Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoli tyttärestä!

-vierailija
01.01.2018 |

Pyydän nyt vertaistukea, kokemuksia ja vinkkejä.

Teini ikäinen tyttäreni on aiheuttanut huolestumista viimeisen vuoden aikana. On vetäytyvä kotioloissa, ilottoman oloinen ja kouluarvosanat laskee huolestuttavasti. Harrastaa kuitenkin kaksi kertaa viikossa ratsastusta. Muutama ystävä on.
Eilen kotiintuloaika oli klo 21 ja hänellä oli ystävä yökylässä. Tytöt ilmestyivät kotiin hyvissä ajoin.
Kutsuin heidät keittiönpöydän ääreen juhlistamaan uuden vuoden alkamista, syötiin ja herkuteltiin siis. Pöydässä ääressä huomasin tyttären laajentuneet pupillit ja muutenkin olemus oli erikoinen. Hänen ystävästään en osannut sanoa, oliko "normaali".
No, mies huomasi saman ja pidettiin puhuttelua ja huone tutkittiin. Mitään ei löytynyt, mutta tytöt kertoivat juoneen yhden oluen.
On tosi ikävät fiilikset nyt.....Kaverin vanhemmille yritin illalla soittaa asiasta, mutta kumpaakaan en tavoittanut puhelimella. Otan nyt vinkkejä vastaan, kuinka tätä päivää tulisi jatkaa...Jos olisin ollut yksin aikuisena paikalla eilen, olisin vienyt lapset päivystykseen, mutta mieheni kielsi. Hän kertoi, että tällaisessa tilanteessa päihtyneet lapset jää kotiin, jos vanhemmat selviä. Lisäksi lastensuojeluilmoitus.
Meillä suvussa päihdeongelmaa, josta syystä olen erityisen huolissani tyttärestä.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä välitä näistä k.sipäistä. Tämän kaltaisilta foorumeilta ei ylipäätään kannata tukea hakea.

Hieno juttu että huolehdit, asiaan pitää puuttua HETI eikä jäädä ihmettelemään ja odottelemaan!

Itselläni kokemus, että 15-vuotias tyttäreni oli kokeillut hasista kaverinsa kanssa. Joku oli vinkannut poliisille, ja eipä aikaakaan niin kaksi poliisia seisoi oven takana. Molemmat työt olivat silloin meillä, ja poliisi sanoi että jos sopii viedään tytöt huumetestiin. Pelästyin kamalasti ja tietysti suostuin. Positiivista tuli.

Meillä tyttö häpesi silmät päästään. Hän pyysi anteeksi ja asia vaivasi häntä kauan vaikka perin pohjin kotona puhuttiinkin. Toista kertaa ei tullut.

Kaikkein tärkeintä on avoimuus, ja tehdä selväksi että kotiin saa ja pitää tulla vaikka tyhmyyksiä tulisikin tehtyä! Nuoret etsii rajojaan välillä rajustikin, ja on vain vastuullista vanhemmuutta pyytää apua ulkopuolelta jos tuntee ettei yksin pärjää eikä osaa!

Sulje korvat ja silmät niiltä jotka tahtovat pahaa ja nauttivat toisen huolesta ja vaikeuksista. Suomessa on nyt niin paljon pahoinvointia että heikoimmat purkaa sitä toisiin. 

Hae sinä apua yksin jos/vaikka miehesi vähättelee, älä jää odottelemaan! Ennalta ehkäisy on kaikkein parasta hoitoa asiassa! Onnea matkaan! Hienoa että sinun kaltaisiasi äitejä vielä löytyy.

Vierailija
22/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti myös sitä vaihtoehtoa, että pupillit ovat laajentuneet muista syistä. Itse en anna äidilleni koskaan anteeksi, että hän epäili minun käyttävän huumeita, koska pupillini ovat isot. Siitä meni luottamus ikuisesti, aina on sellainen olo, että äitini kykenee ajattelemaan minusta vain pahaa. Huumeita en ole koskaan edes kokeillut ja tuosta tuli ikuinen kiila äitini ja minun väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla itselläs on skitsofrenia.

Vierailija
24/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa huumetestere itä jotka näyttävät 6 yleisintä huumetta. Yleensä ei ole hyllyssä mutta pyynnöstä tilaavat ja voi noutaa seuraavana päivänä. Hinta n 34 e.

Vierailija
25/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa kyllä huumetestin ostettua, hakekaa se ihmeessä! Lisäksi hanki lapsellesi keskusteluapua (jos huuemetesti negatiivinen), yhteys esim koulukuraattoriin.

Vierailija
26/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai alkoholi laajentaa pupilleja. Puhalluttamalla olisi selvinnyt eilen. Nyt enää ei.

Vierailija
27/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä vastaillaan niin asiattomasti ja ilkeästi ap:n huoleen? Hän on tosi hienosti ja järkevästi ryhtynyt toimiin tyttärensä tilanteen selvittämiseksi. Ensin kotitesti ja sen jälkeen päivystys on hyvä ajatus. Uskon ap, että tyttärelläsi on hyvät mahdollisuudet välttyä suuremmilta ongelmilta, koska hänellä on selvästi fiksut ja huolehtivaiset vanhemmat. Tsemppiä.

Vierailija
28/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää jo sekin että tytöt joisivat olutta. Eiköhän ennemminkin siideriä. Mutta kyllä tuossa on muuta vedetty. Syytä olla huolissaan ja kovaa.

Vierailija
29/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylireagointia

Vierailija
30/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kai käyttäydyt tahdikkaasti, mutta napakasti? Älä ainakaan riehu.

Vierailija
31/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevospiireissä on sekopäisyys ja päihteiden käyttö melkeimpä enemmän sääntö kuin poikkeus.

Ja vanhat miehet kuksivat nuoria tyttöjä tarjoten rahaa. Sitten rahalla ostetaan ridausvaatteita...

Olen itse kokenut saman kun harrastin ratsastusta ikävuosina 10 - 25 vuotta. En jaksanut enään sitä ja lopetin.

Vierailija
32/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ookoo

Vierailija
33/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa se on vaan vetäny kannabista, ei mitään vaarallista siis. anna elää omaa elämää

Vierailija
34/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisitte vieneet huimenäytteeseen. Tärkeä ongelma olisi tullut esiin. Toivottavasti oli kertakokeilu. Voimaa.

Ja kun näyte onkin puhdas, niin siitäkin soppa syntyy.

Onnea matkaan

Vierailija
35/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären oma asia, jätä rauhaan.

Vierailija
36/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, 13 vai 17 vee?

Vielä 19-vuotias on teini. 

Vierailija
37/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti myös sitä vaihtoehtoa, että pupillit ovat laajentuneet muista syistä. Itse en anna äidilleni koskaan anteeksi, että hän epäili minun käyttävän huumeita, koska pupillini ovat isot. Siitä meni luottamus ikuisesti, aina on sellainen olo, että äitini kykenee ajattelemaan minusta vain pahaa. Huumeita en ole koskaan edes kokeillut ja tuosta tuli ikuinen kiila äitini ja minun väliin.

Todellakin noin. Siihen voi olla muitakin syitä kuin päihteet, jos pupillit ovat pienet tai laajentuneet. Minulla on helposti pupillit hyvin pienet, kerran eräs henkilö kysyi että "ootko ottanu Subutexia ku on noin pienet pupillit", ja en harrasta noita myrkkyjä. Tiedän kyllä, että opiaateista ja opioideista pupillit pienenevät ja esimerkiksi amfetamiini, MDMA ja jotkin psykedeelit laajentavat pupilleja. Hamppu ei laajenna eikä supista, punoitusta voi ilmetä, mutta ei aina.

Vierailija
38/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas mamma, tyttäresi on haitattomimmassa tapauksessa rakastunut "ystäväänsä"

Vaihoehto b) tämä on nyt se rosvosektori, eli piriä tai ekstaasia, mutta sitten he eivät kyllä oli osanneet levollisin mielin istua pöydässänne.

Ehkäpä he ovat vain rakastelleet toisiaan, sillä en usko, että olisivat hevosta käyttäneet hyväkseen. Sekin tietenkin voi jollekkin huumepäissään tulla mieleen.

Mukavaa päivänjatkoa.

Vierailija
39/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, 13 vai 17 vee?

Vielä 19-vuotias on teini. 

Jotkut on vielä kolmekymppisenäkin pissiksiä.

Vierailija
40/108 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei sun lasua tarvitse tehdä koska jos viet lapsesi jonnekkin niin kyllä viranomaiset sen tekee koska niiden on pakko se tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme