Te joilla on hyvä parisuhde, mikä on kamalinta kumppanissasi?
Yritän tässä pohtia onko nykyinen suhde millään mittapuulla tarpeeksi hyvä, että tähän kannattaisi jäädä. Haluaisinkin siis kuulla teiltä, jotka olette oikeasti onnellisia suhteessanne, että mikä kumppanissanne risoo eniten? Mistä tulee eniten erimielisyyksiä, riitaa tai pahaa mieltä arjessa?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on ihana ja maailman paras juuri minulle. Loistava isä ja aviomies.
Jo seurustelun alkuaikoina huomasin kuitenkin tietyt piirteet, jotka hänessä ärsyttävät. Ykkösenä on vaikeus sanoa vastaan pomottavalle (vaikkakin ihanalle) lapsuudenperheelle ja erityisesti vanhemmille. Onneksi tämä on viidentoista vuoden aikana lientynyt ja nykyään tilanne on jo paljon parempi.
Toinen ärtymystä aiheuttava seikka on miehen piheys yhdistettynä vähäiseen taloustaitoon. Jos siis elettäisiin miehen mielen mukaisesti täysin niin söisimme ranskalaisia ja nakkeja, asuisimme kylmässä talossa ja pukeutuisimme risoihin vaatteisin mutta emme kilpailuttaisi sähköä, vakuutuksia tai sijoittaisi osakkeisiin. Olen selvinnyt tämän piirteen kanssa siten että ilmoitin jo seurustelun alkuaikoina mistä asioista en halua tinkiä (luomu, lämmin koti, siistit vaatteet, pari reissua vuodessa jne.) ja hoitamalla itse koko perheen talousasiat. Onneksi minulla on myös parempi palkka. Mies on myös lasten syntymän jälkeen ymmärtänyt, että lasten tarpeista ei voi säästää, joten yhtään keskustelua ei ole käyty siitä tarvitaanko lapsille uudet turvaistuimet tai uudet sukset. Sen sijaan mies on tuntenut itsensä hyödylliseksi ja saanut säästämisnautintoa etsiessään tarvittavat tarvikkeet mahdollisimman halvalla nettikaupoista.
Olen siis todella onnekkaasti parisuhteessa, jossa on hyvin vähän kitkaa.
No pitäähän se nyt herranen aika pari reissua vuodessa tehdä. Ja mieluiten ULKOmaille ja lentokoneella.
Boheemius. Ihan kiva piirre tiettyyn rajaan asti, mutta joskus pikkuisen kiristelee hermoja.
Palstalla roikkuminen
Ylipaino.
Ylenpalttinen piereskely. Ja sen haistaa toisessa huoneessa asti.
Eli olet VEGAANI, sillä muuten ET rakasta eläimiä YLI Kaiken?!