Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanko oikeasti 18 tuntia työtä kolmen kuukauden aikana on liikaa?

Vierailija
28.12.2017 |

Jos ei kukaan kelpuuta töihin, niin senhän voi suorittaa osallistumalla johonkin toimintaan, jonka työkkäri järkkää. Pääsääntöisesti ihmiset kumminkin tekee n. 40 tuntiä töitä jo ihan viikossakin.

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kurkkua myöten täynnä eräiden vastavalmistuneiden selityksiä, ettei ole töitä. Nämä kuvittelevat hyppäävänsä suoraan koulun penkiltä alansa töihin. Kun ei tärppää, niin vietetään rempseätä elämää tuilla ja lainoilla, mutta ei missään nimessä haeta, eikä suostuta mihinkään muihin töihin, kuin oman alan ja palkka pitää olla minimi 2500 brutto kuuussa + edut. Toinen ryhmä on elämäntapatuilla-eläjät, jotka valittavat rahapulasta. Varaa on silti tatuointeihin, irtoripsiin, muotivaatteisiin, tupakoimiseen ja bilettämiseen. Työt ei maistu, koska pitää persuus nostaa aamulla sängystä ja päivällä jäisi sohva kuluttamatta.

Se on taivaan tosi että jos alkaa tehdä paskatöitä, niin niitä saa tehdä lopun ikäänsä. Uran suunta on selvä viimeistään toisessa työpaikassa. Oikeasti kannattaa panostaa siihen että pääsisi ensimäisessä työssä jo suunnilleen koulutusta vastaavaan työhön.

Höps. Kuka tahansa palkkaa 30 -vuotiaan opettajan, joka on ollut vaikka kaupan kassalla muutman vuoden ennemmin kuin 30- vuotiaan opettajan, joka on ollut työttömänä samat kolme vuotta..

Mutta kun noiden kahden lisäksi samaa paikkaa hakee 30 samanikäistä opettajaa, joilla on alan työkokemusta, niin se kaupan kassalla oleva jää taas ilman paikkaa. Näin se oikeassa elämässä menee.

Vierailija
142/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärihän nykyisin antaa mahdollisuuden opiskella työttömyysturvalla. Miksette käyttäisi tätä mahdollisuutta? Voisi sivussa tulla ihan uusi ammatti ja työpaikkakin.

Niin antaa, jos antaa. Mulle sanottiin, että hae vaan ja jos pääsen niin saan sen tuen. No, en saanut. Olin päässyt töihin ennen kuin sain tietää pääseväni opintoihin, joten kävin sitten aamusta päivään töissä josta suoraan koululle... :) Eikä te-toimistoa voi kyllä tästäkään kiittää. Onneksi nyt uusi ala ja töitäkin tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopajoo... kirjoitti:

Ymmärrän pointin. Lähipiirissäni on kuitenkin nuoria n.30v ihmisiä jotka ei ole vuosiin olleet töissä kun ei mikä tahansa työ kelpaa. Jännä et pitää heti päästää joihinkin hienoihin töihin vaikkei ole edes jaksanut nähdä vaivaa asian eteen, toisella ei ole työkokemusta lähes ollenkaan, toisella oman äitinsä puljussa leppoisaa osa-aikatyötä muutama vuosi. Sen lisäksi äitinsä kustantaa tämän matkoja ja merkkikamoja. Tämä toinen tyyppi odottaa 3. lasta ja miehensäkin on ollut suurimman osan ajasta työttömänä kun ei hanttihommat kelpaa. Myös heidän vanhemmat osallistuu heidän kuluihin.

Eniten ottaa päähän heidän asenne. Itse aloitin aikoinaan työharjoittelusta työmarkkinatuella, josta pikku hiljaa etenin parempiin hommiin ja ostamaan oman asunnon, nämä loiset ei edes ymmärrä miten paljon normi ihminen joutuu tekemään töitä elintasonsa eteen, jota nämä vielä kehtaa arvostella sekä vähätellä esim. väsymystä, ettei jaksa juosta baareissa jne, näillä kun on vaan jotain harrastuksia joissa juosta. Toinen tyyppi suoritti just tuhansia maksavan tutkinnon yksityisessä koulussa, äitinsä maksaman tottakai ja eleli sillä aikaa työttömyysetuudella, no töitä on sitten näköjään hankala saada kun ei sen alan töitä vaan ole, ellei ryhdy yrittäjäksi, sen kun näkisi kun ei kokopäivätyötäkään ole koskaan jaksanut tehdä. Tämä tyyppi sai myös aika kalliin uuden vuokra-asunnon omalla pihalla jota tietysti sossu maksaa eli me muut veronmaksajat. Tyyppi myös onnistui jotenkin kusettamaan vakuutusyhtiöltä korvauksia kun oli kaatunut humalassa omalla vapaa-ajalla, meni entisen äitinsä työpaikan vakuutuksen piikkiin vaikkei enää ollut työsuhteessa. Kaikki mulle heti mutta itse ei jaksa nähdä vaivaa asioiden eteen ja vielä pitää itseään jotenkin menestyneenä ihmisenä?! Olen pistänyt näihin tyyppeihin välit poikki, en vaan pysty katsomaan tällaista pelleilyä. Ihan hyvä näille jos joutuu jonnekin pakkohanttihommiin, muille tunnolliselle työnhakijoille tietysti ikävä tilanne.

Eli tunnet kaksi tyyppiä jotka on tällaisia ja luulet että kaikki työttömät ovat samanlaisia? Huhhuh.

Vierailija
144/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa. Ongelma on, että niitä töitä ei ole, eikä edes niitä työkkärin kursseja ole olemassa niin paljon että kaikki pääsisi edes kerran vuodessa. Lisää rahaa näihin kursseihin annettiin niin vähän, että siitä ei ole mitään apua.

Ps. Olen työllinen

Voi myös etsiä kurssin itse, kyllä työkkäri hyväksyy vaikka kansalaisopiston atk -kurssin. ap P.S. Olen itsekin työllinen

Rohkenenpa epäillä tuota, että itse etsitty kurssi hyväksyttäisiin.

Vierailija
145/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole liikaa. Ongelma on, että niitä töitä ei ole, eikä edes niitä työkkärin kursseja ole olemassa niin paljon että kaikki pääsisi edes kerran vuodessa. Lisää rahaa näihin kursseihin annettiin niin vähän, että siitä ei ole mitään apua.

Ps. Olen työllinen

Voi myös etsiä kurssin itse, kyllä työkkäri hyväksyy vaikka kansalaisopiston atk -kurssin. ap P.S. Olen itsekin työllinen

Siellä on mainittu omaehtoinen koulutus.

Rohkenenpa epäillä tuota, että itse etsitty kurssi hyväksyttäisiin.

Vierailija
146/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle pitkäaikaistyöttömänä kelpaisi hyvin 18 tuntia töitä vaikka viikossa, jos ei menettäisi työttömyyskorvausta, mutta ei tälläisiä töitä taida olla olemassa. Siivousalalla ehkä, mutta hieman neuroottisena perfektionistina en tiedä kykenisinkö vaadittuun työtahtiin. On kuulemma aika verkkainen tahti nykyään siivousalalla(kin). Varmaan riippuu paikastakin.

Vierailija
147/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, onko työkkärillä kaikille niille tuhansille niitä kursseja ym. jotka ei pääse töihin kolmeksi päiväksi? Nyt on kurssille otettu 20 aina kerrallaan, ja yhtäkkiä pitäisi ottaa 2000?

Ja kuka työnantaja ottaa satoja ihmisiä töihin kolmeksi päiväksi? Opettaa jokaiselle mitä tehdään ym.

Ja mites ne joilla on pari päiväkoti-ikäistä lasta kotona, niille pitää hommata hoitopaikka, ja maksaa kymmenestä päivästä koska se on minimi kuukaudessa, ja kun puoliso tienaa kolme tonnia kuussa töissä, on päivähoitomaksu suurin mahdollinen eli jotain 180€/10 päivää.

Ymmärrätkö sinä ollenkaan kuinka paljon työttömiä on? Niitä on yli puoli miljoonaa. Ja avoimia työpaikkoja ei ole kuin muutama kymmenen tuhatta.

Ymmärrätkö että sen "jonkun toiminnan" järjestäminen maksaa kunnalle monta kymppiä per pää per päivä?

Mistä lähtien työttömiä on ollut yli puoli miljoonaa? Juu 90-luvulla ehkä...

Faktaa Findikaattorista: Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2017 marraskuussa 190 000 (virhemarginaali ±17 000), mikä oli 23 000 vähemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 109 000 ja naisia 81 000 henkeä.

Ota huomioon, ettei tuossa ole "työvoimapoliittisissa toimenpiteissä" olevia. Minäkään en ole tilastoissa työtön, olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Elän silti työttömyyskorvauksella. Noissa hommissa on tyyliin 100 000 henkilöä.

”Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli marraskuun lopussa yhteensä 271 300 työtöntä työnhakijaa. Se on 57 200 vähemmän kuin vuotta aikaisemmin.”

Ihan hyvältä alkaa näyttää tämäkin tilasto jo - suunta on oikea. Tuohonhan sinäkin kuulut, eikö?

Vierailija
148/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle pitkäaikaistyöttömänä kelpaisi hyvin 18 tuntia töitä vaikka viikossa, jos ei menettäisi työttömyyskorvausta, mutta ei tälläisiä töitä taida olla olemassa. Siivousalalla ehkä, mutta hieman neuroottisena perfektionistina en tiedä kykenisinkö vaadittuun työtahtiin. On kuulemma aika verkkainen tahti nykyään siivousalalla(kin). Varmaan riippuu paikastakin.

verkkainen (38) (komparatiivi verkkaisempi, superlatiivi verkkaisin) (taivutus)

hidas, kiirehtimätön

Ruoat tuotiin verkkaiseen tahtiin, joten meille jäi hyvin aikaa juoda viiniä ja jutella.

Ahti puheli verkkaiseen tyyliinsä.

Käännökset Muokkaa

1. hidas, kiirehtimätön

Vierailija
149/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hidas, kiirehtimätön

Ruoat tuotiin verkkaiseen tahtiin, joten meille jäi hyvin aikaa juoda viiniä ja jutella.

Käännökset Muokkaa

1. hidas, kiirehtimätön

Joissain murteissa verkkainen on reipas, ahkera, nopea.

Vierailija
150/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hidas, kiirehtimätön

Käännökset Muokkaa

1. hidas, kiirehtimätön

Kiitos oikaisusta! :)

Vierailija
151/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä 300 henkilöä eli ollaan melko iso firma, väkeä on niin akateemisia kuin kouluttamattomiakin (talon perehdyttämiä tosin ovat kyllä). Meille ei kuitenkaan oteta eikä otettaisi ketään alle 3 kk kestäviin töihin, ei edes palkattomiin hommiin. Kaikki pikkuhommat ja lyhyet projektit teetetään olemassa olevalla hlöstöllä. Kukaan ei ehdi perehdyttää ihmistä joka tekisi vain viikon tms.

Vierailija
152/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, onko työkkärillä kaikille niille tuhansille niitä kursseja ym. jotka ei pääse töihin kolmeksi päiväksi? Nyt on kurssille otettu 20 aina kerrallaan, ja yhtäkkiä pitäisi ottaa 2000?

Ja kuka työnantaja ottaa satoja ihmisiä töihin kolmeksi päiväksi? Opettaa jokaiselle mitä tehdään ym.

Ja mites ne joilla on pari päiväkoti-ikäistä lasta kotona, niille pitää hommata hoitopaikka, ja maksaa kymmenestä päivästä koska se on minimi kuukaudessa, ja kun puoliso tienaa kolme tonnia kuussa töissä, on päivähoitomaksu suurin mahdollinen eli jotain 180€/10 päivää.

Ymmärrätkö sinä ollenkaan kuinka paljon työttömiä on? Niitä on yli puoli miljoonaa. Ja avoimia työpaikkoja ei ole kuin muutama kymmenen tuhatta.

Ymmärrätkö että sen "jonkun toiminnan" järjestäminen maksaa kunnalle monta kymppiä per pää per päivä?

Faktaa Findikaattorista: Työttömiä oli Tilastokeskuksen työvoimatutkimuksen mukaan vuoden 2017 marraskuussa 190 000 (virhemarginaali ±17 000), mikä oli 23 000 vähemmän kuin vuotta aiemmin. Työttömiä miehiä oli 109 000 ja naisia 81 000 henkeä.

Ja lisää faktaa: Tilastokeskuksen mukaan ihminen on työllinen, jos on viikon sisällä tehnyt vähintään tunnin rahapalkkaa tai luontaisetua vastaan tai voittoa saadakseen. Ei tarvitse sen enempää töitä tehdä, kun onkin Tilastokeskuksen mukaan työllinen eikä enää mikään työtön!

Niinpä esimerkiksi minä olen Tilastokeskuksen mukaan ollut koko viime vuoden työllinen, mutta olen silti saanut koko vuodelta työttömyyspäivärahaa. 

Tilastokeskuksen työllisen määritelmä on silkkaa kikkailua, jolla tilastot on tarkoitus saada näyttämään nätimmältä. 

Vierailija
153/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärihän nykyisin antaa mahdollisuuden opiskella työttömyysturvalla. Miksette käyttäisi tätä mahdollisuutta? Voisi sivussa tulla ihan uusi ammatti ja työpaikkakin.

Työtön ei saa opiskella päätoimisesti.

Vierailija
154/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti koulutettu ja ikäni töitä tehnyt. Nyt olen hetkellisesti työttömänä. Kertoisitko mitä töitä ekonomi tekisi 3 päivää kolmessa kuukaudessa?

Minä tarttisin jonkun normaaleja toimistohommia osaavan suunnilleen kolmeksi päiväksi kuukaudessa. Ihan rutiinihommia, joihin ei koskaan tunnu riittävän aikaa konttorin vakiväellä. Tarttis osata käyttää wordia ja exceliä ihan perustasolla. Kokoaikaiseksi hommia ei kyllä ole, ja ekonomi saattaisi turhautua hommissa, jotka osaisi vähäisemmälläkin koulutuksella.

T. Pienyrittäjä. 

Vierailija
155/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeasti koulutettu ja ikäni töitä tehnyt. Nyt olen hetkellisesti työttömänä. Kertoisitko mitä töitä ekonomi tekisi 3 päivää kolmessa kuukaudessa?

Jos olet vain hetkellisesti, niin ei tarvitse tehdä mitään, koska tuo koskee vain pitkäaikaistyöttömiä. Mutta jos jäät pitkäksi aikaa työttömäksi niin voisit vaikka käydä kansalaisopistossa esim. koodauskurssin, käydä kertaamassa ruotsin kieltä tai toimiva vaikkapa kolmen päivän ajan jossakin sesonkiin liittyvässä ruuhka-aputehtävässä (joulun alla lajittelemassa joulupostia, kesällä jollain festareilla järjestysmiehenä tms)

Jos pitkään olet työtön, niin ei kai se ihan hirveän suuri ongelma pitäisi ekonomillekaan olla kolmea päivää ihan fyysisten töiden parissa?

Ei tuosta aktiivimallista minunkaan mielestä mitään hyötyä ole, mutta ei silti riitä sympatiaa työtä vieroksuville valittajillekaan kun muutaman päivän koulutuskin riittää ja vaikkei sitäkään jaksaisi tehdä niin silti saa pitää 95 prosenttia tuista

Vierailija
156/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon, ettei tuossa ole "työvoimapoliittisissa toimenpiteissä" olevia. Minäkään en ole tilastoissa työtön, olen työvoimapoliittisessa koulutuksessa. Elän silti työttömyyskorvauksella. Noissa hommissa on tyyliin 100 000 henkilöä.

”Työ- ja elinkeinotoimistoissa oli marraskuun lopussa yhteensä 271 300 työtöntä työnhakijaa. Se on 57 200 vähemmän kuin vuotta aikaisemmin.”

Ihan hyvältä alkaa näyttää tämäkin tilasto jo - suunta on oikea. Tuohonhan sinäkin kuulut, eikö?

Toisaalta, minäkin olen työtön, koska työkkäri on myöntänyt minulle oikeuden soviteltuun työttömyyskorvaukseen, kun teen keikkatöitä, sen verran mitä työnantajalla on tarjota työtunteja. Ei kaikki työttömät koko päivää loikoile sohvalla.

Paljonkohan tuohon sovitellun päivärahan piiriin kuuluvia on, jotka siis myös työttömiksi lasketaan?

Vierailija
157/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarttisin jonkun normaaleja toimistohommia osaavan suunnilleen kolmeksi päiväksi kuukaudessa. Ihan rutiinihommia, joihin ei koskaan tunnu riittävän aikaa konttorin vakiväellä. Tarttis osata käyttää wordia ja exceliä ihan perustasolla. Kokoaikaiseksi hommia ei kyllä ole, ja ekonomi saattaisi turhautua hommissa, jotka osaisi vähäisemmälläkin koulutuksella.

T. Pienyrittäjä. 

Tässä. Excelin kanssa etenkin olen varsinainen guru. Missä ilmoittelet tehtävästä niin tsekkaan tarkemmin? 

Niin joo. Sanoi Vartiainen mitä tahansa niin kolme päivää kuussa on liian vähän jotta muuttaisin työn perässä, mutta jos jossain täällä Tampereen seudulla on niin kiinni veti. Aiempaa kokemusta toimistohommista on, vuosien takaa tosin mutta on kuitenkin.

Vierailija
158/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pienyrittäjä. 

Tässä. Excelin kanssa etenkin olen varsinainen guru. Missä ilmoittelet tehtävästä niin tsekkaan tarkemmin? 

Niin joo. Sanoi Vartiainen mitä tahansa niin kolme päivää kuussa on liian vähän jotta muuttaisin työn perässä, mutta jos jossain täällä Tampereen seudulla on niin kiinni veti. Aiempaa kokemusta toimistohommista on, vuosien takaa tosin mutta on kuitenkin.

Konttorini on Helsingissä. Palaan asiaan kun saan vuodenvaihteen kiireet pois alta.

Vierailija
159/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi pakko sanoa tähän, että koska joillain työnantajilla on vaikeuksia järjestää tarvittavia työvälineitä uusille työntekijöille, tuskin niitä väliaikaisillekaan järkätään.

Vierailija
160/264 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anna kuin lähäriksi tai sossuksi. Olisin painajainen asiakkaille, kun ei ole mitään taipumusta alalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi