Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Varmasti aloitteen tekoon tarvittiinkin joku muutakin maailmaa nähnyt kuin lapamato perussuomalainen, jonka geenistöön on koodattu hiljainen alistuminen siihen, mitä ylhäältä annetaan.
Ihan sama kuka aloitteen teki, aktiivimalli ei kestä päivänvaloa edes perustuslakivaliokunnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hetero ei voi tehdä kansalaisaloitetta tasa-arvoisesta avioliittolaista enkä minä, lapsettomana, voi ottaa kantaa lapsiperheiden asioihin? Kuten tukiin, koulutukseen ja lastensuojeluun.
Niin. Ja kansalaisaloitteenkin voivat allekirjoittaa ainoastaan työttömät. Iltalehden mukaan minäkin olen työtön, kun allekirjoitin tuon aloitteen.
Missä sinä muka töissä olet? Ei tuota kansalaisaloitetta työssäkävijät allekirjoita (paitsi muutamat kommunistit).
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
Hyvä idea! Kiitos hra Racine!
Vinkkinä kirjoittajalle ja muillekin jotka harkitsevat samaa Helsingissä: hommatkaa ihmeessä kämppä ennen kuin menetätte luottotietonne ja rupeatte ulosottoon. Muuten ette saa sitä mukavaa pikku yksiötä vuokralle mistään. Stadin asuntoihin pääsee ilman luottotietoja, mutta reilut 15 000 jonottajaa on jo odottamassa. Yksiöistä on tunnetusti pula. Ehkä yllä mainittu herra voisi kertoa, missä vaiheessa oman yksiönsä onnistui saamaan.
Tietenkin voitte hommata päihde- tai mielenterveysongelman. Sitten voi päästä tukiasuntoon, jonot ovat kuitenkin vuoden mittaisia tällä hetkellä. Kovin yksityistä se asuminen ei sitten ole, pitää jaksaa möykkää, kämppään tunkevia kavereita ja diilaamista.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti aloitteen tekoon tarvittiinkin joku muutakin maailmaa nähnyt kuin lapamato perussuomalainen, jonka geenistöön on koodattu hiljainen alistuminen siihen, mitä ylhäältä annetaan.
Ihan sama kuka aloitteen teki, aktiivimalli ei kestä päivänvaloa edes perustuslakivaliokunnan mukaan.
Tätä samaa olen miettinyt - että tosiaan tarvittiin tulinen galli tekemään aloite. Suomalaisista ei ole kapinoimaan. Vaikka Perustuslailla pyyhittäisiin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Mainittu: lapamato, perussuomalainen, alistuminen ja geenistö.
Koita samanlaista yleistämistä vaikka perus-somalista.
Välillä kyllä ihmetyttää nämä "työttömät", jotka voivat asua valtakunnan paraatipaikoilla. Tuollekin kustannetaan verovaroista aivan järjettömiä summia vuositasolla. Itsekin makaisin noilla tuloilla ennemmin kotona kuin kävisin töissä. Työttömät usein valittavat pieniä tulojaan, mutta he "unohtavat", että työssä käyvät käytännössä menettävät kaiken vapaa-aikainsa ja vapautensa. Mä olisin tuossa tilanteessa ihan hiljaa enkä ainakaan lehdissä hehkuttaisi, kuinka paljon rahaa yhteiskunnalta irtoaa yksittäiselle ihmiselle.
Kyllä se tällaisen monimiljonäärin sydäntä sitten lämmittää nähdä köyhien ja keskiluokkaisten keskinäinen vääntö, kaikki te kokoomuslaiset, vasemmistolaiset, keskustalaiset, vihreät.. Politiikka on ihanaa! Keskittykää siihen, vastustakaa toisianne pikku kirput. Sopii minulle enemmän kuin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
Hyvä idea.
Muistathan, että eka kannattaa etsiä se asunto. Luottotiedottomana et sellaista saa. Lisäksi sulla pitää käydä käsittämätön tuuri, että saat tänä päivänä Kruununhaasta yksiön hintaan 800 €/kk. Mutta lycka till.
Kannattaa seuraavaksi muistaa se, että sulla ei saa olla mitään säästöjä, omaisuutta jne. jotta voit saada toimeentulotukea. Racinen tuloista osan muodostaa toimeentulotuki.
Luottotiedottomana sun kannattaa myös muistaa heti alkuun, ettet mitä suurimmalla todennäköisyydellä saa tietenkään minkäänlaista luottokorttia, mutta et myöskään pankkikorttia. Et puhelinliittymää, et vakuutuksia. Laskulla on melko mahdotonta ostaa tai tilata mitään.
Sulla ei tietenkään ole aikomustakaan yrittää työllistyä, mutta jos ajattelit, niin muistutan lyhyesti, että luottotiedottomana sulla on moniin paikkoihin suuria vaikeuksia päästä töihin. Tein itse lyhyen pätkän pankin ns. ajanvaraajana, eli soittelin ihmisille tapaamisia pankkiin. Ennen sopimuksen tekoa tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri.
Mietin vielä lopuksi, että miksi koet olevasi niin kovin oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan? Ethän ole ilmeisen pitkään aikaan asunut täällä etkä siis maksanut verojakaan ja ellet ole suomalaisen yrityksen palveluksessa, työpanoksesi ei ole kerryttänyt suomalaiselle yritykselle työpanosta josta maksetaan yhteisöveroa . Mutta isona pointtina se, ettet ole myöskään kuluttanut ja tuottanut Suomelle minkäänlaisia verotuloja. Racinen saamat rahat menevät 100 % suomalaiseen kulutukseen: asumistuki ja osa toimeentulotuesta vuokraisännälle, joka paikan huomioon ottaen on todennäköisesti asuntosijoittaja, ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, kulkemiseen. Hän saa toimeentulotukea, tiliotteet jne. syynätään joka kuukausi.
Et sinä minusta ole sen oikeutetumpi elämään veronmaksajien rahoilla kuin Racinekaan. MIksi et turvaudu sen maan systeemiin johon olet työsi tehnyt ja verosi maksanut? Tuotahan tekevät jo nyt todella rikkaat: verot ja maksut muualle, koska pienemmät, eläkepäivät Portugalissa ja sitten sairastamaan Suomeen.
Jos tämä mielestäsi on ihanaa elämää, niin eikun tervetuloa!
Joo siis kaikki työttömäthän ovat samanlaisia laiskoja. Taas tätä vedätystä niinkuin silloin hauku työtöntä viikolla.
Siis mistä tuo vuokran määrä tiedetään?
Valta on kasvava humala
Niin kolmen kyynärän jumala
syntyy hänessä voimasta sen jos uskoo niin
ja usko pitää
Hänen lailla me harhailemme
eksyneinä ja tiedä emme
minne katosi toiveet ylväät
kun vain onnettomuutta kylvää
Suuressa armossaan luoja teki meille maan
Poltettavakseen ja tuhottavakseen sai sen
Hyvä ihminen
Miettikääpä sitä.
Otetaas nyt faktat selville ensin. Siis tyyppi on varmaan hankkinut ko. asunnon silloin kun ollut töissä. Siksi jäänyt siihen kun jäänyt työttömäksi. Hän kertoo ettei ole saanut halvempaa asuntoa vaikka on etsinyt.
Ymmärrän hyvin, koska pk-seudulla yksinelävä työtön ei helposti asuntoa saa. Kaupungilla jonot ovat pitkät, eikä perheetön ole etusijalla, vaikka olisi häätö päällä (tämän tiedän omasta kokemuksestani). Yksityiseltä asunnon saanti on vaikeaa koska pitäisi olla takuut eikä työttömän tai opiskelijan status kelpaa aina vuokranantajille (tämäkin koettu itse, en saanut opiskelijana vuokrakämppää vaikka olisin saanut takuut sosiaalitoimistosta). Jos lisäksi on maksuhäirintämerkintä, niin eipä mitään toivoa ole saada vapailta markkinoilta uutta kämppää.
Jossakin on pakko asua, joten ihan järkeenkäypää että tuo Racine jäi asumaan tuohon. Nythän säästyi ainakin sossurahoista nuo takuurahat sekä muuttokustannukset --- sieltähän ne olisi pitänyt maksaa.
Toisaalta Racine säästää matkakuluissa. Helsingissä kuukauden bussilippu (kausi) maksaa n. 54 euroa eli 650 e vuodessa.
Hänelle jää siis käteen 478 euroa, mutta tämä siis vasta viime vuoden alusta, sitä ennen summa oli ollut pienempi, silloin oli syönyt vain kerran päivässä.
Mutta koska Racine on toimeentulotuella, hänellä ei ole mitään omaisuutta eikä säästöjä. Käytännössä hän on kannustinloukussa, koska jos hän haluaa ottaa vastaan 300 e edestä töitä kuussa (kuten työmarkkinatuella voi), niin sehän vähennetään tuosta 478 eurosta eli käteen ei jää mitään. Hänen pitäisi saada kokopäivätöitä, että pystyy kiipeämään tuosta kuopasta ulos, mutta ilman keikkatöitä ja vastaavia on aika vaikea pysytellä mukana työkuvioissa. Duunarihommiin pitäisi maksaa erilaisia kortteja ja passeja yms. joihin ei ole rahaa.
Tästä voi lukea
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tyottomyys-ajoi-martin-eric-racinen-k…
Pitää olla aika katkera ihminen joka on tuollaiselle elämänhistorialle kade.
Kenenkään etu ei loppupeleissä ole siinä, että kaikki huomio kansalaisaloitteen kohdalla imeytyy yhden ihmisen paheksumiseen. Koko aktiivimalli pitää avata ja katsoa, toimiiko se vai ei ja jos ei niin miksi ei.
Ne, jotka todella haluavat jatkaa pelkän perustuen varassa, saavat tukensa edelleen, eikä heidän tarvitse eväänsä heilauttaa jollei kiinnosta. Työllistymään halukkaat ei-toimeentulotukiasiakkaat sen sijaan pitäisi laittaa tilannetarkastelun keskiöön ja mm. lisätä henkilökohtaisia TE-palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea.
Muistathan, että eka kannattaa etsiä se asunto. Luottotiedottomana et sellaista saa. Lisäksi sulla pitää käydä käsittämätön tuuri, että saat tänä päivänä Kruununhaasta yksiön hintaan 800 €/kk. Mutta lycka till.
Kannattaa seuraavaksi muistaa se, että sulla ei saa olla mitään säästöjä, omaisuutta jne. jotta voit saada toimeentulotukea. Racinen tuloista osan muodostaa toimeentulotuki.
Luottotiedottomana sun kannattaa myös muistaa heti alkuun, ettet mitä suurimmalla todennäköisyydellä saa tietenkään minkäänlaista luottokorttia, mutta et myöskään pankkikorttia. Et puhelinliittymää, et vakuutuksia. Laskulla on melko mahdotonta ostaa tai tilata mitään.
Sulla ei tietenkään ole aikomustakaan yrittää työllistyä, mutta jos ajattelit, niin muistutan lyhyesti, että luottotiedottomana sulla on moniin paikkoihin suuria vaikeuksia päästä töihin. Tein itse lyhyen pätkän pankin ns. ajanvaraajana, eli soittelin ihmisille tapaamisia pankkiin. Ennen sopimuksen tekoa tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri.
Mietin vielä lopuksi, että miksi koet olevasi niin kovin oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan? Ethän ole ilmeisen pitkään aikaan asunut täällä etkä siis maksanut verojakaan ja ellet ole suomalaisen yrityksen palveluksessa, työpanoksesi ei ole kerryttänyt suomalaiselle yritykselle työpanosta josta maksetaan yhteisöveroa . Mutta isona pointtina se, ettet ole myöskään kuluttanut ja tuottanut Suomelle minkäänlaisia verotuloja. Racinen saamat rahat menevät 100 % suomalaiseen kulutukseen: asumistuki ja osa toimeentulotuesta vuokraisännälle, joka paikan huomioon ottaen on todennäköisesti asuntosijoittaja, ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, kulkemiseen. Hän saa toimeentulotukea, tiliotteet jne. syynätään joka kuukausi.
Et sinä minusta ole sen oikeutetumpi elämään veronmaksajien rahoilla kuin Racinekaan. MIksi et turvaudu sen maan systeemiin johon olet työsi tehnyt ja verosi maksanut? Tuotahan tekevät jo nyt todella rikkaat: verot ja maksut muualle, koska pienemmät, eläkepäivät Portugalissa ja sitten sairastamaan Suomeen.
Tässä oli kyllä paljon hyviä vinkkejä, kiitos.
Lyhyitä vastauksia. Tämä maa on niin pöljä, että täällä ei anneta rahaa jos ei tee työtä. Vaikka olen jo ihan täysvaltainen kansalainen, niin jotain pitää tehdä ja itse säästää valtaosin eläkkeensäkin. Nämä säästöt täytyy tietysti hurvitella ennen Suomeen tuloa, mutta taidanpa antaa lapselle. Saisi ne joka tapauksessa kuolemani jälkeen.
Hyvä vinkki luottotiedoista: ensin asunto ja sitten vasta luottotiedot mäkeen. Kai jonkin prepaid -liittymän voi hankkia, noin niinkuin puhelimeksi? Ja onhan niitä Visan maksukortteja, joille voi ladata rahaa. Haa, siinäpä oiva idea. Niitä ei varmaan sossukaan pyty jäljittämään kun ovat nimettömiä.
Olen samaa mieltä, minulla on yhtä suuri oikeus näihin suomalaisten veronmaksajien rahoihin kuin esim. Racinella. En kyllä ole muutamina viime vuosina mitään maksanut paitsi vähän perintöveroja ja toisaalta en ole mitään käyttänytkään. Mutta tulihan niistä palkoista nuorena maksettua ihan kunnon verot. Ahkera kun olin sain maksaa lisätyöstä (siivous) vielä tuplaverot.
Vierailija kirjoitti:
No kiva. Voisin mäkin krunikassa asua ilmaseksi ja heilutella käsiä päivät pitkät vuodesta toiseen. Mut kun herään, oon yksinhuoltaja-sairaanhoitaja ja asun Kontulassa vuokrakämpässä enkä saa muita tukia kuin lapsilisät. Aina on rahat loppu ennen tilipäivää.
arvostan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea.
Tässä oli kyllä paljon hyviä vinkkejä, kiitos.
Lyhyitä vastauksia. Tämä maa on niin pöljä, että täällä ei anneta rahaa jos ei tee työtä. Vaikka olen jo ihan täysvaltainen kansalainen, niin jotain pitää tehdä ja itse säästää valtaosin eläkkeensäkin. Nämä säästöt täytyy tietysti hurvitella ennen Suomeen tuloa, mutta taidanpa antaa lapselle. Saisi ne joka tapauksessa kuolemani jälkeen.
Hyvä vinkki luottotiedoista: ensin asunto ja sitten vasta luottotiedot mäkeen. Kai jonkin prepaid -liittymän voi hankkia, noin niinkuin puhelimeksi? Ja onhan niitä Visan maksukortteja, joille voi ladata rahaa. Haa, siinäpä oiva idea. Niitä ei varmaan sossukaan pyty jäljittämään kun ovat nimettömiä.
Olen samaa mieltä, minulla on yhtä suuri oikeus näihin suomalaisten veronmaksajien rahoihin kuin esim. Racinella. En kyllä ole muutamina viime vuosina mitään maksanut paitsi vähän perintöveroja ja toisaalta en ole mitään käyttänytkään. Mutta tulihan niistä palkoista nuorena maksettua ihan kunnon verot. Ahkera kun olin sain maksaa lisätyöstä (siivous) vielä tuplaverot.
Jos jatketaan ajatusleikkiä, niin sinähän olet kuitenkin tullut kalliimmaksi Suomelle kuin Racine tai muut ulkomailta aikuisina Suomeen muuttaneet, koska olet oletettavasti täällä syntynyt, käynyt neuvolassa, tervedenhoidossa, ja saanut ilmaisen koulutuksen. Käytännössä Suomessa kasvanut on tuosta niin paljon velkaa yhteiskunnalle, että aikaisintaan n. 40-vuotiaana alkaa hänen osaltaan veroina tullakin jotain hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä ihmetyttää nämä "työttömät", jotka voivat asua valtakunnan paraatipaikoilla. Tuollekin kustannetaan verovaroista aivan järjettömiä summia vuositasolla. Itsekin makaisin noilla tuloilla ennemmin kotona kuin kävisin töissä. Työttömät usein valittavat pieniä tulojaan, mutta he "unohtavat", että työssä käyvät käytännössä menettävät kaiken vapaa-aikainsa ja vapautensa. Mä olisin tuossa tilanteessa ihan hiljaa enkä ainakaan lehdissä hehkuttaisi, kuinka paljon rahaa yhteiskunnalta irtoaa yksittäiselle ihmiselle.
No sinullahan on mahdollisuus valita! Työttömäksi pääsemiseen ei vaadita mitään tutkintoa, kuka tahansa voi ruveta työttömäksi. Voit milloin hyvänsä valita vapaa-ajan ja ryhtyä yhteiskunnan hylkimäksi loiseksi ja alkaa elää tukien varassa.
Työttömät puolestaan ovat saaneet siitä vapaa-ajastaan jo ihan tarpeekseen eikä se 700€ työmarkkinatuki nyt niin ruhtinaallinen tulo ole. Moni lähtisi riemusta kiljuen töihin vaikka 1500€ bruttopalkalla, jos vain töitä onnistuisi saamaan. Työtön ei vain pysty valitsemaan, että nytpä lähden töihin. Siksi se vapaa-aikakaan ei tunnu niin juhlalta, vaan puuduttavalta pakkopullalta.
Miten voi olla, että ne onnekkaat, joilla vielä työpaikka on, eivät vieläkään ymmärrä että he ovat tämän yhteiskunnan hyväosaisia ja etuoikeutettuja?
Vielä kaiken noiden lisäksi pitäisi hänen mielestään veronmaksajien rahoista maksaa ajokorttikin!
Vierailija kirjoitti:
Stadin friidu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa vuokra hesalaisittain.
Voisi ihan hyvin asua esim. jossain Itä-Helsingissä, paljon pienemmällä vuokralla! Millä ihmeen perusteella työttömän lurjuksen asuminen Helsingin yhdellä kalleimmista asuinalueista kustannetaan verorahoilla??? Tuolla rahalla saa kolmion muualta Hesasta! Ja yksiön varmaan melkein puoleen hintaan. Tässä olis taas miettimisen paikka mitä kaikkea pitää kustantaa ja mitä ehtoja voitaisiin asettaa.
Suoraan sanottuna luulen, että hurmaava hra Racine saa vähän ulkomaalaisexraa. En jaksa uskoa, että perussuomalainen jullikka Jaska saisi saman kohtelun. Eiköhän tuossa olisi jo kehotettu siirtymään halvempaan kämppään.
Rage against machine. Hyvä Racce.
Joku ihan oikeesti kehtaa linkittää uuninpankon kommunistiblogisti Saku Timosta. Tuo kansankiihottaja muistetaan ainakin siitä kun hän syyllisti seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutuneet pikkutytöt valehtelijoiksi.