä ja epäsiistinä, ymmärrän että nyt on sitten viime käynnin tämän ihmisen elämässä tapahtunut joku iso muutos (jolla voi olla vaikutusta arviooni siitä mikä hänellä nyt mahtaa olla oikeasti tautina).

Roskaa. Jos annat ketiapiiniä siistillä ja laihalle ja hänestä tulee graavisti obeesi ja rähjäinen, et varmasti merkkaa E66.1