Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimitin ruokakassin ja joululahjan jouluapuperheille - viimeinen kerta.

Vierailija
28.12.2017 |

Tähän jouluun loppui oma into tehdä hyvää "vähävaraisille" perheille. Nyyhkytarinan perusteella ajattelin olevan hyvä idea vielä jättikassillinen ruokaa yhdelle lapsiperheelle ja veinkin. Vastassa oli välinpitämättömän oloinen teiniäiti, joka ei osannut tervehtiä saati kiittää. Toinen oli toivottu joulupaketti lapselle, jonka äiti poltti ketjussa sen lyhyen ajan kun juteltiin - tupakkaan siis riitti rahaa ja harmitti itseä että tuen tällaista.

Olen jo viisi joulua vienyt apua sitä pyytäneille lapsiperheille ja ovat olleet kaikki aika samanlaisia. Käsi ojossa odottamassa muilta kaikkea ja omasta elämästä ei kai osata ottaa vastuuta tai käytetään omat varat nautintoaineisiin.

Ensi vuonna jätän auttamatta, sen verran huono fiilis jäi näistä autettavista taas.

Kommentit (212)

Vierailija
201/212 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan vain eläimille.

Vierailija
202/212 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut niin ihanaa jos se köyhä looseri yhäri olisi osoittanut nöyryyttä ja kiitollisuutta haluamallasi tavalla. Minuakin oksennuttaa ja alkaa itkettämään kun ihmiset eivät enää osaa edes kunnolla kiittää itkua tyrskien ja soperrellen kuinka hyvä ihminen olen. Jumalan siunausta toivottaen!

Ilmeisesti luuseriyhärit olette myös vaikeasti kehareita. Muuhun päätelmään on vaikea tulla kun suu ei käänny kiitokseen mutta kerjäämiseen kyllä. Myöskään äly ei yllä tajuamaan että on äärettömän typerää ruinata apua jos rahaa riittää tupakkaan tai mihin tahansa sellaiseen jota ei välttämättä tarvitse, eikä se mitenkään edistää perheen yhteistä hyvää. Mutta minnepä muualle se idiootti täten puree kuin omaan ahteriin, näillä kiittämättömyyden osoituksilla apu taatusti vähenee jos ei jopa lopu kokonaan. Ihanaa vuotta 2018😍😍😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/212 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi teiniäiti kuulosti kyllä ihan apua tarvitsevalta. Ikävää, että ei osannut kiittää, mutta ymmärrät varmaan, että kaikki ihmiset eivät ole saaneet lapsuudessaan samaa turvallista kasvuympäristöä kuin suurin osa meistä. Ei ole opetettu asioita, ehkä on ollut ilman järkeviä aikuisia ja omat lapsetkin syntyneet liian varhain..

Itse aikakin tunnistan tuon ihmistyyppin ja en koe heidän osoittelun tai haukkumisen mitenkään ratkaisevan ongelmia.

Vierailija
204/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää näissä avunpyynnöissä se, että siellä luetellaan monesti jo aikuisia lapsia, jotka tulevat joulunviettoon entiseen kotiinsa. Jos he ovat jo omillaan, miksi niillekin kerjätään apua? Samanlaisia persaukisiako hekin ovat, kuin vanhempansa? Meiltä itseltä on kolme lasta jo aikuisia ja omillaan, yksi enää kotona. Jos minun olisi pakko kerjätä jouluapua, niin ainoastaan sille kotona asuvalle. Ja ihmettelen kyllä suuresti, miten oikeasti ei saada edes jouluruokaa, eihän se nyt niin kallista ole, ja syötäisiinhän sitä vaikka ei olisi joulukaan. Lahjoihinkin voi säästää vuoden aikana. Itsekin ollaan oltu joskus todella vähävaraisia, mutta aina on joulu pystytty järjestämään.

Vierailija
205/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä persaukisia pirihuoria on aina kaikkea ilmaista kyttäämässä. Aina tulee mieleen että miksi synnyttäminen ei ole luvanvaraista...

Niin tai aluksihan on kyllä siittäminen... mikäli muistan oikein  maantiedon oppitunnilta...

Vierailija
206/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä facebookissa tänä jouluna näki niin siitä omasta avunannosta oli tärkeintä päästä kertomaan. Valtava kilpailu, kenen olematon sädekehä kiiltää eniten. Itse olen pystynyt tähän mennessä tekemään hyvää aivan ilman, että tekisin itsestäni jonkin liioitellun laupias samarialainen tekstin. Jotenkin niistä tarinoista omasta hyvyydestä tulee hyväntekijästä vain itsekeskeinen olo.

Vierailija
207/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä facebookissa tänä jouluna näki niin siitä omasta avunannosta oli tärkeintä päästä kertomaan. Valtava kilpailu, kenen olematon sädekehä kiiltää eniten. Itse olen pystynyt tähän mennessä tekemään hyvää aivan ilman, että tekisin itsestäni jonkin liioitellun laupias samarialainen tekstin. Jotenkin niistä tarinoista omasta hyvyydestä tulee hyväntekijästä vain itsekeskeinen olo.

Luojalle kiitos, että joukossamme on myös järkeviä ja selkeästi ajattelevia ihmisiä!

Olen törmännyt Fb:ssa muutamaan, jolle tämä omalla laupeudella huomiohuoraaminen on mennyt aika överiksi. Ilmeisesti he ovat näitä samoja, tällä palstalla kirjoittelevia mammoja.

Suurimmalle osalle ihmisistä lahjojen antaminen on huomaamatonta ja hienovaraista toimintaa, jota ei tehdä kiitosten ja kivojen "minä ja köyhä" -selfieiden toivossa.

Vain av-kokoontumisajoissa törmää runsain mitoin tähän ihmiskunnan kermaan, parhaimmistoon, jolla on omasta mielestään sekä oikeus että velvollisuus kertoa "köyhille" miten näiden kuuluu elää.

Vierailija
208/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tarkoituksena on saada muutkin mukaan auttamaan. Kertomalla facessa kuinka helposti voi osallistua vaikka tekstiviestillä voi saada aktivoitua mukaan monta uutta lahjoittajaa.

Vierailija
209/212 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut niin ihanaa jos se köyhä looseri yhäri olisi osoittanut nöyryyttä ja kiitollisuutta haluamallasi tavalla. Minuakin oksennuttaa ja alkaa itkettämään kun ihmiset eivät enää osaa edes kunnolla kiittää itkua tyrskien ja soperrellen kuinka hyvä ihminen olen. Jumalan siunausta toivottaen!

Ilmeisesti luuseriyhärit olette myös vaikeasti kehareita. Muuhun päätelmään on vaikea tulla kun suu ei käänny kiitokseen mutta kerjäämiseen kyllä. Myöskään äly ei yllä tajuamaan että on äärettömän typerää ruinata apua jos rahaa riittää tupakkaan tai mihin tahansa sellaiseen jota ei välttämättä tarvitse, eikä se mitenkään edistää perheen yhteistä hyvää. Mutta minnepä muualle se idiootti täten puree kuin omaan ahteriin, näillä kiittämättömyyden osoituksilla apu taatusti vähenee jos ei jopa lopu kokonaan. Ihanaa vuotta 2018😍😍😍

Joo, ainakin minun osalta loppui osallistumiset näihin keräyksiin, sen verran on parin viime päivän aikana tullut pskaa silmille näiltä palstan "köyhiltä ". Parikymmentä joulua ehdin olla mukana useassa keräyksessä, mutta vuoden 2018 lupaus on että en enää osallistu. Ostan tosiaan mieluummin itselle jotain kivaa niillä rahoilla jotka ennen on mennyt näille vikisijöille.

Vierailija
210/212 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo periaatteesta emme anna mitään. Sama koskee kehitysapua, millä autetaan holtittoman lisääntymisen jatkuminen. Ei rokotteisiin jossakin kehitysmaassa, joka ei ajasta toiseen saa asioitaan mitenkään hoitoo. Luonto karsii.

Jos on persauki, jättää joulukinkut ja -lahjat sitten ostamatta. Yksinkertaista.

Moni varakas on varakas siksi, että on osannut maksattaa elämäänsä riittävästi muilla. Ei säästämällä.

Vierailija
211/212 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väsynyt tuohon "ei ole lasten vika" kommentointiin. Ei ihme, että meillä on jo kolmannen sukupolven elämäntapasossupummeja. Vanhemmilta opitaan, että mangu muilta. Vanhempien kasvatusvelvollisuus on tilanteen sellainen ollessa selittää lapselle, että nyt ei vain ole rahaa.

Vierailija
212/212 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä viestit ovat vahvistaneet mielikuvaa, että osa noista lokeista maksattaa kalliimman joulun muilla, että rahaa säästyisi tosiaan omiin hupeihin ja tarpeisiin.