Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnellisin ihmistyyppi?

Vierailija
02.01.2018 |

Mikä mielestänne?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen lapseton, joka asuu Helsingin keskustassa ja käy Stockmannilla ostoksilla.

Vierailija
2/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Expat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaiset ovat yleensä aurinkoisia ja sydämellisiä eli mielestäni onnellisia. Eivät murehdi maailman menoa liikaa.

Vierailija
4/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka etsii hyvää ja muiden ilo ei ole itseltä pois.

Vierailija
5/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla on ihana mies ja aina hyvää seksiä? :D

Vierailija
6/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallinen kommentti. Entä muu elämä, johon kaikki perustuu? Tarkoitatko, että voi olla vaikka amis tai suurperheen äiti, kunhan tuo vain täyttyy?

Vierailija
7/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kotia Suomessa, yksi ulkomailla, akateeminen, avioliitossa, ei lapsia.

Vierailija
8/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, jotka sopeuttavat itsensä maailmaan ja vallitseviin olosuhteisiin, ovat onnellisia.

Ne, jotka yrittävät sopeuttaa maailman oman mielensä mukaiseksi, ovat onnettomia.

Vierailija
9/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallinen kommentti. Entä muu elämä, johon kaikki perustuu? Tarkoitatko, että voi olla vaikka amis tai suurperheen äiti, kunhan tuo vain täyttyy?

MInulla perustuu uskoon, ja Jumalaan.  Seksi rakkaan ihmisen kanssa  tuli yhtenä konkreettisena asiana mieleen.

sama

Vierailija
10/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ihmiset, jotka sopeuttavat itsensä maailmaan ja vallitseviin olosuhteisiin, ovat onnellisia.

Ne, jotka yrittävät sopeuttaa maailman oman mielensä mukaiseksi, ovat onnettomia.

Eri mieltä. Se tunne kuun muutat asioita ja asiat muuttuu paremmaksi -> riemu, huojennus, ilo

Vierailija
11/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, titteli, raha, asumismuoto, perheellisyys tai mikään muukaan ulkoinen seikka ei tee ihmisestä onnellista. Ei edes lottovoitto! Tutkimuksen mukaan lottovoiton tuoma onnellisuus kestää vain 3 kk. Sen jälkeen ihminen on taas yhtä onneton tai onnellinen kuin ennen lottovoittoa.

Sama juttu muun "hankitun onnellisuuden" kanssa: uusi koti, auto tai avioliitto tuottaa onnea 3 kk. Sen jälkeen mieli palaa normaalitilaansa. Siihen, mikä kenellekin ihmiselle on luonteen perusteella mahdollista.

Vierailija
12/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mieltä. Se tunne kuun muutat asioita ja asiat muuttuu paremmaksi -> riemu, huojennus, ilo

Mutta maailma ei koskaan muutu täysin oman mielen mukaiseksi. Siitä seuraa kehä kun yhden asian saa kuntoon, monta seuraavaa odottaa jonossa. Sopeutuja sopeutuu, joten on onnellisempi kuin sellainen jolle tulee koko ajan uutta muutettavaa eteen.

Vierailija
13/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta maailma ei koskaan muutu täysin oman mielen mukaiseksi. Siitä seuraa kehä kun yhden asian saa kuntoon, monta seuraavaa odottaa jonossa. Sopeutuja sopeutuu, joten on onnellisempi kuin sellainen jolle tulee koko ajan uutta muutettavaa eteen.

No, itse pidän melkein yhtenä elämän tarkoituksista juuri sitä.  Joskus niin voi käydä ihan tietämättäänkin.

Vierailija
14/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, eli olen introvertti, joka ei tunne koskaan yksinäisyyttä vaan nauttii yksinolosta, yksin matkustelusta, jne. Muutkin ihmiset mukavia, mutten tarvitse aktiivisesti heidän seuraansa. Olen utelias maailmaa kohtaan ja tiedonjanoani sammutan lukemalla ja kokemalla. En ole materialisti, tyydyn vähään ja saan suurta iloa pienistä asioista. Kaikkein eniten onnellisuutta minulle tuottaa luonto, kauniit maisemat, tähtitaivaan ja pilvien katselu, elokuvat, musiikk, tiede, taide ja eläinten puuhien seuraaminen. Esim. voisin katsella takapihani urpiaisten ja tiaisten talviruokailua tuntikausia. Niin ihanan terhakoita ja tomeria pikkuotuksia :) Teen etätyötä joustavilla työajoilla. Olen valinnut niin, että teen viikossa vähemmän työtunteja, koska minulle vapaa-aika on kallisarvoisempaa kuin iso palkka. Juuri näin on hyvä :)

Vierailija
15/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että sellainen ihminen, joka on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Sen arkeenkin.

Vierailija
16/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei vertaile itseään muihin. Ei ole kateellinen.

Vierailija
17/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-neuroottiset, sellaiset jotka osaavat "oikoa mutkia suoriksi" eivätkä jää märehtimään ja (yli)analysoimaan asioita. Eivät muistele menneitä, antavat helposti anteeksi. Porskuttavat eteenpäin vailla huolia. Osaavat keskittää ajatukset sopiviin (hyvää mieltä aiheuttaviin) asioihin. Eivät ole itsetuhoisia.

Vierailija
18/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, eli olen introvertti, joka ei tunne koskaan yksinäisyyttä vaan nauttii yksinolosta, yksin matkustelusta, jne. Muutkin ihmiset mukavia, mutten tarvitse aktiivisesti heidän seuraansa. Olen utelias maailmaa kohtaan ja tiedonjanoani sammutan lukemalla ja kokemalla. En ole materialisti, tyydyn vähään ja saan suurta iloa pienistä asioista. Kaikkein eniten onnellisuutta minulle tuottaa luonto, kauniit maisemat, tähtitaivaan ja pilvien katselu, elokuvat, musiikk, tiede, taide ja eläinten puuhien seuraaminen. Esim. voisin katsella takapihani urpiaisten ja tiaisten talviruokailua tuntikausia. Niin ihanan terhakoita ja tomeria pikkuotuksia :) Teen etätyötä joustavilla työajoilla. Olen valinnut niin, että teen viikossa vähemmän työtunteja, koska minulle vapaa-aika on kallisarvoisempaa kuin iso palkka. Juuri näin on hyvä :)

Hei minkälaista työtä teet?

Vierailija
19/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka elää sellaista elämää kuin itse haluaa, välittämättä muiden vaatimuksista tai siitä mitä "pitäisi olla". Ei kahehdi muita vaan ymmärtää heidän elämänsä olevan kooste heidän tekemistään valinnoista, hän itsekin voisi tehdä samoja valintoja kuin nuo muut.

Vierailija
20/21 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka elää sellaista elämää kuin itse haluaa, välittämättä muiden vaatimuksista tai siitä mitä "pitäisi olla". Ei kahehdi muita vaan ymmärtää heidän elämänsä olevan kooste heidän tekemistään valinnoista, hän itsekin voisi tehdä samoja valintoja kuin nuo muut.

Kaikkea ei voi valita. Esim. jos saa vammaisen lapsen. Siinä on sitten kiinni koko loppuelämän. Myös vanhuksena. Ei siinä valinnat auta yhtään mitään.