VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Onko maailmanloppu jos syön pizzaa tai muuta vastaavaa kunhan kalorirajani ei ylity (1440cal per päivä)? Olen kipeänä eikä oikein tee mieli mitään, ajatuskin suurimmasta osasta ruoista oksettaa 😅😬
Vierailija kirjoitti:
Onko maailmanloppu jos syön pizzaa tai muuta vastaavaa kunhan kalorirajani ei ylity (1440cal per päivä)? Olen kipeänä eikä oikein tee mieli mitään, ajatuskin suurimmasta osasta ruoista oksettaa 😅😬
Ei ole. Palaat vain takaisin ruokavalioon kun olet terve. Paino on voinut nousta mutta se lähtee ajan kanssa.
No eipä kiinnosta tähän kirjoitella omasta laihdutuksestaan, kun miinustellaan.
Ei tämän ketjun tarvi olla yltiöasiallinen.
Kuka muistaa vielä suomalaisen aamupalan? 😄https://www.reddit.com/r/funny/comments/5gth8p/finland_breakfast/
Kyllä tuommoisellakin laihtuisi, ehkä, mutta terveellinen se ei ole.
Satunnaisen matkailijan plörö.
Kalorit tänään 1524. Päivän liikuntana lenkki 1h15min/n. 4km - vauhdiltaan löntystelyä kun meni jutteluksi, sekä aamulla tunti crosstrainerilla (aloitin ensimäisellä vastuksella ja lisäsin vastusta 20min välein). Tässäpä tämän päivän kriittiset ruoka- ja liikuntatiedot. Se tärkein - olo on mitä mahtavin kaikin puolin, joten huominen viikkopunnitus ei jännitä. Joskaan en odota painon pudotusta edellisestä kun viikonloppu meni pipareiksi ja toisaalta katson aina kuukautta kokonaisuutena painon suhteen enkä tuijota yksittäisiä aamupainoja orjallisesti.
Mutta oli minulla kysymyskin. Onnistuin jo jotenkin crosstraineria kolhimaan siirrettäessä, joten näyttää tällä hetkellä tiedot miten sattuu välillä kesken kaiken mm. nollaantuen. Minkähänlainen kulutus tuolla crosstrainerilla tulee? Noin suurin piirtein. FatSecret antaa tunnille 550kcal, mun laite 130-180kcal. Jos näyttöön on ollut yhtään luottaminen, nopeus on ollut 13.7-14.5km/h välillä koko ajan ja aika tasaisena yritänkin aina vauhdin pitää. Näyttää tuo lukema vaihtelevan reilustikin sivustosta riippuen 300-600kcal/tunti.
Rakastan tuota crosstraineria , tuntuu aivan mahtavalle kokonaisvaltaisesti ja hikeä pukkaa jo vartin jälkeen vaikka pienillä tasoilla vielä näin alkuun poljenkin, okei, on mulla rapakunto vielä vaikka päivittäin lenkkeilenkin. Tuntuu myös, kuin sisukin kasvaisi - puolen tunnin päästä olisi kroppa jo valmis lopettamaan, mutta koska tuntuu jopa hyvälle, sitä jatkaa vielä toiset puoli tuntia.
Pääseekö vlcd:llä ketoosiin, vaikka hiilarimäärä ylittäisikin vhh-ruokavalion "sallimat" rajat?
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö vlcd:llä ketoosiin, vaikka hiilarimäärä ylittäisikin vhh-ruokavalion "sallimat" rajat?
Vlcd:n ketoosi perustuu kaloreiden vähyyteen, vhh taas hiilareitten vähyyteen, joten ei voi rinnastaa. Itse lähtisin ketoosiin mieluummin vhh:lla, koska siinä syödään ruokaa.
Äh, paino sama 69, 4 kg kuin aloittaessani viikko sitten. :( En tosin taaskaan muistanut punnita aamulla, mutta kun sama moka kävi viimeksikin, niin kai näitä voi verrata. Ärsyttävää, olis nyt edes jokunen 100 g lähtenyt. Tosiaan välissä oli haasteellinen synttäriviikonloppu, mutta mielestäni hoidin homman suhteellisen hyvin. Maistelin melkeinpä kaikkea, mutta sellaista entisenlaista ihan turhaa mättämistä, että käsi olisi vähän väliä käynyt karkki- tai popparikipolla onnistuin välttämään. En myöskään kahvitellut kaikkien vieraiden kanssa, joita kävi useaan otteeseen, vaan yhdet kahvit höysteineen riitti. Veden voiminkin oli hyvä seurustella. :) Ehkä enemmän ongelmaksi muodostui se, että herkut eivät tietenkään tuohon juhlapäivään loppuneet, vaan niitä on edelleen. Eilen vielä maistui oikein hyvin aamukahvilla ja iltateen kylkeen kakkupalanen. :/ Tänäänkin on tehnyt älyttömästi mieli, mutta en ole enää sortunut. Toki kakkujämät alkavat kohta olla jo sen verran vanhojakin, että sais ilmaisen puhdistuskuurin varmaan. Mutta nopeasti se koukku syntyi. Sokeri lääkkeeksi iltapäivän väsymykseen, nyt on just se hetki, kun eniten tekee mieli. Mutta olen päättänyt, että nyt ei enää. Muistan hyvin, miten hyvä olo mulla oli viime viikolla, kun pari ensimmäistä hankalaa herkutonta päivää oli selätetty. Vielä paremmin muistan miten äkäinen ja väsynyt olen ollut nyt nämä pari päivää, kun se kakku on maistunut. Myös muu syöminen on ollut ravintoköyhempää ja rasvaista, kun toki niitä karjalanpiirakoita, muuta suolaista piirakkaa ja pasteijaa jäi yli myös. Ja tämän tyyppinen ruoka aiheuttaa ainakin mulla makeanhimoa sitten vaan lisää. Ja arvatkaas vaan oonko jaksanut liikkua näiden mässypäivien aikana. Mutta siitä olen tyyytyväinen, että huomaan tämän kierteen niin selvästi ja että tää tuntuu oikeasti pahalta eikä miltään normaaliolotilalta enää. Nyt siis peli poikki. Viikon päästä vaa'an numero alkaa 68 tai 67!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vlcd:n ketoosi perustuu kaloreiden vähyyteen, vhh taas hiilareitten vähyyteen, joten ei voi rinnastaa. Itse lähtisin ketoosiin mieluummin vhh:lla, koska siinä syödään ruokaa.
Kannattaa huomioida että proteiinin liikasyönti voi estää kestoosin.
Ketoosin perustuvat ruokavalion aloittaminen on yleensä vaikeampaa koska oireina on päänsärkyä, flunssaa, ärtymystä, jne. Ketoosi aiheuttaa myös haittaa sosiaalielämälle kun henki haistaa ihan kamalalle. -erikoispussidiettailija
Perkele, olin lihonut kilon tänään. No, kyllähän se paino heittelehtii. Sen verran oon onneks pään sisällä tehny töitä etten masennu vaan jatkan samaan malliin, tää on hidas prosessi ja ennen kaikkea elämäntapa :)
Haluaisin muistuttaa teitä siitä, että paino kannattaa mitata vain aamulla mahdollisen vessakäynnin jälkeen. Paino nousee päivän aikana kun syö ja juo. Puntarin mukaan olen tällä hetkellä 2kg painavampi kuin aamulla. Se pelkkä vesikin nostaa painoa päivän aikana
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin muistuttaa teitä siitä, että paino kannattaa mitata vain aamulla mahdollisen vessakäynnin jälkeen. Paino nousee päivän aikana kun syö ja juo. Puntarin mukaan olen tällä hetkellä 2kg painavampi kuin aamulla. Se pelkkä vesikin nostaa painoa päivän aikana
Painoon vaikuttaa moni muukin kuin ruoka ja juoma. Urheilu voi nostaa seuraavan päivän painoa. Hormoonitoiminta kerran kuukaudessa kerää nestettä ja paino nousee.
Yhden päivän punnituksen tuloksesta ei kannata pettyä vaikka paino olisi nousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa huomioida että proteiinin liikasyönti voi estää kestoosin.
Ketoosin perustuvat ruokavalion aloittaminen on yleensä vaikeampaa koska oireina on päänsärkyä, flunssaa, ärtymystä, jne. Ketoosi aiheuttaa myös haittaa sosiaalielämälle kun henki haistaa ihan kamalalle. -erikoispussidiettailija
Eihän ketoosiin päästäkseen syödäkään liikaa proteiinia, vai onko joku niin väittänyt. Noi päänsäryt ja ärtymykset (jos niitä on) poistuvat parissa päivässä. Pahanhajuinen hengityskin poistuu syömällä persiljaa.
Minä olen tehnyt ryhdistäytymisen muttei paino ole laskenut grammaakaan kahdessa viikossa.
Hyvin menee! Viiden kilon tavoitteesta jäljellä enää seitsemän kiloa!
Homenna kaverin kanssa elokuviin. Kertokaapa jotain syötävääsinne, kun kaveri syö vieressä karkkejaan. Ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Homenna kaverin kanssa elokuviin. Kertokaapa jotain syötävääsinne, kun kaveri syö vieressä karkkejaan. Ideoita?
Ole syömättä mitään. Siihen, että leffassa ei syö, oppii kyllä nopeasti. Älä mieti omia syömisiäsi muiden kautta.
Hyvin menneen viikon jälkeen paino +300g :/
Eiliset kalorit 1384kcal, kasviksia, hedelmiä ja marjoja 620g. Liikuntaa tällä viikolla voisi olla tänään illalla 1h pumppia ja perjantai-iltana tai lauantaiaamuna toinen 1h pumppia. Kävelylenkkiä täytyy katsoa, saisiko johonkin väliin ujutettua, töitä on viikonloppunakin ja pitää ehtiä yksi remonttihomma aloittamaan. Syömiset on edelleen kiireessä haaste, tälle viikolle on kyllä tehty päivällislista, jonka mukaan mennään. Ostin kaupasta smoothiemix-sekoituksia pakastealtaasta, eli marjaa, banaania yms valmiina sekoituksina. Tuo on varmaan kiireaamuina ihan ok aamupala, mutta kaipaa vielä jotain muuta lisäksi. Yhdessä annoksessa on vain 75kcal. Leipä/näkkäri varmaan täyttää kaloreita sopivasti.
-Ninni-
Olen seurannut tätä ketjua reilun viikon. Itsekin olen ollut nyt "kevyellä" dieetillä, hitaasti hyvä tulee -ajatuksella , ja paino on pudonnut noin kilon viikossa (punnitsen siis joka aamu samaan aikaan). Viikonloppuna tuli vähän herkuteltua, mutta nyt arkena paluu taas ruotuun, toivottavasti.
Mulla tavoitteena pudottaa noin 15 kiloa. Maaliskuuhun mennessä vähintään se viisi kiloa ;)
Tsemppiä kaikille laihduttajille.