Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on hyvä parisuhde, mikä on kamalinta kumppanissasi?

Vierailija
28.12.2017 |

Yritän tässä pohtia onko nykyinen suhde millään mittapuulla tarpeeksi hyvä, että tähän kannattaisi jäädä. Haluaisinkin siis kuulla teiltä, jotka olette oikeasti onnellisia suhteessanne, että mikä kumppanissanne risoo eniten? Mistä tulee eniten erimielisyyksiä, riitaa tai pahaa mieltä arjessa?

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskainta on erilaisuutemme, että olemme luonteiltamme niin erilaiset. Se on tietysti myös hyvä asia ja en haluaisi sen olevan toisin, mutta kyllä se on silti raskainta. 

Toinen on niin tunteellinen ja toinen niin tunteeton. Toinen niin tarkka ja uskollinen, toinen niin välinpitämätön. Se ehkä eniten aiheuttaa murheita, tulee riittämättömyyden tunteita, että kestääkö se toinen mua oikeesti, ihaileeko samalla tavalla, kuin itse ihailee sitä toista. 

Vierailija
122/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mies peliraivoaa. En pidä huutamisesta ja en ole ikinä halunnut häntä vähemmän kuin noina hetkinä, jolloin lähemmäs 30v. mies käyttäytyy kuin 6v. Inhottava tapa.

Samaistun! En myöskään tykkää kun mies kerää vaatteensa makuuhuoneen tuoliin/lattialle sängyn viereen, se on omin sanoin hänen vaatekaappinsa. Olen jo tähän tottunut, mutta todennäköisesti kun joskus muutamme kaksiosta isompaan asuntoon, saadaan myös lisää vaatetilaa ja tämä tapa EHKÄ muuttuu. Jos ei, niin noh en ole itsekään täydellinen :D

Itse joudun pitämään vaatteet tuolilla, kun kumppani on vallannut aivan kaiken kaappi ja lipastotilan. Se hänessä ärsyttää, kun valittaa vaikka minun vaatteeni vievät niin pienen tilan ja hänen kaksi huonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on oikeasti aivan timantti, pikkuvioistaan huolimatta. Suurimmat ärsytyksen aiheet:

1. Puhuu ja puhuu ja puhuu, paasaa menemään jostain uutisesta tai uudistuksesta tai auton osastaan, vetää henkeä ja aloittaa uuden jutun. Rakastan keskustella mieheni kanssa, mutta hän ei ns. osaa lopettaa ajoissa. Lopulta kuuntelen aika valikoivasti, kun mennään neljättä kertaa siihen että miksi tunnelissa on keskinopeuskamerat ja miten ne hidastavat liikennettä. Tuntuu, että puhuu vaan päästääkseen ääntä. Joskus sanon hyvin kiltisti että rakas, oletko sinä ikinä hiljaa.

2. Mies ei itse kuuntele, kun hänelle puhuu. Tämän kanssa skarpannut tosi paljon jo, mutta edelleen tapahtuu tätä:

minä: Syönkö kotona vai onko siellä tarjolla ruokaa?

mies: joo syö vaan *selaa samalla nettiä*

minä alan syömään, johon mies huudahtaa, että "miksi syöt, siellä on ruoka tarjolla!"

3. Kuorsaaminen, mutta tälle ei voi mitään.

Vierailija
124/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että siitä loppuu patterit niin nopeasti.

Vierailija
125/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä.ja meillä kaikki hyvin. Pitää huolen minusta ja lapsesta.

Ei riitele,mutta välillä ärsyttää kun ei sano mielipidettä..saisin päättää kaiken ....

Seksi on tylsää tai siis omasta mielestä.

Jättää monet asiat viime tippaan. Kotitöissä on laiska :D

Ei puhu.

Vierailija
126/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessäni ei ole mitään kamalaa. Se nimenomaan on hyvän parisuhteen ideana. Emme riitele juuri koskaan eikä ole muitakaan erimielisyyksiä. Intohimoa ja seksiä on sopivasti, samoin läheisyyttä oikein paljon. Yhdessä on oltu 13 vuotta ja suhde on kestänyt mm. minun mielenterveysongelmani ja autismini.

Jos nyt ihan pakko on jotain  kielteistä keksiä niin miehen henki haisee välillä aika pahalta kun sillä on astma. Se lima siellä keuhkoissa haisee.

Vierailija
127/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä vastauksista on aika ällistyttäviä. Esimerkiksi ihmettelen, että miten voi olla hyvä suhde, jos ei voi luottaa toiseen raha-asioissa.

Vierailija
128/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus kotitöissä. Ei edes huomaa sotkua.

Vierailija
129/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään riideltiin siitä että minä näytän kuulemma liikaa rakkautta miehelleni xD on siinäkin aihe! Ei selvästikään oo kunnon ongelmia kun tollasesta väännetään kaks tuntia x) Että rakastan liikaa ja se on ongelma, heheh!

Vierailija
130/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi.

Vierailija
131/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ja vaikea. Koska ei ole olemassa yhtä ainoaa, vaan muutama asia, joka ärsyttää eri tilanteissa.

1. Visionäärisyys ja suuret puheet, mutta mitään ei tapahdu. Ärsyttää silloin, kun itse on jo ehtinyt innostua, mutta ei ärsytä, jos ei itselle kolahda

2. Alko. Ei ärsytä, jos hellii minua shampanjalla, mutta ärsyttää, jos itse ei halua.

3. Telkkari. Ei ärsytä, jos itseäkin väsyttää, mutta ärsyttää, jos itse olisi pirteä.

Mies sanoi minusta, että äkkipikaisuus.

Vierailija
132/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisossa ei ole mitään kamalaa. Toki joitain pieniä ärsyttäviä arkielämän juttuja, mutta ei mitään sellaista, mistä en olisi tiennyt jo ennen yhteenmuuttoa. Tuskinpa itsekään täydellinen olen :)

Vierailija
133/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaminen. Tiedostan että mies on hyvä kuski mutta silti ärsyttää kun se ajaa. Yritän purra hammasta etupenkillä :D Mä ajan paljon paremmin!

Muuta en keksi, hyvä mies!

Vierailija
134/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aina töissä. Ja jos hiukankin vapaata, puuhastelee aina jtkn ulkona koneidensa parissa, veljiensä kanssa hakemassa uusia koneita tms. Hmmm, periaatteessa olen siis sinkku kotirouva.

Vierailija
135/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuumii ja jahkailee asioita, itse haluan tehdä asiat heti pois alta. :) Siivoamisesta kiistellään myös joskus, mieheltä jää kaikki levälleen kun itse tykkään pitää perussiisteyttä yllä. Myös kinaa tulee joskus kun ei ymmärretä toisen tapaa toimia ja puhua, mutta riidat jutellaan aina jälkikäteen halki ettei jää vaivaamaan. Toisaalta ollaan oltu yhdessä vasta pari vuotta ja yhteenmuutto edessä, uskon että opitaan kumpikin joustamaan vuosien saatossa. :)

Vierailija
136/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeh. No varmaan se, että sillon lievä uniapnea, ja toisinaan herään yöllä niihin ääniin. Tosin enemmän huolestuttaa ku ärsyttää. Nii ja et se asuu 60 km päässä.

Vierailija
137/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee riitaa, kun mies ei ole huomannut laittaa light limuja jääkaappiin ja ovat lämpimiä. Meillä on tosin jääkaappi, joka valmistaa itse jääpaloja, joten limut saadaan kyllä nopeasti kylmäksi. Meillä kaverit nauraa tälle parisuhdettamme koettelevalle asialle. Muuten arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat samanlaiset, joten ei tarvitse riidellä.

Vierailija
138/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlainen tossukkuus. Esim. jos lyön varpaani tuolin jalkaan ja kiroan kivusta, niin mies pyytää anteeksi?? Enkä tosiaan ole ikinä ollut äkkipikainen tai huutanut hänelle (paska lapsuus, vihaan väkivaltaa, aggressiota, huutamista etc). Pidän kyllä mieheni rauhallisuudesta ja näin, mutta välillä menee yli...

Vierailija
139/145 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoaminen tietokoneelle, puhelimelle ja telkkarille, suuret odotukset että osaan korjata kaiken ja yleensäkin ratkaisen ongelmat. Neuvominen autolla ajamisessa, ajan kaikki ajot 90%. Välillä tuntuu, että vaikka sanoo rakastavansa, on viha vähintään yhtö voimakkaana heti pinnan alla piilossa.

Vierailija
140/145 |
30.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tulee riitaa, kun mies ei ole huomannut laittaa light limuja jääkaappiin ja ovat lämpimiä. Meillä on tosin jääkaappi, joka valmistaa itse jääpaloja, joten limut saadaan kyllä nopeasti kylmäksi. Meillä kaverit nauraa tälle parisuhdettamme koettelevalle asialle. Muuten arvot ja tulevaisuuden suunnitelmat samanlaiset, joten ei tarvitse riidellä.

Eikö tämä koske muita limuja ollenkaan, vai miksi tuo light, on erikseen mainittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi