Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiattomin kommentti mitä lääkäri/hoitaja on sanonut sinulle?

Vierailija
02.01.2018 |

Itse menin joskus vuosia sitten Terveystaloon psykiatrille, kun oli ollut jo pidemmän aikaa masennusta ja mietin että koska pää sekoaa totaalisesti. Jonkin aikaa kun olin kertonut siinä asioitani niin tämä toteaa että "et sä kyllä masentuneelta vaikuta", viitaten siihen että ulkonäkö ym oli siisti. En muuten varannut toista aikaa.

Outoa että ammattilainen möläyttää noin, vaikka tottakai masennus vaikuttaa niin ettei aina jaksa huolehtia itsestään, mutta olisko ollut parempi että olisin käyttänyt jo pari kuukautta samoja haisevia vaatteita ja hiukset takkupallona? Mitään mahdottoman erikoista mulla ei ollut päällä, vaan ihan perus farkut ja tavallinen musta takki.

Ja kyllähän myös miljonäärijulkkiset tekee itsemurhia, vaikka muiden silmissä niiden elämä on olevinaan täydellistä.

Kommentit (996)

Vierailija
341/996 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole asiaton vaan hauska:

Olin hammaslääkärillä, joka pyysi puremaan hampaan yhteen. Vastasin, etten synnynnäisen purentavikani vuoksi olen saanut eläissäni hampaita yhteen. "Oletko kuitenkin saanut syötyä?" kysyi lääkäri.

Olen megaläski ja vastasin "miltäs näyttää?"

Vierailija
342/996 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen lapsen syntymän jälkeen otin kuparikierukan yksityisellä lääkäriasemalla. Gynekologi (nainen) sanoi minulle aivan yllättäen "sä olet synnyttänyt jo yli keskimääräisen lapsilukumäärän verran lapsia niin sun ei tarvii enää synnyttää". No, olin kyllä jo haaveillut neljännestä lapsesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/996 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 13-vuotias ja menin näyttämään pitkään kipeänä ollutta polveani lääkärille. Lääkäri oli mies. Minun piti riisua kaikki muut vaatteet paitsi ritsikat ja alushousut ja käydä makaamaan sille lavetille. Lääkäri käänteli polvea ulko-ja sisäsuuntaan oikein perusteellisesti. Sitten kysyi "et kai sä raskaana oo? " Minä en ole jäänyt koskaan sanattomaksi, enkä jäänyt silloinkaan vaan kysyin että "Polvestako sen ensimmäisenä näkee?" Lääkäri vastasi nolona että ei ku siks hän kysyi kun röntgeniin ei saa mennä raskaana.. joo, kolmetoista ja ensimmäisenä epäillään raskaaksi ilman mitään faktoja.

No periaatteessa pitäis aina kysyä ettei sukukypsä nainen ole raskaana ennen säteilytutkimuksia, mutta kieltämättä en ehkä näkisi tarpeelliseksi kysyä 13-vuotiaalta.

Vierailija
344/996 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oltiin aikoinaan suunnittelemassa leukaleikkausta purentani takia, johon kirurgi sanoi, että ei tämä kyllä sitten valitettavasti sitä sun ulkonäköä kuitenkaan korjaa. Eihän leikkausta oltu tekemässä ylipäätään mistään ulkonäöllisistä syistä, joten hämmennyin kyllä tuosta kommentista ihan täysin. Tuntui törkeältä ja asiattomalta.

Vierailija
345/996 |
06.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet fiksautunut sairauteesi.

Vierailija
346/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijan jälkeen lääkärintarkastuksessa työpaikkaa varten 1980-luvun puolivälissä. Työpaikka ei ollut perinteisessä raskaassa teollisuudessa, mutta teollisuudessa kuitenkin. En vieläkään ymmärrä, minkä piikkiin työterveyslääkärin toteamus meni, mutta ihmettelin sitä kuitenkin jo silloin:

-Et sie mikkää terve oo mut kyl tän kaik muutkii kelpajaat. Vissii siekii.

En malttanut kuitenkaan olla sanomatta kotoa saamani "sana sanasta ja kaksi parhaasta" -opin mukaan:

-Jos mie sairas oisii ni ehä mie tän ois aluperikää tult.

Vierailija
347/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 13-vuotias ja menin näyttämään pitkään kipeänä ollutta polveani lääkärille. Lääkäri oli mies. Minun piti riisua kaikki muut vaatteet paitsi ritsikat ja alushousut ja käydä makaamaan sille lavetille. Lääkäri käänteli polvea ulko-ja sisäsuuntaan oikein perusteellisesti. Sitten kysyi "et kai sä raskaana oo? " Minä en ole jäänyt koskaan sanattomaksi, enkä jäänyt silloinkaan vaan kysyin että "Polvestako sen ensimmäisenä näkee?" Lääkäri vastasi nolona että ei ku siks hän kysyi kun röntgeniin ei saa mennä raskaana.. joo, kolmetoista ja ensimmäisenä epäillään raskaaksi ilman mitään faktoja.

No periaatteessa pitäis aina kysyä ettei sukukypsä nainen ole raskaana ennen säteilytutkimuksia, mutta kieltämättä en ehkä näkisi tarpeelliseksi kysyä 13-vuotiaalta.

Lähettävän lääkärin on pakko kysyä röntgentutkimukseen lähetettävältä naiselta raskauden mahdollisuudesta. Röntgenhoitajan on myös vielä varmistettava asia ennen tutkimusta. Nykyään monissa paikoissa raskaudesta täytyy kysyä jo 12-vuotiaalta (matalin ohjeikäraja, josta olen kuullut, on ollut 11). Lääkäri olisi tosin ennen kysymystä voinut kertoa, miksi asiaa kysytään, että tulee varmasti selväksi, että asiasta kysytään kaikilta. Näin minä teen, kun on erityisen nuori potilas kyseessä :) 

T. Ketjuun jo aiemminkin vastannut röntgenhoitaja

Vierailija
348/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein hengenahdistusta kärsivän 1-vuotiaani päivystykseen viikonloppuiltana. Tyttö oli kuumeessa ja olin antanut jo vuorokauden aikana maksimiannoksen avaavaa lääkettä (Ventoline) kotona. Siitä huolimatta hengitys ahdistui koko ajan, oli tiheää ja pinnallista ja lapsi käytti apuhengityslihaksia. Vastaanotossa ollut hoitaja tuumasi meidän ilmoittautuessa että "Eipä tuolla nyt kovin paha ahdistus ole, kun pysyy tuttikin suussa". Hetken vaikutti jopa siltä, että lähettää meidät takaisin kotiin ja kehoittaa ohjautumaan arkena neuvolaan, mutta en suostunut edes harkitsemaan sitä vaihtoehtoa.

Vastaanotolla lääkäri totesi heti hyvin ahtaan hengityksen, saturaatiot tippuivat alimmillaan 86:een. Päivystyksessä meni 2-3 tuntia kun lääkäri yritti saada lääkeloudauksella tytön ahdistuksen helpottamaan, mutta ei onnistunut. Lopulta jouduimme lähtemään yliopistosairaalan infektio-osastolle yöksi, jossa tyttöä lääkittiin tunnin välein ja yö meni happiviiksissä ja saturaatioseurannassa. Sillä hetkellä ensimmäisen hoitajan vähättelevä asenne kyllä turhautti ja olin onnellinen, että pidin pääni päästä lääkärille.

Hieman myöhemmin tytöllä diagnosoitiin astma ja sai säännöllisen lääkityksen.

Vierailija
349/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita paljon. No naurattaa jo kun synnytyksen jälkeen hoitaja pihtasi buranaa. Jälkisupistukset olivat hirveät ja kipulääkettä hakiessa alkoi heti selon teko siitä kuinka tuota lääkettä annetaan olikohan 8tunnin välein ja sitten laskesleli tunteja edellisestä lääkkeen otosta. Jos vielä synnytän niin pitää ottaa omat buranat mukaan😆

Vierailija
350/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan melko erikoinen tk-lääkäri silloisella kotipaikkakunnallani. Sen vastaanotolla aina sattui ja tapahtui, mutta pakko oli joskus mennä kun oli paikkakunnan ainoa lääkäri. Yksi huvittava tapa oli ko. henkilön tapa rouvitella kaikkia naispuolisia. Kutsui potilaat sisään tyyliin "rouva Virtanen" ja teititteli koko ajan muutenkin. Kieltämättä tämä tuntui teini-ikäisenä melko erikoiselta.

Lisäksi tällä lääkärillä oli tapana kysellä ensimmäisenä varsinkin nuorilta tytöiltä ja naisilta, että "Ei kai sinulla vain ole sukupuolitauti?" Riippumatta täysin siitä minkä vaivan takia sinne vastaanotolle meni. Puolustukseksi täytyy sanoa, että lääkkeitä kuitenkin määräili melko avokätisesti, suurinpiirtein mitä tahansa jota vain älysi pyytää. Eli esim. kivuissa ei todellakaan tarvinnut olla tiukan lääkekurin takia joka nykyään on vallalla. Tosin alalla nyt lienee ollut rennompi asenne lääkkeitä kohtaan muutenkin joskus 15-20v. sitten. Nykyään saa anelemalla anella ja ei auta itkut eikä hermoromahdukset, lääkkeitä ei vaan joiltakin lääkäreiltä tipu. Mutta se onkin jo toinen tarina se.

Vierailija
351/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui 2000-luvun puolivälissä. Varasin lääkäriajan, koska kielen alla oli tulehtunut, turvonnut, todella kipeä ja syömistä haittaava nystyrä, joka ei alkanut parantua omia aikojaan.

Kun pääsin vastaanottohuoneeseen, keski-ikäinen mieslääkäri kysyi, että mikä vaivaa. Ehdin vain sanoa, että kieli on kipeä niin lääkäri kävi huutamaan (siis oikeasti huutamaan), että tänne ei tulla siksi, että kieli on kipeä! Hämmennyin ja sanoin, että voisiko nyt kuitenkin katsoa kun kerran olen täällä. Tuohtuneena mies kurkkasi suuhuni, hiljeni ja totesi, että ajaa, kieli onkin tosiaan tulehtunut. Olin että niinpä, varasin lääkäriajan, koska mulla on kieli kipeä. Sain antibioottikuurin ja loppu vastaanotto sujui hyvin ystävällisissä tunnelmissa..

Tuossa kertomuksessa näkyy tuntipalkan ja nuppitaksan ero. Tuo lääkäri oli tuntipalkalla töissä. Nuppitaksalla työskentelevä lääkäri olisi ollut vain iloinen kielikipuisesta asiakkaasta.

Vierailija
352/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani noin 19-vuotiaana ensimmäistä kertaa tk-lääkärin sisätutkimuksessa (jota jännitin), ähkäisin hieman, kun tutkimus sattui. Kolmikymppinen naislääkäri totesi tähän, että Kipu kuuluu naisen elämään. Seurauksena melkein kymmenen vuotta kivuliaita tutkimuksia, kunnes löysin tutkimuspelkoani ymmärtävän yksityisen gynen ja iän myötä opin rentouttamaan itseni tutkimuksen ajaksi. Kuka siis sanoo noin nuorelle tytölle, joka on ensimmäistä kertaa tutkittavana??

Kannattaa mennä gynekologille jos on kysymys sen puolen asioista.  En ikinä menisi tk-lääkärille gynekologiseen tutkimukseen.  Ei se niin monta kymppiä maksa kelakorvauksen jälkeen että kannattaisi kärsiä sellaisen lääkärin tutkimuksesta, joka ei asiasta kuitenkaan mitään tiedä.  En mennyt neuvolalääkäriin vaan yksityiselle gynelle ja sanoin käyneeni yksityisellä joten silloin ei tarvitse mennä neuvolalääkärille joka on siis tk-lääkäri.  Toki neuvolalääkäri on kokeneempi kuin tk-lääkärit yleensä, mutta se ei tee heitä gynekologeiksi.

Vierailija
353/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähettävän lääkärin on pakko kysyä röntgentutkimukseen lähetettävältä naiselta raskauden mahdollisuudesta. Röntgenhoitajan on myös vielä varmistettava asia ennen tutkimusta. Nykyään monissa paikoissa raskaudesta täytyy kysyä jo 12-vuotiaalta (matalin ohjeikäraja, josta olen kuullut, on ollut 11). Lääkäri olisi tosin ennen kysymystä voinut kertoa, miksi asiaa kysytään, että tulee varmasti selväksi, että asiasta kysytään kaikilta. Näin minä teen, kun on erityisen nuori potilas kyseessä :) 

T. Ketjuun jo aiemminkin vastannut röntgenhoitaja

Outoa, olen ollut 10v sisään keuhko- jalka- ja käsiröntgenissä eikä ole ikinä kysytty raskauden mahdollisuudesta (olen 30v). Onkohan tässä paikkakuntakohtaisia eroja vai näytänköhän liikaa mieheltä.

Vierailija
354/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha ja hyvä keskustelu on jälleen kerran pilattu. Piipiikarvat ovat elämääkin tärkeämpi asia ja niistä jankkaaminen ilmeisesti kuuluu erään jankkaajan elämäntehtäviin. Jankuti jank. Pipulit sitä ja tätä. Ketä kiinnostaa, mene vaikka karvafoorumille julistamaan karvojen/karvattomuuden syvimmän olemuksen ja muodon tärkeyttä. Kuka tietää, ehkä saat sieltä uusia ystäviä ja uuden pakkomielteen.

Ei tuo sua kiinnosta!

Uli uli ja seli seli. Pari ikävää viestiä ja yksi niistä on sinun.

Vierailija
355/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet itsekäs sika!" Riidan yhteydessä. Eksäni on kirurgi.

Vierailija
356/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään kamala asiaton, mutta lääkäri halusi halata minua. Olin tavannut häntä muutaman kerran ja tämä olisi sillä näkymin viimeinen kerta.

Vierailija
357/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun miehes ei oo sulle se oikea, jos et lapsia halua."

Näin tuumas mulle lääkäri, kun kirjoitti e-pillerireseptiä pyynnöstäni. Kyseessä vanhempi naishenkilö ja piti varmaan puolen tunnin esitelmän aiheesta vauvakuume ja biologinen kello. Olin tuolloin 29v.

Vierailija
358/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen poikaystävä kärähti pettämisestä, annoin anteeksi ja jatkoimme. Kärysi uudestaan ja halusin sitten erota. Pettämiskumppaneita oli huhujen mukaan ollut useampia. Kävin sukupuolitautitesteissä ja kauhukseni sain kuulla että olen saanut klamydian "tuliaisena". Lääkäri sanoi, että satunnaissuhteissa tulisi aina käyttää kondomia. Olin hyvännäköinen nuori nainen, eli oletti että olen hankkinut sen ihan itse. Räjähdin vastaanotolla ja sanoin että mulla ei ole satunnaissuhteita ollut, tämä on ihan pitkäaikaiselta kumppanilta saatu. Lääkäri ei pyytänyt edes anteeksi, oli vaan nolo ja mumisi jotain  "aahah.

Lääkäri teki työtään ja valisti sinua. Ei häntä kiinnostanut mistä sinä tautisi sait. Se mitä sinä tulkitset noloudeksi oli myötähäpeää sellaisen ihmisen edessä jolla ei ole itsehillintää eikä käytöstapoja.

Vierailija
359/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt huokailu.  

Vierailija
360/996 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jouduttiin poistamaan viisaudenhammas alhaalta leikkauksella. Lääkäri laittoi puudutetta ylös aika paljon kun sieltäkin oli tarkoitus poistaa hammas. Alahammas oli niin tiukasti kiinni, että ei keretty poistamaan ylähammasta.. Alapuoleen laitettu puudute ei ollut tehonnut ja kipu oli sietämätön. Paljon olen hammaslääkärissä käynyt ilman ongelmia, mutta nyt voin sanoa pelkääväni ihan kauheasti etenkin hampaanpoistoja.. Lääkäri sanoi vaan etten saa enää puudutetta lisää, et tuski pääsen tälläkään määrällä enää ovesta ulos. Pelkäsin ja olin paniikissa ja lääkäri piti päästä kiinni ja repi väkisin. Ainut kommentti oli muistaakseni, että mikä sua vaivaa?! Tämä oli vielä yksityisellä ja sain tästä 330 euron laskun mukaani.