Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toiveena vauva (2018-2019)

27.12.2017 |

Ajattelin perustaa ihan uuden ketjun meille jotka vielä vauvasta haaveilevat. Eli mukaan rohkeesti kaikki vauvaa yrittävät jotka kaipaavat vertaistukea/juttuseuraa! Ei väliä onko yritystä takana pidempään vaiko vasta aloitettu :)

Itse olen 24v (mies 28) ja meillä on yksi lapsi 02/16 ja nyt olisi toiveissa toinen pieni. Ehkäisy (hormonikierrukka) otettu pois 7.12 ja yhdet menkat olleet sen jälkeen. Nyt peukut pystyssä tämän kierron kanssa, tänään kp8.

Kommentit (1881)

181/1881 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nouppis, toivottavasti pysyy matkassa!

Ja niistä tietokoneista, mä oon käyttänyt Natural Cyclesia sekä ehkäisyyn, että nyt kun toivon raskautta. Sehän on puhelinsovellus, ja joka aamu mitataa tarkalla kuumemittarilla aamulämpö joka syötetään sovellukseen. Toimii siis samalla tavalla kuin nuo tietokoneet. Mä oon tykännyt, siinä pitää vaan olla tarkkana mittailun kanssa ja mahdollisimman säännöllinen vuorokausirytmi, että toimii kunnolla 😊

182/1881 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän ollut kovia alavatsakipuja ja nyt sitten viimeisen teron ottamispäivänä alkoi tulla verta. Mä en yksinkertaisesti pysty käsittää, miksi gyne lykkäsi mulle tällaiset kierron sekoittajat. En hetkeäkään usko, että nämä voisi edesauttaa raskautumista (niin kuin hän sanoi). Maanantaina soittelen lääkärille ja selvitän koko asian perinpohjin.

Yrityskierrotkin olin laskenut väärin. Tämä oli siis yk5. Alkaa olla henkisesti poikki, kun kierto vaan menee entistä huonompaan suuntaan. Jokainen teistä varmaan tietää sen koko kropan läpi menevän surun aallon aina, kun huomaa verta tulleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/1881 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Nouppis! <3 Millon ajattelit uudestaan testata? 😊 Toivottavasti pysyy matkassa.

Vierailija
184/1881 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivonlapsi,

Mihin sulle noi siis määrättiin? Minä kiertopäivinä otat pillerin ja montako päivässä? Nuo Terolutithan pitäis auttaa ainakin tiputteluun ennen varsinaista kuukautisvuotoa tukien oman keltarauhasen toimintaa, joka tiputellessa voi olla liian heikkoa. Mutta jos ne ottaa liian ajoissa eli ennen kuin ovis on tapahtunut, ei ovista tapahdu niiden aikana ollenkaan, vaan se menee ohi ja tulee pelkkä vuoto.

185/1881 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

chem kirjoitti:

Saivonlapsi,

Mihin sulle noi siis määrättiin? Minä kiertopäivinä otat pillerin ja montako päivässä? Nuo Terolutithan pitäis auttaa ainakin tiputteluun ennen varsinaista kuukautisvuotoa tukien oman keltarauhasen toimintaa, joka tiputellessa voi olla liian heikkoa. Mutta jos ne ottaa liian ajoissa eli ennen kuin ovis on tapahtunut, ei ovista tapahdu niiden aikana ollenkaan, vaan se menee ohi ja tulee pelkkä vuoto.

Mulla tiputteli aina viikko ennen varsinaisia menkkoja ja siihen gyne ne määräs ilman sen kummempaa tutkimista. Vähän vatsan päältä kokeili ja kyseli. Mä otan ne kp 15-24 yhden päivässä. Ovulaatio plussa tuli 6. Iltana ja 7. aamuna (eli siis 6. ja 7. päivä), jotka oli kiertopäivät 13 ja 14. Terolutit aloitin 8. päivä eli kp 15. Edellisessä kierrossa tiputtelu väheni jo kolmella päivällä.

Nyt on kp23/30. Vuoto oli kirkkaanpunaista ja sitä tuli päivällä pari pisaraa ja nyt ei ole tullut mitään. Kohdunsuulta pyyhkäisemällä tulee jotain vaaleanpunaista. Pari päivää kestänyt vatsakipukin loppui siihen, kun tuli tuota vuotoa. Rintoja aristaa ja lämmöt on 36,7. En todellakaan tiedä mitä tapahtuu. En uskalla elätellä toivoa raskaudesta, kun se pettymys sattuu aina niin paljon.

Toivottavasti joku ymmärsi tästä selityksestä jotain.

Vierailija
186/1881 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivonlapsi kirjoitti:

chem kirjoitti:

Saivonlapsi,

Mulla tiputteli aina viikko ennen varsinaisia menkkoja ja siihen gyne ne määräs ilman sen kummempaa tutkimista. Vähän vatsan päältä kokeili ja kyseli. Mä otan ne kp 15-24 yhden päivässä. Ovulaatio plussa tuli 6. Iltana ja 7. aamuna (eli siis 6. ja 7. päivä), jotka oli kiertopäivät 13 ja 14. Terolutit aloitin 8. päivä eli kp 15. Edellisessä kierrossa tiputtelu väheni jo kolmella päivällä.

Nyt on kp23/30. Vuoto oli kirkkaanpunaista ja sitä tuli päivällä pari pisaraa ja nyt ei ole tullut mitään. Kohdunsuulta pyyhkäisemällä tulee jotain vaaleanpunaista. Pari päivää kestänyt vatsakipukin loppui siihen, kun tuli tuota vuotoa. Rintoja aristaa ja lämmöt on 36,7. En todellakaan tiedä mitä tapahtuu. En uskalla elätellä toivoa raskaudesta, kun se pettymys sattuu aina niin paljon.

Toivottavasti joku ymmärsi tästä selityksestä jotain.

Tälleen maallikkona kuulostaa siltä, että Terot ei oo sulle tarpeeksi vahvoja, jos vuoto puskee niidenkin läpi tai sitten ongelma on jossain muussa kuin keltarauhasessa. Toivotaan parasta, oottelet nyt vaan noi loppuun ja katot, mitä sen jälkeen tapahtuu. :)

187/1881 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus kirjoitti:

Ihanaa Nouppis! <3 Millon ajattelit uudestaan testata? 😊 Toivottavasti pysyy matkassa.

Testasin tänään taas kahdella testillä, herkempi oli tosi hailakka niin kuin eilen, hyvä kun viivan erotti. Pregcheckin testin tein suurella varauksella, että tuskin mitään näyttää, kun ei ole niin herkkä. Mutta se näyttikin jo hieman vahvempaa viivaa!! 😍

Että kyllä se vaan on uskottava, että siellä jotain tapahtuu!! Toivottavasti ei tule varhaista keskenmenoa. Tänään ois laskurin mukaan rv 3+5. On kyllä niin hölmistynyt fiilis, voiko tää olla totta!!

Kiitos onnitteluista 😍 ja paljon plussa onnea kaikille muillekin!! ❤

188/1881 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa minäkin kokemukseni Terolutista. Gynekologi määräsi sitä kuukautisia edeltävään vuotoon. Söin yhden kuurin ja ei auttanut mitään.

Soittamalla gynelle sain vaihdettua Lugesteroni 100mg ,aamuin illoin auttoi ongelmaan.

Netistä luin jonkun lääkärin kirjoittamana, että paikallisesti käytettynä lääkeen teho on parempi (Lugesteron kapseli emättimeen), kun taas suun kautta otettuna maksa vie suuren osan tehosta.

Täällä vuoto vaan jatkuu. Tähän kiertoon en ole lääkettä käyttänyt. Vuoto alkoi siis jo kp 10.Muutamia päiviä ollut välissä ,ettei ole tullut. Hetken tänään jo mietin et menkat alkoi kp23, mut sit taas vuoto niukkeni. Alkaisi nyt vaan niin pääsis uuteen kiertoon.

189/1881 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänään gynekologille ja sain lähetteen verikokeeseen. Sen jälkeen ruvetaan selvittämään asioita vähän tarkemmin. Ultra yms.

Olen positiivisesti yllättynyt siitä, että terveyskeskuksesta saa paremmin apua ja palvelua kuin terveystalosta.

190/1881 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, olut vähän kirjoittelussa taukoa, mutta josko nyt aktivoituisi..

Onnea Nouppis plussista! :) <3

Meillä oli nyt yk2 ja eilen alkoi menkat "/ Ihmeellisesti kolme päivää liian aikaisin, yleensä kierto on todella säännöllinen.. No, eipä tarvinnut jännittää turhaan kauempaa.

Vielä en osaa hirmuisen pettynyt olla, kun yritystä takana näin vähän aikaa. Tuntuu toisaalta, että ihan hyväkin, ettei se heti tärpännyt. Ehtii sulatella ja fiilistellä tätä vauva-asiaa vielä :)

191/1881 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille! <3

Täällä mukaan ilmoittautuu 28 -vuotias, yhden lapsen (-13) äiti. Pakko sanoa heti alkuun, että "hirvittää olla taas täällä" stressaamassa. Viimeksi silloin 2011-2013 täällä notkumassa, kun esikoista yritettiin n. 2 vuotta. Hoitoihin ei olla hakeuduttu mun päätöksestä, jota isäntä kunnioittaa. Lapsen yrittäminen yhteispäätös, mutta mun taustojen takia ei hakeuduta hoitoon, toistaiseksi.

Mulla olut kliseisiä oireita (rinnat, alavatsa, ruoka), mutta tämä nostaa toivonkipinää:

Haistoin eilen OMK ulko-ovelle tullessani (menossa siis ulkoa sisälle), että ukko käynyt tupakalla. Oli käynyt hetki sitten, kun kysyin asiasta. Normaalisti en tähän reagoi (polttaa röökiä 0-4/pvä), mutta ennen kuin esikoinen ilmoitti tulostaan niin haistoin ukon polttaneen röökin koiran turkista (tulivat juuri sisälle, pieni koira ja kulkee pitkällä fleksillä, tuolloin ukko vähensi tupakointia nikotiinipurkalla, ei päivittäistä polttoa).

Kuitenkin, väitän, että tiesin ovishetkeni (nippailu alavatsalla, paksut limavuodot) ja hedelmöityspäivä olis ollu 10.2. Pitänee vielä jokunen viikko ootella ennen testin tekoa. Apteekkiin oli näköjään tullu Apteekin omia herkkiä raskaustestejä! :)

Tsemppii meille kaikille <3 <3 <3

192/1881 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Nouppikselle!

Meillä on nyt tässä yk1 menossa, ja kp12 vissiinkin ja vähän epäilen että ovis ois tässä näillä hujakoilla. Lopetin tosin pillerit nyt vasta tämän kierron alkaessa joten odotukset ei oo kovin korkeella. Myös mahdollisuudet seksiin on aika vähissä kun ollaan miehen kanssa oltu viime ja tämä viikko eri paikkakunnilla :D mitä nyt ehittiin eilen pikaisesti treffata. Melkoinen sankari sais kyllä olla jos eilisestä tulis jo tärppi.Mutta kuun vaihdetta tässä sitten odotellessa. En nyt tässä jaksa mitään suurta stressiä ottaa asiasta vielä.

Mitäpä tässä muuta. Kumma kyllä ei oo ainakaan vielä ollut mitään erikoisempia oireita pillereiden lopettamisesta  tai en oo ainakaan huomannut.

193/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa HillaNella! :)

Littletiger, oon jostain muistaakseni lukenut, että eka kierto hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen olisi erityisen hedelmällinen, mutta tiedä häntä :D mutta ei siis ainakaan ole menetetty tapaus!

Täällä menossa kp 8 ja aloitin eilen oviksen tikuttelun. En kyllä usko, että tulisi näin aikaisin, pikemminkin mulla aika pitkä kierto ja myöhäinen ovis aina aiemmin ollut, mutta nyt kun en oikein tiedä kierron pituutta yms. ajattelin tikuttaa koko kierron, niin ei ainakaan mene ohi :D Tää alkukierto on kyllä niin tylsää aikaa...

194/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä kanssa uusi kuumeilija ilmottautuu joukkoon. Olen siis 27-vuotias yhden lapsen äiti.  Esikoinen lähtee kouluun syksyllä ja vauvakuume on aika kova. Meillä on siis uusioperhe ja yksi lapsi meillä molemmilla edellisistä suhteista. 

Eilen kävin poistattamassa hormonikierukan ja lääkäri tutki siinä samalla munasarjat. Esikoiseni sai alkunsa parin vuoden yrityksen jälkeen, jonka aikana minulta poistettiin kystia munasarjoista. Kystien poiston jälkeen meni 8kk kun tulin raskaaksi. Toivottavasti nyt ei tarvitsisi paria vuotta yrittää. 

Minulla on myös ollut jarruttavana tekijänä ollut esikoisen aika hankala synnytys, joka loppujen lopuksi päättyi hätäsektioon. Jotenkin vuosien aikana olen nyt saanut sen asian käsiteltyä ja nyt on alkanut kyteä toive uudesta vauvasta. Mahdollinen synnytys edelleen pelottaa (jos tässä vielä raskaaksi tullaan), mutta ei ehkä ole samanlainen peikko kun muutamia vuosia aikaisemmin.

Kaikille meille kuumelijoille plussatuulia :)

195/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cevandriel: Kyllä on tullut paniikkia pillerin unohtumisesta! Ja nyt näin jälkikäteen mietittynä turhaa hätäilyä, kun ei sitä raskaaksi näköjään noin vaan tullakaan. Nyt mietin vaan niitä satoja euroja, jota oon turhaan kuluttanut pillereihin :D Että jatkossa vois toteuttaa hormonitonta ehkäisyä tällä hedelmällisyysasteella…

Nouppis: Ihanaa ja jännittävää! Paljon onnea ja toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa <3

Kivaa kun on tullut uusia kirjoittelijoita! Koitan itsekin nyt aktivoitua enemmän.

Täällä tultiin taas alas kovaa ja korkeelta eli menkat alkoi. Tokihan olin saanut kaikenlaisia tuntemuksia, mutta ei. Nyt yk3 alkamassa. Tässä pienenä stressinä se, että miehen työnkuva muuttuu kesällä ja sisältää enemmän matkustamista, joka sitten tietysti hankaloittaa näitä hommia. Toisaalta minulla on ristiriitaiset tunteet loppuvuoden vauvasta, eli ei varmaan nyt yritetä niin tosissaan seuraavat pari kk.

Lisäksi vauvauutisia lähipiirissä, tavallaan ihanaa, että jotkut kuitenkin raskautuu, ehkä minullakin on toivoa. Ja eihän muiden vauvat ole mitenkään minulta pois. Mutta silti on se kateus. Vielä puoli vuotta sitten olin vilpittömän onnellinen lähipiirin vauvauutisista, nyt on jo vaikeampaa :D  

Ottaa päähän myös sukulaisten utelut ja vihjailut, mutta osan jutuista huomaa että ovat menettäneet jo toivonsa meidän suhteen :D Toivottavasti päästään vielä yllättämään…!

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

196/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17/26. Täälläkin on semmoista odottelua. Reippaan viikon päästä alkaa kunnon jännääminen. Ovulaatio ei napannu yhteenkään tikkuun, vaikkakin lauantaina oikealla puolella vatsassa oli pistävää tunnetta pari tuntia. Itse sanoisin ovulaatiokipuja, mutta tikku noin 5 tuntia aikaisemmin oli negatiivinen. Viivapaikka kyllä näkyi selvästi, muttei ollut niin vahva kuin kontrolliviiva.

Apteekissa käynti ärsyttää. Toiveena raskaus, kierron kohta se kun ei voi sanoo juuta eikä jaata, mutta kuitenkin mielummin välttää lääkkeitä, jotka ei sovellu raskauden aikana. Hankala asiakas ja mahdollisesti ihan turhaan. Esimerkiksi jotkin nenäsumutteet on sellaisia kun ei suositella edes raskautta suunnitteleville.

197/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 20/28-31, piinailuviikko lähtee pian käyntiin! Pientä menkkamaista juilimista ollut vähän alavatsassa tänään mutta taitaa kallistua vainoharhaisuuden puolelle :D

Me ollaan kans saatu kuulla muilta vauvauutisia lähiaikoina ja pakko se on myöntää, että hieman kateus pistelee. Nämä kyseiset ihmiset eivät ole juuri minulle äärimmäisen läheisiä ja sekin varmaan vaikuttaa melko katkeriin fiiliksiin. Ihan tyhmäähän mun on näin ajatella sillä onhan se ihanaa, että ihmiset saavat vauvoja. Väkisin kuitenki mieleen hiipii kysymys, että miksei meilläkin jo onnistaisi. Vaikka vastahan me aloitettiin yrittäminen :D

198/1881 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Nouppis! :) Toivotaan, että pikkunen pysyis mukana loppuun asti :)

Olipa paljo luettavaa ku en oo täällä muutamaan päivään käyny. Kp13 menossa ja viikonlopulle vois ovista odotella. Ollaan suunniteltu vaam kotona oloo niin sen pääsee hyvin sitten hyödyntäänkin :)

199/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänään Kp 20 menossa ja ovulaatiota en saanut tikutettua. Natural Cyclesin ohjeiden mukaan tikutin mutta en saanut kuin kp 17 haamun ja olen käsittänyt ettei sitä laskettaisi ovulaatiotesteissä? No nyt jälkikäteen Natural Cycles väittää että ovulaatio olisi ollut kp 16 aamulämpöjen mukaan. Tuolla viikolla ihan selkeitä ala-vatsakipuja jotka muistutti menkkakipuja. Tämmöisiä en ole ennen kokenutkaan kun teini-iästä asti käyttänyt hormoniehkäisyä.. Nyt vain huolettaa että ovuloinko ollenkaan.. Peittokin on heilunut viimeksi kp 10 miehen työreissun takia että turha Yk 2 tämä.. No seuraavalle kierrolle tilasin ebaysta ovulaatiotestejä, ne kun on niin hirveän kalliita ostaa apteekista.

Täällä kans tulee vauva-uutisia joka tuutista ja nyt parhaimmillaan oli 6 kaveria yhtäaikaa raskaana.

Kovat odotukset nyt on seuraavaan kiertoon kun on viimeinen mahdollisuus saada vauva tämän vuoden puolella. Ja minulle kun olisi hirveän tärkeää saada synnyttää täällä meidän synnärillä joka loppuu vuoden vaihteessa.. :( Miehen työreissuista kun ei ikinä tiedä niin tympäsee jos taas ovulaatio menee ohi..

Mitä mieltä olette loppuvuoden vauvoista? Onko syntymäajalla merkitystä?

Mies haluaisi alkuvuodesta mutta ymmärtää kyllä miksi minä haluan nyt loppuvuonna saada. Itse olen myös loppuvuodesta syntynyt eikä se asia ole ikinä minua häirinnyt. :)

Olen lukuisat kerrat yrittänyt kännykällä kirjoittaa tänne palstalle ja aina sivu tilttaa kun yritän kirjoittaa jotakin joten nyt joutuin läppärin kaivamaan esille että pääsen tänne kirjoittamaan. Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Paljon onnea Nouppis ja plussatuulia kaikille! <3

200/1881 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täällä tänään kp19, ovis tikutettu sunnuntaina 18.2 ja peittoa heiluteltu, heti seuraavana aamuna alkoi nännien herkkyys/ovat arat. Ja arkuus ollut nyt sen 3vrk, nyttenkin rintaliivien painaessa tuntuu ikävältä. Koskaan ei vastaavaa ole ollut, mutta eihän noita raskausoireita vielä voi tulla, kun ei kiinnittymistä ole voinut tapahtua heti?

Sen kummempia oireita ei vielä ole ollut, onhan nyt vasta dpo3... tai sitten kuvittelen jotkut nipistelyt alavatsalle.