Kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa 800€ yksiössä
Aktiivimallia vastustavan kansalaisaloitteen tekijä asuu Kruununhaassa, eikä suostu muuttamaan pois kantakaupungista. Hän saa vuokraansa asumistuen sekä toimeentulotuen yhteensä 16.000€ vuodessa.
Työtä hän ei suostu ottamaan vastaan, jos ei saa siitä 2.600€ käteen.
Meni muuten maku koko aloitteelta!
Kommentit (643)
Mitä sitten? Aktiivimalli ei muutu yhtään sen paremmaksi vaikka sitä vastustavan kansalaisaloitteen olisi tehnyt Jammu Siltavuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
Hyvä idea! Kiitos hra Racine!
Hyvä idea.
Muistathan, että eka kannattaa etsiä se asunto. Luottotiedottomana et sellaista saa. Lisäksi sulla pitää käydä käsittämätön tuuri, että saat tänä päivänä Kruununhaasta yksiön hintaan 800 €/kk. Mutta lycka till.
Kannattaa seuraavaksi muistaa se, että sulla ei saa olla mitään säästöjä, omaisuutta jne. jotta voit saada toimeentulotukea. Racinen tuloista osan muodostaa toimeentulotuki.
Luottotiedottomana sun kannattaa myös muistaa heti alkuun, ettet mitä suurimmalla todennäköisyydellä saa tietenkään minkäänlaista luottokorttia, mutta et myöskään pankkikorttia. Et puhelinliittymää, et vakuutuksia. Laskulla on melko mahdotonta ostaa tai tilata mitään.
Sulla ei tietenkään ole aikomustakaan yrittää työllistyä, mutta jos ajattelit, niin muistutan lyhyesti, että luottotiedottomana sulla on moniin paikkoihin suuria vaikeuksia päästä töihin. Tein itse lyhyen pätkän pankin ns. ajanvaraajana, eli soittelin ihmisille tapaamisia pankkiin. Ennen sopimuksen tekoa tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri.
Mietin vielä lopuksi, että miksi koet olevasi niin kovin oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan? Ethän ole ilmeisen pitkään aikaan asunut täällä etkä siis maksanut verojakaan ja ellet ole suomalaisen yrityksen palveluksessa, työpanoksesi ei ole kerryttänyt suomalaiselle yritykselle työpanosta josta maksetaan yhteisöveroa . Mutta isona pointtina se, ettet ole myöskään kuluttanut ja tuottanut Suomelle minkäänlaisia verotuloja. Racinen saamat rahat menevät 100 % suomalaiseen kulutukseen: asumistuki ja osa toimeentulotuesta vuokraisännälle, joka paikan huomioon ottaen on todennäköisesti asuntosijoittaja, ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, kulkemiseen. Hän saa toimeentulotukea, tiliotteet jne. syynätään joka kuukausi.
Et sinä minusta ole sen oikeutetumpi elämään veronmaksajien rahoilla kuin Racinekaan. MIksi et turvaudu sen maan systeemiin johon olet työsi tehnyt ja verosi maksanut? Tuotahan tekevät jo nyt todella rikkaat: verot ja maksut muualle, koska pienemmät, eläkepäivät Portugalissa ja sitten sairastamaan Suomeen.
Jos tämä mielestäsi on ihanaa elämää, niin eikun tervetuloa!
Tässä oli kyllä paljon hyviä vinkkejä, kiitos.
Lyhyitä vastauksia. Tämä maa on niin pöljä, että täällä ei anneta rahaa jos ei tee työtä. Vaikka olen jo ihan täysvaltainen kansalainen, niin jotain pitää tehdä ja itse säästää valtaosin eläkkeensäkin. Nämä säästöt täytyy tietysti hurvitella ennen Suomeen tuloa, mutta taidanpa antaa lapselle. Saisi ne joka tapauksessa kuolemani jälkeen.
Hyvä vinkki luottotiedoista: ensin asunto ja sitten vasta luottotiedot mäkeen. Kai jonkin prepaid -liittymän voi hankkia, noin niinkuin puhelimeksi? Ja onhan niitä Visan maksukortteja, joille voi ladata rahaa. Haa, siinäpä oiva idea. Niitä ei varmaan sossukaan pyty jäljittämään kun ovat nimettömiä.
Olen samaa mieltä, minulla on yhtä suuri oikeus näihin suomalaisten veronmaksajien rahoihin kuin esim. Racinella. En kyllä ole muutamina viime vuosina mitään maksanut paitsi vähän perintöveroja ja toisaalta en ole mitään käyttänytkään. Mutta tulihan niistä palkoista nuorena maksettua ihan kunnon verot. Ahkera kun olin sain maksaa lisätyöstä (siivous) vielä tuplaverot.
Jos jatketaan ajatusleikkiä, niin sinähän olet kuitenkin tullut kalliimmaksi Suomelle kuin Racine tai muut ulkomailta aikuisina Suomeen muuttaneet, koska olet oletettavasti täällä syntynyt, käynyt neuvolassa, tervedenhoidossa, ja saanut ilmaisen koulutuksen. Käytännössä Suomessa kasvanut on tuosta niin paljon velkaa yhteiskunnalle, että aikaisintaan n. 40-vuotiaana alkaa hänen osaltaan veroina tullakin jotain hyötyä.
Olen tätä laskeskellut ja koska olen tehnyt töitä jo hyvin nuoresta ja sen lisäksi hankkinut vain ammattikoulutuksen ja päätynyt kuitenkin asiantuntijatehtäviin olen ollut Suomelle hyvin halpa. Terveydenhoitokin on mennyt työterveyden kautta, se vähäinen. Ei ole tarvinnut (Luojalle kiitos) sairaalahoitoa, leikkauksia tms. Sen siitä saa kun ei ymmärrä tupakoida ja ryypätä, syökin vielä ihan terveellisesti ja liikkuu. Nyt lähiaikoina sitten olen vielä saanut maksella muutamat perintöverot, joista perinnönjättäjät ovat aikanaan maksaneet jo veroja. Yhdessä tapauksessa ihan reilusti, kun en ole perintökaaressa. Joten kyllä Suomen valtion kanssa on niin, että minä olen maksanut enemmän. Oma lapsenikin on muualla tehty ja koulutettu.
En ole nostanut tukia, työttömyyskorvauksia tai muutakaan ylimääräistä. Naimattomana yksinasuvana olen maksanut tuloistani korkeimman mahdollisen veron ja sen lisäksi olen ollut Suomessa ollessani hyvä kuluttaja: auto, asunto, asiakkaitakin on viihdytetty suomalaisissa ravintoloissa ja hotelleissa (en siis ole mikään ilolintu, huom! mutta pitäähän niiden asiakkaiden syödä ja nukkua, välillä juhliakin).
Näin katsellen olisi korkea aika tietysti ottaa jotain takaisinkin. Hulluahan se on maksaa ja maksaa jollekin valtiolle saamatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että oikeasti ajatellaan, että huonot alueet kuuluu työttömille eli ilmeisesti luusereille ja hyvät sitten niille ihmisarvoisille ihmisille. Vuokra ei ole kovin kova ja kommenteissa aina vedotaan "paraati paikkaan".
Ostin juuri kämpän sieltä. Maksoi 370 tuhatta euroa. Omin pikku kätösin joudun tahkoamaan seuraavat melkein 20 vuotta työtä, että luukku on maksettu. Onhan se nyt outoa, että toiset saavat yhteiskunnan varoilla sen, mihin yhteistä kakkua kasvattava joutuu raatamaan vuosikymmenen.
Miksei samalla ostella yhteisillä rahoilla joillekin uusia Bemareita, kymppitonnin kelloja ja käsintehtyjä pukuja? Nekin ovat luksusta tavallisille ihmisille, aivan kuten tietyt alueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalainen ja alkanut miettiä miten vietän elämäni kun 50 vuotta pyörähtää täyteen. Taidankin tulla takaisin Suomeen, menettää luottotiedot heti alkuun ja ryhtyä ulosoton asiakkaaksi. Sen jälkeen hankin mukavan pikku yksiön Helsingin keskustasta ja saan kaikki mahdolliset tuet. Elän muuten vuokran maksun jälkeen ruhtinaallisesti n. 500 eurolla kuukaudessa. Ja Helsingissähän voi vielä vaikka kerätä pulloja lisäksi, ehkä tehdä jonkinlaista kirpputori jobbausta. Tai vaikka istahtaa mukavana kevätpäivänä kadun reunaan kerjuulle.
Hyvä idea! Kiitos hra Racine!
Hyvä idea.
Muistathan, että eka kannattaa etsiä se asunto. Luottotiedottomana et sellaista saa. Lisäksi sulla pitää käydä käsittämätön tuuri, että saat tänä päivänä Kruununhaasta yksiön hintaan 800 €/kk. Mutta lycka till.
Kannattaa seuraavaksi muistaa se, että sulla ei saa olla mitään säästöjä, omaisuutta jne. jotta voit saada toimeentulotukea. Racinen tuloista osan muodostaa toimeentulotuki.
Luottotiedottomana sun kannattaa myös muistaa heti alkuun, ettet mitä suurimmalla todennäköisyydellä saa tietenkään minkäänlaista luottokorttia, mutta et myöskään pankkikorttia. Et puhelinliittymää, et vakuutuksia. Laskulla on melko mahdotonta ostaa tai tilata mitään.
Sulla ei tietenkään ole aikomustakaan yrittää työllistyä, mutta jos ajattelit, niin muistutan lyhyesti, että luottotiedottomana sulla on moniin paikkoihin suuria vaikeuksia päästä töihin. Tein itse lyhyen pätkän pankin ns. ajanvaraajana, eli soittelin ihmisille tapaamisia pankkiin. Ennen sopimuksen tekoa tarkistettiin luottotiedot ja rikosrekisteri.
Mietin vielä lopuksi, että miksi koet olevasi niin kovin oikeutettu suomalaiseen sosiaaliturvaan? Ethän ole ilmeisen pitkään aikaan asunut täällä etkä siis maksanut verojakaan ja ellet ole suomalaisen yrityksen palveluksessa, työpanoksesi ei ole kerryttänyt suomalaiselle yritykselle työpanosta josta maksetaan yhteisöveroa . Mutta isona pointtina se, ettet ole myöskään kuluttanut ja tuottanut Suomelle minkäänlaisia verotuloja. Racinen saamat rahat menevät 100 % suomalaiseen kulutukseen: asumistuki ja osa toimeentulotuesta vuokraisännälle, joka paikan huomioon ottaen on todennäköisesti asuntosijoittaja, ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen, kulkemiseen. Hän saa toimeentulotukea, tiliotteet jne. syynätään joka kuukausi.
Et sinä minusta ole sen oikeutetumpi elämään veronmaksajien rahoilla kuin Racinekaan. MIksi et turvaudu sen maan systeemiin johon olet työsi tehnyt ja verosi maksanut? Tuotahan tekevät jo nyt todella rikkaat: verot ja maksut muualle, koska pienemmät, eläkepäivät Portugalissa ja sitten sairastamaan Suomeen.
Jos tämä mielestäsi on ihanaa elämää, niin eikun tervetuloa!
Tässä oli kyllä paljon hyviä vinkkejä, kiitos.
Lyhyitä vastauksia. Tämä maa on niin pöljä, että täällä ei anneta rahaa jos ei tee työtä. Vaikka olen jo ihan täysvaltainen kansalainen, niin jotain pitää tehdä ja itse säästää valtaosin eläkkeensäkin. Nämä säästöt täytyy tietysti hurvitella ennen Suomeen tuloa, mutta taidanpa antaa lapselle. Saisi ne joka tapauksessa kuolemani jälkeen.
Hyvä vinkki luottotiedoista: ensin asunto ja sitten vasta luottotiedot mäkeen. Kai jonkin prepaid -liittymän voi hankkia, noin niinkuin puhelimeksi? Ja onhan niitä Visan maksukortteja, joille voi ladata rahaa. Haa, siinäpä oiva idea. Niitä ei varmaan sossukaan pyty jäljittämään kun ovat nimettömiä.
Olen samaa mieltä, minulla on yhtä suuri oikeus näihin suomalaisten veronmaksajien rahoihin kuin esim. Racinella. En kyllä ole muutamina viime vuosina mitään maksanut paitsi vähän perintöveroja ja toisaalta en ole mitään käyttänytkään. Mutta tulihan niistä palkoista nuorena maksettua ihan kunnon verot. Ahkera kun olin sain maksaa lisätyöstä (siivous) vielä tuplaverot.
Jos jatketaan ajatusleikkiä, niin sinähän olet kuitenkin tullut kalliimmaksi Suomelle kuin Racine tai muut ulkomailta aikuisina Suomeen muuttaneet, koska olet oletettavasti täällä syntynyt, käynyt neuvolassa, tervedenhoidossa, ja saanut ilmaisen koulutuksen. Käytännössä Suomessa kasvanut on tuosta niin paljon velkaa yhteiskunnalle, että aikaisintaan n. 40-vuotiaana alkaa hänen osaltaan veroina tullakin jotain hyötyä.
Olen tätä laskeskellut ja koska olen tehnyt töitä jo hyvin nuoresta ja sen lisäksi hankkinut vain ammattikoulutuksen ja päätynyt kuitenkin asiantuntijatehtäviin olen ollut Suomelle hyvin halpa. Terveydenhoitokin on mennyt työterveyden kautta, se vähäinen. Ei ole tarvinnut (Luojalle kiitos) sairaalahoitoa, leikkauksia tms. Sen siitä saa kun ei ymmärrä tupakoida ja ryypätä, syökin vielä ihan terveellisesti ja liikkuu. Nyt lähiaikoina sitten olen vielä saanut maksella muutamat perintöverot, joista perinnönjättäjät ovat aikanaan maksaneet jo veroja. Yhdessä tapauksessa ihan reilusti, kun en ole perintökaaressa. Joten kyllä Suomen valtion kanssa on niin, että minä olen maksanut enemmän. Oma lapsenikin on muualla tehty ja koulutettu.
En ole nostanut tukia, työttömyyskorvauksia tai muutakaan ylimääräistä. Naimattomana yksinasuvana olen maksanut tuloistani korkeimman mahdollisen veron ja sen lisäksi olen ollut Suomessa ollessani hyvä kuluttaja: auto, asunto, asiakkaitakin on viihdytetty suomalaisissa ravintoloissa ja hotelleissa (en siis ole mikään ilolintu, huom! mutta pitäähän niiden asiakkaiden syödä ja nukkua, välillä juhliakin).
Näin katsellen olisi korkea aika tietysti ottaa jotain takaisinkin. Hulluahan se on maksaa ja maksaa jollekin valtiolle saamatta mitään.
Lisään vielä, että eläkkeestä jonka olen Suomesssa itselleni kartuttanut tulen maksaan 30% veroa Suomelle vaikka en jalallani koko maahan enää astuisi.
Vierailija kirjoitti:
Apu-lehden bloggaria yritettiin saada poistetuksi lehden sivuilta. Päätoimittaja joutui kertomaan, että useita erilaisia näkemyksiä edustavia blogikirjoittajia todellakin palkataan lehteen, mutta lehden oma linja ilmenee ihan erikseen pääkirjoituksissa. Huhhuh.
"Kun kokoomuksen puoluetoimiston viestintää ja visualisointia hoitava henkilö kyselee julkisesti, onko oikein julkaista blogiani lehdessä, niin on aika ruveta kyselemään oman sananvapautensa perään. Erityisesti aihetta kyselemiseen on, kun hän jatkaa omaa virhettään tajuamatta samalla linjalla, vaikka hänelle siitä heti nasevasti huomautetaan.
Halutessanne voitte lukea koko ketjun täältähttps://twitter.com/kristiantervo/status/946308433820684289
Mainittakoon, että Apu-lehden päätoimittaja Marja Aarnipuron asiallinen vastaus kertoo todellisesta ammattitaidosta. Kokoomuksen linja tuli kyllä kerralla selväksi. Hallitusta ei saa arvostella, ei ainakaan mediassa. Työstä ei pidä maksaa, ei ainakaan silloin, jos työ sisältää hallituksen arvostelua."
Siellä Avun sivuilla on myös yksi kokoomuslainen bloggari. Hän mm. Organisoi työpaikkansa rahoilla joka vuosi kansanedustajille kahden päivän seminaarin tarjoiluineen Finlandia talolle. Miten pölvästejä pitää kansanedustajien olla, jos eivät älyä, että ko. seminaarin sisältökin on ehtaa kokoomuspropagandaa. Työnantajana tällä veijarilla on yliopisto eli verorahoja kuluttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että oikeasti ajatellaan, että huonot alueet kuuluu työttömille eli ilmeisesti luusereille ja hyvät sitten niille ihmisarvoisille ihmisille. Vuokra ei ole kovin kova ja kommenteissa aina vedotaan "paraati paikkaan".
Ostin juuri kämpän sieltä. Maksoi 370 tuhatta euroa. Omin pikku kätösin joudun tahkoamaan seuraavat melkein 20 vuotta työtä, että luukku on maksettu. Onhan se nyt outoa, että toiset saavat yhteiskunnan varoilla sen, mihin yhteistä kakkua kasvattava joutuu raatamaan vuosikymmenen.
Miksei samalla ostella yhteisillä rahoilla joillekin uusia Bemareita, kymppitonnin kelloja ja käsintehtyjä pukuja? Nekin ovat luksusta tavallisille ihmisille, aivan kuten tietyt alueet.
Tätähän se juuri on. Työttömät asuvat keskustojen kalliissa asunnoissa ja täten vievät asuntoja mm. työn perässä muuttavilta ihmisiltä. Tämä hidastaa niiden ihmisten työn aloittamista, joita oikeasti kiinnostaa tehdä töitä, koska työpaikka olisi, mutta ei asuntoa. Tämän vuoksi myös keskustojen asuntojen vuokrat paisuvat todella suuriksi ja sitten veronmaksajien rahoista tuetaan työttömien asumista, joilloin vuorkrat tahtovat koko ajan vain nousta lisää. Kierre on siis valmis.
Työttömien pitäisi asua muuttotappiokunnissa. Siten saataisiin ehkäistyä muuttotappiokuntien autioitumista, mistä ollaan huolissaan. Lisäksi asuminen olisi siellä paljon halvempaa, joten vaikka asumista edelleen valtion varoista tuettaisiin, tulisi se kuitenkin valtiolle paljon nykyistä halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaiken noiden lisäksi pitäisi hänen mielestään veronmaksajien rahoista maksaa ajokorttikin!
Juu ja somaleille ajokortit kans! on tämä järkyttävää olen kanssasi samaa mieltä!
Mitäs jos aletaan kaikki työttömiksi eikä hyväkytä mitään aktiivimalleja eikä muitakaan työllistämiskeinoja.
Työttömänä on kuitenkin kivempaa ja jää paljon vapaa-aikaa puuhailla omien harrastusten parissa.
Töihin pakottaminen on fasistista kyykyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä 800 euroa pitäisi olla iso raha pitkäaikaistyöttömälle. Mutta asumistukijärjestelmä maksaa. Keravalla ehkä ois 350 euroa.
No, nyt jos sulla menis duuni alta 10 v. kuluttua... niin kuis kävis, jos huonosti kävis. Niin pari vuotta ja sen jälkeen joudut realisoimaan kaiken onaisuutesi ja elämään ensin niillä, ennen kuin lopulta olet varaton ja hänen asemassaan. Silloin saat tuet vasta. Reilua?
Tulee mieleen, et ite hummaisin rahat ensin ja sit hirteen.
Kerätäänpä rahat ja maksetaan tuolle sällille ajokortti. Lähteekö sitten syrjäkyliin tai Lappiin töihin? Tuskinpa vaan.
Törkeää tuollainen loisiminen ja valitus.
Vastustan Aktiivimallin vastustamista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömille pitää perustaa leirejä joissa on todella halpaa asua. Osa työttömistä voisi toimittaa leirin vartijoiden, kokkien yms. toimia. Loput osallistuisivat kursseille ja muuhun yleishyödylliseen työntekoon läheisessä hiilikaivoksessa, terässulatossa tai vastaavassa ruokapalkalla.
Mutta ennenkuin tällaiselle leirille pääsee nauttimaan, on käytävä suihkun kautta.
Suihkuja ne oikeasti olikin. Paitsi jos uskot liittouneiden sotapropagandaa.
Tämä aktiivimalli koskee holohoaxaajia yhtä paljon ja on pois keskikaljanatsien ryyppyrahoista vaikka miten larppaisit rajua oikeistojätkää netissä.
Sotapropaganda uskovaisen tiedot on heikolla pohjalla.
Todelliseen kansallissosialismiin ei kuulu alkoholin kanssa plärääminen, toisin kuin sekakäyttäjä antifanteilla.
Ei niin, eikä jutkujen kaasuttamisen kieltäminen, vaan sillä ylpeily. Siksi oletkin nolo puliukko wannabe, etkä oikea kansallissosialisti.
Vierailija kirjoitti:
En ole allekirjoittanut kansalaisaloitetta, niin saanko hyvällä omallatunnolla vastustaa aktiivimallia?
Minä olen töissä, saanko minäkin vastustaa silti? Mun vastustaminen perustuu pääasiassa siihen, että edelleenkin jatkossa on sallittu vain työvoimaviranomaisen hyväksymä aktiviisuus, ei oma aktiivisuus sekä minä EN HALUA syytää verorahojani pupuleikkikouluttajille.
Yksiön vuokra on lähes sama Keravalla kuin Helsingissä:
https://www.hs.fi/talous/art-2000002898614.html
Ei 800 e vuokra yksiöstä ole edes kallis. Jos on onnistunut tuolla hinnalla löytämään kämpän Krunikasta, miksi pitäisi muuttaa jonnekin muualle? Se on kuitenkin yksiö, ei elele leveästi jossain 100 neliön lukaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ilmainen vinkki kokoomukselle ja sen ostamalle tai painostamalle medialle.
Mitä enemmän yritätte noita epätoivoisia, populistisia aktiivimallipuolustelujanne, sitä vahvemmaksi lietsotte meidän vastustajien taistelutahtoa.
Protip sinulle: ketään ei kiinnosta sinun ölinäsi.
No hinta ei näytä olevan paha. https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot/Helsinki?page=3&pageType=
Sivun 3/24 jälkeen kaikki Helsingin yksiöt ovat vähintään 800/kk.
Jotenkin surkuhupaisaa. Monet eivät tajua työttömän arkea lainkaan, sitten kun joku rohkea avautuu aiheesta mediassa, lukijat alkaa kiihtyä siitä että "sillä on kämppää Krunikassa!", mutteivät hahmota kokonaisuutta.
Oikeasti koittakaa elää edes tuolla 487 eurolla kuukausi. Ja sehän on jopa hyvä tulo.
Jos olisit työtön, jolla on jotain pieniä eläkesäästöjä tms., niin sitten et saa tt-tukea vaan pelkän työmarkkinatuen ja asumistuen. Asun halvassa kämpässä eikä mitään velkoja tai maksumerkintöjä ole, mutta vuokran ja laskujen jälkeen mulle jää elämiseen n. 270 euroa kuussa. Kuka tunnustaa olevansa kateellinen?
Työssäkäyvät kateelliset täällä huutelee. Hah! Viisas pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselta työttömältä KAIKKI tuet pois jos he eivät hae aktiivisesti töitä.
Tämän on pakko olla Juhani!
Juhana on sanonut elämänsä aikana vain yhden lauseen mikä pitää kutinsa. Nimittäin, että krapulassa panettaa helvetisti. Näin juhana lausui suomi-areenassa toissa kesänä.
Vielä kun näkisi oman vehkeensä, niin voisi aktivoituakin.
Itse menisin ennemmin vaikka veneen alle kuin kimppakämppään. Opiskeluvuosina sai kimppa-asumista kyllä ihan tarpeeksi koko loppuelämän ajaksi, enkä enää koskaan muuta kimppakämppään.