Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli tyttärestä!

-vierailija
01.01.2018 |

Pyydän nyt vertaistukea, kokemuksia ja vinkkejä.

Teini ikäinen tyttäreni on aiheuttanut huolestumista viimeisen vuoden aikana. On vetäytyvä kotioloissa, ilottoman oloinen ja kouluarvosanat laskee huolestuttavasti. Harrastaa kuitenkin kaksi kertaa viikossa ratsastusta. Muutama ystävä on.
Eilen kotiintuloaika oli klo 21 ja hänellä oli ystävä yökylässä. Tytöt ilmestyivät kotiin hyvissä ajoin.
Kutsuin heidät keittiönpöydän ääreen juhlistamaan uuden vuoden alkamista, syötiin ja herkuteltiin siis. Pöydässä ääressä huomasin tyttären laajentuneet pupillit ja muutenkin olemus oli erikoinen. Hänen ystävästään en osannut sanoa, oliko "normaali".
No, mies huomasi saman ja pidettiin puhuttelua ja huone tutkittiin. Mitään ei löytynyt, mutta tytöt kertoivat juoneen yhden oluen.
On tosi ikävät fiilikset nyt.....Kaverin vanhemmille yritin illalla soittaa asiasta, mutta kumpaakaan en tavoittanut puhelimella. Otan nyt vinkkejä vastaan, kuinka tätä päivää tulisi jatkaa...Jos olisin ollut yksin aikuisena paikalla eilen, olisin vienyt lapset päivystykseen, mutta mieheni kielsi. Hän kertoi, että tällaisessa tilanteessa päihtyneet lapset jää kotiin, jos vanhemmat selviä. Lisäksi lastensuojeluilmoitus.
Meillä suvussa päihdeongelmaa, josta syystä olen erityisen huolissani tyttärestä.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttää jo sekin että tytöt joisivat olutta. Eiköhän ennemminkin siideriä. Mutta kyllä tuossa on muuta vedetty. Syytä olla huolissaan ja kovaa.

Tytöt ei juo olutta? Hääh?

Vierailija
42/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttää jo sekin että tytöt joisivat olutta. Eiköhän ennemminkin siideriä. Mutta kyllä tuossa on muuta vedetty. Syytä olla huolissaan ja kovaa.

Tytöt ei juo olutta? Hääh?

Ja kun tytöt tulevat vessasta, siellä tuoksuu vain kesäinen niitty :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko pilata lapsen tulevaisuuden?  Jos teet joitakin ilmoituksia viranomaisille jää sinne merkinnät lapsesta ja voivat vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa.  Etkö voi olla järkevä vanhempana ja puhua lapselle kuten muutkin vanhemmat tekevät.  Sitten voit käyttää yksityisellä psygologilla joka on erikoistunut nuoriin.  Näin minä tekisin.  En ikimaailmassa sotkisi lapsen elämää joihinkin viranomaisiin, jos ei ole ihan pakko ja melkein henki kysymyksessä.  -  Ja todellakin, jonkun vieraan lasta et voi viedä minnekään etkä häntä sotkea mihinkään.

Vierailija
44/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkinnät saattavat haitata elämää myöhemmin.

Vierailija
45/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös sitä vaihtoehtoa, että pupillit ovat laajentuneet muista syistä. Itse en anna äidilleni koskaan anteeksi, että hän epäili minun käyttävän huumeita, koska pupillini ovat isot. Siitä meni luottamus ikuisesti, aina on sellainen olo, että äitini kykenee ajattelemaan minusta vain pahaa. Huumeita en ole koskaan edes kokeillut ja tuosta tuli ikuinen kiila äitini ja minun väliin.

Mulla on ihan sama kokemus! äidilläni ja minulla ei ole koskaan ole olleet hyvät välit ja yksi asia mitä en pystynyt koskaan antamaan anteeksi oli kun äiti juurikin keksi päästään että käytän huumeita ja alkoi syyttää minua kun olin teini, vaikka huumeisiin en ole koskaan koskenut, äidilläni taas on aina ollut alkoholiongelma...

Hänellä oli myös "todisteena" syytöksilleen suuret pupillini, jotka ovat aina olleet suuret, syytä en tiedä, mutta ei todellakaan johdu huumeista! (Epäilen piilolinssien käyttöä)

Se epäoikeudenmukainen ja törkeä kohtelu ei unohdu ikinä.

Vierailija
46/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös sitä vaihtoehtoa, että pupillit ovat laajentuneet muista syistä. Itse en anna äidilleni koskaan anteeksi, että hän epäili minun käyttävän huumeita, koska pupillini ovat isot. Siitä meni luottamus ikuisesti, aina on sellainen olo, että äitini kykenee ajattelemaan minusta vain pahaa. Huumeita en ole koskaan edes kokeillut ja tuosta tuli ikuinen kiila äitini ja minun väliin.

Mulla on ihan sama kokemus! äidilläni ja minulla ei ole koskaan ole olleet hyvät välit ja yksi asia mitä en pystynyt koskaan antamaan anteeksi oli kun äiti juurikin keksi päästään että käytän huumeita ja alkoi syyttää minua kun olin teini, vaikka huumeisiin en ole koskaan koskenut, äidilläni taas on aina ollut alkoholiongelma...

Hänellä oli myös "todisteena" syytöksilleen suuret pupillini, jotka ovat aina olleet suuret, syytä en tiedä, mutta ei todellakaan johdu huumeista! (Epäilen piilolinssien käyttöä)

Se epäoikeudenmukainen ja törkeä kohtelu ei unohdu ikinä.

Saa ne rajulla liikunnallakin laajenemaan.

Vierailija
47/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi oli huolissaan ja teki yhden virheen ja se pilasi välinne ikuisesti? Toivottavasti omasta lapsestani ei kasva tuollaista marttyyria.

Vierailija
48/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit puhalluttanut hänet heti, tosin outoa jos yhdestä oluesta pupillit laajenevat. Toisekseen kannattaisi puhua asiasta tyttäresi kanssa, siitä huolimatta että saattaa kieltää kaiken. Nöyryyttävää tuollainen, että heti ollaan omasta lapsesta lasua tekemässä. Lisäksi jos miehesi ja koulun henkilökunta ei reagoi sen voimakkaammin (jälkimmäinen kyllä usein helposti) niin minulla tulee mieleen, että sinä hieman ylireagoit. Tekstisi on sekavaakin. Eli nyt ensiksi rauhoitat itsesi.

Vierailija
49/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu. Juttelet tytön kanssa avoimesti ja rakastavasti asioista. Jos se jotain oli muka ottanut niin haihtuuhan se pois. Ei hän nyt taida vielä olla suoneen vetävän sekakäyttäjän/heroinistin tasolla kuitenkaan?

Vierailija
50/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:lta löytyy kaikkeen vastaus.

Vierailija
51/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nuorten päihdekatkolla töissä ja tää homma lähinnä naurattaa:D hitto, mikä mutsi. Toivottavasti asutte Porvoossa:)

Vierailija
52/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: teini-ikäinen.

Vierailija
53/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nuorten päihdekatkolla töissä ja tää homma lähinnä naurattaa:D hitto, mikä mutsi. Toivottavasti asutte Porvoossa:)

0/5

Toivottavasti olet itse Porvoossa

Vierailija
54/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se narkkaa. Onneksi olkoon. Eiku tyttö katkolle, tosin varmaan ottaa sieltä hatkat. Etpä tuossa tilanteessa oikein mitään voi tehdä.

"Narkkaa" viittaa siihen että on pahasti riippuvainen jostain lääkkeistä/huumeista. Jotan tän perusteella taitaa olla vähän turhan kova sana. Jonkun päihteen/aineiden käyttö todennäköisemmin kokeiluasteella. Ja tuo etteikö mitään voisi tehdä ei myöskään tietenkään pidä paikkaansa. Kyllä jo ihan järkevällä, ymmärtävällä keskustelullakin voi päästä aika pitkälle. Riippuu tietenkin minkälaiset välit tyttären kanssa muuten on, onko luottamus kunnossa pääosin jne. (siis erityisesti tyttären luottamus vanhempiin).

Vierailija
55/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä testiä te nyt olette vailla???Raskaustestiä vai? Mahdollisia huumeita tai lääkkeitä te ette kotona voi testata.

0/5 tälle provolle.

Ps. Sinulla ei muuten olisi ollut oikeutta viedä päivystykseen kenenkään vieraan lasta, sinä kun olisit kuulemma yksin ollessasi vienyt lapset päivystykseen.

Kun kirjoittaa provon niin kandee edes vähän yrittää

https://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=…

https://www.kotitesti.fi/tuotteet/huumetesti/419/?gclid=Cj0KCQiA1afSBRD…

Tossa sulle/ teille huumetestit... Mitä sanoo porvoo tähän?

Vierailija
56/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä testiä te nyt olette vailla???Raskaustestiä vai? Mahdollisia huumeita tai lääkkeitä te ette kotona voi testata.

0/5 tälle provolle.

Ps. Sinulla ei muuten olisi ollut oikeutta viedä päivystykseen kenenkään vieraan lasta, sinä kun olisit kuulemma yksin ollessasi vienyt lapset päivystykseen.

Kun kirjoittaa provon niin kandee edes vähän yrittää

https://www.kotitesti.fi/tuotteet/huumetesti/419/?gclid=Cj0KCQiA1afSBRD…

Tossa sulle/ teille huumetestit... Mitä sanoo porvoo tähän?

Apteekista niitä saa!

Vierailija
57/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin eli ap:n kirjoittaminen vaikuttaa sekavalta.  Tämän kirjoittelun perusteella tulee johtopäätös että tyttö on ollut joskus pöydässä 'pupillit laajenneina'.  Daa?  Hämärässä valaistuksessa pupillit laajenevat joka tapauksessa.  Ovatko vanhemmat ihan ok?

Vierailija
58/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävän vauhkoa.

Kyllä mäkin muuttuisin ilottomaksi, jos mutsina olisi tuollainen kyylä. Moni teini vaan angstaa muutenkin vaan, se kuuluu ikään.

Vierailija
59/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyt heräsivät eilen ja nyt psykologi on haastatellut tyttöä? Ei helv yrittäisitte edes näiden provojen kanssa......

Vierailija
60/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko pilata lapsen tulevaisuuden?  Jos teet joitakin ilmoituksia viranomaisille jää sinne merkinnät lapsesta ja voivat vaikuttaa hänen tulevaisuuteensa.  Etkö voi olla järkevä vanhempana ja puhua lapselle kuten muutkin vanhemmat tekevät.  Sitten voit käyttää yksityisellä psygologilla joka on erikoistunut nuoriin.  Näin minä tekisin.  En ikimaailmassa sotkisi lapsen elämää joihinkin viranomaisiin, jos ei ole ihan pakko ja melkein henki kysymyksessä.  -  Ja todellakin, jonkun vieraan lasta et voi viedä minnekään etkä häntä sotkea mihinkään.

Tämä! Siitä tosiaan jää merkintä, että minkä takia on sosiaalihuollon pakeilla ollut. Tulee haittaamaan pitkälle elämään.

esim jos esiintyy lapsettomuutta ja yrittää saada adoptiolapsen. Ei onnistu, kun on päihdemerkintä teini-ikäisenä.

Älytöntä, mutta kokemus lähipiiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi