Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ilmainen vinkki kokoomukselle ja sen ostamalle tai painostamalle medialle.
Mitä enemmän yritätte noita epätoivoisia, populistisia aktiivimallipuolustelujanne, sitä vahvemmaksi lietsotte meidän vastustajien taistelutahtoa.
Minulle ainakin tuli sellainen olo, että kaduttaa, kun menin mukaan allekirjoittamaan aloite.
Hoh hoijaa, työttömiä on kyllä muitakin ja muunlaisessa tilanteessa eläviä kuin tuo aloitteen toinen alullepanija.
Miten työtön sitten saa elää? Onko oma ASO-kaksioni, vastike rapiat 600 euroa, liikaa? Sijaitsee lähiössä, josta on siedettävät yhteydet mahdollisiin työpaikkoihin.
Ja mulle kelpaa työ alle 2600 euron palkalla. Saisi vaan. Pätkät, osa-aikainen, yötyö ym. ihan ok olisi myös.
Sehän tässä mallissa kyrsii, että sen mukaan olen passiivinen, vaikka koko ajan haen töitä, myös koulutustani vastaamatonta, ja koetan ylläpitää ja kehittää ammattitaitoani.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallissa minua kiinnostaa Racinen vuokraa enemmän se, kuinka suuri osa työttömien "kuntoutus- ja aktivointitoimintaa" järjestävistä pupuleikkifirmoista on kokoomuslaisten omistuksessa. Tästä aktiivimallistahan on tulossa suorastaan kultakaivos näille leikittäjille.
Tai monenko tausta on lestadiolainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KK kirjoitti:
Kun herra osaa hyvin 4 kieltä, voisi mennä tulkkikurssille ja voisi saada paljon enemmän kuin 2600 euroa. Minä itse työttömänä ulkomaalaisena tein näin ja töitä on niin paljon, että en pysty ottamaan vastaan kaikki tilaukset, jotka minulle tarjotaan. Suosittelen lämpimästi!
Harmillisesti pikatulkit ja omitoimikääntäjät vievät oikeiden tulkkien ja kääntäjien työt ja asiakas kärsii.
Työtön työllisti itsensä ja se on väärin.
Jos työtön kertoisi osaavansa hyvin jotain, tai useampaa, kieltä niin kehotettaisiin tekemään esim pieniä käännöstöitä yms.
Eli teki miten vaan niin ei ole hyvä.
Ps. Ei taida asiakkaat tässä tapauksessa kärsiä jos töitä riittää, päinvastoin, taitaa olla tyytyväisiä asiakkaita.No itse asuin nuorena ulkomailla ja kun palasin Suomeen, kuvittelin että voisin päästä kielitaitoni avulla tulkiksi, kunnes opinnot alkavat.
Juu ei. Pitää olla asioimistulkin ammattitutkinto, n. 4 vuotta.
Pelkkä kielitaito ei ole mitään.
Olisitko selvinnyt lakisanastosta yms. Monelle äidinkielisellekin tuottaa vaikeuksia. Nykyäänhän TV-ohjelmia kääntää moni, jolla ei ole ammattikääntäjän koulutusta ja kyllä huomaa että virheitä tulee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan yksi ja sama, miten kansalaisaloitteen laatija elää. Pointti on siinä, että aktiivimalli on epäoikeudeukainen ja siksi ihmiset sitä vastustavat. Sitä paitsi, 800 euroa yksiöstä Helsingissä ei ole mitenkän poikkeuksellisen paljon. Sitä luokkaa vuokrat Helsingissä ovat. Luottotiedoton ihminen, mitä kansalaisaloitteen laatija on, ei noin vaan saa asuntoa muualta, jotta hänen olisi mahdollusta aina työllisyystilanteen mukaan muutella paikasta toiseen. Sitä kun tässä on nyt paasattu, että työn perässä pitäisi muuttaa kalliiseen Helsinkiin, niin nyt jos joku siellä asuu, niin sekään ei ole hyvä. Kyse on sentään 22 neliön yksiöstä. Sitäkö joku tässä kadehtii? Ja jos kyseinen henkilö saa vuodessa yhteiskunnan tukia 16 000, hän saa kuukaudessa 1333 euroa. Kun siitä vähennetään 800 euron vuokra, käteen jää 533 euroa. Varsinaista luksusta.
Lisäksi hämmentää tämä, että työttömistä puhutaan kuin kaikki olisivat samanlaista loismassaa, jotka eivät ole koskaan tehneet päivääkään töitä. Oletteko tulleet ajatelleeksi, että yt-neuvotteluja on nykyään yrityksissä jatkuvasti ja firmoja menee konkurssiin, jolloin moni pitkän uran tehnyt, kauan veroja maksanut työntekijä voi joutua yllättäen työttömäksi. Näistä veroista on maksettu teidänkin lastenne koulutuksia, terveydenhuoltokustannuksianne ynnä muita käyttämiänne palveluja, mutta sitähän te aktiivimallin kannattajat ette ota huomioon. Pääasia on, että työttömille ei saisi yhteiskunta maksaa mitään. Muistakaa, että jonain päivänä yt-neuvottelusormi voi osoittaa teihinkin ja uutta työtä ei noin vaan löydykään. Tuntuuko sitten kivalta, kun joku käskee muuttaa kimppakämppään jonkin random-ihmisen kanssa ja tukianne vähennetään, vaikka yrityksestä huolimatta työtä ei heti löydy? Seuraavaksi varmaan käsketään telttaleirille pellolle, jos enempään ei ole varaa, koska hei, heikoilla olevia ei kuulu tässä yhteiskunnassa auttaa. Sitä paitsi kimppakämppäasuminen on tässä tukisysteemissä tehty vaikeaksi, kun tuet myönnetään usein ruokakunnittain ja saman katon alla asuvat nainen ja mies luetaan automaattisesti avopuolisoiksi, jolloin heidän tulonsa ja varallisuutensa vaikuttavat toistensa tukiin. Ei ole niin yksinkertaista kuin luulette.
Kyllä minä kadehdin. Bruttotuloni on 1800€/kk ja siitä verot ym. pois, niin käteen jää noin 1350€. En saa asumislisää tai mitään muitakaan tukia.
Jos asut vuokralla, niin kyllä sulle pitäis noilla tuloilla asumistukea vielä muutama kymppi irrota. Jos et, niin sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaiken noiden lisäksi pitäisi hänen mielestään veronmaksajien rahoista maksaa ajokorttikin!
Juu ja somaleille ajokortit kans! on tämä järkyttävää olen kanssasi samaa mieltä!
Nehän ovat jo pitkään saaneet sossusta ajokorttiin harkinnanvaraista.
T. Somaleita tuntevaLisäksi heille on kustannettu myös autot. Ovatko edes oikeasti työllistyneet kun ei mollinkaan paikat näille värillisille kelpaa.
Olisi kiva kun noiltakin jotain panosta joskus vaadittaisiin, mutta ei ikinä. Ikuisia vapaamatkustajia. Niitä ei kukaan patistele koskaan. Ei uskalla, koska olisi rasis.i
No varmaan moni tarvitsee sen ajokortin että voi työllistyä invataksin kuljettaksi. Ainakin meille tulevia invatakseja ajaa usein somalialaistaustaiset tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että oikeasti ajatellaan, että huonot alueet kuuluu työttömille eli ilmeisesti luusereille ja hyvät sitten niille ihmisarvoisille ihmisille. Vuokra ei ole kovin kova ja kommenteissa aina vedotaan "paraati paikkaan".
Ostin juuri kämpän sieltä. Maksoi 370 tuhatta euroa. Omin pikku kätösin joudun tahkoamaan seuraavat melkein 20 vuotta työtä, että luukku on maksettu. Onhan se nyt outoa, että toiset saavat yhteiskunnan varoilla sen, mihin yhteistä kakkua kasvattava joutuu raatamaan vuosikymmenen.
Miksei samalla ostella yhteisillä rahoilla joillekin uusia Bemareita, kymppitonnin kelloja ja käsintehtyjä pukuja? Nekin ovat luksusta tavallisille ihmisille, aivan kuten tietyt alueet.
Tätähän se juuri on. Työttömät asuvat keskustojen kalliissa asunnoissa ja täten vievät asuntoja mm. työn perässä muuttavilta ihmisiltä. Tämä hidastaa niiden ihmisten työn aloittamista, joita oikeasti kiinnostaa tehdä töitä, koska työpaikka olisi, mutta ei asuntoa. Tämän vuoksi myös keskustojen asuntojen vuokrat paisuvat todella suuriksi ja sitten veronmaksajien rahoista tuetaan työttömien asumista, joilloin vuorkrat tahtovat koko ajan vain nousta lisää. Kierre on siis valmis.
Työttömien pitäisi asua muuttotappiokunnissa. Siten saataisiin ehkäistyä muuttotappiokuntien autioitumista, mistä ollaan huolissaan. Lisäksi asuminen olisi siellä paljon halvempaa, joten vaikka asumista edelleen valtion varoista tuettaisiin, tulisi se kuitenkin valtiolle paljon nykyistä halvemmaksi.
Vuoronperään työttömät halutaan kaupunkeihin, jossa niitä töitä kuulemma kaikille riittää, ja vuoronperään jonnekin korpeen asuttamaan tyhjiä taloja. Koittakaa nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KK kirjoitti:
Kun herra osaa hyvin 4 kieltä, voisi mennä tulkkikurssille ja voisi saada paljon enemmän kuin 2600 euroa. Minä itse työttömänä ulkomaalaisena tein näin ja töitä on niin paljon, että en pysty ottamaan vastaan kaikki tilaukset, jotka minulle tarjotaan. Suosittelen lämpimästi!
Harmillisesti pikatulkit ja omitoimikääntäjät vievät oikeiden tulkkien ja kääntäjien työt ja asiakas kärsii.
Työtön työllisti itsensä ja se on väärin.
Jos työtön kertoisi osaavansa hyvin jotain, tai useampaa, kieltä niin kehotettaisiin tekemään esim pieniä käännöstöitä yms.
Eli teki miten vaan niin ei ole hyvä.
Ps. Ei taida asiakkaat tässä tapauksessa kärsiä jos töitä riittää, päinvastoin, taitaa olla tyytyväisiä asiakkaita.No itse asuin nuorena ulkomailla ja kun palasin Suomeen, kuvittelin että voisin päästä kielitaitoni avulla tulkiksi, kunnes opinnot alkavat.
Juu ei. Pitää olla asioimistulkin ammattitutkinto, n. 4 vuotta.
Pelkkä kielitaito ei ole mitään.
Olisitko selvinnyt lakisanastosta yms. Monelle äidinkielisellekin tuottaa vaikeuksia. Nykyäänhän TV-ohjelmia kääntää moni, jolla ei ole ammattikääntäjän koulutusta ja kyllä huomaa että virheitä tulee jatkuvasti.
Epärelevanttia. Kerroin tuon vain todisteena siitä, ettei pelkällä kielitaidolla tulkintöitä saa, kuten yllä joku esitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole allekirjoittanut kansalaisaloitetta, niin saanko hyvällä omallatunnolla vastustaa aktiivimallia?
Minä olen töissä, saanko minäkin vastustaa silti? Mun vastustaminen perustuu pääasiassa siihen, että edelleenkin jatkossa on sallittu vain työvoimaviranomaisen hyväksymä aktiviisuus, ei oma aktiivisuus sekä minä EN HALUA syytää verorahojani pupuleikkikouluttajille.
Samoin. Verorahoille löytyis parempaakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin absurdi tilanne että asuu 9 vuotta tukien varassa Krunikassa.
Mutta suurin syyllinen tähän ei ole työttömyys tuki, vaan asumistuki sekä harkintavarainen toimeentulotuki kun se menee muuhun kuin ruokaan ja lääkkeisiin.
Jos ei ole varaa omaan asuntoon, niin sitten kimppakämpään.
Mun mielestä on hyvä että on asumistuki. Ei se kimppakämpittely kaikille todellakaan sovi. Esim mt-ongelmaiselle ystävälleni se olisi silkkaa rääkkäystä.
Ihan kuin häntä ei rääkättäisi jo muutenkin kun ei edes sairaseläkkeelle päästetä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on tarkkaan säädetty millainen määrä henkilökohtaista neuvontaa työttömällä on oikeus saada työnvälitystoimiston virkailijalta, joka tuntee tämän henkilön tilanteen. Siis keskusteluja elävän ihmisen kanssa kasvokkain. Lisäksi on kaiken maailman motivointitapaamisia ja suunnilleen kädestä pitäen työhön auttamista työttömän rinnalla. Siis jopa inhimillistä kanssakäymistä vaikuttaisi olevan lakisääteisesti heidän mallissaan.
Noin sen pitäisi mennäkin. Ja nimenomaan niin, että henkilökohtainen neuvonta on oikeus, ei velvollisuus, sillä eivät kaikki työttömät sitä tarvitse samassa määrin. Voisi luottaa ihmisen omaan harkintaankin. Kaikissa näissä aktiivimalleissa sun muissa risoo se ajatus, että työttömyyden myötä olen oitis muuttunut aivottomaksi idiootiksi.
Työkkärin virkailijalta kysyin, miksei minulle ole tehty niitä kolmen kuukauden välein tehtäväksi määrättyjä haastatteluja, no ei kuulemma ole resursseja tehdä niitä. Siis eikö niiden pitänyt olla lakisääteinen juttu, ja TE-ministeriö ei nyt itse noudata lakia, jota on ollut luomassa? Virkailija myös avoimesti myönsi, ettei heillekään ole kerrottu, minkälainen toiminta lasketaan hyväksyttäväksi aktiivisuudeksi, ja että on ihan tuskastunut itsekin, kun tulee kyselyjä joihin ei vain osaa vastata.
Ihan juosten kustu koko aktiivimalli! Ei ole taidettu työnantajiakaan kovin tarkkaan kuunnella. Harvassapa ovat ne työnantajat, joille kuka tahansa sattumanvarainen työtön voi tulla tekemään jotain kertaluontoista pätkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ilmainen vinkki kokoomukselle ja sen ostamalle tai painostamalle medialle.
Mitä enemmän yritätte noita epätoivoisia, populistisia aktiivimallipuolustelujanne, sitä vahvemmaksi lietsotte meidän vastustajien taistelutahtoa.
Minulle ainakin tuli sellainen olo, että kaduttaa, kun menin mukaan allekirjoittamaan aloite.
Hoh hoijaa, työttömiä on kyllä muitakin ja muunlaisessa tilanteessa eläviä kuin tuo aloitteen toinen alullepanija.
Miten työtön sitten saa elää? Onko oma ASO-kaksioni, vastike rapiat 600 euroa, liikaa? Sijaitsee lähiössä, josta on siedettävät yhteydet mahdollisiin työpaikkoihin.
Ja mulle kelpaa työ alle 2600 euron palkalla. Saisi vaan. Pätkät, osa-aikainen, yötyö ym. ihan ok olisi myös.
Sehän tässä mallissa kyrsii, että sen mukaan olen passiivinen, vaikka koko ajan haen töitä, myös koulutustani vastaamatonta, ja koetan ylläpitää ja kehittää ammattitaitoani.
Jos sillä R:llä on ulosottoja, niin on varmaan laskenut että alle 2600€:n tuloilla jäisi vain tappiolle. Ulosottoja kun ei lasketa menoiksi eikä ole oikeutettu ttt:een, ja tietyn summan jälkeen ulosotto ottaa 2/3 osaa tuloista. Niinpä pienellä palkalla ulosottoon joutunut saa vähemmän kun työtön. Kannustaako se maksamaan niitä ulosottoja pois, ei. Olis ihan reilua että sais edes saman verran kun työtön vaikka ulosottoon menisikin osa, jo se kannustaisi ihmisiä töihin.
Nythän ulosottoon joutuu koko ajan yhä enemmän ja enemmän ihmisiä ja maksuhäiriömerkinmät on vaan lisääntynyt, niin moniko oikeasti jaksaa motivoitua töihin ja maksamaan niitä pois jos työttömyyskorvaus ym tuet on enemmän kun kokoaikatyö miinus ulosotto? Näihin asioihin pitäisi tulla muutos, esim että ulosoton osuus olisi 1/3, niin pienelläkin palkalla kannattaisi käydä töissä ja ulosotot vähenisi koko ajan. Nythän työttömän ulosotot ei vähenny ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on tarkkaan säädetty millainen määrä henkilökohtaista neuvontaa työttömällä on oikeus saada työnvälitystoimiston virkailijalta, joka tuntee tämän henkilön tilanteen. Siis keskusteluja elävän ihmisen kanssa kasvokkain. Lisäksi on kaiken maailman motivointitapaamisia ja suunnilleen kädestä pitäen työhön auttamista työttömän rinnalla. Siis jopa inhimillistä kanssakäymistä vaikuttaisi olevan lakisääteisesti heidän mallissaan.
Noin sen pitäisi mennäkin. Ja nimenomaan niin, että henkilökohtainen neuvonta on oikeus, ei velvollisuus, sillä eivät kaikki työttömät sitä tarvitse samassa määrin. Voisi luottaa ihmisen omaan harkintaankin. Kaikissa näissä aktiivimalleissa sun muissa risoo se ajatus, että työttömyyden myötä olen oitis muuttunut aivottomaksi idiootiksi.
Työkkärin virkailijalta kysyin, miksei minulle ole tehty niitä kolmen kuukauden välein tehtäväksi määrättyjä haastatteluja, no ei kuulemma ole resursseja tehdä niitä. Siis eikö niiden pitänyt olla lakisääteinen juttu, ja TE-ministeriö ei nyt itse noudata lakia, jota on ollut luomassa? Virkailija myös avoimesti myönsi, ettei heillekään ole kerrottu, minkälainen toiminta lasketaan hyväksyttäväksi aktiivisuudeksi, ja että on ihan tuskastunut itsekin, kun tulee kyselyjä joihin ei vain osaa vastata.
Ihan juosten kustu koko aktiivimalli! Ei ole taidettu työnantajiakaan kovin tarkkaan kuunnella. Harvassapa ovat ne työnantajat, joille kuka tahansa sattumanvarainen työtön voi tulla tekemään jotain kertaluontoista pätkää.
Moni työnantajahan on sanonut ettei ota mitään työhön ilmaiseksi pakotettuja, niistä on vain kuluja ja voi aihetuttaa vain haittaa kun motivaatio on nolla, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apu-lehden bloggaria yritettiin saada poistetuksi lehden sivuilta. Päätoimittaja joutui kertomaan, että useita erilaisia näkemyksiä edustavia blogikirjoittajia todellakin palkataan lehteen, mutta lehden oma linja ilmenee ihan erikseen pääkirjoituksissa. Huhhuh.
"Kun kokoomuksen puoluetoimiston viestintää ja visualisointia hoitava henkilö kyselee julkisesti, onko oikein julkaista blogiani lehdessä, niin on aika ruveta kyselemään oman sananvapautensa perään. Erityisesti aihetta kyselemiseen on, kun hän jatkaa omaa virhettään tajuamatta samalla linjalla, vaikka hänelle siitä heti nasevasti huomautetaan.
Halutessanne voitte lukea koko ketjun täältähttps://twitter.com/kristiantervo/status/946308433820684289
Mainittakoon, että Apu-lehden päätoimittaja Marja Aarnipuron asiallinen vastaus kertoo todellisesta ammattitaidosta. Kokoomuksen linja tuli kyllä kerralla selväksi. Hallitusta ei saa arvostella, ei ainakaan mediassa. Työstä ei pidä maksaa, ei ainakaan silloin, jos työ sisältää hallituksen arvostelua."Joku ihan oikeesti kehtaa linkittää uuninpankon kommunistiblogisti Saku Timosta. Tuo kansankiihottaja muistetaan ainakin siitä kun hän syyllisti seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutuneet pikkutytöt valehtelijoiksi.
Kokoomus on oikein urakalla nostanut imagoaan vuoden viimeisinä päivinä. Haluavat Suomeen Venäjän ja/tai Turkin mallin. Lehdistö ja työttömät ruotuun kunnon kurinpalautuksella. Ei sovi hallitusta kritisoida, ei kertakaikkiaan sovi. Kokkareet suuttuu. Juhanakaan ei varmaan pysty ottamaan torkkuja kun niin suututtaa. Työttömät kehtaa arvostella hallitusta. Onhan se nyt ennenkuulumatonta. Juhanan kannattaa soittaa Putinille ja kysyä miten tuollaiset nilkit pannaan kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömien pitäisi asua muuttotappiokunnissa.
Kerro tuo Vartiaisellekin. Hänen mielestäänhän muuttotappiokuntien työttömien pitäisi muuttaa kaupunkeihin.
Ja joo, en tosiaan aio muuttaa johonkin muuttotappiokuntaan. Siinähän menisi loputkin mahdollisuudet työllistyä joskus. Et ehkä ole ehdottaja oivaltanut, että suurin osa työttömistä hakee töitä ja haluaa työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisat akateemiset kirjoitti:
Myös ne akateemiset ihmiset hanttihommiin vaikka tiskareiksi tai mäkkäriin! Oppivatpahan hieman kunnioittamaan duunareita ja käyttäytymään asiallisesti muiden työpaikoilla! Pienellä riksalla vuodesta toiseen elätetään näitä akateemisia työttömiä sekä lusmuilijoita. Ja KYLLÄ, monet duunarit ovat viisaita ja tehokkaita ja suoriutuisivat ilman tutkintoakin paremmin akateemisista töistä. Kaikilla ei vain ole varaa opiskella vuodesta toiseen hienoja nimikkeitä.
On tiettyjä työpaikkoja mihin mielellään palkataan nuoria (alle 25 v), koska työ ja työyhteisö sopii heille. Nuorisotyöttömyys on vielä paljon kovempaa kuin aikuisten, niin miksi ihmeessä mäkkäri tai trendibaari palkkaisi "vanhan mummon" pihvejä paistamaan tai tiskaamaan? Rakenteellinen ja alueellinen työttömyys ovat ehkä isoimpia ongelmia tällä hetkellä ja siihen ei mäkkäri tai siivoaminen ole ratkaisu.
Milloin ootte nähneet esim Mäkissä yms muita kun nuoria töissä?
Ja varmaan ei ole siitä kiinni etteikö muun ikäisetkin hakisi.
Ihan samantekevää, vaikka olisi Karabasin markiisi. Ei muuta miksikään sitä, että aktiivimalli on epäoikeudenmukainen. Itse olen yrittäjä enkä ole ollut koskaan työttömänä, joten varmaan en sitten saisi vastustaa aktiivimallia.
Onko tätä kansalaisaloitetta vielä ministerit kommentoineet lorvilomaltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä kyllä ihmetyttää nämä "työttömät", jotka voivat asua valtakunnan paraatipaikoilla. Tuollekin kustannetaan verovaroista aivan järjettömiä summia vuositasolla. Itsekin makaisin noilla tuloilla ennemmin kotona kuin kävisin töissä. Työttömät usein valittavat pieniä tulojaan, mutta he "unohtavat", että työssä käyvät käytännössä menettävät kaiken vapaa-aikainsa ja vapautensa. Mä olisin tuossa tilanteessa ihan hiljaa enkä ainakaan lehdissä hehkuttaisi, kuinka paljon rahaa yhteiskunnalta irtoaa yksittäiselle ihmiselle.
Miksi et sitten tee niin?
Työtyömänä saat asumistuen, työttömyyskorvauksen, ja jos olet liiton jäsen, ansiosidonnaisen ja tarvittaessa toimeentulotuen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samantekevää, vaikka olisi Karabasin markiisi. Ei muuta miksikään sitä, että aktiivimalli on epäoikeudenmukainen. Itse olen yrittäjä enkä ole ollut koskaan työttömänä, joten varmaan en sitten saisi vastustaa aktiivimallia.
Kerropa yrittäjä miten sinut saataisiin palkkaamaan joku työtön pätkää tekemään? Tai jos ei saada niin miksi ei? Ministeri Mykkänen kun pyysi esittämään työllistäviä vaihtoehtoja aktiivimallille.
Korjaan, ei kaikki firmat, yhtä lukuunottamatta, lopettanut vaan irtisanoi porukkaa.