Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään aina haisevani pahalle

n22
02.01.2018 |

En tiedä, mistä tämä pelko on saanut alkunsa. Ehkä kiusaamisesta ala-asteella. Pelkään kuitenkin jatkuvasti haisevani pahalle, ahdistaa jos joku niiskuttaa tai yskii, koska ajattrlen sen johtuvan minusta. Peseydyn joka päivä, saunon pari kertaa viikossa, hampaat pesen kaksi kertaa päivässä ja vaihdan vaatteet tarpeeksi usein ja käytän deodoranttia, enkä edes hikoile mitenkään normaalia enemmän. Pelkäänkin haisevami ehkä jollekin muulle, kuin hielle. Joka tapauksessa pahalle. Miten voisin parantaa tuoksuani tai päästä eroon tästä pelosta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minulla. Pelottaa, että olen huomaamattani jotenkin hirveän epähygieeninen ja pahanhajuinen, vaikka tiedän ettei se ihan pidä paikkaansa. Vaihdan alusvaatteet päivittäin ja päällysvaatteet viimeistään kahden päivän käytön jälkeen, olen huolellinen pyykkääjä, pesen hampaat kahdesti päivässä ja lankaan välit, käyn suihkussa päivittäin ja käytän antiperspiranttia. Vessassa käydessä käytän bideesuihkua.

Silti vain mielessä painaa, että jos haisenkin pahalta ihan huomaamattani. Kuuraan kainaloni huolellisesti palasaippualla ja/tai Sebamedillä, ja alapään Sebamedillä, mutta tuntuu että kainalot käryävät kamalalta ja pillu silakalta :'D En hikoile runsaasti, mutta se vähäinenkin hiki haisee (tiedän siitä, kun yöpaita haisee kainaloista tymäkältä hieltä aina yön jäljiltä, jos en ole dödöä laittanut ennen nukkumaanmenoa).

Vierailija
2/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun muistelen, niin teini-iässä ja vähän sen jälkeenkin pelkäsin usein haisevani hieltä. Bussissa matkalla kouluun kainalot kastuivat ja haju oli hirveä jos en ollut muistanut laittaa dödöä. Tuntui myös, että heti kun tajusin unohtaneeni dödön, niin hikoilu vasta alkoikin. Yritin usein istua bussissa ja koulussa käsivarret vähän vartalosta irti (jotta kainalot tuulettuisivat) ja taisinpa jopa hetkeksi lopettaa kahvinjuonnin, koska huomasin sen lisäävän hikoilua. Käytin niihin aikoihin stick-dödöä, jota annostelin reippaanlaisesti ilman suurempaa menestystä paitsi, että valkoisten paitojen kainaloista tuli keltaisia. Vaiva sitten helpotti jossain vaiheessa kunnes palasi 30 ikävuoden kohdalla. Siinä vaiheessa älysin luopua stick-deodorantista ja siirryin spray-dödöön, jolloin kainalot pysyivät kuivana aamusta iltaan.

Hampaita harjatessa muista myös pestä kielen päältä. Minulle huomautettiin yläasteella ja lukiossa usein haisevasta hengityksestä vaikka kuinka pesin hampaita. Vasta muutama vuosi sitten eräs hammasteknikko vihjasi, että kannattaa ostaa sellainen kielilasta, jolla kielenpäältä saa kaavittua plakit pois. Auttoi, joten suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
4/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama! Töissä jos joku alkaa niiskuttamaan vieressä, tulen heti vainoharhaiseksi että nyt mä haisen.

Vierailija
5/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M79 kirjoitti:

Nyt kun muistelen, niin teini-iässä ja vähän sen jälkeenkin pelkäsin usein haisevani hieltä. Bussissa matkalla kouluun kainalot kastuivat ja haju oli hirveä jos en ollut muistanut laittaa dödöä. Tuntui myös, että heti kun tajusin unohtaneeni dödön, niin hikoilu vasta alkoikin. Yritin usein istua bussissa ja koulussa käsivarret vähän vartalosta irti (jotta kainalot tuulettuisivat) ja taisinpa jopa hetkeksi lopettaa kahvinjuonnin, koska huomasin sen lisäävän hikoilua. Käytin niihin aikoihin stick-dödöä, jota annostelin reippaanlaisesti ilman suurempaa menestystä paitsi, että valkoisten paitojen kainaloista tuli keltaisia. Vaiva sitten helpotti jossain vaiheessa kunnes palasi 30 ikävuoden kohdalla. Siinä vaiheessa älysin luopua stick-deodorantista ja siirryin spray-dödöön, jolloin kainalot pysyivät kuivana aamusta iltaan.

Hampaita harjatessa muista myös pestä kielen päältä. Minulle huomautettiin yläasteella ja lukiossa usein haisevasta hengityksestä vaikka kuinka pesin hampaita. Vasta muutama vuosi sitten eräs hammasteknikko vihjasi, että kannattaa ostaa sellainen kielilasta, jolla kielenpäältä saa kaavittua plakit pois. Auttoi, joten suosittelen kokeilemaan!

Minäkin käytän spray-dödöä. On minulla myös roll onia ja stickiäkin, käytän kaikkia vähän vaihdellen (koska pelottaa kainaloiden "tottuminen" johonkin tuotteeseen).

- nro 1

Vierailija
6/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista :) Voiko omaa ominaistuoksua jollain tavalla parantaa?

Vierailija
7/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo tarpeeksi vettä, elimistön nesteet vähän laimenee. Kahvia ja muita diureetteja kannattaa välttää. Jotkut lääkkeet tulee pahasti ihan läpi, samoin b-vitamiini.

Mulla oli parikymppisenä sama ongelma, nyt nelikymppisenä ei haise ku alapää.

Vierailija
8/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo tarpeeksi vettä, elimistön nesteet vähän laimenee. Kahvia ja muita diureetteja kannattaa välttää. Jotkut lääkkeet tulee pahasti ihan läpi, samoin b-vitamiini.

Mulla oli parikymppisenä sama ongelma, nyt nelikymppisenä ei haise ku alapää.

Myös (punainen) liha, maito ja mausteet sekä alkoholi ja tupakointi saavat haisemaan pahalta.

- nro 1

Vierailija
9/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tuoksuaan voi parantaa syömällä puhdasta, kasvispitoista ruokaa ja juomalla runsaasti vettä. Pesuun suosittelen apteekissa myytävää Avecydia. Sillä on eräs ongelma haisuli-läheiseni saanut avun, se tasapainottaa ihon happamuutta sopivaksi, pöpöt ei samanlailla viihdy.

Normaalin hygienian omaava, terve ihminen ei haise paitsi koiran nenään. Pelkoihin pitää etsiä apua terapiasta.

Vierailija
10/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuhanenulla paljon haista, ja jos niiskuttaa syvään, niin sehän on kuin hajua imuroisi. Tuore hiki ei kai okseta niin paljon kuin viikkojen eritekimara?

Vierailija
11/11 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan pestä päällysvaatteenne. Monesti julkisissa liikkuessa sellainen talimainen ällöttävä likainen haju tuntuu tulevan ihmisten päällysvaatteista, esim. takista.