Te joilla on hyvä parisuhde, mikä on kamalinta kumppanissasi?
Yritän tässä pohtia onko nykyinen suhde millään mittapuulla tarpeeksi hyvä, että tähän kannattaisi jäädä. Haluaisinkin siis kuulla teiltä, jotka olette oikeasti onnellisia suhteessanne, että mikä kumppanissanne risoo eniten? Mistä tulee eniten erimielisyyksiä, riitaa tai pahaa mieltä arjessa?
Kommentit (145)
Eniten miehessä häiritsee, ettei hän oikein osaa säästää rahaa. Ei tuhlaile älyttömyyksiin, mutta lähes kaikki menee mikä tuleekin. Yhteisen talouden hoitanut kuitenkin kunnialla.
Vaimon ylipaino ja huono hygienia risoo.
Olemme molemmat ns. toisella kierroksella, joten olen ymmärtäväinen. Silti ärsyttävintä muuten ällistyttävän ihanassa kumppanissa on hänen menneisyytensä, eli ex-puoliso ja hänen vaikutusvaltansa elämäämme. Lapset taas ovat oikein mukavia, mutta eiväthän ne niin rakkaita ole kuin omat, ja usean perheen aikataulun kanssa kamppailu välillä lannistaa.
Tiedetään, tiedetään, itse valinnut kumppanin jolla on menneisyys! Kun se unelmien rakastettu on siinä, en nähnyt muuta mahdollisuutta kuin antautua tähän rumbaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sääntö on se, että puolisolta ei pidä sietää mitään sellaista, mitä ei sietäisi ystävältä.
En kyllä ihan allekirjoita tätäkään. Ystävien kanssa ei jaeta päivittäistä elämää ja asuta yhdessä, puolison kanssa taas jaetaan ja asutaan. Näissä tilanteissa toki tulee esille sellaisia luonteenpiirteitä ja sellaista käytöstä, jota ei ystävää nähdessä tulisi. Paskaa ei toki tarvitse sietää, mutta onhan se selvää, että kotona ihmisestä näkyy eri puolet kuin muutoin.
Ei puolison kanssa ole mikään pakko asua, ja toisaalta aika monet asuvat ystävänsä kanssa kämppiksinä ainakin jossakin vaiheessa elämäänsä.
Ja minä en ainakaan kuuntele haukkumista tai epäkohteliaista käytöstä etenkään omassa kodissani. Työhöni se kuuluu välillä välttämättömänä osana, mutta läheisiltäni odotan parempaa. Jos joku ei osaa olla ilkeilemättä, hän nyt sitten ei voi olla kanssani.
Ai kauheeta. Mihin työhön kuuluu haukkumisen kuuntelu?
Se, kun mies ei ole niin tarkka siisteydestä kuin minä. Se tarkoittaa sitä, että mies jättää välillä likaisia sukkia sinne tänne tai t-paidan tuolin selkänojalle, kun ne kuuluisi pyykkikoriin.
Toinen on se, että mies menee nukkumaan niin aikaisin, ja herää aikaisin, kun mä oon taas enemmän iltavirkku ja nukun mielelläni pitkään
Mielestäni ei kannata miettiä mikä kumppanissa ärsyttää vaan mitä hänessä rakastaa. ;)
Kamalinta on varmaan se, kun mies joskus ajattelematta möläyttää asioita joita ei ehkä haluaisi kuulla (ei kyllä oikeastaan, tai en kai järkyty vaan enää mistään paljastuksista :D) ja on väleissä hyvin päällekäyvän exänsä kanssa. Tosin sekin tilanne rauhoittunut. Joskus puhuu päälle ja pyytelee liikaa anteeksi. Emmätiedä, ihminen siinä missä muutkin.
Eikun tiedän! Liika kiltteys ja hyvyys on kamalinta, kun helposti yrittää olla kaikille liian kiva ja sitten ollaan jossain ristitulessa. Mut sekin on ihan ok.
Juu peliraivo ja se, että se saa mulle jauhot niin hyvin suuhun riidellessä että suutun. Myös kesäisin käsistä riistäytyvä tissuttelu. Ens kesänä en sitä touhuu aio katsella, vaan häipykööt muualle jos on pakko tuhlata vähiä rahoja kaljaan ja röökiin
Huolimattomuus, taitelijan boheemius, mustavalkoisuus, puhuu ennenkun ajattelee ja loukkaa helposti muita. Superärsyttävä tyyppi, mutta toisaalta itse osaan käsitellä, osaa myös joustaa kun vähän aikaa on perseillyt ja on hyvä ja innostava isä meidän pojalle.
Ja mä olen aika takakireä akka, tai ainakin tosi tarkka. tää on tämmönen ying ja yang -kuvio.
Herkkäunisuus yhdistettynä yötyöhön. Arki on aika perseestä, koska mies ei oikein koskaan saa nukuttua. Onneksi vaihtaa nyt päivätyöhön.
Kanta-astuminen. Yhdessä 24 vuotta.
Ihana mies on ollut jo yli 20 vuotta, vaikkei nyt ihan kiinni toisissamme kyyhkyilläkään koko aikaa, kun on eri harrastukset ja erilainen maku esimerkiksi television ohjelmien kanssa.
Lähinnä ärsyttää silloin kun tehdään jotain remonttia tai muuta kotiin liittyvää työtä. Yhdessä ostetaan vaikka joku uusi tavara ja kun hän sen hyväksyy, niin oletan että se myös vaikka asennetaan paikoilleen. Mutta ei, se piilotetaan jonnekin komeron perälle ja unohdetaan, jos siitä ei mainitse monta kertaa. Itselläni on käsivamma, joten en pysty porauksia ja sellaisia tekemään, mutta viimeisenä temppuna sitten raahaan sen poran esille, ja olen itse aloittavani sitä työtä, niin sitten hän tarttuu toimeen.
Vaikka se klisee onkin, niin tuntuu, että suhde paranee ajan kanssa, vissiin ne vähätkin särmät on hioutuneet molemmilta vuosien kuluessa.
Mies tuo päivittäin minulle ruusuja, joten maljakot alkavat vähitellen loppua. 10 vuotta onnellisesti yhdessä.
Hän ei tiedä mitä haluaa elämältään, noin niinku työuraa ajatellen. Käy siis töissä, mutta se on sellainen työ, jota ei haluaisi aina tehdä. Opiskeleekin, mutta ei oikeastaan tiedä mitä tutkinnollaan aikoo tehdä. Ei me asiasta ikinä riidellä. Joskus minä olen itkenyt sitä kun hän opiskelee, enkä itse pääse toteuttamaan omia unelmani vielä.
Matkojen, tuotteiden yms hankkiminen osamaksulla, omistaa myös useamman luottokortin pienellä luotolla ja jatkuvasti rahat loppu vaikka suurinpiirtein kuukausipalkkaisessa työssä.. Ollaan molemmat opiskelijoita ja itselläkin rahat usein tiukilla, muttei sentään muuta lainaa kuin opintolaina (jonka käyttämistä yritän välttää). Molemmilla on uskoa että tulee tulevaisuudessa tienaamaan hyvin, mutta eihän ole mitään järkeä luoda itselleen valtavaa lainaa tulevaisuuteen odottamaan....
Joskus hän ei ymmärrä ihmisten erilaisuutta: itselleni aamuherätykset (kaikki ennen aamu 8) ovat todella vaikeita ja stressaavia, minulle luonnollisin unirytmi olisi suurinpiirtein 00-10 (kyllä, kymmenen tunnin yöunet ovat minulle useimmiten sopivat) ja hän taas herää usein itsekseen seitsemältä. Alkaa tökkimään, kourimaan ja halittelemaan, mikä voisi osaltaan olla mukavaa, mutta haluaisin nukkua! :D Olen tästä usein sanonut, mutta joka kertaa saa olla kääntämässä selkäänsä. Ja eniten vituttaa se, että itse herää kesken unien tuohon touhuun. On myös kysynyt olenko masentunut vai mikä vaivaa, kun haluaisin nukkua. ¯\_(ツ)_/¯
Ja jatkuva anaaliseksin haluaminen. Omasta mielestä peräaukko on vaan ällöttävä enkä todellakaan pysty hänelle mitään vastavuoroisesti tekemään, että ymmärtäisi miltä se tuntuu. -_- Ollaan muutaman kerran kokeiltu ja ei todellakaan ole oma juttu.
Yhteiseloa takana kohta vuosikymmen. :) Ei lapsia ja ollaan alle 30.
Kuulostaa ihanalta! Kuulostaa tosin ns. honeymoon-vaiheelta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi. Sen takia erottiinkin kerran ihan alussa, kun ajattelin etten pysty olemaan jatkuvasti tupakoivan kanssa (aski päivässä).
Nyt 6 v jälkeen on onneksi ryhtynyt itse aktiivisesti vähentämään ja tällä hetkellä mennään puolessa askissa. \o/
Hyvä. Samaa tahtia (määrän puolitus 6 vuodessa) päässee alle yhteen tupakkaan jo 25 vuodessa.
Miehen peliraivoaminen ja siivoaminen tai pikemmin sen puute. Kaikki putoaa käsistä eikä tapahdu mitään jollen huomauta. Yleensä huomauttelen n. 2 tunnin välein jolloin vastaus on joojoo! 😑 Roskista alkaen kaikki jätetään pöydille. Eikä tiedä mitä haluaa tulevaisuudelta, on jumahtanut erilaisille työpajoille/kuntouttaviin. Välillä tuntuu ihan teinin äidiltä. Mutta toisaalta sitten kehuu ja silittelee päivittäin, kunnioittaa, tekee ruokaa ja arvostaa kaikkea mitä teen hänen eteensä. Onkohan sitä täydellistä miestä sitten olemassakaan?
Se kun se väliin vaan ärsyttää mua tosi paljon, varsinkin silloin kun olen "hormonihuuruissa". Ja sitten kun se huomaa sen, niin se alkaa käyttäytyä just väärin eli esim vetäytyy enemmän ja sitten mua ärsyttää vielä lisää. Siis se kyllä tietää, mikä mut saa entistä ärtyneemmäks mutta toimii just niin.