Onko mulla enää äitiä :(
Äitini oli sanonut miehelleni, että mieheni ei pidä kuunnella minua vaan lähteä äidilleni lastemme kanssa, kun mä en halunnut lähteä, eikä mulla ollut mitään sitä vastaan, että mies menisi. Lisäksi äitini oli antanut miehen ymmärtää, että pitää minua syyllisenä miehen päätökseen, ettei mieskään mennyt.
Normaaliperheessähän äidille voisi vain soittaa ja sanoa, että äläpäs syyttele sellaisia, joissa ei ole syytä, eli minua, ja normaali äiti olisi pahoillaan, että menikin syyttämään minua ja ihmettelisi sitten ekskenään, miksei kukaan tullut. Mieheltä se ei ollut edes äitiäni vastaan milläänlailla, minun sinne piti olla alunperin menossa lasten kanssa, mutta äiti suututti minut toisella asialla ensin, jolloin sanoin, että en tule. Koska äiti ei myöntänyt olevansa väärässä.
Mutta mun on aivan turha soittaa äidille, se ei tajua, että ei mulla ole mitään tuollaista valtaa (eikä intressiä) mieheeni käskeä häntä.
Kommentit (798)
Vierailija kirjoitti:
Pistikö se, ex-lähde, sun narsistisi sut hyssyttelemään itseään, ettei ois hyökännyt kimppuusi?
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Kun hänet on miltei väkivaltaisesti pakotettu varistamaan pois häiriintynyt puolustusjärjestelmänsä, syntyy ohimenevä haavoittuvuuden ikkuna, jonka kautta terapeuttinen väliintulo voi yrittää hiiviskellä sisään.
Narsisti on hoidon saavutettavissa ainoastaan silloin, kun hänen puolustusmekanisminsa ovat auki siksi että ne eivät kyenneet varmistamaan jatkuvaa Narsistisen Lähteen virtausta. Narsistin terapia pyrkii vieroittamaan hänet Narsistisesta Lähteestä.
Mutta narsisti kokee muiden ihmisten rakkauden ja myötätunnon Narsistisen Lähteen muotoina!
Äitini on ollut oikea pas*kakasa, kun ei ole voinut ikinä nähdä asiaa samoin, kuin minä, eli että joku on erehnyt koskien minua. Kyllä sille lapsi tarttis vanhemman vahvistuksen.
Paitsi tietenkin varmaan, jos kertoisin jonkun erehtyneen, kun kehui minua. Silloin näkis sen samoin kanssani.
ap
Säkin oot, narsistin ex-lähde ihan pas*kakasa, kun et osannut pitää itseäsi irti siitä narsistista, ootkos käsitellyt jo sen itsessäsi? Kato, toiset syntyy heille, toiset valitsee sellaisia kumppaneikseen. Kummat on niitä tyhmiä ja pas*kakasoja? Sinä tietenkin.
ap
Hei lähde päivystykseen. Tee palvelus itselles. Ja meille.
Tämmöinen muita kiusaava "narsistin ex-lähde" kuvittelee olevansa opettamassa mulle jotain ....niin mitä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Äitini on ollut oikea pas*kakasa, kun ei ole voinut ikinä nähdä asiaa samoin, kuin minä, eli että joku on erehnyt koskien minua. Kyllä sille lapsi tarttis vanhemman vahvistuksen.
Paitsi tietenkin varmaan, jos kertoisin jonkun erehtyneen, kun kehui minua. Silloin näkis sen samoin kanssani.
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Narsisti heijastaa identiteettinsä. Hän kanavoi negatiiviset tunteensa muiden ihmisten kautta, lähimpiensä kautta. Hän synnyttää muissa onnettomuutta ja synkkämielisyyttä voidakseen kokea oman kurjuutensa. Hän liittää väistämättä tällaisen surullisuuden syyn joko itseensä, sen aiheuttajana - tai surullisen ihmisen "patologisuuteen".
En ole hetkeen tavannut yhtä päästä sekaisin olevaa ihmistä kuin ap.Mikään määrä terapiaa ei paranna tätä tapausta, tuhlaatte kaikki aikaanne. Toivottavasti yhteiskunnalla on varaa maksaa lasten vuosikausia kestävä terapia.
Vierailija kirjoitti:
En ole hetkeen tavannut yhtä päästä sekaisin olevaa ihmistä kuin ap.Mikään määrä terapiaa ei paranna tätä tapausta, tuhlaatte kaikki aikaanne. Toivottavasti yhteiskunnalla on varaa maksaa lasten vuosikausia kestävä terapia.
Tää linkittäjä se uhriksi tekeytyjä tässä on. Eikä siinä mitään, mutta siksi hän vihaa narsistien oikeita uhreja niin kovasti, että suoltaa tuollaista pseudopaskaa joka väliin, kun ei itsessään ole miään asiaa.
ap
Kiitokset linkittäjälle! Olen suorastaan mykistynyt siitä kuinka loistavasti nuo tekstit kuvaavat äitihullua. Kerrankin av:lla roikkumisesta on ollut jotain hyötyä, olen oppinut ansiostasi paljon! 😊 Toivottavasti ne antavat myös äitihullulle ajattelemisen aihetta, vaikka parannuskeinoahan tuohon ei kai ole.
Ei tuosta koskaan parannuta. Harmi. Parempi onni seuraavassa elämässä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kiitokset linkittäjälle! Olen suorastaan mykistynyt siitä kuinka loistavasti nuo tekstit kuvaavat äitihullua. Kerrankin av:lla roikkumisesta on ollut jotain hyötyä, olen oppinut ansiostasi paljon! 😊 Toivottavasti ne antavat myös äitihullulle ajattelemisen aihetta, vaikka parannuskeinoahan tuohon ei kai ole.
Ne sopivat jokaiseen katkeraan ja väärinkohdeltuun ihmiseen, joka ei enää alistu siihen mitä sai väärintekijöitään kohtaan. Et oikeasti oppinut niistä mitään, muuta kuin kasvattamaan ennakkoluulojasi, mikä on tyhmien tapa oppia uutta.
ap
Siis luulla oppineensa uutta.
ap
Jos teillä olisi mitään pointtia tässä, olisitte kumonneet kaiken mitä sanon, tuosta noin vain. Ette ole kumonneet yhtäkään asiaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sopivat jokaiseen katkeraan ja väärinkohdeltuun ihmiseen, joka ei enää alistu siihen mitä sai väärintekijöitään kohtaan. Et oikeasti oppinut niistä mitään, muuta kuin kasvattamaan ennakkoluulojasi, mikä on tyhmien tapa oppia uutta.
ap
Opin juuri esimerkiksi sen että narsistille on tyypillistä raivokas solvaaminen..
Näihin ei kannattaisi kommentoida ollenkaan, yhtään mitään, vaikka nyt itsekin niin tein mutta luulisin että on kuin heittäisi bensaa liekkeihin, kaikki kk:n mielestä negatiiviset kommentit vain vahvistavat käsitystään uhrina olemisesta ja muiden pahantahtoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä olisi mitään pointtia tässä, olisitte kumonneet kaiken mitä sanon, tuosta noin vain. Ette ole kumonneet yhtäkään asiaa.
ap
Mitä pitäisi kumota? Sinusta tuntuu tältä ja tuolta ja kolmannelta. Mitä kumottavaa tunteissa on. Äitis on tai ei ole sairas. Kaikki esimerkkisi äitisi "sairaudesta" tukee käsitystä sinun sairaudestasi. Mutta saattaahan se silti olla sairas ja tehnyt sinusta vielä sairaamman. Vaikea sanoa kun kuulemme vain yhden (maanista) näkökulmaa.
Sata viestiä vääntöä miehesi yhestä lauseesta jossa siinäkään ei ole mitään kumottavaa. Sinä olet siitä yhtä mieltä kaikki muut toista. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Tunge tekstisi per*seeseesi, 580, tunnen mieheni, toisin kuin sinä, eikä hän vitsaile tuollaisialla asioilla. Mieti, mikä sinussa on pielessä, että sun on noin vaikeaa uskoa mieheni sanoneen lapselle niin ihan vakavissaan.
ap
En tunne miestäsi, mutta oletan että hän on normaali ihminen. Tämän oletuksen perustan siihen, mitä kuluneen kolmen vuoden aikana sinä olet tällä palstalla hänestä kertonut.
Minussa on varmaan sitten se vika, että, toisin kuin sinä, minä en oleta hänestä pahaa. Toisin kuin sinä, minä en oleta hänen haluavan satuttaa omaa lastaan juuri jouluaattona vuoden kaikista päivistä niin paljon, että alkaisi panettelemaan lapselle tämän äitiä. Siitä syystä en usko, että hän on oikeasti tarkoittanut nimitellä lapselleen tämän äitiä kiusaajaksi, vaan on tarkoittanut kiusoittelua.
Se, mitä sinä olet miehestäsi kertonut tällä palstalla, hän ei sen mukaan ole ilkeä tai kostonhimoinen ihminen. Eikä varsinkaan tavalla, joka vahingoittaisi hänen omia lapsiaan, joita hän kaikesta päätellen rakastaa ja huomioi erittäin paljon. Sinunkin suhteesi hän vaikuttaa olleen pikemminkin myöntyväinen ja alistuva, ennemmin kuin lähtisi sotaan sinun kanssasi, koska tietää, että se sota vanhempien välillä vahingoittaa lapsia.
Tästä syystä minä uskon hänen tarkoittaneen, että sinä vain läpällä kiusoittelet lastasi, etkä siis oikeasti kiusaa. Tästä syystä uskon, että sinä olet ylitulkinnut tuon yhden lauseen, jonka puolella korvalla puhelimessa kuulit sattumalta.
Miksi sinä uskot, että hän tieten tahtoen ja tahallaan haluaisi sinun lapsesi pitävän sinua pahana ihmisenä, ja varsinkin juuri jouluaattona vuoden kaikista päivistä?
Vierailija kirjoitti:
Tämmöinen muita kiusaava "narsistin ex-lähde" kuvittelee olevansa opettamassa mulle jotain ....niin mitä?
ap
Ei kai tuo linkkaaja yritä sinulle mitään opettaa (kas kun et ole maailman ainoa ihminen) vaan näyttää muille keskustelijoille miten klassisen narsistista käytöksesi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMitä pitäisi kumota? Sinusta tuntuu tältä ja tuolta ja kolmannelta. Mitä kumottavaa tunteissa on. Äitis on tai ei ole sairas. Kaikki esimerkkisi äitisi "sairaudesta" tukee käsitystä sinun sairaudestasi. Mutta saattaahan se silti olla sairas ja tehnyt sinusta vielä sairaamman. Vaikea sanoa kun kuulemme vain yhden (maanista) näkökulmaa.
Sata viestiä vääntöä miehesi yhestä lauseesta jossa siinäkään ei ole mitään kumottavaa. Sinä olet siitä yhtä mieltä kaikki muut toista. Ihan sama.
Siinä asiassa oli kuitenkin olemassa totuus, eli kiusasinko lasta vai en ja se, erehtyikö mies vai ei. Mä olin oikeassa, teidän piti vääntää sitä muuksi.
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
Lienee tarpeetonta mainitakaan, että ei-japaninkielisten kyvyttömyys ymmärtää japania ja haikua ei yhtään vähennä haikun eikä japanin kielen arvoa.
Narsistit tekevät tuhoa ja vahinkoa, mutta he tekevät niin tiedostamattaan ja luontaisesti, ikään kuin ajattelematta ja refleksinomaisesti.
He ovat selvillä siitä, mitä he tekevät muille - mutta he eivät välitä.
Toisinaan he piruilevat ja kiduttavat sadistisesti muita ihmisiä - mutta he eivät koe sitä pahaksi - ainoastaan huvittavaksi.
He kokevat, että he ovat oikeutettuja mielihyväänsä ja hauskuuteensa (Narsistinen Lähde syntyy usein muita alistamalla ja heidän kustannuksellaan).
He kokevat, että muut eivät ole inhimillisiä, vaan pelkkiä narsistin jatkeita, instrumentteja joiden tarkoitus on toteuttaa narsistin toiveet ja totella hänen usein oikukkaita käskyjään.
Narsisti kokee, että mitään pahaa ei voida aiheuttaa koneille, instrumenteille, eikä jatkeille. Hän kokee, että hänen tarpeensa oikeuttavat hänen toimensa.