Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimitin ruokakassin ja joululahjan jouluapuperheille - viimeinen kerta.

Vierailija
28.12.2017 |

Tähän jouluun loppui oma into tehdä hyvää "vähävaraisille" perheille. Nyyhkytarinan perusteella ajattelin olevan hyvä idea vielä jättikassillinen ruokaa yhdelle lapsiperheelle ja veinkin. Vastassa oli välinpitämättömän oloinen teiniäiti, joka ei osannut tervehtiä saati kiittää. Toinen oli toivottu joulupaketti lapselle, jonka äiti poltti ketjussa sen lyhyen ajan kun juteltiin - tupakkaan siis riitti rahaa ja harmitti itseä että tuen tällaista.

Olen jo viisi joulua vienyt apua sitä pyytäneille lapsiperheille ja ovat olleet kaikki aika samanlaisia. Käsi ojossa odottamassa muilta kaikkea ja omasta elämästä ei kai osata ottaa vastuuta tai käytetään omat varat nautintoaineisiin.

Ensi vuonna jätän auttamatta, sen verran huono fiilis jäi näistä autettavista taas.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata antaa, jos ei hyväksy sitä, että autettavilla on ongelmia eivätkä he aina edes ole miellyttäviä ihmisiä. 

Vierailija
2/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tuollainen, tosin eipä olla minnekään laitettu nyyhkytarinoitakaan tai haettu mitään, joskus mies on ruokajonossa käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna kenellekään mitään, jollen henkilökohtaisesti tunne ihmistä/perhettä ja heidän tilannettaan. Näitä holtittomasti lisääntyviä hyväksikäyttäjäperheitä on vaikka kunka paljon ja aina käsi ojossa.

Vierailija
4/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidessä vuodessa et ole oppinut mitään? Mä opin jo ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
5/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekoina allekirjoittamassa vastuksensa aktiivimalliin

Vierailija
6/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden takia kannatan aktiivimallia.

Vierailija
7/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut niin paljon huonoja kokemuksia jouluapuperheistä, ettei ole tehnyt mieli osallistua edes ensimmäistä kertaa. Autan mieluummin sellaisia ihmisiä jotka tunnen edes jollain lailla, esimerkiksi naapurin pariskunnalle annan yleensä lahjakortin, hankkikoon sitten lahjoja lastenlapsille tai vaikka jouluruokaa itselleen.

Vierailija
8/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein viime vuonna monta laatikollista. Kiittivät, mutta facesta huomasin, että perhe oli yrittäjäperhe joka tienasi enemmän kuin minä. Myös oli viimeinen kerta.

Vierailija
9/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt aktiivimallia tähän sotkeko... Ei se tuollaiseen auta kuin toisenkin käden ojoon ojentamisena. On meitä työttömiä toisenlaisiakin.

Vierailija
10/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ekoina allekirjoittamassa vastuksensa aktiivimalliin

No sillä aktiivimallilla ei ole mitään tekoa kyseisten sossupummien kanssa. Edellä mainitut tyypi loisivat muiden rahoilla vaikka kaikki tuet lakkautettaisiin. Loinen keksii aina keinon.

Sen sijaan aktiivimalli kyykyttää niitä 95% työttömistä jotka töitä kokonajan etsivät ja ovat jo aktiivisia.

Vierailija
11/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi nuo avunsaajat ovat olleet aika erikoisia mutta koin silti että apua arvostettiin. En ole niin pyhä ihminen että antaisin ja antaisin saamatta edes kiitosta näkemästäni vaivasta. Nyt riitti pään hakkaaminen seinään.

Yhteinen tekijä 90% nästä perheistä on 3-5 lasta peräjälkeen (ja ainakin yksi "erityislapsi"), pitkäaikaistyöttömyys ja elämänhallinnan puute. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko heidän nyyhkytarinoistaan on totta.

Ap

Vierailija
12/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että juuri veronmaksajia pitäisi muistaa jouluna. Hehän elättävät muita koko vuoden.

Vierailija
13/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No auttakaa esim. rakennetaan joulupuu -keräyksen kautta. Seurakunnat järjestää ja annetaan vähävaraisille, ei nyyhkytarinoiden perusteella vaan oikeasti.

Vierailija
14/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeähn tää juttu on että varsinkaan netin ja feisbuukin kerjäysketjuihin ei kannata intoutua mitenkään. Siellä eniten mölyävät ehkäisynsä unohtaneet ripsipidennys sidukkapissispaskiaiset, joiden kautta teidän apu ei millään tavalla kohdistu lapselle. Äidithän myy ne teidän kamat saadakseen lisää rakennekynsiä! 

Järjestöjen kautta. Joku edes vähän valvoo.

Vierailija
15/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt sekoittako aktiivimallia tähän keskusteluun. Selkeästi ette ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa. Pyytäkää jotakin joka on käynyt muutakin kun elämämkoulun selväsanaisesti kertomaan mitä se tarkoittaa. Pistää vihaksi kun tietämättömät alkavat urputtaa asiasta josta eivät tiedä mitään ja mikä vielä tulee puremaan omaan nilkkaan..

Vierailija
16/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii kuvaan tuo epäsosiaalisuus. Ovat syrjäytyneitä, huonotapaisia, moniongelmaisia ihmisressukoita. Antakaa heille anteeksi ko. sosiaalinen kömpelyys. Varmasti ovat kiitollisia avustanne. Apu tulee tarpeeseen. Minä ainakin olen kiitollinen heidän puolestaan ja kaikkien köyhissä perheissä elävien lasten puolesta. Auttaisin, jos olisi rahaa.

Vierailija
17/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt sekoittako aktiivimallia tähän keskusteluun. Selkeästi ette ymmärrä mitä se oikeasti tarkoittaa. Pyytäkää jotakin joka on käynyt muutakin kun elämämkoulun selväsanaisesti kertomaan mitä se tarkoittaa. Pistää vihaksi kun tietämättömät alkavat urputtaa asiasta josta eivät tiedä mitään ja mikä vielä tulee puremaan omaan nilkkaan..

No selitä sinä miksi aktiivimallin vastustamista koskevaa kansalaisaloitetta jakavat fb:ssä juuri ne 5 lasta ilman koulutusta/työkokemusta tehneet?

Vierailija
18/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan oikeasti oikein ymmärrä näitä jouluapukeräyksiä. Olen itse ollut opiskeleva totaaliyh ja oikeasti laskin euroja ruokakaupassa joka kerta, piti esim. ostaa pienempi vaippapaketti kaupan omaa merkkiä kun oli muutama päivä seuraavan opintotukeen, kun muuten ei rahat riittäneet ruokaan. Toimeentulotukea en saanut, asumistukea onneksi sain, yksiöön. Silti sain ostettu lapselleni joululahjat, kyllä, useamman lahjan jopa. Toki ostin vaatteet ja lahjojakin kirpparilta tai alesta, mutta silti niitä sain ostettua.

Pari yh-kaveria sai toimeentulotukea ja niille maksettiin pesukoneet ja lastenvaunut ja ihan taatusti oli varaa ostaa lapsille lahjat ja jouluruoat.

Ei tosin ollut päihdeongelmia, että rahat ei menny viinaan..

Ymmärrän sen, jos joku perheestä on sairastunut, se voi viedä ns. hyvintoimeentulevankin perheen tilanteen hetkellisesti tosi huonoksi taloudellisesti, sellaisille perheille jouluavut sun muut pitäis musta kohdistaa. Ja pienituloisille eläkeläisille.

Vierailija
19/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii kuvaan tuo epäsosiaalisuus. Ovat syrjäytyneitä, huonotapaisia, moniongelmaisia ihmisressukoita. Antakaa heille anteeksi ko. sosiaalinen kömpelyys. Varmasti ovat kiitollisia avustanne. Apu tulee tarpeeseen. Minä ainakin olen kiitollinen heidän puolestaan ja kaikkien köyhissä perheissä elävien lasten puolesta. Auttaisin, jos olisi rahaa.

Ne moniongelmaiset eivät jaksa aktivoitua joihinkin keräyksiin edes vastaanottajiksi. Niillä ei vain riitä voimia sellaiseen. Noissa FB-ryhmissä on ne työhaluttomat mutta oikeasti aktiiviset, luksuselämästä haaveilevat päihde- ja elämyshakuiset loisijat vain.

Vierailija
20/212 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkeähn tää juttu on että varsinkaan netin ja feisbuukin kerjäysketjuihin ei kannata intoutua mitenkään. Siellä eniten mölyävät ehkäisynsä unohtaneet ripsipidennys sidukkapissispaskiaiset, joiden kautta teidän apu ei millään tavalla kohdistu lapselle. Äidithän myy ne teidän kamat saadakseen lisää rakennekynsiä! 

Järjestöjen kautta. Joku edes vähän valvoo.

Mäkin kuulin tutulta että viime vuonna ovella vastassa oli nuori mamma jolla hiustenpidennykset, ripsienpidennykset, täytehuulet, silikonipallorinnat melkein leuassa kiinni (selvästi kun päällä oli ollut pelkkä ohut toppi) ja rakennekynnet joissa kimalteita. Noihinkin menee yhteensä kerralla viisi tonnia ellei enemmänkin. Kehtaavat sitten ottaa muilta kaikkea ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän