Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Aktiivimallissa minua kiinnostaa Racinen vuokraa enemmän se, kuinka suuri osa työttömien "kuntoutus- ja aktivointitoimintaa" järjestävistä pupuleikkifirmoista on kokoomuslaisten omistuksessa. Tästä aktiivimallistahan on tulossa suorastaan kultakaivos näille leikittäjille.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta työttömältä KAIKKI tuet pois jos he eivät hae aktiivisesti töitä.
Millä ne sitten elävät, ja niiden lapset?
Sinun viisauksillasiko?
Vierailija kirjoitti:
Kun varakas äityy kateelliseksi, se on aina hykerryttävää..
kunnes se varakas (tai “varakas” eli nettona vajaa 3000 euroa tienaava korkeakoulutettu asuntolainallinen työssäkäyvä) lähtee töihin maailmalle. Suomesta pakenee uraihmiset kuin rotat laivasta.
Mikä Haloo nyt tuosta vaikka asuukin Kruunuhaassa, se ääliö joka aloituksen on tehnyt ei taida tietää helsingin vuokrista mitään. Olisiko se ollut ap:lle mieluisempaa, että kansalaisaloitteen tekijä olisi henkilö joka asuisi taka hikiällä.
KK kirjoitti:
Kun herra osaa hyvin 4 kieltä, voisi mennä tulkkikurssille ja voisi saada paljon enemmän kuin 2600 euroa. Minä itse työttömänä ulkomaalaisena tein näin ja töitä on niin paljon, että en pysty ottamaan vastaan kaikki tilaukset, jotka minulle tarjotaan. Suosittelen lämpimästi!
Harmillisesti pikatulkit ja omitoimikääntäjät vievät oikeiden tulkkien ja kääntäjien työt ja asiakas kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ne sitten elävät, ja niiden lapset?
Sinun viisauksillasiko?
Voisivat saada valtiontakauksella lainaa työnetsimisen ajaksi. Ei opiskelijoillekaan makseta tukia (tai ne peritään takaisin) jos opinnot ei edisty, miksi työttömyyskorvaus olisi joku absoluuttinen oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.
Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂
Työturvallisuuskortti lienee vaativuudeltaan kirjastokortin ja ajokortin hankinnan väliltä. Vaikka tämä aktiivisuusmalli on omastakin mielestäni ihan perseestä, nämä selittelijät, joille mikä tahansa minimaalinen ponnistus riittää tekosyyksi olla tekemättä työtä vituttaa vielä enemmän.
Mutta se maksaa tulityökortin kanssa yhteensä 250€, kun toimeentulotuki on 500€, miten kuvittelit että se onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän käy myös Sompasaaressa päiväsaunilla, vaikka viereiset rakennustyömaat suorastaan huutavat aputyövoimaa. Aivan selvä "ideologisesti työtön" ja laiska.
Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.Niin raksalle tosiaan vaan mennään duuniin, ei sinne tarvita koulutusta tai mitään työturvallisuuskortteja ym. Juttuja senkun vaan menee 😂
Työturvallisuuskortti lienee vaativuudeltaan kirjastokortin ja ajokortin hankinnan väliltä. Vaikka tämä aktiivisuusmalli on omastakin mielestäni ihan perseestä, nämä selittelijät, joille mikä tahansa minimaalinen ponnistus riittää tekosyyksi olla tekemättä työtä vituttaa vielä enemmän.
Mutta se maksaa tulityökortin kanssa yhteensä 250€, kun toimeentulotuki on 500€, miten kuvittelit että se onnistuu?
Anteeksi 380€ koulutus ja kortit yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallissa minua kiinnostaa Racinen vuokraa enemmän se, kuinka suuri osa työttömien "kuntoutus- ja aktivointitoimintaa" järjestävistä pupuleikkifirmoista on kokoomuslaisten omistuksessa. Tästä aktiivimallistahan on tulossa suorastaan kultakaivos näille leikittäjille.
Olen itse ollut eräällä kurssilla työkkärin kautta ja mulle tuli yllärinä, että järjestäjä oli joku uuskristillinen yritys. Myös koulutukseen liittyvän it-kurssin järjesti toinen vastaava yritys.
Otin vähän selvää ja Suomessa on iso letka noita kristillisiä yrityksiä toimimassa juuri aloilla, joissa laskutetaan veronmaksajaa. Niiden firmojen tuotoilla pyöritetään ilmeisesti noita kristillisiä radio- ja tv-asemia myös. Että sinne propagandaan niitä meidän verorahoja sitten menee -- halusimme vai emme.
Nyt kun Sipilä kontakteineen uskonnollisiin järjestöihin tuli valtaan, niin enpä ole yllättynyt jos jotenkin liittyisi tuohon kuvioon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi 380€ koulutus ja kortit yhteensä.
Koulutus sisältää mm. lounaan ja kahvit, hintaa ei saa alemmaksi jos vaikka toisi omat eväät tms. tämä tieto työvoimatoimiston virkailijalta.
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä ihmetyttää nämä "työttömät", jotka voivat asua valtakunnan paraatipaikoilla. Tuollekin kustannetaan verovaroista aivan järjettömiä summia vuositasolla. Itsekin makaisin noilla tuloilla ennemmin kotona kuin kävisin töissä. Työttömät usein valittavat pieniä tulojaan, mutta he "unohtavat", että työssä käyvät käytännössä menettävät kaiken vapaa-aikainsa ja vapautensa. Mä olisin tuossa tilanteessa ihan hiljaa enkä ainakaan lehdissä hehkuttaisi, kuinka paljon rahaa yhteiskunnalta irtoaa yksittäiselle ihmiselle.
Makaisit ennemmin työttömän tuilla kotona, kuin kävisit töissä.. Mutta et sitten kuitenkaan, niin tee? Anna kun arvaan miksi et. Olet niin epäitsekäs, että haluat työskennellä tämän maan eteen, eikö? Ja kukaan ei pysty korvata sadoista tuhansista työttömistä sinua työntekijänä, niin et voi epäitsekkäästi luovuttaa työpaikkaasi kenellekään muulle? Voi luoja teidän sössöttäjien kanssa. Yrittäkää nyt edes näiden juttujenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaiken noiden lisäksi pitäisi hänen mielestään veronmaksajien rahoista maksaa ajokorttikin!
Juu ja somaleille ajokortit kans! on tämä järkyttävää olen kanssasi samaa mieltä!
Nehän ovat jo pitkään saaneet sossusta ajokorttiin harkinnanvaraista.
T. Somaleita tunteva
Onkohan racce yrittänyt fattan kautta.
Ei käy Racinea kateeksi, hänhän kertoi olevansa syrjäytynyt. Mielestäni olen nähnyt hänen ilmoituksensa jossain deittinetissä, taisi etsiä aika nuoria naisia.... hmmm. Tai polyamorinen.
Kateutta ja kiukkuista sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut eräällä kurssilla työkkärin kautta ja mulle tuli yllärinä, että järjestäjä oli joku uuskristillinen yritys. Myös koulutukseen liittyvän it-kurssin järjesti toinen vastaava yritys.
Otin vähän selvää ja Suomessa on iso letka noita kristillisiä yrityksiä toimimassa juuri aloilla, joissa laskutetaan veronmaksajaa. Niiden firmojen tuotoilla pyöritetään ilmeisesti noita kristillisiä radio- ja tv-asemia myös. Että sinne propagandaan niitä meidän verorahoja sitten menee -- halusimme vai emme.
Nyt kun Sipilä kontakteineen uskonnollisiin järjestöihin tuli valtaan, niin enpä ole yllättynyt jos jotenkin liittyisi tuohon kuvioon...
Joku tutkiva journalisti saisi vähän tonkia tätä pintaa syvemmältä. Haisee ja pahasti.
Snadi78 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tässä näkyy myös se, kuinka itse asumistukijärjestelmä on toimimaton, passivoiva, epäoikeudenmukainen.Eli työtön ei saa saunoa. Stadissa noi vuokrat on muutenkin ihan törkeet ja toi krunikan kämppä on halpa. Mee vinkuu vuokranantajille.. Itse asun Töölössä ja vuokra on 1050e.
Tuota noin, itsekin vuokranantajana tiedän ja Oikotieltähän se on helppo katsoa että Töölöstä saa tuolla summalla jo about 70 m2. Yksiöt on alk n. 600, eli et taida ihan pikkuasuntoon tyytyä, olettaen että asut yksin. Kyllä työtön jota verorahoilla tuetaan saa mennä vaikka Kontulaan tms asumaan, mistä halvimmalla saa kämpän! Törkeitä työssäkäyvien hyväksikäyttöä ei mitään muuta!
joo olen töissä ja maksan itse vuokrani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla mallilla vois rikollisuus lisääntyä ja työnantajat hukkuisi turhiin hakemuksiin. Hakemuksia kun tulee jo nyt vaikka kuinka paljon vaikkei olisi edes ilmoitettu olevan paikkoja auki. Ja parempi kai se on kaikkien kannalta että työpaikat menee oikeasti töitä haluaville eikä sellaisille jotka ei edes oikeasti töitä halua. Töissä riittää niitä lusmuja jo muutenkin.
Ja mitä hyötyä on hakea vain hakemisen vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun varakas äityy kateelliseksi, se on aina hykerryttävää..
kunnes se varakas (tai “varakas” eli nettona vajaa 3000 euroa tienaava korkeakoulutettu asuntolainallinen työssäkäyvä) lähtee töihin maailmalle. Suomesta pakenee uraihmiset kuin rotat laivasta.
Hyvä vertaus. Rotat nimenomaan luikkivat maasta ensin ilmaiset opinnot suoritettuaan. Oikein tosiloisia. Sitten tietysti iäännyttyä tullaan takaisin hoidattamaan vaivoja. Säälittävää porukkaa.
Se nyt on ihan yksi ja sama, miten kansalaisaloitteen laatija elää. Pointti on siinä, että aktiivimalli on epäoikeudeukainen ja siksi ihmiset sitä vastustavat. Sitä paitsi, 800 euroa yksiöstä Helsingissä ei ole mitenkän poikkeuksellisen paljon. Sitä luokkaa vuokrat Helsingissä ovat. Luottotiedoton ihminen, mitä kansalaisaloitteen laatija on, ei noin vaan saa asuntoa muualta, jotta hänen olisi mahdollusta aina työllisyystilanteen mukaan muutella paikasta toiseen. Sitä kun tässä on nyt paasattu, että työn perässä pitäisi muuttaa kalliiseen Helsinkiin, niin nyt jos joku siellä asuu, niin sekään ei ole hyvä. Kyse on sentään 22 neliön yksiöstä. Sitäkö joku tässä kadehtii? Ja jos kyseinen henkilö saa vuodessa yhteiskunnan tukia 16 000, hän saa kuukaudessa 1333 euroa. Kun siitä vähennetään 800 euron vuokra, käteen jää 533 euroa. Varsinaista luksusta.
Lisäksi hämmentää tämä, että työttömistä puhutaan kuin kaikki olisivat samanlaista loismassaa, jotka eivät ole koskaan tehneet päivääkään töitä. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että yt-neuvotteluja on nykyään yrityksissä jatkuvasti ja firmoja menee konkurssiin, jolloin moni pitkän uran tehnyt, kauan veroja maksanut työntekijä voi joutua yllättäen työttömäksi. Näistä veroista on maksettu teidänkin lastenne koulutuksia, terveydenhuoltokustannuksianne ynnä muita käyttämiänne palveluja, mutta sitähän te aktiivimallin kannattajat ette ota huomioon. Pääasia on, että työttömille ei saisi yhteiskunta maksaa mitään. Muistakaa, että jonain päivänä yt-neuvottelusormi voi osoittaa teihinkin ja uutta työtä ei noin vaan löydykään. Tuntuuko sitten kivalta, kun joku käskee muuttaa kimppakämppään jonkin random-ihmisen kanssa ja tukianne vähennetään, vaikka yrityksestä huolimatta työtä ei heti löydy? Seuraavaksi varmaan käsketään telttaleirille pellolle, jos enempään ei ole varaa, koska hei, heikoilla olevia ei kuulu tässä yhteiskunnassa auttaa. Sitä paitsi kimppakämppäasuminen on tässä tukisysteemissä tehty vaikeaksi, kun tuet myönnetään usein ruokakunnittain ja saman katon alla asuvat nainen ja mies luetaan automaattisesti avopuolisoiksi, jolloin heidän tulonsa ja varallisuutensa vaikuttavat toistensa tukiin. Ei ole niin yksinkertaista kuin luulette.
Reaktiosta päätellen aktiivimalli on Juhanan työplydältä luonnosteltu lainvalmistelijalle. Juhana luuli kaiken menneen upeasti, kun lako saatiin näppärästi kaikessa hiljaisuudessa voimaan. Taisi tulla yllätyksenä kansan reaktio.