VIIDEN KILON LAIHDUTUSRYHMÄ TAMMI-MAALISKUU 2018!
Noniin. Nyt se alkaa. Tai ehkä vasta huomenna, UV:n jälkeen. Mutta henkisesti olen kypsynyt tähän: viisi kiloa lähtee tammi-maaliskuun aikana pois!
Tällä hetkellä painan, kaikkien jouluherkuttelujen jälkeen, 60kg ja tarkoitus olisi siis painaa maaliskuun loppuun mennessä 55 kg! Pituutta löytyy 167. Tuleeko kukaan messiin? Nyt oikeasti tsempataan toisiamme! Mä lähden tästä salille ;)
Kommentit (804)
Vhh aamiainen oli tänään siemennäkkäriä tonnikala-majoneesi-kurkku täytteellä.
Hienosti osalla tippunut paino! Vau :)
Kävin juuri puntarilla ja se näytti 64.6! Olen pari päivää ollut jumissa 65 joten tuo tuntuu hyvältä :) ja kyllä, saatan käydä päivittäin mielenkiinnosta puntarilla MUTTA laitan ylös painon kerran viikossa sunnuntaisin.
Olen syönyt viimeiset pari päivää vähän huonosti, mutta tänään miesystävä on tulossa käymään joten teen meille jotain hyvää ja terveellistä syötävää
Aamupalaksi ajattelin laittaa itselleni soijarahkaa ja omenaa. Toinen vaihtoehto on masikka-vadelma smoothie 😊
---
Lähdenkin tästä pienelle lenkille, kun pitää käydä kaupassa hakemassa roskapusseja kun pääsivät loppumaan. Hyötyliikuntaa
Tässä ketjussa huomaa nykyisen kaikki-mulle-heti asenteen. jokapäivä puntarille ja hehkutetaan parin päivän jälkeen kun vähän alempana lukema. puntarin voi unohtaa kokonaan kun muuttaa elintapoja,ja se ei ole laihdutusta, vaan elämistä oikein. ja sitten se pianokin tippuu stressaamatta. voisin melkein lyödä vetoa että tämäkin ketju hiipuu pian ja loppuvuodesta kaikilla onkin se +10kg
Voisin itsekin kirjoitella... eli puolessa toista vuodessa lähtenyt 13 kg, lievästä ylipainosta bmi 21-22, en ole varma kumpi. Mulla on sellanen kroppa, että normaalipainon alarajoilla oon tosi tyytyväinen kehooni, ja siinä painossa olinkin aina kunne pari vuotta sitten lihoin. Nyt tavoitteeseen vielä 4kg. Motivaatio on kova, ylihuomenna punnituspäivä (käyn kerran viikossa), toivotaan että ei nyt ainakaan olis noussut!
Vierailija kirjoitti:
Aloitin 8/16 paaston 4.1 ja nyt on 10 päivää takana. Vaikuttaa, että tämä sopii mulle jopa yllättävän hyvin. Ensimmäisen 16h jälkeen en tuntenut minkäänlaista nälkää. Odottelin ruokahalun heräämistä pitkään ja sitten päätin, että onhan se jotenkin aloitettava ja söin banaanin. Meni kolme tuntia ilman nälän tunnetta, mutta "patistin" itseni hellan ääreen ja paistoin (3 kpl) munakkaan, söin munakkaasta 1/4 osan ja loput jäi seuraavaan päivään. Yhden banaanin söin vielä ennen ruokatauon loppumista. Sitten taas 16h paastoa.
Netissä olleen Kunto Plus lehden artikkelista luin: -Kun syö normaalisti 8 tunnin aikana eikä 16 tuntiin mitään, paino pysyy hallinnassa ilman mitään kikkailua.-
8/16 dieetti sallii myös herkuttelun, joten erillistä vapaapäivää herkutteluun en ole tarvinnut. Äksyily ja huonotuulinen fiilis on puuttunut kokonaan, joka on outoa koska aikaisemmin verensokerin lasku ja nälkä aiheutti ärsyyntymisen melko pienistäkin jutuista.
Toistaiseksi ainoa huono kokemus oli eilen kun join mukillisen kahvia paastoajalla. Kahvista tuli huono olo ja pelkäsin, että alkaa närästää. Ruokailun alkuun oli vielä 3h. Opinpahan sen ettei mun kannata juoda paastoajalla kahvia. Nyt lähden tankkaamaan. Klo 21.20 alkaa paasto :)
Toivottavasti olet syönyt muina päivinä paremmin kuin ensimmäisenä päivänä. Kaksi banaania ja käytännössä yhden munan munakas ei sisällä paljon mitään kaloreita. Onko sinulla joku tietty kalorimäärä, johon pyrit?
2 viikossa lähtenyt 1 kg, no onhan sekin jotain ja antaa toivoa. En ole varsinaisella dieetillä, mutta yrittänyt keventää ruokavaliota ja syödä vähemmän (erityisesti epäterveellisiä herkkuja).
Tänään käyty kuntosalin vaa`alla,joka näytti 65.9. Jossain vaiheessa näytti 67.9. Olen tyytyväinen. Vatsamakkarat myös pienentyneet. En ole millään dieetillä, enkä kaloreita laskeskele. Liikuntaa olen lisännyt ja syömisiä terveellä järjellä ajatellut. Taidan jatkaa samaan malliin.
Aloitin 1.1
Nyt 2 vk myöhemmin -2kg.
Tavoitteena jatkaa niin pitkään kuin jaksan.
Viikonloput ottanut hieman rennommin ja juonut alkoholia. Syönyt varmaan 4 keksiäkin yhtenä päivänä.
kippari kirjoitti:
Tässä ketjussa huomaa nykyisen kaikki-mulle-heti asenteen. jokapäivä puntarille ja hehkutetaan parin päivän jälkeen kun vähän alempana lukema. puntarin voi unohtaa kokonaan kun muuttaa elintapoja,ja se ei ole laihdutusta, vaan elämistä oikein. ja sitten se pianokin tippuu stressaamatta. voisin melkein lyödä vetoa että tämäkin ketju hiipuu pian ja loppuvuodesta kaikilla onkin se +10kg
Tiputtele sinä rauhassa vaan sitä pianoasi. Me keskitymme laihduttamiseen.
Te joilla 8/16 kuuri, niin mistä mihin saatte syödä?
Toimiiko samalla tavalla jos paastoaa 8h ja 16h syö joka toinen tunti? Eikös se ole sama asia?
Ihan hölynpölyä toi 8/16 systeemi.
Vierailija kirjoitti:
kippari kirjoitti:
Tiputtele sinä rauhassa vaan sitä pianoasi. Me keskitymme laihduttamiseen.
Johan siellä ensimmäinen koira älähti :) Taitaa totuus satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko samalla tavalla jos paastoaa 8h ja 16h syö joka toinen tunti? Eikös se ole sama asia?
On se käänteisesti ja niinhän useammat tekevätkin. Nukkuvat 8h elikkä eivät syö vaan paastoavat. Ehkä vain uneksivat mehevästä pihvistä ja kuola valuu tyynylle. !6h ajan sitten syövät miten syövät, jokainen valitsee itse millä tahdilla.
Toivottavasti olet syönyt muina päivinä paremmin kuin ensimmäisenä päivänä. Kaksi banaania ja käytännössä yhden munan munakas ei sisällä paljon mitään kaloreita. Onko sinulla joku tietty kalorimäärä, johon pyrit?[/quote]
Jo vain. Se ensimmäinen 8h kokemus oli esimerkki erittäin huonosta ruokalistasta. Kun ei ollut nälkä, niin yritin saada jotain syödyksi kun edessä oli taas 16h tauko ruokailussa. Nyt on mennyt jo todella hyvin ja syön aivan siten kuin normaalisti syön. Kun syömisessä ei ole mitään muita rajoitteita kun 8h aika, niin kaikki loksahti kohdilleen ja nyt on maistunut monipuolisemmin :)
Aloitan tuhdilla aamupala-lounaalla sitten päivällinen ja mahdollisimman myöhään illallinen. Ennen paaston alkamista useimmiten joku hedelmä. Välipaloja en ole kaipaillut. 8h ruoka-aikana syön mitä haluan ilman punnitsemista tai kaloreiden laskemista. Käytännössä se tarkoittaa, että saan syödä aivan samoja ruokia kun olen syönyt tai söisin muutenkin. Jokaisena iltana saan mennä nukkumaan ilman nälkää ja siksi 8/16 sopii mulle niin hyvin.
kippari kirjoitti:
Tämä. Minusta on upeaa, että näin moni on innostunut pudottamaan painoaan ja korjaamaan ruokavaliotaan terveytensä kohentamiseksi, mutta samalla ihmettelen kommentteja. Eivätkö nämä ihmiset ole koskaan ennen laihduttaneet?
Pysyvä muutos vaatii muutakin kuin muutaman viikon nälkäkuurin, sillä aika harva tavallinen tallukka pystyy koko loppuelämäänsä elämään niin kurinalaisesti. Laihdutin esimerkiksi itse pari vuotta sitten 67-kiloisesta 55-kiloiseksi liikunnan ja erittäin tiukan vhh-ruokavalion avulla. Oli ihanaa laihtua niin paljon ja vielä kohtuullisen nopeasti, mutta syömistensä jatkuva valvominen ja kalorien laskeminen ei vaan pidemmän päälle toimi. Tilanne kääntyi lopulta niin päin, että jouduin terveydellisistä syistä alkaa syömään enemmän, ja puolen vuoden jälkeen paino alkoi taas nousta.
Nyt olen taas yli 60-kiloinen ja tarkoitus olisi pudottaa ainakin 5kg ajan kanssa. Laihtumista tärkeämpää on kuitenkin kunnon kohottaminen, lihasmassan lisääminen ja kiinteytyminen. Tekniikkana on liikunnan ottaminen elämäntavaksi ja ruokavalion kohtuullistaminen sellaiseksi, että sen kanssa pärjäisi vaikka koko loppuelämän. Jokainen tekee toki tavallaan, mutta asioita kannattaa pohtia useammasta näkökulmasta, jos tarkoituksena on saavuttaa paras mahdollinen lopputulos.
Vierailija kirjoitti:
Syön noin 11.40-19.40 riippuen siitä, milloin pääsen lounaalle.
Ehdottamasi on normaali ruokarytmi, olettaen että ihminen nukkuu sen 8h ja muulloin syö muutaman tunnin välein. 16/8 toimii niin, että kehon insuliiniarvot eivät pääse nousemaan (nousevat kun ihminen saa ravintoa) ja keho alkaa polttaa valmiiksi kehossa olevaa rasvaa ravinnon sijasta. En osaa tai uskalla selittää enempää, koska en ole alan asiantuntija. Jos haluaa helppoa tietoa aiheesta, esimerkiksi YouTubesta löytyy tohtoreiden videoita asiasta ja netti on pullollaan artikkeleita.
---
Takana viikko 8/16 paastoa ja joka päivä jotain liikuntaa. Karkit yms ylimääräiset jätin pois kokonaan. Viikko sitten aamupaino 66.2, tänä aamuna 65.3.(pituus 161 cm.) Vielä ei osaa kovasti riemuita, kun paino usein vaihtelee tuolla välillä muutenkin. Jospa tämä suunta jatkuisi näin :)
Olen 162cm, lähtöpaino uutenavuotena oli 69,9 ja jo nyt painan enää 65,4! Lakkasin vain syömästä herkkuja ja olen liikkunut joka toinen pv lenkillä (eilen 2h), crosstrainerilla tai kuntokeskuksella. Lankutan ja nostelen käsipainoja myös. 58kg olisi hyvä luku, mutta kaikki kelpaa. Tämä on yllättävän helppoa!