Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi konttaaminen on niin tärkeä oppia? Mitä jos vauva haluaa vain opetella kävelemään?

Vierailija
13.04.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kunta on Siilinjärvi...Ja meidän kunnassa on myös varaa rakenneultrata kaikki äitit :O)

Vierailija
22/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikamme alkoi kontata vasta 10 kk:n iässä, eikä häntä meinattukaan vielä laittaa fysioterapiaan. Asumme siis Siilinjärvellä.

Konttiminen on lapsen kehitykselle tärkeää. Noitten jo mainittujen lisäksi vaikuttaa kuulemma myös matemaattisen ajattelun kehittymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on kontannut lapsena, mutta silti hänellä on lievä lukihäiriö. Toisaalta veljeni ei ole koskaan kontannut ja hän on insinööri eikä todellakaan lukihäiriöinen. Ei se maailmaa kaada, jos lapsi ei konttaa, ja lapsesta tulee aivan hyvä veronmaksaja vaikka hänellä olisi lukihäiriö.

Vierailija
24/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

konttaamattomuudesta ei välttämättä seuraa ongelmia. Se vain altistaa niille. Lue viestit kunnolla, ennen kuin kommentoit tuolla tavalla! Ärsyttää tuollaiset, jotka yhden ihmisen käsittävällä empiirisellä tutkimuksellaan yrittävät kumota muitten tutkimustulokset.

Vierailija
25/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on velipojat kuulemma roikottaneet mahasta, kun en ole osannut kontata kuten saman ikäinen serkkuni. Minä olen vain silti ryöminyt opetusyrityksistä huolimatta.

Ja ei ole muuten ollut mitään häiriöitä oppimisissa, vaikka se ei tutkimusta kumoaisikaan.

Vierailija
26/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jokaisella konttaamattomalla ei ole lukuvaikeuksia. Mutta lukivaikeuksia omaavien joukossa on runsaasti konttaamattomia.

Eli juuri se vastavuoroisuus tärkeää ja sillä on yhteyttä tavutuksen ja rytmityksen kanssa. Esim. sanojen taputtaminen vaikeampaa konttaamattomien ryhmässä.

Vierailija
27/27 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita perheitä joissa tuota on ja lapset ovat kontanneet ennen kävelemään lähtemistä. Ja sitten tiedän lapsia joilta tuo vaihe jäi kokonaan pois ja näillä ei ole mitään " häiriöitä" . Että tiedä sitten mihin luottaa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi