Onko mulla enää äitiä :(
Äitini oli sanonut miehelleni, että mieheni ei pidä kuunnella minua vaan lähteä äidilleni lastemme kanssa, kun mä en halunnut lähteä, eikä mulla ollut mitään sitä vastaan, että mies menisi. Lisäksi äitini oli antanut miehen ymmärtää, että pitää minua syyllisenä miehen päätökseen, ettei mieskään mennyt.
Normaaliperheessähän äidille voisi vain soittaa ja sanoa, että äläpäs syyttele sellaisia, joissa ei ole syytä, eli minua, ja normaali äiti olisi pahoillaan, että menikin syyttämään minua ja ihmettelisi sitten ekskenään, miksei kukaan tullut. Mieheltä se ei ollut edes äitiäni vastaan milläänlailla, minun sinne piti olla alunperin menossa lasten kanssa, mutta äiti suututti minut toisella asialla ensin, jolloin sanoin, että en tule. Koska äiti ei myöntänyt olevansa väärässä.
Mutta mun on aivan turha soittaa äidille, se ei tajua, että ei mulla ole mitään tuollaista valtaa (eikä intressiä) mieheeni käskeä häntä.
Kommentit (798)
En kyllä usko, että narsisti jaksaisi roikkua täällä jauhamassa paskaa, jossei saa osakseen silkkaa ihailua..
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että narsisti jaksaisi roikkua täällä jauhamassa paskaa, jossei saa osakseen silkkaa ihailua..
Kyllä roikkuu, kuten tähänkin asti viimeiset pari vuotta. Palsta on hänen lähteensä. Narsisti palaa aina lähteelleen, niinkauan kun siellä on vettä. Mahtaako kaikki ymmärtää, mikä se vesi täällä on?
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan kyllä aina aivan perkeleellisen shown, jos mua ei ymmärretä. Kjäh kjäh.
ap
Ja juuri tämän takia esimerkiksi miehesi mieluummin myötäilee sinua kuin yrittäisi puolustaa itseään. Sinä olet nyt ylitulkinnut yhden lauseen, jota ei ole alunperinkään sinulle sanottu. Ja sen sijaan, että miehesi yrittäisi kertoa sinulle ylitulkinnastasi, hän myöntää mitä vaan mikä sinua miellyttää, koska jollei hän niin tekisi, sinä nostaisit aivan perkeleellisen shown. Hänkin on varmaan ollut teidän yhdessä olonne aikana muutaman kerran todistamassa sinun aivan perkeleellistä showtasi ja on jo oppinut, kuinka siltä parhaiten vältytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun pointti on, että jos mä sen sijaan en osaa olla myötätuntoinen. Äidin mielestä minut saa se, jolle en ollut myötätuntoinen haukkua ja arvostella. Itse kun ei ole, ei osaa olla, se ei ole mikään haukunnan aihe. Ehkä mäkään en osannut olla myötätuntoinen? Millä oikeudella toiset minut siitä haukkuvat?
apKoska vain SINÄ olet vastuussa käytöksestäsi, ei kukaan muu. Juoksethan sinäkin ympäriinsä syyttämässä milloin ketäkin (arvotaan viikon uhri dönndönnndööö Isän vaimo, onnea Isän vaimolle) milloin mistäkin. Ja koet tähän vielä oikeutusta. Miksi sinä saat haukkua, vähätellä ja loukata, mutta sinua pitäisi mielistellä ja viihdyttää?
Niin no, äitini vastaa nyt omastaan, ja mulle. Ja mieheni omastaan, mulle.
apSinähän se varsinainen pyöveli olet :D
On varmasti miellyttävää istua absoluuttisen totuuden päällä ja tuomita sieltä käsin ah niin virheellisiä maan matosia.Koska sinulla on taipumus olla vastaamatta suoriin kysymyksiin niin toistetaan:
Miksi sinä saat haukkua, vähätellä ja loukata, mutta sinua pitäisi mielistellä ja viihdyttää?Mies ja äitini laittakoot minut tililla kaikesta täsmälleen samoin. Hoitakoot vain oman tonttinsa sitten myös, niin jää mullekin niitä voimavaroja parantua.
apJuurihan äitisi yritti laittaa sinua tilille ylitulkitsemisestasi? Ja sehän meni hyvin. Viiden päivän mania. Mahtaako äidilläsi ja miehelläsi olla senkään vertaa voimavaroja kuin sinulla?
Ei äidilläni ole mitään oikeutta laittaa minulle sellaisesta, mitä en tehnyt. Tajuatko, etten ylitulkinnut?
apKyllä sä nyt vaan ylitulkitsit. Ja sitten vähän uhriuduit ja päätit pistää pahan kiertoon.
Enhän ylitulkinnut. En oikein jaksaisi kertoa sulle, mistä tässä on kyse, koska olen niin kehittynyt psykologiassa, etten jaksa keskustella ihmisten kanssa, joita mun pitää opettaa, kun itse tarttisin tukea.
ap"Olen niin kehittynyt psykologiassa" :D. Good for you.
Mä olen niin kehittynyt narsismissa, että nään tälläisen ylimielisen sonnan läpi.
On se jännä, että jaksat suoltaa vuorokausi tolkulla ylitulkittua minäminää, mutta sitten kun pitäisi ihan oikeasti perustella sitä tulkintaansa niin sit loppuu jaksu.Kukaan ei ole ketjuissa edes pyytänyt minua perustelemaan tulkintaani.
ap
Minä pyydän nyt. Perustelisitko tulkintasi?
Palsta on lähde:
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Unstable.html
Narsisti löytää Egonsa (ja Egon toiminnot) ympärillään olevien ihmisten reaktioista projisoimaansa ja keksimäänsä Väärää Itseä kohtaan. Koska ei ole mahdollista kontrolloida täydellisesti tällaista Narsistista Lähdettä - se on pakosta ailahteleva - narsisti pitää itseään ja ympäristöään yhtä ailahtelevina. "Julkisen mielipiteen" vaihdellessa hänen itseluottamuksensa, omanarvontunteensa, ja jopa hänen käsityksensä itsestään vaihtelevat. Hänen vakaumuksensakin ovat muiden ihmisten loputtoman äänestämisen kohteena.
Narsistinen persoonallisuus on epästabiili jokaisessa dimensiossaan. Se on äärimmäinen sekasikiö: täysin epämääräinen, loputtoman taipuisa, ja se pitää ravintonaan niiden ihmisten mielipiteitä, joita narsisti aliarvostaa. Suuri osa tästä epästabiiliudesta liittyy johdannossa kuvattujen tunteiden kokemista vastustaviin mekanismeihin. Epästabiilius on niin kaikkialla läsnä oleva, niin läpitunkeva, niin vallitseva ja hallitseva - että sitä voitaisiin kutsua narsistin persoonallisuuden ainoaksi stabiiliksi piirteeksi.
Narsistin kaikki teot lähtevät yhdestä ainoasta päämäärästä: Narsistisen Lähteen saamisesta (huomion saamisesta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun pointti on, että jos mä sen sijaan en osaa olla myötätuntoinen. Äidin mielestä minut saa se, jolle en ollut myötätuntoinen haukkua ja arvostella. Itse kun ei ole, ei osaa olla, se ei ole mikään haukunnan aihe. Ehkä mäkään en osannut olla myötätuntoinen? Millä oikeudella toiset minut siitä haukkuvat?
apKoska vain SINÄ olet vastuussa käytöksestäsi, ei kukaan muu. Juoksethan sinäkin ympäriinsä syyttämässä milloin ketäkin (arvotaan viikon uhri dönndönnndööö Isän vaimo, onnea Isän vaimolle) milloin mistäkin. Ja koet tähän vielä oikeutusta. Miksi sinä saat haukkua, vähätellä ja loukata, mutta sinua pitäisi mielistellä ja viihdyttää?
On varmasti miellyttävää istua absoluuttisen totuuden päällä ja tuomita sieltä käsin ah niin virheellisiä maan matosia.Koska sinulla on taipumus olla vastaamatta suoriin kysymyksiin niin toistetaan:
Miksi sinä saat haukkua, vähätellä ja loukata, mutta sinua pitäisi mielistellä ja viihdyttää?Mies ja äitini laittakoot minut tililla kaikesta täsmälleen samoin. Hoitakoot vain oman tonttinsa sitten myös, niin jää mullekin niitä voimavaroja parantua.
apJuurihan äitisi yritti laittaa sinua tilille ylitulkitsemisestasi? Ja sehän meni hyvin. Viiden päivän mania. Mahtaako äidilläsi ja miehelläsi olla senkään vertaa voimavaroja kuin sinulla?
Ei äidilläni ole mitään oikeutta laittaa minulle sellaisesta, mitä en tehnyt. Tajuatko, etten ylitulkinnut?
apKyllä sä nyt vaan ylitulkitsit. Ja sitten vähän uhriuduit ja päätit pistää pahan kiertoon.
Enhän ylitulkinnut. En oikein jaksaisi kertoa sulle, mistä tässä on kyse, koska olen niin kehittynyt psykologiassa, etten jaksa keskustella ihmisten kanssa, joita mun pitää opettaa, kun itse tarttisin tukea.
Mä olen niin kehittynyt narsismissa, että nään tälläisen ylimielisen sonnan läpi.
On se jännä, että jaksat suoltaa vuorokausi tolkulla ylitulkittua minäminää, mutta sitten kun pitäisi ihan oikeasti perustella sitä tulkintaansa niin sit loppuu jaksu.Kukaan ei ole ketjuissa edes pyytänyt minua perustelemaan tulkintaani.
apMinä pyydän nyt. Perustelisitko tulkintasi?
Kiviksellä on nyt lakisääteinen marttyyrina palaamisen kehittämisen tauko, viiden päivän päätteeksi.
Se, mitä mun äitini ois mulle lapsuudessa sanonut tuossa tilanteessa ois ollut, kysyä, että "mitä sä teit, että se sanoi silleen?" Sitten mä sanon, että en mitään! Ja äiti sanoo: "mietipä kuule, kyllä,sä varmasti teit jotain sellaista, että se sanoi noin."
Kun normaali äiti sanoisi kuullessaan lapselleen puhutun noin ilkeästi, että "se tyyppi on erehtynyt" ja tukisi lastaan koska RAKASTAISI lastaan.
Mä varmaan nytkin toivoin, että äiti ois sanonut heti, niin kuin mäkin ajattelin, että mies on erehtynyt.
Ihmiselle muovautuu ihan kumma psyyke, kun vanhempi ei koskaan usko, että kukaan voisi erehtyä hänen lapsensa lähellä. Silloinhan kaikki virheet ovat sen lapsen syytä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä roikkuu, kuten tähänkin asti viimeiset pari vuotta. Palsta on hänen lähteensä. Narsisti palaa aina lähteelleen, niinkauan kun siellä on vettä. Mahtaako kaikki ymmärtää, mikä se vesi täällä on?
No mikä,se on? Ja että säälittävä linkittäjäraukka minkään narsistin lähde ole koskaan ollut. Vain jonkun vaikean ja itsekeskeisen ihmisen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan kyllä aina aivan perkeleellisen shown, jos mua ei ymmärretä. Kjäh kjäh.
apJa juuri tämän takia esimerkiksi miehesi mieluummin myötäilee sinua kuin yrittäisi puolustaa itseään. Sinä olet nyt ylitulkinnut yhden lauseen, jota ei ole alunperinkään sinulle sanottu. Ja sen sijaan, että miehesi yrittäisi kertoa sinulle ylitulkinnastasi, hän myöntää mitä vaan mikä sinua miellyttää, koska jollei hän niin tekisi, sinä nostaisit aivan perkeleellisen shown. Hänkin on varmaan ollut teidän yhdessä olonne aikana muutaman kerran todistamassa sinun aivan perkeleellistä showtasi ja on jo oppinut, kuinka siltä parhaiten vältytään.
Ihan itse valitsee miten tekee, kuule. En mä häntä ole pannut tekemään mitään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mies ei harrasta tuontyyppistä vitsailua.
- En ymmärrä, mitä mies tarkoittaisi, mitä olisi se mun tekemä kiusoittelu, josta mies ois puhunut lapselle? Millaista käytöstä minulta?
- Miehellä oli sikäli tosiaan syitä erehtyä ajattelemaan, että lapsen itku voisi syntyä siinä siksi, että olen ilkeä lapselle, koska olen joskus kiukutellut koko perheelle lasten itkiessä, enkä ole lopettanut, mitä pidän vääränä.
- Mutta miten voit syyttää ilman mitään todisteita? Miehen olisi vähintään pitänyt kuulla mitä mä siellä oikein sanon, ollakseen oikeassa.
- Jos olisinkin kiusannut, niin mies olisi edelleen tarkoittanut, että mä kiusaan, en kiusoittele. Meillä ei vitsailla tällaisilla asioilla. Mutta mies siis erehtyi.
- Lisäksi suutuin siitä, ettei mies tullut itse puhelimeen, jos epäili noinkin vakavaa asiaa. Vaan kuormittinsillä vain lasta, jolle sellaisesta ei olisi ollut mitään apua, mikäli olisin kiusannut lasta, vaan siitä, että aikuinen lopettaa sen, ellen mä tajua. Tosin mies erehtyi.
- Mies olisi varmaan sanonut mulle, että sanoi lapselle, että mä kiusoittelen lasta, kun soitin miehelle ja syytin sanomasta mun kiusanneen lasta, jos olisi tarkoittanut sitä?
jne?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä,se on? Ja että säälittävä linkittäjäraukka minkään narsistin lähde ole koskaan ollut. Vain jonkun vaikean ja itsekeskeisen ihmisen.
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Unstable.html
Mitä kauemmin Narsistisen Lähteen puute kestää, sitä enemmän hänen menneisyytensä muuttuu hohdokkaaksi, uudelleen kirjoitetuksi, kaivatuksi ja surruksi. Tämä auttaa häntä kaunistelemaan kaikkia muita hänen negatiivisia tunteitaan. Lyhyesti sanottuna, tämä kaikki johtaa olotilaan jota kliinisesti voitaisiin kutsua masennukseksi. Lopulta narsisti liukuu vainoharhaisuuden rajamaille. Mentaalisesta komerostaan käsin hän laatii maailmasta vainoajan kuvan ja siirtää sen lähellään oleviin ihmisiin ja elämänsä viimeaikaisiin tapahtumiin. Tämän kautta narsisti selittää virheellisen käsityksensä siitä, miksi runsas Lähde on hänen mielestään äkkiä muuttunut vajaaksi tai tyhjäksi Lähteeksi (tällaiset yli- ja aliarvostukset ovat hänelle tyypillisiä).
Tarvitsin silloin aattona jonkun tukea sille, että mies on erehtynyt kasvatukseni takia, joka siis on ollut sen selittämistä mulle, miksei kukaan muu kuin minä koskaan ole erehtynyt. Siksi soitin äidille, koska oli todella huono päivä soittaa kellekään muullekaan, vieraammalle, ja kuormittaa heitä tällaisella asialla. Koitin ensin soittaa serkulleni, mutta hän oli matkoilla ja hänellä on pieni vauva, joten oli aika mahdotonta toivoa, että hän ehtisi vastaamaan, eikä hän vastannutkaan. ajattelin, että saada puhua ihan kenen kanssa tahansa, joka ei vain syytä minua on parempi, kuin räjähtää asian kanssa yksin, ja arvelin, ettei äiti enää nykyisn kysy, että minä minä tein ansaitakseni kysymyksen. Kuten ei kysynytkään. Mutta en ymmärtänyt, ettei äiti voinut myöntää miehen erehtyneen, jos mä kerran olin varma, että mies oli erehtynyt, mutta tarvitsin silti varmistusta, että joku muukin näkee sen samoin.
Ainoa apu tästä oli se, että jouduin käsittelemään tätä kautta niin paljon erehtymistä, että oivalsin a) että ihmiset eivät näköjään aina myönnä, kun erehtyvät, ja b) että muut ihmiset erehtyvät, vaikkeivät myönnä sitä.
ap
Vai että sä linkittäjä olet entinen narsistin lähde. No, et ainakaan kovin parantuneelta vaikuta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mies ei harrasta tuontyyppistä vitsailua.
- En ymmärrä, mitä mies tarkoittaisi, mitä olisi se mun tekemä kiusoittelu, josta mies ois puhunut lapselle? Millaista käytöstä minulta?
- Miehellä oli sikäli tosiaan syitä erehtyä ajattelemaan, että lapsen itku voisi syntyä siinä siksi, että olen ilkeä lapselle, koska olen joskus kiukutellut koko perheelle lasten itkiessä, enkä ole lopettanut, mitä pidän vääränä.
- Mutta miten voit syyttää ilman mitään todisteita? Miehen olisi vähintään pitänyt kuulla mitä mä siellä oikein sanon, ollakseen oikeassa.
- Jos olisinkin kiusannut, niin mies olisi edelleen tarkoittanut, että mä kiusaan, en kiusoittele. Meillä ei vitsailla tällaisilla asioilla. Mutta mies siis erehtyi.
- Lisäksi suutuin siitä, ettei mies tullut itse puhelimeen, jos epäili noinkin vakavaa asiaa. Vaan kuormittinsillä vain lasta, jolle sellaisesta ei olisi ollut mitään apua, mikäli olisin kiusannut lasta, vaan siitä, että aikuinen lopettaa sen, ellen mä tajua. Tosin mies erehtyi.
- Mies olisi varmaan sanonut mulle, että sanoi lapselle, että mä kiusoittelen lasta, kun soitin miehelle ja syytin sanomasta mun kiusanneen lasta, jos olisi tarkoittanut sitä?
jne?
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Narsisti vihaa rakkautta - olipa se ilmaistu miten tahansa ja milloin tahansa.
Niinpä kun hänen puolisonsa osoittaa rakkauttaan lapsilleen, hän toivoo heille kaikille pahaa. Hän kadehtii puolisoaan niin patologisesti, että hän toivoo, ettei häntä olisi koskaan ollutkaan olemassa. Hiukan vainoharhaisesti hän elättelee jatkuvasti vahvistuvaa uskomusta siitä, että hänen puolisonsa osoittaa rakkauttaan lapsilleen tarkoituksellisen mielenosoituksellisesti, muistuttaakseen häntä siitä, kuinka kurja ja puutteellinen hän on, ja kuinka kovaosainen ja syrjitty hän on.
Hän pitää puolisonsa vuorovaikutusta lasten kanssa provosoimisena, hyökkäyksenä hänen emotionaalista hyvinvointiaan ja tasapainoaan vastaan. Kun narsisti näkee muiden ihmisten onnellisuuden, hänen mieleensä syntyy helposti syttyvä keitos kihisevästä kateudesta, kiehuvasta raivosta ja väkivaltaisista ajatuksista.
Monet ihmiset uskovat naiivisti, että he voivat parantaa narsistin hukuttamalla hänet rakkauteen, hyväksyntään, myötätuntoon ja empatiaan. Mutta näin ei käy. Ainoa tilanne, jossa uudistava paranemisprosessi voi käynnistyä, on silloin kun narsistia kohtaa vakava narsistinen vammautuminen, elämän kriisi.
Kommunikoitko sä, narsistin ex-lähde kirjallisuuslainauksin? Mitä se kertoo sinusta? Et ole kovin kypsä käsittelemään kokemaasi vieläkään omakohtaisesti? Mitä muuta?
ap
Pistikö se, ex-lähde, sun narsistisi sut hyssyttelemään itseään, ettei ois hyökännyt kimppuusi?
ap
Ja olen itsekin saanut ymmärrystä ja apua Healing Eagle -sivustolta varsinkin ennen tätä terapiaaani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vai että sä linkittäjä olet entinen narsistin lähde. No, et ainakaan kovin parantuneelta vaikuta.
ap
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Lähteminen
Jotta yksilö voisi säilyttää mielenterveytensä - hänen on jätettävä narsisti. Hänen on mentävä eteenpäin.
Lähteminen on prosessi, ei päätös eikä tapahtuma. Ensin on kohdattava tuskallinen todellisuus ja myönnyttävä siihen. Tämä hyväksyminen on tulivuorenpurkauksen kaltainen, ravisteleva, tuskallinen sarja nakertavia ajatuksia ja vahvaa vastustusta. Kun taistelu on voitettu ja kova ja kipeä todellisuus on hyväksytty, yksilö voi siirtyä oppimisen vaiheeseen.
Oppiminen
Me annamme nimiä. Me sivistämme itseämme. Me vertaamme kokemuksia. Me ajattelemme. Me saamme oivalluksia.
Sitten me teemme päätöksen ja toimimme. Tämä on "lähteminen". Kun olemme keränneet riittävästi emotionaalista lujuutta, tietoa, tukea ja luottamusta, me kohtaamme oman suhteemme taistelukentät ravittuna ja vahvistuneena. Tässä vaiheessa me olemme niitä, jotka eivät sure - vaan taistelevat; jotka eivät itke - vaan eheyttävät itsekunnioituksensa; jotka eivät piiloudu - vaan etsivät; jotka eivät jäykisty - vaan lähtevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aphttp://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Lähteminen
Jotta yksilö voisi säilyttää mielenterveytensä - hänen on jätettävä narsisti. Hänen on mentävä eteenpäin.
Lähteminen on prosessi, ei päätös eikä tapahtuma. Ensin on kohdattava tuskallinen todellisuus ja myönnyttävä siihen. Tämä hyväksyminen on tulivuorenpurkauksen kaltainen, ravisteleva, tuskallinen sarja nakertavia ajatuksia ja vahvaa vastustusta. Kun taistelu on voitettu ja kova ja kipeä todellisuus on hyväksytty, yksilö voi siirtyä oppimisen vaiheeseen.
Oppiminen
Me annamme nimiä. Me sivistämme itseämme. Me vertaamme kokemuksia. Me ajattelemme. Me saamme oivalluksia.
Sitten me teemme päätöksen ja toimimme. Tämä on "lähteminen". Kun olemme keränneet riittävästi emotionaalista lujuutta, tietoa, tukea ja luottamusta, me kohtaamme oman suhteemme taistelukentät ravittuna ja vahvistuneena. Tässä vaiheessa me olemme niitä, jotka eivät sure - vaan taistelevat; jotka eivät itke - vaan eheyttävät itsekunnioituksensa; jotka eivät piiloudu - vaan etsivät; jotka eivät jäykisty - vaan lähtevät.
Keskustele nyt sitten tällaisen kanssa! Itse koitan edes jotenkin kommunikoida tässä, sä vain laittelet metrin pätkiä tekstiä, joka ei ole edes omaasi. Vaikka tietenkään suakaan ei saisi varmaan nyt kritisoida, tekee minusta narsistin.
ap
Oppia tunnistamaan, jotta kukaan ei joutuisi narsistin lähteeksi. t. linkittäjä, entinen lähde oikeassa elämässä.